AMBER Alert Michael van Dijk (10 jaar)

01-02-2012 22:28 386 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer mensen op de hoogte zijn hoe beter dus:

Vermist

MICHAEL VAN DIJK

Geboortedatum: 15-okt-2001

Vermist: 1-feb-2012

Lengte: 120cm (3'11")

Ogen: Blauw Leeftijd nu: 10

Geslacht: Man

Gewicht: 25kg (55lbs)

Haar: Donkerblond

Vermist uit: LUTTELGEEST

Nederland

Michael heeft de woning van zijn opa en oma verlaten en is sindsdien spoorloos. Hij heeft donkerblond haar en heeft twee littekens bij zijn rechteroog. Op het moment van zijn verdwijning droeg Michael een spijkerbroek, zwarte schoenen, een rode jas en een zwart/blauwe muts met aan de voorzijde een afbeelding.

HEEFT U INFORMATIE, NEEM DAN CONTACT OP MET

Korps landelijke politiediensten

Regiopolitie Flevoland, tel. 0800 - 6070
Die arme, arme mensen. Wat een hel. Dat arme jochie
@starshine: er wordt geen foto meegestuurd. Tenminste bij mij niet. Wel een linkje.
Is het jochie nog steeds niet terug ???

Burgernet heb ik me niet voor aangemeld, ik vind het onzinnig om hele lijsten met mijn gegevens te verstrekken. Naam, adres, woonplaats, is toch allemaal niet nodig om een smsje te versturen ? Ze weten vantevoren toch niet of ik misschien op Corsica zit, ipv in Kuttekrabbeveen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Starshine schreef op 03 februari 2012 @ 09:36:

je kunt je ook aanmelden voor Amber Alert op facebook. Dat kost de organisatie dan ook minder dan sms'jes. (raar dat providers AA niet gewoon gratis sms'jes aanbieden)

Bovendien kan ik op mijn overjarige mobieltje helemaal geen foto's ontvangen, dus ik zou weinig aan een sms alert hebben.

Star, hier ook een telefoon, zonder beeld , maar ik ontvang gewoon de geschreven tekst.

En als ik later met de honden ga wandelen, kijk ik uit, in de snackbar, of in auto's met draaiende motor, bushokjes, dat is mijn plicht vind ik. Je weet nooit waar zo'n ventje uithangt.

Maar nu vrees ik toch wel het ergste.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
AmberAlert heb ik wel, maar waarom komen die berichten altijd 's nachts binnen ???
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:snoesje666 schreef op 03 februari 2012 @ 12:08:

AmberAlert heb ik wel, maar waarom komen die berichten altijd 's nachts binnen ???

De mijne kwam ook om 23.49.

Ja, dat kun je je afvragen, voor mensen die misschien 's nachts op pad gaan.?

Nachtdienst, verpleging, taxichauffeurs, ik roep maar wat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:sweetfirefly schreef op 02 februari 2012 @ 19:53:

@Schilderspalet, misschien omdat een kind dat in Limburg ontvoerd wordt wel naar Noord Holland wordt meegenomen.

Verder vind ik je reactie triest. Empatisch vermogen van een winterwortel.

Nou dat valt wel mee hoor.

Tuurlijk vind ik het allemaal heel erg voor de ouders en grootouders en ik hoop natuurlijk dat ze het jongetjes levend en wel terug vinden.

Ik vind het alleen absurd (en daar reageerde ik op) om nu heeeeeeeeeeel Nederland te gaan 'bestoken' met een Amber Alert als er aan het einde van Nederland een kind wordt vermist.

Bij mij werkt het in ieder geval niet, maar mss bij die andere 15-komma-nogwat-Nederlanders wel.
quote:Schilderspalet schreef op 03 februari 2012 @ 12:32:

[...]

Tuurlijk vind ik het allemaal heel erg voor de ouders en grootouders en ik hoop natuurlijk dat ze het jongetjes levend en wel terug vinden.

Ik vind het alleen absurd (en daar reageerde ik op) om nu heeeeeeeeeeel Nederland te gaan 'bestoken' met een Amber Alert als er aan het einde van Nederland een kind wordt vermist.

Bij mij werkt het in ieder geval niet, maar mss bij die andere 15-komma-nogwat-Nederlanders wel.Stél dat een kind ontvoerd wordt door een ouder zonder voogdij of erger door een pedofiel oid. Denk je dat die dan in de omgeving blijven hangen? Je begrijpt toch zelf wel dat de spreiding van de foto sneller moet gaan dan de mogelijke daders? Wat een kortzichtigheid...en wat een sterk voorbeeld egocentrische individualisme Wat vreselijk dat ze JOU storen met al die onnodige sms-jes, sorry voor de overlast hoor!
Nog nieuws over Michael?
nee

http://www.nu.nl/binnenla ... hael-levert-nog-niks.html
quote:Schilderspalet schreef op 02 februari 2012 @ 19:48:

[...]

Ja hallo!!!!!!!! Wat moet ik met een smsje over een vermist kind in bijvoorbeeld Limburg als ikzelf in Noord-Holland woon pffffffffffffffffffff onnodige geldverspilling!

Daarnaast: ik ga echt om me heen kijken als ik door Amsterdam loop hoor. Zou zo'n kind niet eens herkennen.Schilderspalet, mag ik vragen, waarom jij je dan in vredesnaam hebt aangemeld voor Amber Alert??? Met jouw desinteresse is mij dat een compleet raadsel!!!!
quote:Starshine schreef op 03 februari 2012 @ 14:04:

nee

http://www.nu.nl/binnenla ... hael-levert-nog-niks.htmlIk begin nu toch wel het ergste te vrezen.
quote:wiesje123 schreef op 03 februari 2012 @ 14:21:

[...]

Schilderspalet, mag ik vragen, waarom jij je dan in vredesnaam hebt aangemeld voor Amber Alert??? Met jouw desinteresse is mij dat een compleet raadsel!!!!Ach ja, sommige mensen hebben nou eenmaal het empathisch vermogen van een garnaal.
quote:Schilderspalet schreef op 03 februari 2012 @ 12:32:

[...]

Bij mij werkt het in ieder geval niet, maar mss bij die andere 15-komma-nogwat-Nederlanders wel.

Mij staat bij dat nog niet zo lang geleden een vader met zijn baby door de treinconducteur werden opgemerkt na een Amber Alert.

Met de trein (of welk vervoer dan ook) zit je zo aan de andere kant van het land, dus zo gek is het niet dat heel NL op de hoogte gesteld wordt.
laatst was er inderdaad ook een vader die zijn kind had meegenomen. toen werd kenteken en merk van de auto verspreid. Zag ik toen ook op matrixborden boven de snelweg staan. Die vader is toen ook heel snel teruggevonden.

Het AmberAlert m.b.t. Michael kwam inderdaad laat. Ik heb me daar niet voor aangemeld (krijg dus ook geen sms), maar ik zat een film te kijken (was rond 11 uur of zelfs later) en onderin beeld kwam een balk met de mededeling dat er een amberalert was en werd verwezen nar de teletekstpagina.
quote:maylea schreef op 03 februari 2012 @ 14:35:

[...]

Ik begin nu toch wel het ergste te vrezen.Ja idd, arme ouders
Nog niets?
Het lukt me niet om een link te plakken maar de televaag heeft een update.
Duikers op zoek naar Michael door Jelmer Geerds en Jolande van der Graaf

LUTTELGEEST - ientallen duikers van de Koninklijke Marine maken zich op om in Luttelgeest in Noordoostpolder te gaan zoeken naar het sinds woensdag verdwenen jongetje Michael van Dijk (10).

Vermoed wordt dat het verstandelijk beperkte kind door het ijs is gezakt van de Luttelgeester Vaart waar de marine vanmiddag uitgebreid zal gaan duiken. Er staat een sterke stroming in deze watergang die een stoffelijk overschot ver kan meevoeren. Alleen langs de kanten van de vaart is het ijs enkele centimeters dik, her en der liggen windwakken of plekken waar het ijs door de stroming uiterst dun is. De vaart komt uit op een verbindingskanaal naar Emmeloord en Marknesse.

Ook medewerkers van Staatsbosbeheer zijn in de snijdende ijskou op pad om het nabijgelegen Kuinre Bos te doorzoeken. Verder hebben politie en brandweer vandaag weer evenveel manschappen en materieel ingezet als donderdag. Zij richten zich nog altijd op het uitkammen van het polderdorp.

Werden gisteren en eergisteren tuinen en schuurtjes van alle inwoners van Luttelgeest geïnspecteerd, vandaag wordt ook gezocht in de vele kassen rond de woonkern. Ook worden onder meer putdeksels gelicht. Het zoeken op de grond wordt bemoeilijkt door de sneeuwval, beaamt de politie. Eventuele sporen zijn hierdoor praktisch onzichtbaar geworden.

Michael van Dijk verdween woensdagmiddag rond vier uur toen hij het huis van zijn opa aan de Ruiterstraat in Luttelgeest verliet. IJsmeesters hebben de jongen nog gezien op de plaatselijke ijsbaan, maar stuurden hem daar weg. Speurhonden pikten Michaels spoor op, dat van de ijsbaan naar een nieuwbouwwijk bij een bosgebied loopt. Woensdagavond werd voor het jongetje een Amber Alert afgegeven. Volgens politiebronnen zijn de twee meest aannemelijke scenario’s dat Michael door het ijs is gezakt of is ontvoerd.
Onee. Jeetje wat n nachtmerrie zeg.
Wat een nachtmerrie inderdaad. Krijg het er koud van.
Eigenlijk is het nieuws dus dat er geen nieuws is van de Televaag
quote:Mugske schreef op 03 februari 2012 @ 15:04:

Het AmberAlert m.b.t. Michael kwam inderdaad laat. Ik heb me daar niet voor aangemeld (krijg dus ook geen sms), maar ik zat een film te kijken (was rond 11 uur of zelfs later) en onderin beeld kwam een balk met de mededeling dat er een amberalert was en werd verwezen nar de teletekstpagina.

Aan de tijd van mijn OP kun je zien dat het amberalert al eerder is verstuurd. Ik zie dat het bericht in mijn mailbox om 22.16 binnenkwam. Dat is idd een aantal uur nadat micheal is vermist maar je moet niet vergeten dat ze natuurlijk eerst afwachten/zorgvuldig afwegen/kijken en de meest voor de hand liggende opties controleren (bij familie, kennissen, school, club en in dit geval misschien wak ) en dan kijken of een amber alert moet worden uitgeven. Gebeurt het te vaak dan heeft het niet meer dezelfde impact.

Hier kun je je overigens aanmelden:

http://amberalertnederland.nl/ReceiveAlert.aspx?lang=nl
Heb er gewoon geen woorden voor, het duurt niet lang meer of het wordt weer te donker om te zoeken.

Ik las in een artikel (destentor.nl) dat de opa ervan overtuigd is dat de jongen door iemand is meegenomen.

Maar hoe dan ook, wat is dit vreselijk, te erg om te bevatten
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ik geloof ook dat hij is meegenomen. Anders hadden ze hem toch wel gevonden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven