etentje 10 man

01-02-2012 10:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb aankomende zondag een etentje voor 10 man. Nou ben ik niet zo held in het verzinnen van een lekker diner... Wat ik zat te bedenken is het volgende een quiche (voor de vegetariers) een stuk vlees bij de slager, aardappeltjes uit de oven en verschillende wintergroente... maar is dit een combi? de bedoeling is dat quiche ook door de niet vegetariers wordt gegeten...

En welk vlees zou hier lekker bij smaken? Ik denk dat ik de quiche op basis van broccoli ga maken.

Ow en maak het liefst vlees wat afgebakken kan worden in de oven, alleen dan ga ik wel heel veel dingen in de oven stoppen...

eet zelf vega dus heb weinig verstand van vleesbereiding...
Buffet is ideaal!

En qua vlees zou je een beenhammetje kunnen doen. Dit kun je al van tevoren bakken in de oven en dan op het laatst nog even opwarmen en onder zilverpapier bewaren (hoeft niet heet gegeten te worden). Je kunt ze al volledig gemarineerd kopen, dus heel simpel te bereiden.

Zelfde met de quiches, die hoeven ook niet direct uit de oven opgediend te worden. Geeft weer wat speling.
Tapas (van te voren) maken. Heerlijk!
Ik krijg tien hele grote eters over anderhalve week bij mij thuis. En het is inmiddels traditie geworden dat ik dan stamppotten maak. Met rookworst en gehaktballen. En bier en wijn:-)

Ik schil van te voren de aardappelen. Het voordeel is dat je niet lang in de keuken staat en gezellig bij de gasten kunt zijn. Bovendien is het snel klaar en de maaltijd is ideaal voor grote eters.
Kaasfondue!

Of als je toch vlees wilt maken: coq au vin. Makkelijk van tevoren te maken, in 1 pan.
Nou, vertel!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat is het geworden?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ich bin gespannt
Computer says nooooo
haha even een update idd!

Na lang wikken en wegen is het dit geworden:

indiase curry met aardappel, bloemkool en ei (errug lekker en makkelijk!)

Voor de vleeseters een kiprollade erbij (kreeg al hints vooraf dat vlees toch wel erg lekker erbij is )

als bijgerecht een winterse salade met bieten,appel en veldsla.

papadums gefrituurd erbij. Stonk als hell in m'n appartementje met slechte afzuiger maar stonk later nog erger toen ik een heel potje kruidnagel liet koken in azijn om de frituurlucht weg te werken

en als toetje een appelkruimeltaart die later een appellimoenkruimeltaart bleek te zijn, maar toch lekker!

Etentje was in ieder geval geslaagd!

Thanx voor jullie tips en meedenken (ook al is het een heel eigen menu geworden haha)
klinkt heerlijk crashy!
Computer says nooooo
Dat curry-recept van de AH-site? Die is LEKKER!

Goed geregeld Crashy!
Wat eten we vanavond?
http://www.smulweb.nl/rec ... et-aardappel-en-bloemkool

van smulweb dus, wel beetje hetzelfde als die van de AH site, die klinkt ook erg lekker. binnenkort hun variant maar eens uitproberen.
mexicaans is ook lekker en makkelijk.

Tortilla's

taco's

schaal kipfilet met kruiden (zakje rood/geel merk weet ik niet)

schaal gehakt met kruiden

pan met bruinebonen, paprikas chapignons en uien gebakken

lekkere frisse salade

schaaltje creme fraiche

schaaltje geraspte kaas

schaaltje guacemole

Zo heb je een tafel vol staan met schalen en bakjes, ziet er heel feestelijk uit en is allemaal eenvoudig (vantevoren) te maken.

Leuk de tafel dekken met vrolijke servetten en een mexicaans muziekje op en het is helemaal leuk! (en lekker!)
quote:crashy schreef op 06 februari 2012 @ 14:48:

haha even een update idd!

Na lang wikken en wegen is het dit geworden:

indiase curry met aardappel, bloemkool en ei (errug lekker en makkelijk!)

Voor de vleeseters een kiprollade erbij (kreeg al hints vooraf dat vlees toch wel erg lekker erbij is )

als bijgerecht een winterse salade met bieten,appel en veldsla.

papadums gefrituurd erbij. Stonk als hell in m'n appartementje met slechte afzuiger maar stonk later nog erger toen ik een heel potje kruidnagel liet koken in azijn om de frituurlucht weg te werken

en als toetje een appelkruimeltaart die later een appellimoenkruimeltaart bleek te zijn, maar toch lekker!

Etentje was in ieder geval geslaagd!

Thanx voor jullie tips en meedenken (ook al is het een heel eigen menu geworden haha)

Klinkt verrukkelijk.

Nee ik had de rollade nog voorgesteld
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven