De ideale kapstok?

07-02-2012 11:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe interieurimpuls. Ik wil mijn huis mooier maken. Ik heb er jaren niet naar omgekeken, na alle grote verbouwingen was ik zo blij dat we lekker konden wonen dat ik de ongeverfde plinten, het gat in het plafond, de kapotte lamp etc. Niet meer opmerkte.

Sinds vorige week ben ik echter hard op weg om de puntjes op de i te zetten.

Nu ben ik bij onze hal aangekomen. Ook al wonenn we hier nu een dikke 5 jaar, ik heb nog steeds geen kapstok. In de hal staan twee boekenkasten en daardoor is er geen ruimte voor een kapstok. Deze boekenkasten gaan weg (naar onze nieuw te bouwen kamer ) en nu zoek ik dus een kapstok.

Bij de meeste mensen bij wie ik op visite ga is de kapstok echter een onding. Met moeite krijg ik mijn jas er op gefrot. Als het heeft geregend is het helemaal een crime.

Ik was geneigd om zoiets te doen, dan hangen de jassen meer naast elkaar dan over elkaar.

Dit idee (deze uitvoering vind ik lelijk) zou ook kunnen, dan hangen alle jassen ook apart en blijven ze in model.

Wat is de ideale kapstok? Wat hebben jullie voor kapstok? Wat moet ik vooral niet doen?
Ik wilde een plaatje van een kapstok laten zien van IKEA, alleen staat ie niet meer op hun website. Daar kon je hangers aan hangen, maar ook een jas aan een haak hangen. En daarboven nog een plank.

Die kapstok wilde ik zelf hebben, maar helaas... ik ben bang dat deze niet meer te krijgen is.

Wij moeten ook op zoek naar een andere
Ik zag laatst op internet een plaatje van een heel mooie kapstok, kan hem nu alleen niet meer vinden..

Het was een oude linnen/kledingkast, alleen waren de deurtjes eruit gehaald. De jassen konden gewoon aan een hangertje op een roede, en onderin zaten twee lades waar je bijv mutsen etc kon doen, zag er echt heel leuk uit. Nam echter wel veel ruimte in beslag
Deze lijkt me ook wel wat. Alleen ben ik geen 'fan' van steigerhout.

Ik voor die eerste gaan, of in ieder geval voor een waar je je jas gewoon aan een haakje kan hangen. Ben te lui om mijn jas iedere keer aan een hanger te hangen.
hmm. Ik wil plaatjes!!

Maroon, het klinkt wel leuk wat jij schrijft. Het mag ook best iets aparts zijn. We hebben in principe best wat plek in de hal.

Ik ga eens kijken of ik een afbeelding kan vinden wat je omschrijft.

Ikea (of iets soortgeleijks) wil ik liever niet. ik krijg een beetje een ikea aversie. Zo'n massaproductie, zo'n algemene smaak.
quote:_lupine_ schreef op 07 februari 2012 @ 11:18:

Ik voor die eerste gaan, of in ieder geval voor een waar je je jas gewoon aan een haakje kan hangen. Ben te lui om mijn jas iedere keer aan een hanger te hangen.Maar wat doe je dan met je eigen winterjassen. ik neem aan dat je er meer dan één hebt. Die trekken dan toch helemaal uit model?
Wij hebben iets wat hier op lijkt:

Ik wilde een combi van haakjes (om snel ff een jas aan te hangen) en hangers (voor de netten jassen) en ook lage haakjes voor het kleine grut.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Volgens mij bedoelt Bertje deze kapstok, die is alleen uit het assortiment.
Ik heb ala je eerst plaatje, blauw geverfd met allemaal dezelfde haakjes (of gewoon op de bank )
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Bij ons is er naast de meterkast een lege ruimte. Daar hangt een stang met hangers, en we hebben er een schuifdeur voor laten maken (ook als deur voor de meterkast die afzonderlijk te openen is van de 'garderobekast') waardoor de hal er opgeruimd uitziet.
quote:bertje_ schreef op 07 februari 2012 @ 11:08:

Ik wilde een plaatje van een kapstok laten zien van IKEA, alleen staat ie niet meer op hun website. Daar kon je hangers aan hangen, maar ook een jas aan een haak hangen. En daarboven nog een plank.

Die kapstok wilde ik zelf hebben, maar helaas... ik ben bang dat deze niet meer te krijgen is.

Wij moeten ook op zoek naar een anderedie heb ik! ideaal ding. Jammer dat hij uit het assortiment is blijkbaar
He dit probleem hebben wij dus ook.

Wonen nu alweer een jaar in ons huis en de jassen hangen (helaas) nogsteeds over de stoelen in de woonkamer grrr...

Dus ik speur hier gelijk oven even mee..!!
google is your friend

bedoel je deze?

Logga heet 'ie en kost maar 11,95 (en staat gewoon op de website)

edit: onze jassen hangen dus aan een hanger aan de stang, de kinderjassen aan de haakjes (ze kunnen zelf bij de onderste haakjes). En bovenop heb ik manden staan met sjaals en mutsen.
Hmm, het is mij net een beetje te strak allemaal. Te modern. Ik stap nu op de fiets, ga even bij de kringloop kijken of ik daar iets leuks vind/ inspiratie op kan doen.

Als ik google op diy coat rack vind ik superveel leuke voorbeelden, maar ben helaas niet zo'n doe het zelver.
Wij hebben deze. Ik vind hem ideaal:

Het is helaas wel IKEA, omdat we deze te duur vonden:

vooruit, omdat je plaatjes wilde:

zoiets zonder de molens:

of deze maar dan blauw en iets minder luxe haakjes:

En als ik lui ben en met mijn jas naar boven gelopen ben(we wonen op de 2e verdieping met de deur en kapstok onder aan de trap) dient deze als mijn kapstok:

(wel blauw, geen leer)
deze vind ik ook wel leuk:

of deze:

edit: De haakjes midden boven zitten bij ons op het blauwe plankje!
quote:Tegucigalpa schreef op 07 februari 2012 @ 11:21:

Volgens mij bedoelt Bertje deze kapstok, die is alleen uit het assortiment. [afbeelding]Die bedoel ik inderdaad, snik. Baal er zo van. Twee van die kapstokken passen perfect in onze nis.
quote:neweve schreef op 07 februari 2012 @ 11:34:

deze vind ik ook wel leuk:

[afbeelding]

of deze:

[afbeelding]

edit: De haakjes midden boven zitten bij ons op het blauwe plankje!Die laatste vind ik ook heel gaaf!
Volgens mij blijven op deze kapstok de jassen ook wel mooi:

Deze vind ik ook leuk, maar of ie ideaal is, weet ik niet

Wat ik het leukste vind: Bij de kringloop of interieurwinkeltje losse kapstokhaken halen, en die of recht of willekeurig ophangen. Allemaal dezelfde, of juist allemaal verschillende...
quote:bertje_ schreef op 07 februari 2012 @ 11:38:

[...]

Die bedoel ik inderdaad, snik. Baal er zo van. Twee van die kapstokken passen perfect in onze nis.kijk anders even op Marktplaats/plaats zelf een advertentie, misschien kun je er op die manier nog aan komen.
quote:winterfeestjurk schreef op 07 februari 2012 @ 11:46:

[...]

kijk anders even op Marktplaats/plaats zelf een advertentie, misschien kun je er op die manier nog aan komen.Bedankt voor de tip: wel gevonden (en ook 2 ), ze zijn alleen donker en ik wil wit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven