FCC-outfit-tips-topic
zondag 5 februari 2012 om 16:29
quote:mimisaur schreef op 05 februari 2012 @ 14:08:
Is dit een topic waar iets minder wordt gehamerd op die vage regels?
Dat lijkt mij een mooie doelstelling
Gister begonnen met een grote schoonmaak van mijn kast, wat uiteindelijk nooit een grote schoonmaak wordt. Maar tenminste een volle vuilniszak voor het goede doel
Vandaag alleen nog maar heel charmant in thermokleding met dikke trui en dikke jas op stal rondgelopen, iig lekker warm.
Is dit een topic waar iets minder wordt gehamerd op die vage regels?
Dat lijkt mij een mooie doelstelling
Gister begonnen met een grote schoonmaak van mijn kast, wat uiteindelijk nooit een grote schoonmaak wordt. Maar tenminste een volle vuilniszak voor het goede doel
Vandaag alleen nog maar heel charmant in thermokleding met dikke trui en dikke jas op stal rondgelopen, iig lekker warm.
zondag 5 februari 2012 om 18:58
@rebells, lekker is dat hè, even goed door je kledingkast gaan.
Nog kledingstukken tegengekomen waarvan je dacht "oja, die heb ik ook nog?".
Ik heb al wat leuke setjes bedacht, met mijzelf afgesproken meer van schoenen te wisselen...maar ja. Het weer werkt niet echt mee en ik kleed mij nu echt om vooral warm te blijven!
Vandaag een grijze lange trui, zwart stretch rokje eronder, dikke zwarte maillot, extra sokken met een geinig "kant'-printje, riem losjes om middel en weer (alweer...) mijn laarzen met bontrandje en goed, rubberen profiel.
Ik heb wel binnenkort een uitdaging:
Niet zozeer dat ik daar geen nieuwe kleding voor kan kopen, maar meer vanwege de kou.
Ik heb deze week (dinsdag) een sollicitatiegesprek en ik ga daar met het openbaar vervoer heen (lees: wachten bij een halte..brrrrr).
Ben nu al aan het nadenken wat ik aan ga trekken!
Het is binnen de hulpverlening. welzijnswerk. Dus het hoeft niet heel netjes.
Nog kledingstukken tegengekomen waarvan je dacht "oja, die heb ik ook nog?".
Ik heb al wat leuke setjes bedacht, met mijzelf afgesproken meer van schoenen te wisselen...maar ja. Het weer werkt niet echt mee en ik kleed mij nu echt om vooral warm te blijven!
Vandaag een grijze lange trui, zwart stretch rokje eronder, dikke zwarte maillot, extra sokken met een geinig "kant'-printje, riem losjes om middel en weer (alweer...) mijn laarzen met bontrandje en goed, rubberen profiel.
Ik heb wel binnenkort een uitdaging:
Niet zozeer dat ik daar geen nieuwe kleding voor kan kopen, maar meer vanwege de kou.
Ik heb deze week (dinsdag) een sollicitatiegesprek en ik ga daar met het openbaar vervoer heen (lees: wachten bij een halte..brrrrr).
Ben nu al aan het nadenken wat ik aan ga trekken!
Het is binnen de hulpverlening. welzijnswerk. Dus het hoeft niet heel netjes.
zondag 5 februari 2012 om 21:48
Leuk topic! Dat andere topic ging wel hard tegen hard om een stel regeltjes, ik had weinig zin om me daar nog te laten zien.
Ik heb vorige week mijn kast uitgeruimd en weer een zak naar de kledingcontainer kunnen brengen. Nu heb ik wel een beter zicht op wat ik heb. Voorlopig kan ik nog combinaties genoeg maken, het zal met name in de lente en zomer wat lastiger worden.
@Sylphide, succes met je sollicitatie en een geschikte kledingkeuze!
Ik heb vorige week mijn kast uitgeruimd en weer een zak naar de kledingcontainer kunnen brengen. Nu heb ik wel een beter zicht op wat ik heb. Voorlopig kan ik nog combinaties genoeg maken, het zal met name in de lente en zomer wat lastiger worden.
@Sylphide, succes met je sollicitatie en een geschikte kledingkeuze!
Ik wil ook een motto
zondag 5 februari 2012 om 22:08
Hallo allemaal,
Dank jullie allemaal. Ik ga er morgen over nadenken, gelukkig is het geen mantelpakjes-sfeer, dus het is al snel goed.
Ik ga mijn fleece-legging wassen morgen (die is nog erg mooi en zwart. Daar kan ik gewoon een mooi zwart jurkje op doen, mooi gekleurd vestje erover, sjaaltje erbij en klaar. Combineren met zwart geeft al gauw een mooi en netjes effect.
Heb het aan mijn geliefde verteld, van mijn uitdaging. Hij vond het wel een beetje jammer, want hij vind het erg leuk als ik met nieuwe kleding thuis kom. Volgens hem had ik de laatste tijd toch helemaal niet zoveel gekocht....
Maar hij kan het zich ook goed voorstellen. Ik wil een schuld sneller afbetalen (studieschuld...het einde van afbetalen is in zicht!) en ik wil gaan voor mooie kleding, tassen en schoenen met een goede kwaliteit.
Dat vond hij toch wel weer een goed idee!
Ik heb een spaarpotje klaargezet, veel kleding zet ik op marktplaats. Als ik iets heb verkocht, dan gaat het geld in dat potje. Na de uitdaging ga ik iets moois daarvoor kopen!
De rest van wat ik bespaar is om sneller mij studieschuld af te betalen!
@imikgirl, leuk dat je hier wel meedoet. Als het lente en zomer wordt, dan gaan we jaar doorheen helpen.
Dank jullie allemaal. Ik ga er morgen over nadenken, gelukkig is het geen mantelpakjes-sfeer, dus het is al snel goed.
Ik ga mijn fleece-legging wassen morgen (die is nog erg mooi en zwart. Daar kan ik gewoon een mooi zwart jurkje op doen, mooi gekleurd vestje erover, sjaaltje erbij en klaar. Combineren met zwart geeft al gauw een mooi en netjes effect.
Heb het aan mijn geliefde verteld, van mijn uitdaging. Hij vond het wel een beetje jammer, want hij vind het erg leuk als ik met nieuwe kleding thuis kom. Volgens hem had ik de laatste tijd toch helemaal niet zoveel gekocht....
Maar hij kan het zich ook goed voorstellen. Ik wil een schuld sneller afbetalen (studieschuld...het einde van afbetalen is in zicht!) en ik wil gaan voor mooie kleding, tassen en schoenen met een goede kwaliteit.
Dat vond hij toch wel weer een goed idee!
Ik heb een spaarpotje klaargezet, veel kleding zet ik op marktplaats. Als ik iets heb verkocht, dan gaat het geld in dat potje. Na de uitdaging ga ik iets moois daarvoor kopen!
De rest van wat ik bespaar is om sneller mij studieschuld af te betalen!
@imikgirl, leuk dat je hier wel meedoet. Als het lente en zomer wordt, dan gaan we jaar doorheen helpen.
maandag 6 februari 2012 om 09:14
O leuk! Ik durfde het topic bijna niet te openen....
Onder je jas (tegen de kou tijdens het wachten op de bus oid) kan je in ieder geval nog een fleecejack aantrekken of een trui ofzo. Trek je daar gewoon uit. En schoenen wisselen zal met dit weer ook niemand van opkijken als je dat daar nog even doet. Succes met je sollicitatie!
Onder je jas (tegen de kou tijdens het wachten op de bus oid) kan je in ieder geval nog een fleecejack aantrekken of een trui ofzo. Trek je daar gewoon uit. En schoenen wisselen zal met dit weer ook niemand van opkijken als je dat daar nog even doet. Succes met je sollicitatie!
maandag 6 februari 2012 om 12:25
Zo, gister al m'n zomerjurkjes naar zolder gebracht, anders blijf ik ze geheid de hele winter doordragen (ze zijn zo leuuuuk) en dan heb ik van de zomer niks meer om te dragen Was wel even afscheid nemen, dus! Maar goed, for a greater good...
Dames, hoe zouden jullie een knielange, mouwloze, iets uitwaaierende jurk met panterprint combineren? Hij heeft wel wat van deze:
maar hij's over z'n geheel wat donkerder, dus iets rustiger. Op zich heb ik al best wat combinaties, maar wie weet hebben jullie ook nog leuke ideeën?
Dames, hoe zouden jullie een knielange, mouwloze, iets uitwaaierende jurk met panterprint combineren? Hij heeft wel wat van deze:
maar hij's over z'n geheel wat donkerder, dus iets rustiger. Op zich heb ik al best wat combinaties, maar wie weet hebben jullie ook nog leuke ideeën?
maandag 6 februari 2012 om 13:18
Mooie jurk mimisaur! Met een kort vestje lijkt me leuk; maximaal tot in je taille. Of een strakke longsleeve in één van de kleuren van de jurk eronder? Mwah..
Ik heb een paar zakelijke afspraken vandaag dus ik moest netjes: dunne wollen LBD, maillots met roosjes en nette zwarte laarzen. Op de fiets wel moonboots en dikke donsdek jas aan en muts op, maar omdat het vrijwel niet waait is het heerlijk fietsen.
Mijn zomerkleding heb ik ook op zolder hangen; dan lijkt het straks allemaal nieuw haha.
Ik heb een paar zakelijke afspraken vandaag dus ik moest netjes: dunne wollen LBD, maillots met roosjes en nette zwarte laarzen. Op de fiets wel moonboots en dikke donsdek jas aan en muts op, maar omdat het vrijwel niet waait is het heerlijk fietsen.
Mijn zomerkleding heb ik ook op zolder hangen; dan lijkt het straks allemaal nieuw haha.
maandag 6 februari 2012 om 13:25
Inderdaad, kort zwart vestje erover heen (en vergeet niet tegen de kou er een zwart hemdje onder te doen.
Dikke zwarte panty/maillot. Laarzen erbij en voilá!
Alles wat ik aangeef in het bruin kan natuurlijk ook.
Wat mij ook mooi lijkt, als je het in de kast hebt hoor, een mooi helder blauw of donkerblauw kort vestje (inderdaad tot in de taille of korter). Je kunt er eventueel een sjaaltje bij om je hals doen.
Kort spijkerjasje voor binnen is ook mooi. Maar daarvan weet ik ook niet of je die in huis hebt.
Nog gewaagder: jurkje combineren met zwart (panty) en helder groen (vestje).
Wat dacht je van een bolero, als je niet al teveel naar buiten moet...
Nou, ik hoop dat je hier wat mee kan!
Dikke zwarte panty/maillot. Laarzen erbij en voilá!
Alles wat ik aangeef in het bruin kan natuurlijk ook.
Wat mij ook mooi lijkt, als je het in de kast hebt hoor, een mooi helder blauw of donkerblauw kort vestje (inderdaad tot in de taille of korter). Je kunt er eventueel een sjaaltje bij om je hals doen.
Kort spijkerjasje voor binnen is ook mooi. Maar daarvan weet ik ook niet of je die in huis hebt.
Nog gewaagder: jurkje combineren met zwart (panty) en helder groen (vestje).
Wat dacht je van een bolero, als je niet al teveel naar buiten moet...
Nou, ik hoop dat je hier wat mee kan!
maandag 6 februari 2012 om 14:38
Ja, leuk! Zelf grijp ik idd snel naar zwarte vestjes (heb er ook vrij veel), maar door jullie herinner ik me ineens weer dat ik ook een korter zwart vestje heb, dus da's alweer één outfit extra Colbertje heb ik helaas niet in m'n verzameling, da's wel een basic die ik mis...
Blauw en groen heb ik nog niet geprobeerd, da's ook een goeie. Misschien 's bij m'n moeder in de kast neuzen, die doet ook mee en we hebben ruigweg dezelfde smaak, dus dat komt goed uit!
Thanks, ladies!
Blauw en groen heb ik nog niet geprobeerd, da's ook een goeie. Misschien 's bij m'n moeder in de kast neuzen, die doet ook mee en we hebben ruigweg dezelfde smaak, dus dat komt goed uit!
Thanks, ladies!
maandag 6 februari 2012 om 15:19
quote:jacobsbenen schreef op 06 februari 2012 @ 13:18:
Ik heb een paar zakelijke afspraken vandaag dus ik moest netjes: dunne wollen LBD, maillots met roosjes en nette zwarte laarzen.
Ik wilde vragen waar je die maillot vandaan had, maar dat heeft natuurlijk helemaal geen nut
Klinkt wel als een mooie outfit!
Ik heb een paar zakelijke afspraken vandaag dus ik moest netjes: dunne wollen LBD, maillots met roosjes en nette zwarte laarzen.
Ik wilde vragen waar je die maillot vandaan had, maar dat heeft natuurlijk helemaal geen nut
Klinkt wel als een mooie outfit!
maandag 6 februari 2012 om 15:57
Dat bezoek aan de Primark (ultra goedkope, Engelse keten met vestigingen in Rotterdam en Hoofddorp) afgelopen najaar is 1 van de redenen dat ik hieraan begonnen ben. Ik kwam die winkel uit met 2 overvolle tassen, eentje voor mijn dochter en eentje voor mij en had nog geen 120 euro betaald. In die volle tassen zaten natuurlijk wel wat dingen die echt nodig zijn, zoals onderbroeken, basic longsleeves en dus die maillots met roosjes erop, maar ik realiseerde me dat ik het grootste deel had gekocht voor de heb. Hele discussie met dochterlief, die net 18 is en het geen punt vindt om zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld te kopen. Mij begon het opeens tegen te staan; ik had bijvoorbeeld het duurste item uit die winkel gekocht: een jasje met aparte vlakverdeling in zwart, rood en beige; met iets van wol erin voor 23 euro. Ik heb 'm 1 keer aangehad; hij is best leuk, en ik zal 'm vaker dragen, maar ik kocht echt "omdat het kan". Toen kwam ik de FFC tegen en bedacht ik me dat ik kon proberen om op die manier af te komen van die hebzucht. En daarmee mijn bijdrage kan leveren aan een duurzamere wereld.