Aaargh, dat hoesten!

03-02-2012 22:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gekmakend...

Mijn dochter (bijna 5) ligt te blaffen en te blaffen. Sinds woensdag hebben we haar thuisgehouden en het houdt maar niet op. Ze heeft er ook verhoging bij.

We geven haar hoestdrank, vloeibare paracetamol, lepels honing, een drankje van honing/citroen/gember... Overdag gaat het nog wel, maar 's nachts...

Twee maanden geleden heeft ze een antibioticakuur gehad voor een keelontsteking en ik vermoed dat ze dat nu weer heeft, gezien haar verhoging.

Wat is wijsheid, weer naar de dokter, weer antibiotica? Of het nog een paar dagen aanzien...
Hoe is ze overdag?

Ik zou morgen even de HAP bellen of eventueel nu als je gevoel dat ingeeft.
Matrasje bij het hoofdeind wat omhoog kan helpen tegen het hoesten, en ik zou de huisarts even bellen voor advies! Hier een baby die zich vorig weekend heel de nacht wakker hoestte, heel vervelend! Sterkte er mee!
Hoe hoog is haar temperatuur? Is wat ze ophoest groen/geel van kleur of heeft ze kriebelhoest? Heeft ze het benauwd naast de momenten dat ze moet hoesten?

Ze heeft het dus sinds afgelopen woensdag dat is dus 3 dagen. Ik zou het nog heel even aankijken is het volgende wk woendsg nog steeds dan naar huisarts, haar temp in de gaten houden (gaat deze ineens hoger dan 38,5 dan eerder naar huisarts) Goed laten drinken, wat je kunt doen is haar op haar rug kloppen (niet te hard zodat ze het slijm makkelijker kan ophoesten. Verder kun je haar een hoestdrank die slijm oplost geven. Bijvb Bisolvon.
beetje onhandig nu, vrijdagavond. Ik had vandaag toch echt even langs huisarts gegaan... als ze weer een slechte nacht heeft gehad morgen hap? sterkte met haar...
Contact opnemen met de doktersdienst ? Ruikt ze uit haar mond ? Wij kunnen het vaak ruiken als Snoezekind ziek gaat worden. Als je denkt dat het alleen maar een droge hoest is dan kun je overwegen om haar Noscapect te geven. Het onderdrukt de hoestprikkel, we gebruiken het voor het slapen gaan, waardoor Snoezekind kan doorslapen. Sterkte, en ik hoop dat je een rustige nacht zult hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we vannacht toch nog maar even afwachten.

Het stomme is, overdag gaat het prima, mijn man en ik zijn om en om thuisgebleven van ons werk en ze speelt gewoon lekker en heeft geen last van haar verhoging (niet heel extreem, 38,5 zo'n beetje). Maar zodra ze gaat liggen dan begint het, echt zo'n nare droge hoest, en ik ga er dan ook echt naar liggen luisten, mijn man kan zich er makkelijker van afsluiten geloof ik.

Zal morgen eens op zoek gaan naar Noscapect.
TO, sorry dat ik even je topic vervuil...

Pokkewijf, mag ik weten waar je je ava vandaan hebt gehaald? Ik zou die zo graag bij mij in de bouwkeet willen ophangen!
Huts!
De hoest onderdrukken zou ik juist niet doen. Even de neus sprayen met zoutoplossing voordat ze gaat slapen. Wat boeken onder het hoofdeinde van het bed. Paracetamolletje. Beker water bij het bed en lekker laten slapen.

En die neus sprayen werkt echt!
Neusspray krijgen we niet voor elkaar bij haar, weigert ze pertinent.

Ik heb wel van die eucalytusachtige druppels (ben naam even kwijt) op haar pyjama, dat scheelt al een hoop, houdt haar neus goed open.

Zal idd even wat telefoonboeken opzoeken (hebben we die dingen eigenlijk wel?) voor onder haar hoofdeinde.
Tja, die neusspray werkt wel direct. Heeft met het verzachten van de slijmvliezen te maken, die zijn nu onwijs geprikkeld. Daar komt die hoest ook vandaan. Kun je niet een spelletje ervan maken (1 neusgat dicht laten houden door haar, haar tot 3 laten tellen heeeeeel hard en bij 3 moet ze haar neus ophalen, en jij sprayen natuurlijk of iets lekkers of bijzonders in het vooruitzicht stellen).
Het kan ook helpen haar niet in een koude kamer te laten slapen, maar in een goed verwarmde ruimte.
In een kamer slapen waar de verwarming aan staat? Dat is hartstikke slecht! Die lucht is hartstikke droog en werkt alleen maar averechts.

Het meest gezond om te slapen is in een goed geventileerde kamer met een maximum temperatuur van 18 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven