Even blijdschap delen

03-02-2012 12:06 30 berichten
Nee, niets bijzonders verder.

Heb net met mijn Oude Opa afgesproken dat we in september een week naar Londen gaan. Stond al op mijn verlanglijstje sinds ons vorige bezoek aan Engeland in 2010, maar leek financieel niet haalbaar.

Totdat ik deze week met mijn moeder zat te praten over het feit dat hij toch ouder wordt en het volgend jaar of het jaar daarna waarschijnlijk niet meer kan. Nu hebben we een oplossing gevonden voor het geld.

Opa is 88,5 als we gaan en licht dementerend, maar wat zullen we een plezier hebben! En tot die tijd kunnen we lekker dromen over wat we gaan doen.

Wilde het even kwijt, er is helemaal niemand thuis vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo'n plezier gaan hebben. Hoop dat jullie lekker snel kunnen gaan. Heel veel plezier.
Lief plan!

En even praktisch; wij zijn niet zo lang geleden met mijn oma naar Wenen en Rome geweest (ze was de ene keer 80 en de andere 81) en hoewel ze behoorlijk mobiel is voor haar leeftijd, gaat uren slenteren natuurlijk niet meer. Het is mijn ervaring dat reizen met een oudere persoon toch altijd wat duurder is. Niet dat ik dat niet voor haar over heb, hoor, maar het is maar dat je het weet omdat geld blijkbaar een issue was.

Mijn oma houdt toch van een iets chiquer hotel (let sowieso op dat er een lift is) en hoewel we telkens veel met de metro deden (en ze in Rome toch wel een heel lang stuk gewandeld heeft) was ze ook telkens erg blij als we de hop on, hop off bus namen. Zelf doe ik dat nooit, maar nu zij er bij was, was het een hele handige manier om de belangrijkste bezienswaardigheden te zien.

Maar geniet vooral en ik ben zeker dat je opa dat ook zal doen! Mijn oma en ik vinden samen dingen doen altijd heel leuk. Ze is gisteren nog met mij en mijn kinderen een dagje op stap geweest.
@ the4ofus Leuk dat je dat gedaan hebt. Moet vast heel gezellig zijn geweest! Ik ben in 2010 ook met mijn opa op vakantie geweest. Hij loopt inderdaad geen uren meer. We hebben toen ook vaak de metro gepakt. "Gelukkig" ben ik zelf ook niet heel erg mobiel door een chronische ziekte, dus ons energieniveau sluit goed op elkaar aan.

Vorige keer ook erg genoten van af en toe gewoon een half uurtje zitten en koffie drinken. Als je van tevoren een planning maakt wat je gaat doen, weet je ook goed waar de ruimte zit om niets te doen
Lief! Veel plezier
@ achnein,

Ik had er even over gelezen dat je al met je opa op reis geweest was. Inderdaad, terrasje doen zit dan ook meer in de planning, maar da's natuurlijk helemaal geen opgave

En ik bedoelde overigens niet echt de hop on hop off-bus maar echt zo'n sightseeing bus met uitleg via een koptelefoontje. Dat was voor haar een heel handige manier om een stad te bekijken (en voor jullie misschien ook?). Ik moet zeggen dat het ons zelf ook goed meeviel hoewel het mij op voorhand een beetje suf leek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven