Philips Airfryer

04-02-2012 12:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de Philips Airfryer? Ik zit eraan te denken om hem aan te schaffen, maar wil graag wat ervaringen horen.
Hee wat gek, mijn avatar is verdwenen.

Edit; in mijn OP.
Gebakken lucht.
Hier een link naar een test van de consumentenbond.

Conclusie was: friet is niet lekker en kartonachtig.
Oh, ik lees hier juist hele positieve ervaringen:

http://www.bol.com/nl/p/e ... ex.html#product_judgement
Mijn moeder heeft er 1, niet te eten vind ik. Rubberig en smaakloos.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb een Airfryer, sinds meer dan een jaar. Van alle keukenapparaten wordt hij nog steeds het meeste gebruikt.

Het is geen frituurpan maar hij kan wel goed gefrituurd spul knapperig opwarmen. Je kan er geen rauwe friet in gooien en dan verwachten dat er lekkere friet uitkomt, maar voorgebakken friet afwerken dat doet hij als de beste.

Broodjes, saucijzenbroodjes, moraspul.

Rauwe vis en kippenpoten bakken kan hij ook erg goed.

Hij vervangt de frituurpan niet maar verdringt hem wel vaak.
quote:mali30 schreef op 04 februari 2012 @ 13:39:

Rubberig en smaakloos.Dat herken ik niet, aangezien hij simpelweg met zeer hete en snel circulerende lucht de etenswaren opwarmt. Er is duidelijk iets misgegaan bij je moeder of misschien is hij kapot.
Ik heb wel ergens gelezen dat je er het beste ovenfriet in kan doen, klopt dat?
Onder andere alles wat voorgebakken is ja. Als je hem koopt met het idee dat het een "vetloze frituurpan" is (hoe kan dat nou), dan word je teleurgesteld. Maar je kan hem retourneren en krijgt dan je geld terug, dacht ik.
Wij hebben een actifry van tefal, twijfelde eerst tussen de airfryer en de actifry, maar ben heel tevreden nu! En je kunt in de actifry wel rauwe friet knapperig bakken!
Sperzieboontje - je moet er toch nog een eetlepel olie in doen, is 90 calorieën. En dan denk ik dat er niet veel verschil meer is met het vetgehalte van voorgebakken friet.

Als je zelf 250 gram friet bakt in de frituur dan wordt er 10 gram vet in opgenomen.
Wie weet komt er nog iemand van Philips langs met een reclamepraatje. Het mooie is dat Viva zo'n reclamepraatje dan niet verwijdert.
Je krijgt de airfryer cadeau bij een abonnement op een bepaald tijdschrift. Dus opzich niet echt weggegooid geld (als de airfryer niks is, heb ik altijd dat tijdschrift nog ). Ik denk dat ik het ga doen.
quote:Sam32 schreef op 04 februari 2012 @ 12:31:

Oh, ik lees hier juist hele positieve ervaringen:

http://www.bol.com/nl/p/e ... ex.html#product_judgementHou er rekening mee dat Philips meeschrijft op bol.com. Ik zou uitgaan van de test van de consumentenbond.
Ik denk dat het verschil is dat de friet in de Airfryer in een mandje ligt, en in de Actifry op de bodem. In de Airfryer zal dus door de windkracht het grootste gedeelte van het vet erafgeblazen worden en in de lekbak terechtkomen, waar er verder niks meer mee gebeurt. Het ligt daar te liggen totdat je het weggooit. In de Actifry zal het hergebruikt worden voor de friet.
quote:Bahco schreef op 04 februari 2012 @ 14:07:

[...]

Dat herken ik niet, aangezien hij simpelweg met zeer hete en snel circulerende lucht de etenswaren opwarmt. Er is duidelijk iets misgegaan bij je moeder of misschien is hij kapot.Het is wel hetzelfde resultaat als van de cons.bond, dus wie weet klopt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven