Geld & Recht alle pijlers

Peildatum spaargeld aanvraag bijstandsuitkering

22-01-2012 23:22 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu mijn partner en ik besloten hebben uitelkaar te gaan ,zal ik een aanvullende bijstandsuitkering moeten aanvragen, met mijn werk heb ik onvoldoende inkomen.

Ik weet dat ik met mijn kinderen een max bedrag van 11.370,= mag hebben , mijn vraag is wat is de peildatum voor de bijstand?

Kijken ze naar het bedrag op het moment van aanvraag of kijken ze enkele maanden terug?
hoe gaat het Lilith, lukt het een beetje met alle regel zaken omtrent je verhuizing?
Ik heb afgelopen maandag het huurcontract getekend en de sleutel ontvangen......veel eerder dan verwacht.

Afgelopen weekend al heel veel ingepakt met mijn dochters en rolgordijnen gehaald voor de slaapkamers.

Ben heel erg druk tussen werken en school door.

Van alles regelen, gelukkig kan er veel online gedaan worden, toeslagen, aanmelden gas water licht, adres wijzigingen doorgeven.

Ondertussen nog wat spullen van mp gehaald, vrijdag een gasfornhuis halen, en kijken of ik ook al het laminaat kan gaan halen. zaterdag gaat ex een kast ophalen terwijl ik alvast ga klussen ( trap schuren en schilderen)

Maandag afspraak bij de gemeente, en misschien dat ik s'middags gordijnen ga bestellen voor de huiskamer.

Kortom , rennen , vliegen en gelukkig steeds met resultaat , ben echt dood moe, maar weet waar ik het voor doe, en ik weet ook dat over een paar weken alles achter de rug is en ik weer wat rust kan gaan nemen.
Wat ontzettend fijn Lilith
Denk je alles gehad te hebben, rij ik vanmorgen mijn oude trouwe auto total loss, heb die auto zo hard nodig voor mijn werk en weet ik veel wat allemaal.

Altijd wat........
quote:Lilith75 schreef op 09 februari 2012 @ 11:08:

Denk je alles gehad te hebben, rij ik vanmorgen mijn oude trouwe auto total loss, heb die auto zo hard nodig voor mijn werk en weet ik veel wat allemaal.

Altijd wat........
Jullie mankeren niets?
Nee gelukkig niet, alleen een enorme kostenpost erbij, zal snel een andere auto moeten hebben, anders kom ik niet eens op mijn werk.
wat naar lilith, gelukkig mankeren jullie niks. hopen dat je snel een andere auto kunt bemachtigen
Ben net gaan kijken bij een knalgele Saxo binnen mijn budget, ik ga er zaterdagochtend met iemand heen , en dan denk ik dat het vervoersprobleem ook weer is opgelost.

Probeer maar te bedenken , dat het 1 allemaal veel erger had gekund en 2 deze auto was al oud en begon steeds vaker iets te mankeren ( is afgelopen half jr al diverse keren opgelapt) moest over niet al te gek lange tjid toch iets anders hebben.

Maar goed naast alle drukte en stress en hoge kosten verhuizing kwam dit even heel erg ongelegen .

En ik heb een flinke pot staan janken terwijl lieve vreemde omstanders me gingen troosten, en aanboden dat ik met mijn kleine jongen wel even tot rust mocht komen bij hen.

Oké Lilith adem in adem uit en weer doorgaan.....hebben we ook weer gehad.......sprak ik moedig terwijl de tranen nog best willen komen, maar dat heeft geen nut.
wat fijn lilith dat je waarschijnlijk weer vervoer hebt. huilen heeft wel degelijk nut,als je je verdriet opkropt, blijf je er mee zitten. en vind het ook heel logisch, je krijgt een hoop op je bordje
quote:Lilith75 schreef op 23 januari 2012 @ 00:10:

Even kort.

Heb in juli 2011 mijn basidiploma pedicure gehaald, ben in dec begonnen met de vervolg opleiding "medisch pedicure".

Ik werk daarnaast bij een callcenter dit omdat dat met studie en kinderen goed te combineren is.

Ben erg zuinig omgesprongen met mijn spaargeld, zou het daarom best zuur vinden als ik daar eerst op in moet teren.Is ook zuur om op kosten van anderen te teren.
wat een zure reactie lichtpuntjes. TO doet er alles aan, om zoveel mogelijk haar eigen broek op te houden. ik kan mij heel goed voorstellen dat het zuur is om in te moeten teren op je hard verdiende spaargeld
Jeetje, wat een schrik Lilith! Fijn dat jullie allemaal nog heel zijn Hopelijk lukt het ook met de auto.

