Ex verteld dat ik hem mis

07-02-2012 09:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben een fanatieke meelezer hier en ook op FOK forum (heb m ook daar gepost), maar nu zit ik met een probleempje waar ik geen raad mee weet. Dus misschien kunnen jullie tips of iets dergelijks geven. Ik zie dat er veel goede tips en adviezen langskomen hier, dus vandaar dat ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen

Ben een jaar met mijn ex geweest. Ging nogal stroef, omdat ik niet het idee kreeg dat hij zich helemaal gaf. Ik was zijn eerste relatie en had het idee dat hij gewoon niet zo goed wist hoe zoiets werkt.

Hij praatte niet over gevoelens. Als het daarop kwam, gaf hij politiek correctie antwoorden bijv en draaide om de brij heen. Daardoor werd ik onzeker en er kwam steeds meer onbegrip van mijn kant. Bijv. dat hij gewoon een paar weken (als hij druk is met school bijv.) heel makkelijk zonder mij kan en niet pietje precies wil kijken wanneer we elkaar kunnen zien. Terwijl ik het dan jammer vind dat we elkaar even een tijd niet zien en dat er heus wel ergens tijd is om elkaar te zien. Hij vertelde dan dat er theoretisch gezien wel tijd was, maar dat dat dan onhandig is en liever 1 keer langer afspreekt dan een aantal keer maar 2 uur ofzo. Daarnaast is hij heel erg vasthoudend in zijn eigen visie op dingen. Hij wil het graag op zijn manier terwijl dat niet matcht met mijn idee van een relatie.

Hierdoor veel strubbelingen en uiteindelijk heeft hij het uitgemaakt omdat we teveel verschilden qua ideeën over een relatie.

Goed, 2 maanden geen contact gehad en ik miste hem verschrikkelijk. Afgelopen zondag heb ik hem gesmst: ik mis je.

Ik had geen idee wat hij zou doen, maar dat maakte me niet uit. Ik wilde dit kwijt.

Hij vroeg gelijk of hij mij mocht bellen en was zich kapot geschrokken. Hij dacht dat hij nooit meer iets van mij zou horen. Normaal heeft hij altijd zijn woordje klaar en weet hij van alles te zegegn. Nu kwamen er amper normale zinnen uit zijn mond. Hij was van zijn apropos. Even gepraat enz en hij stelde voor om deze week langs te komen om te praten.

Nu is het dus zo, dat ik niet weet wat ik moet zeggen of wat ik hiermee moet. Ik wil eigenlijk wel weten of hij mij mist. Maar we hebben wel eens gepraat over vakanties en missen van mensen enzo en hij mist nooit iemand zegt hij. Dus ik ben bang dat er weer een politiek correct antwoord komt. Ook denk ik dat hij teveel logisch blijft nadenken ipv ook met zijn gevoel. Als je zo reageert op 3 woorden van je ex, betekent toch dat je iets voor diegene voelt?

Ik ga ook niet vertellen, als ik hem zie, dat ik hem terugwil of iets. Dat vind ik nog too much. Ik heb op dit moment gewoon geen flauw idee hoe of wat. Ik weet alleen dat ik hem erg mis, iedere dag nog aan hem denk en hem eigenlijk niet kwijt wil.

Normaal na een verbroken scharrel of beginnende relatie deed het me niet zoveel. Maar dit keer is het anders. Ik kan het niet loslaten en nu, hoe hij reageert, vraag ik me af hoe hij erin staat.

Al met al, wat vinden jullie van zijn gedrag? Wat zouden jullie doen/zeggen in zo'n situatie?
Thanks suikerpopje!

Je stuk tekst geeft veel inzicht!

Ik doe gelukkig al veel dingen om me mee bezig te houden. Alleen er blijft gewoon een naar gevoel achter. Bij alles wat ik doe en, dat denk ik, dat ik hem mis.

Wat zou ik hem dan kunnen sturen? Dat ik toch niet wil afspreken? Voel me weer gigantisch zwak dat ik dat tegen hem heb gezegd.
Je hoeft jezelf geen verwijten te maken. Je kan het ook niet meer terugdraaien. Sluit het gewoon af op een goede manier. "Dat het niet je bedoeling was om met hem te gaan afspreken en de afspraak dus ook wil afzeggen. Je miste hem en dat wilde je hem laten weten, maar je realiseert je dat het helaas niet werkte tussen jullie twee. Ik wens je het allerbeste, groetjes, Missy"
Eens met de rest.. Het is niet raar dat je hem mist, heel normaal zelfs! Jullie hebben een jáár gedeeld, dat is niet niks! Maar besef ook dat áls hij je al terug zou willen, het nooit de relatie zal worden die jij graag zou willen hebben.

Daarnaast heeft Mali echt gelijk wat betreft als een man je écht graag wil zien. Ik heb het zelf ook ervaren; jarenlang achter een man zoals jij jouw ex beschrijft aangehobbeld, continu op zoek naar bevestiging en liefde. Nu heb ik een man die voor me door het vuur gaat, die de nachttrein pakt om een paar uurtjes naast mij te kunnen liggen. Zo eentje is er ook voor jou, maar dat is niet je ex!
quote:Phoebexx schreef op 07 februari 2012 @ 11:29:

Je hoeft jezelf geen verwijten te maken. Je kan het ook niet meer terugdraaien. Sluit het gewoon af op een goede manier. "Dat het niet je bedoeling was om met hem te gaan afspreken en de afspraak dus ook wil afzeggen. Je miste hem en dat wilde je hem laten weten, maar je realiseert je dat het helaas niet werkte tussen jullie twee. Ik wens je het allerbeste, groetjes, Missy"En dit dus.. Maak je eigen keuzes, laat niet alles open voor hem. Jij wil geen relatie zoals die je met hem had.
Geheel offtopic

@ster, wat leuk! Je hebt een goede getroffen lees ik.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 07 februari 2012 @ 11:45:

Geheel offtopic

@ster, wat leuk! Je hebt een goede getroffen lees ik.

Dankje Mali, ik ben echt heel erg verliefd

Hoe is het met jou? En de baby?
Missy,

Voel je niet zwak, je bent ook maar een mens! Als je het op kunt brengen om af te zeggen doe je jezelf echt een plezier op de langere termijn.
quote:ster89 schreef op 07 februari 2012 @ 11:47:

[...]

Dankje Mali, ik ben echt heel erg verliefd

Hey, leuk te horen Ster!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 07 februari 2012 @ 12:13:

[...]

Hey, leuk te horen Ster! Dankjewel Evy!
Super voor je ster! Gaat goed hier, ze groeit als kool.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Lsstige situatie, erg herkenbaar missy!

Geen tips, lees graag mee
Tsja.. Soms is het echt dat een man pas weet wat-ie mist als ze d'r niet is. Aangezien je vastbesloten bent toch door te gaan met hem wil ik je adviseren heel erg op je hoede te blijven, hem voor je te laten vechten en hem goed laat bewijzen dat hij écht wil. Laat hem maar wat moeite doen, ondanks het feit dat je zo blij bent dat hij toch wel bij je wil zijn.

Ik vind het overigens nog steeds vreemd dat hij pas gaat nadenken over een verzoening zodra jij de eerste stap zet.

Mijn ervaring hiermee is dat zo'n man weer terugvalt in dezelfde patronen als hij je weer eenmaal 'heeft'. Als jij emotioneel dus weer te afhankelijk van hem bent geworden zodat je bereid bent al zijn negatieve dingen door de vingers te zien.

Mij is dit tot drie keer toe gebeurd namelijk............ (edit: bij dezelfde man dus) Wees gewaarschuwd!

En wat betreft die seks.. Ik zou helemaal niet naast hem zijn gaan slapen. Rustig opbouwen, eerst koffie, een filmpje, een etentje.. Niet meteen weer de relatie oppakken waar jullie zijn geeïndigd. Als hij je echt wil respecteert en begrijpt hij dat en zal hij je niet pushen.
Oke, ikhad dus toch afgesproken...

Blijkt dat ie verder wil met mij en eigenlijk bang is om iemand dichtbij te laten komen om zelf anders gekwetst te worden. Dat hij nog nooit iemand heeft gehad die hem kon raken op dat gebied en hij vindt dat eng.

Lang gepraat enz en we gaan kijken hoe het loopt.

Maar nu vind ik het lastig wat te doen qua seks. Ik wil nog geen seks, omdat het eerder is voorgekomen dat we seks hadden en hij daarna dus erbij kwam dat het niet ging werken.

Gister bleef hij slapen en probeerde wel naar seks te sturen. Dat wilde ik niet dus heb hem dat gezegd en dat is ook niet gebeurd.

Maar wat is wijsheid in deze zaak? Wanneer ga je weer seks hebben met iemand? Het lijkt mij ook raar dat je hup meteen weer seks hebt alsof er niks aan de hand is.
Huh, dit is vreemd. Opeens staat mijn bericht onder jouw bericht ster...!

Maar, hij vertelde dat voor hem de drempel groot was geworden om mij toch te bellen. Hij had er een paar keer over nagedacht, maar durfde toen niet meer.

Hij zegt niet te weten waarom hij zelf niet heeft gebeld. En wat er zou zijn gebeurd als ik niet had gesmst.

En ja, het kan idd zijn dat hij weer terugvalt.. Hoop het niet :( Tijd zal het uitwijzen
Ben je aan het dubbelnicken?
Dubbelnicken? met 2 nicknames bedoel je?

Nee ik postte mijn bericht maar er verscheen niets en toen nog een keer en toen onder die van jou. Heel apart..
Apart dan dat de post van 'snoepie25' opeens gewijzigd is met 90%, jij exact hetzelfde bericht nog een keer post, de nicks op elkaar lijken en als ik loep de verhalen ook nog eens op elkaar lijken..

Ik wil je er op wijzen dat op dubbelnicken een ban staat, en als jij wel snoepie25 bent (waarvan ik vrijwel zeker ben) je je echt achter de oren moet gaan krabben of deze man wel is wat je wil. Daarnaast, prima als jij niet alle details van je relatie onder één nick kwijt wil (bang voor loepen e.d.?) maar dat we jou dan ook niet kunnen helpen met het échte probleem.

Edit: en ik vind twee minuten vrij snel om mijn reactie te lezen en direct inhoudelijk te reageren, maar goed.
Wat overigens niet wegneemt dat ik met je te doen heb en oprecht hoop dat het allemaal positief uitpakt voor jou.

Ook ik heb weleens wat onder een andere naam gepost ivm herkenbaarheid maar dat ging om compleet andere onderwerpen, niet over dezelfde man bijvoorbeeld. Besef goed dat voor ons het verhaal dan niet meer helder is omdat je willens en wetens bepaalde details verzwijgt. Jij vraagt hier om advies, en helaas is dat niet altijd wat je wil horen.

Ik zal dit vreemde voorval vanaf nu iig negeren en verder posten of er niets is gebeurd, als ik je daarmee nog kan helpen.
Mijn advies is: loslaten en je op jezelf richten. Je bent nu zo ontzettend met hem bezig, terwijl je die energie ook aan jezelf zou kunnen besteden.

Bij mij helpt meestal om 'in 1 keer de pleister eraf te trekken' zoals ik het zelf noem. Dus hup, in 1 keer contact verbreken en niet meer gaan smsen, bellen, mailen, FB-en, whatever...daardoor duurt het alleen maar langer voordat je over hem heen bent.

En vraag jezelf af: wat voor relatie wil ik? Wat vind ik belangrijk en waar word ik blij van? (word je blij van een vriend die niet open is en die niet helemaal voor je gaat?)

Dus verleg de focus van wat wil hij naar wat wil ik?
Ik herken overigens het gedeelte van een vriend die niet helemaal voor je gaat en niet open is over zijn gevoelens en om de brij heendraaien.

Die vriend is plotseling mijn ex...zijn gevoelens bleken al een tijdje te zijn verdwenen..Jammer was dat ik dat zelf uit hem heb moeten trekken i.p.v. dat hij dit eerlijk uit zichzelf aangaf.

De hele situatie kent uiteraard nog meer kanten, maar ivm herkenbaarheid wil ik daar niet teveel over kwijt.

Ik weet verstandelijk ook dat het beter is dat het uit is. Hij zit met zichzelf in de knoop en moet m.i.nog aan behoorlijk wat dingen werken wil hij een relatie aan kunnen gaan met iemand.

Maar dat maakt het niet minder klote.

Ik had zo ontzettend veel met deze man gemeen.. Humor, aantrekkingskracht, waarden en normen, toekomstvisie, gedeelde interesses, zelfde manier van in het leven staan etc etc. We hadden het ontzettend leuk samen en waren behalve geliefden ook vrienden.

Ik zag echt serieus een toekomst met deze man (en dat heb ik niet zo snel) en nu is dat plotseling weg. En eerlijk gezegd..ik geloof er gewoon even niet meer in..in de liefde en in relaties. Voor de zoveelste keer mijn neus gestoten en voor de zoveelste keer weer omschakelen..

Ik had het naar mijn zin als vrijgezel toen ik onverwachts deze man tegenkwam. Vervolgens is het dan (voor mij) wennen aan een man in mijn leven en nu moet ik weer wennen dat hij weg is.

Ik kom er altijd weer boven op, ga leuke dingen doen, richt me op mezelf etc. maar nu ben ik gewoon verdrietig en ook boos.

Ik kan dus ook wel wat advies of een hart onder de riem gebruiken.. (sorry voor het lange verhaal in jouw topic missy)
Anyone?
Mijn ex moest ook even aan zichzelf werken en zag zichzelf geen relatie krijgen voorlopig... En hij had zeer snel een nieuwe vriendin waarbij hij het wel allemaal kon.. Tsja..
Hmmm..niet het hart onder de riem wat ik in gedachten had..maar toch bedankt voor je reactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven