Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 5 maart 2008 om 22:31

woensdag 5 maart 2008 om 22:35
Girl, beneden de 80 spreek je van een verstandelijke beperking, maar daar zijn nog gradaties in. Met een IQ van tussen de 60 en 80 ongeveer spreek je van het type sociale werkplek volk. Mensen die niet zwaar verstandelijk gehandicapt zijn, maar ook weer niet mee kunnen komen in de "normale" maatschappij.
Uiteraard zijn dat richtlijnen he. Maar 80 geldt ongeveer als de grens om normaal onderwijs te kunnen volgen, zeg maar.
Uiteraard zijn dat richtlijnen he. Maar 80 geldt ongeveer als de grens om normaal onderwijs te kunnen volgen, zeg maar.
668, the neighbour of the Beast
woensdag 5 maart 2008 om 22:36
woensdag 5 maart 2008 om 22:40
15 zijn er veel hoor.
Ik ga het proberen (graafgraaf)
Grote smurf
Smurfin
Hippe smurf
Potige smurf
Brilsmurf
Lolsmurf
Baby smurf
eeeeh
die chagrijnige smurf, hoe heet ie nou....
(Ik haaaaaat cadeautjes)
(houden we nog even open)
Knutselsmurf had je nog geloof ik
Luie smurf, of luilaksmurf ofzo
Jaaaaaaaaaa, Moppersmurf (ineens kwam ik er op)
(ik denk ineens aan het liedje)
Natuursmurf
Uitjebol smurf.
Muzieksmurf
Ben ik er al???
Ik ga het proberen (graafgraaf)
Grote smurf
Smurfin
Hippe smurf
Potige smurf
Brilsmurf
Lolsmurf
Baby smurf
eeeeh
die chagrijnige smurf, hoe heet ie nou....
(Ik haaaaaat cadeautjes)
(houden we nog even open)
Knutselsmurf had je nog geloof ik
Luie smurf, of luilaksmurf ofzo
Jaaaaaaaaaa, Moppersmurf (ineens kwam ik er op)
(ik denk ineens aan het liedje)
Natuursmurf
Uitjebol smurf.
Muzieksmurf
Ben ik er al???
668, the neighbour of the Beast
woensdag 5 maart 2008 om 22:41
Nee snap ik wel, ik legde het misschien verkeerd uit. Op wiki staat dat 100 gemiddeld is. Klopt, helemaal waar, daar zijn die iq-tests juist op gebaseerd. Máár vervolgens wordt gezegd dat mensen van 85-99 een beneden gem iq hebben en van 101-115 begaafd zijn. Dát vind ik wel raar, want bijna niemand heeft preies honderd, dus dan zou ook bijna niemand echt gemiddeld scoren. Vandaar dat juist vaak een bredere lijn wordt getrokken Meestal tussen 90-110 als gemiddeld (oke, 87 is iets lager). Zon 60% vand e mensen heeft dat. In iq-testen kan bovendien ook altijd enige afwijking zitten, dus het getal wat je hebt is het vaak niet 'precies' maar een schatting.