Lichtpuntjes, doe eens normaal zeg. Als je dit topic leest dan zie je dat Lilith zich een slag in de rondte werkt en helemaal geen bijstand wil hebben. Als het zonder kan wil ze zonder. Het is een laatste redmiddel!
quote:winterfeestjurk schreef op 09 februari 2012 @ 15:02:

wat een zure reactie lichtpuntjes. TO doet er alles aan, om zoveel mogelijk haar eigen broek op te houden. ik kan mij heel goed voorstellen dat het zuur is om in te moeten teren op je hard verdiende spaargeldDank voor deze reactie, wilde zelf niet "zuur" gaan reageren heb wel wat anders aan mijn hoofd.
quote:flowerbombje schreef op 09 februari 2012 @ 15:12:

Jeetje, wat een schrik Lilith! Fijn dat jullie allemaal nog heel zijn Hopelijk lukt het ook met de auto.

Lichtpuntjes, doe eens normaal zeg. Als je dit topic leest dan zie je dat Lilith zich een slag in de rondte werkt en helemaal geen bijstand wil hebben. Als het zonder kan wil ze zonder. Het is een laatste redmiddel!

Jij ook bedankt!

Ja gelukkig alleen blikschade( gebroken wielas) en een gemeentepaal, waar ik melding van gemaakt heb, de dame van de gemeente stond verbaasd dat ik het kwam melden, volgende week komt er iemand langs om het schadeformulier te tekenen.
quote:Lilith75 schreef op 09 februari 2012 @ 15:15:

[...]

Dank voor deze reactie, wilde zelf niet "zuur" gaan reageren heb wel wat anders aan mijn hoofd.je hebt zeker andere dingen aan je hoofd! alles komt goed, hou vol!
Klopt ben alweer vanalles aan het regelen ( mogelijk een meneer die de trap wil gaan stofferen) en lijstje maken voor de bouwmarkt.

Morgen de auto ophalen.....en lekker klussen het hele weekend.
quote:_Branwen_ schreef op 25 januari 2012 @ 22:39:

[...]

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. De peildatum van de vaststelling van je vermogen m.b.t. tot een bijstandsuitkering is de datum waarop de bijstandsuitkering in gaat. Even een eenvoudig voorbeeld: stel dat iemand zich meldt voor een uitkering op 1 januari 2012 en ook mogelijk per deze datum recht zou hebben. Er wordt dan gekeken naar wat het vermogen is van die persoon op 1 januari 2012. Dus letterlijk: de saldi van de (spaar)rekeningen van (rond) 1 januari 2012 en de waarde / hoogte van eventuele levensverzekeringen, auto, schulden etc. op 1 januari 2012. Dat bij elkaar levert een bedrag op wat het vermogen van die persoon is op 1 januari 2012, wat dus (mede) bepaalt of iemand recht heeft.

Bij een aanvraag voor bijstand worden doorgaans de afschriften van alle (spaar)rekeningen opgevraagd van de 3 maanden voorafgaand aan de bijstandsverlening. Deze termijn verschilt echter per gemeente en kan dus idd ook 6 maanden zijn, of 2, of wat het beleid van jouw gemeente dan ook is.

Dit zijn dus echter 2 hele verschillende dingen. Het kan wel zo zijn dat ze - eerder genoemd voorbeeld aangehouden - op de afschriften zien dat er in bijvoorbeeld oktober 2011 veel meer geld op de rekening stond. Als blijkt dat dit geld onverantwoord is besteed, kan er bijvoorbeeld een maatregel opgelegd worden, of de bijstand wordt als lening verstrekt. Hoe hier mee om wordt gegaan kan ook echter weer per gemeente verschillen.

Hier is het topic om begonnen.....

Ik kan al mijn uitgaven verantwoorden mochten ze er om vragen.

Veel in mijn studie en opstart bedrijf gestoken.

Aantal aankopen gedaan ( bankstel bed en kast) verder gebruikt om te leven( mijn inkomen was nooit hoog van ex partner onregelmatig ivm zelfstandige ondernemen kan ook aangetoond worden tevens zo'n 3 maanden geleden hier de boel opgeknapt , laminaat behang rolgordijnen( achteraf geniet ex daar nu van.

En nu maak ik vooral kosten voor mijn nieuwe woning en mijn gisteren totalloss gereden auto.

Kan alleen niet de aankopen via MP verantwoorden ja door emails maar of ze daar genoegen mee zouden nemen?

Hou wel alles bij wat ik uitgeef en waar een bon bij zit leg ik natuurlijk apart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven