Gezondheid alle pijlers

Huidschilfers

05-02-2012 23:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond,

Ben een jongeman, heb een droge huid en heb er schoon genoeg van. Zichtbare huidschilfers moet ik dagelijks wel even wegvegen met wat water. Als ik gedoucht heb is mijn gezicht erg rood, ook als ik minder warm douch. Ik ben hier voor al een keer naar de dokter geweest en heb een tube hydrocortizon. Werkt enigzins maar krijg er wat mee-eters door als ik het dagelijks gebruik wat toegestaan is. Vooral met de kou heb ik last er van. Voornamelijk rond mijn neus en voorhoofd. Erg vervelend die schilfers. In de zomer heb ik er geen last van. Ik ga eenmaal in de week onder de zonnebank om het enigzins te verminderen. Hebben jullie vrouwen tips voor zalfjes oid? Scrub werkt ook niet echt optimaal
Geen tips, maar misschien minder vaak douchen?

Of naar de dermatoloog of een huidtherapeut?
Toch nog een keer naar de huisarts en je laten doorverwijzen naar een huidarts. Niet denken dat er maar 1 medicijn voor bestaat, en cortizone
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tip: Dermatoloog.
Psoriasis?
Als het echt puur een droge en schilferige huid is, verder geen huidziekte, dan zou je eens een product van Eucerin met ureum erin kunnen proberen. Dat is speciaal gemaakt voor de droge en schilferige huid. Hier vind je de volledige productlijn: klik. Als de drogist het niet heeft even bij de apotheek kijken. En anders online bestellen.

Scrub haalt misschien wel de velletjes weg maar maakt je huid denk ik nog gevoeliger voor invloeden van buitenaf. En droogt de zonnebank je huid ook niet uit?
Met dezelfde klachten ben ik jaren geleden zelf ook begonnen en het bleek rosacea te zijn. Eerst verkeerd behandeld met veel cortizonen smeersels die het nog erger maakten omdat er in dat geval antibiotica zalf nodig is.

Waarmee ik uiteraard niet zeg dat jij ook last heb van rosacea maar huisartsen stellen vaak pas laat een juiste diagnose als het gaat om huidklachten en proberen eerst eindeloos met verkeerde zalfjes.

Dus wacht niet te lang af en ga naar een dermatoloog. Een creme die alvast perfect helpt tegen de droge schilfers (en goed is bij elke huid) is eucerin 5% eurea, te koop bij de apotheek.

Scrubben en zonnebank is trouwens het slechtste wat je kan doen met een droge huid.

Veel succes.
Het klinkt ook wel een beetje als Seborroïsch eczeem, vervelend maar wel goed te behandelen.

Maar het blijft een forum, dus dat wat hier genoemd wordt hoeft niet te zijn waar jij daadwerkelijk last van hebt. Hou in ieder geval op met scrubben en andere zooi die je op je gezicht smeert, want daar wordt het vaak erger van, en ga naar je huisarts voor advies!
Ik wil nog even toevoegen dat een gezichtshuid die snel rood word(douchen, inspanning, pittig eten maar ook warm en koud weer) ook vaak wijst op rosacea.

Dit alleen maar om je attent te maken op dingen waar je misschien is op kan letten en wellicht aan een dermatoloog kan vertellen.

Nogmaals is het niet mijn bedoeling om een diagnose te stellen.
Sorry,dubbel geplaatst.
Een goede dagcreme?
Probeer eens "Sensitive Body Treatment" van Zarqua.

Te koop bij oa. De Tuinen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven