Ex verteld dat ik hem mis

07-02-2012 09:02 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben een fanatieke meelezer hier en ook op FOK forum (heb m ook daar gepost), maar nu zit ik met een probleempje waar ik geen raad mee weet. Dus misschien kunnen jullie tips of iets dergelijks geven. Ik zie dat er veel goede tips en adviezen langskomen hier, dus vandaar dat ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen

Ben een jaar met mijn ex geweest. Ging nogal stroef, omdat ik niet het idee kreeg dat hij zich helemaal gaf. Ik was zijn eerste relatie en had het idee dat hij gewoon niet zo goed wist hoe zoiets werkt.

Hij praatte niet over gevoelens. Als het daarop kwam, gaf hij politiek correctie antwoorden bijv en draaide om de brij heen. Daardoor werd ik onzeker en er kwam steeds meer onbegrip van mijn kant. Bijv. dat hij gewoon een paar weken (als hij druk is met school bijv.) heel makkelijk zonder mij kan en niet pietje precies wil kijken wanneer we elkaar kunnen zien. Terwijl ik het dan jammer vind dat we elkaar even een tijd niet zien en dat er heus wel ergens tijd is om elkaar te zien. Hij vertelde dan dat er theoretisch gezien wel tijd was, maar dat dat dan onhandig is en liever 1 keer langer afspreekt dan een aantal keer maar 2 uur ofzo. Daarnaast is hij heel erg vasthoudend in zijn eigen visie op dingen. Hij wil het graag op zijn manier terwijl dat niet matcht met mijn idee van een relatie.

Hierdoor veel strubbelingen en uiteindelijk heeft hij het uitgemaakt omdat we teveel verschilden qua ideeën over een relatie.

Goed, 2 maanden geen contact gehad en ik miste hem verschrikkelijk. Afgelopen zondag heb ik hem gesmst: ik mis je.

Ik had geen idee wat hij zou doen, maar dat maakte me niet uit. Ik wilde dit kwijt.

Hij vroeg gelijk of hij mij mocht bellen en was zich kapot geschrokken. Hij dacht dat hij nooit meer iets van mij zou horen. Normaal heeft hij altijd zijn woordje klaar en weet hij van alles te zegegn. Nu kwamen er amper normale zinnen uit zijn mond. Hij was van zijn apropos. Even gepraat enz en hij stelde voor om deze week langs te komen om te praten.

Nu is het dus zo, dat ik niet weet wat ik moet zeggen of wat ik hiermee moet. Ik wil eigenlijk wel weten of hij mij mist. Maar we hebben wel eens gepraat over vakanties en missen van mensen enzo en hij mist nooit iemand zegt hij. Dus ik ben bang dat er weer een politiek correct antwoord komt. Ook denk ik dat hij teveel logisch blijft nadenken ipv ook met zijn gevoel. Als je zo reageert op 3 woorden van je ex, betekent toch dat je iets voor diegene voelt?

Ik ga ook niet vertellen, als ik hem zie, dat ik hem terugwil of iets. Dat vind ik nog too much. Ik heb op dit moment gewoon geen flauw idee hoe of wat. Ik weet alleen dat ik hem erg mis, iedere dag nog aan hem denk en hem eigenlijk niet kwijt wil.

Normaal na een verbroken scharrel of beginnende relatie deed het me niet zoveel. Maar dit keer is het anders. Ik kan het niet loslaten en nu, hoe hij reageert, vraag ik me af hoe hij erin staat.

Al met al, wat vinden jullie van zijn gedrag? Wat zouden jullie doen/zeggen in zo'n situatie?
Hij heeft het uitgemaakt, omdat jullie te verschillend zijn.

Ook was de relatie erg moeizaam.

Wat denk je dat er te halen valt bij hem?

Je wilt nu heel graag horen dat hij je terugwil. Zelf heb je ook allerlei dingen verzonnen, maar hij vond het denk ik alleen gezellig je weer eens te spreken.

Hij heeft het niet voor niets uitgemaakt. Doe jezelf de teleurstelling niet aan en spreek niet af. Afkappen die handel, anders vergeet je hem nooit en blijf je valse hoop houden.
helemaal met hipslala eens.

ex is ex. punt.

zeker als alles al zo stroef liep. he's just not.. that.. in to you...

sorry
Ik vind niet zoveel van zijn gedrag. Het doet er namelijk niet zo toe. Belangrijker is dat jij weet wat je wilt. Heel duidelijk zeg je het niet, maar ik krijg de indruk dat je hem terugwilt. Dat lijkt me zinloos, want hij heeft het uitgemaakt. De relatie liep sowieso al niet lekker.

Waarom stuurde je dit smsje? Je wilt de bevestiging dat hij nog iets voor je voelt. Wat schiet je daarmee op? Niks; een relatie zit er toch niet meer in. Het is alleen een duidelijk signaal dat je nog niet over hem heen bent.

Iemand missen na het beëindigen van een relatie van een jaar, is een normaal gevoel. Maar géén teken dat je dan dus maar weer een relatie moet aanknopen. Neem gewoon de tijd om alles te verwerken en afstand te nemen.

Het contact wat je nu met hem hebt, gaat nergens toe leiden, alleen maar tot extra teleurstelling.
Als hij je echt terugwilde, dan had hij jou wel gebeld. En had je hem nog maanden op zijn knieen door het stof kunnen laten kruipen, om hem te laten zien hoe dom het wel niet was dat hij het heeft uitgemaakt.

In dit geval heb je zelf contact opgenomen. Dat is gewoon lekker makkelijk voor hem. Ofwel hij heeft er een nieuwe vriend bij ofwel een met benefits. Ik denk niet dat hij een relatie wil anders had hij het a) niet uitgemaakt en b) had hij jou gebeld.
Ik denk dat hij je niet terug wil.

En eerlijk gezegd: zó fantastisch gezellig klonk jullie relatie nou ook weer niet.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik wil sowieso nu geen relatie beginnen met hem. Nou ja, ik zou het wel willen maar niet op die manier zoals hij wil.

Ik heb ook niet gezegd dat ik hem terug wil en dat ga ik ook niet doen.

Ja madille, daar heb je een sterk punt waar ik ook uiteraard over na heb gedacht. Dat hij het dan niet had uitgemaakt en mij had gebeld.... pffff waarom is het zo verrot!
quote:missy25 schreef op 07 februari 2012 @ 09:49:

Ja madille, daar heb je een sterk punt waar ik ook uiteraard over na heb gedacht. Dat hij het dan niet had uitgemaakt en mij had gebeld.... pffff waarom is het zo verrot!

Omdat je liefdesverdriet hebt, en dat doet gewoon heel erg veel pijn. Wat je moet doen? Veel leuke dingen: sporten, stappen, je op je studie storten...

Wat je niet moet doen: bellen / smssen / continu facebook checken van je ex.

Ex = Exit zeggen we hier namelijk .

Succes
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Haha, we heten eigenlijk het zelfde.. Wat grappig... Denk ik ook eens apart te doen:P

Maar goed...

Een ex is niet voor niks een ex, probeer hem los te laten.
Goed zo, missy. En het gaat je ook lukken!

Ik ben toevallig een andere missy... lekker verwarrend dit, maar ik wist niet dat er al een missy was... Sorry
Kijk eens naar je strijd die je steeds moest voeren voor een beetje aandacht van hem..... Meid, zoek een leuke vent die helemaal voor je gaat en laat je ex gewoon je ex blijven. Over een jaar een keer een kop koffie drinken kan je best doen. Dan weet je hoe het met hem gaat. Misschien is hij een leuke vriend waar je zo nu en dan leuk mee kunt ouwehoeren, maar voor een relatie zoekt ie maar iemand die net zo is als hij.

Zonde van je tijd en energie en naar mijn gevoel kansloos.
Hahaha idd missy Ff goed opletten welke missy wat post!

Ja qua verstand weet ik datook mamlola. Maar mijn gevoel he... Ik word er knettergek van.

Maar je hebt idd helemaal gelijk. Als ik terugkijk weet ik dat een relatie anders hoort te zijn. Iemand die je ook graag wil zien en spreken en er helemaal voor gaat.

Ik weet ook echt niet wat ik wil zeggen ofzo als we afspreken. De afspraak staat morgenmiddag.

Is het raar of dom of te wanhopig om te vragen of hij mij ook heeft gemist? Of hij er vrede mee heeft dat ik niet meer in zijn leven ben (als geliefde)?
"Is het raar of dom of te wanhopig om te vragen of hij mij ook heeft gemist? Of hij er vrede mee heeft dat ik niet meer in zijn leven ben (als geliefde)?"

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om dat te weten missy?

Jullie passen niet bij mekaar, het werkte niet. Probeer het los te laten, er komt vast een keer een leuke man voorbij die wel tijd heeft en graag bij je wil zijn, die jou wel mist als hij je 2 weken niet ziet! Kop op missy, het duurt even maar het slijt!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
hihi, ja dat word lastig voor de anderen... maar goed... geloof dat alle namen al wel in gebruik zijn... ik las eerder alleen mee.. en toen heb ik dit account aangemaakt.. omdat ik ergens op wilde reageren.

Ik denk dat ieder begin van een einde moeilijk is... ookal kan je relatie al langer over zijn, als je gevoelens weg zijn ben je pas verlost van iemand.

En dat kan soms lang duren, vooral als je contact houd.

Soms kun je het beter dood laten bloeden, je ex niet... maar het gevoel hihi.

Bij mij duurt het ook altijd lang, maar als het weg is is het helemaal weg.
Ik wil eigenlijk weten of hij mij heeft gemist en dat er zo een kans inzit dat hij het ook wil laten werken (nu niet gelijk, maar over een tijdje misschien).
quote:missy25 schreef op 07 februari 2012 @ 10:29:

Hahaha idd missy Ff goed opletten welke missy wat post!

Ja qua verstand weet ik datook mamlola. Maar mijn gevoel he... Ik word er knettergek van.

Maar je hebt idd helemaal gelijk. Als ik terugkijk weet ik dat een relatie anders hoort te zijn. Iemand die je ook graag wil zien en spreken en er helemaal voor gaat.

Ik weet ook echt niet wat ik wil zeggen ofzo als we afspreken. De afspraak staat morgenmiddag.

Is het raar of dom of te wanhopig om te vragen of hij mij ook heeft gemist? Of hij er vrede mee heeft dat ik niet meer in zijn leven ben (als geliefde)?

Wou al gaan zeggen: jezus, wat ingewikkeld allemaal en dat het duidelijk is dat jullie gewoon niet bij elkaar passen, maar dat weet je zel fook al Eigenlijk zou ik die afspraak afzeggen. Heeft geen enkele zin en werkt alleen maar verwarrend.

En iemand die zegt: ´theoretisch zou het mogelijk zijn om elkaar te zien..´ zou ik heul erg op afknappen!
quote:missy25 schreef op 07 februari 2012 @ 10:56:

Ik wil eigenlijk weten of hij mij heeft gemist en dat er zo een kans inzit dat hij het ook wil laten werken (nu niet gelijk, maar over een tijdje misschien).

en daar ga jij op zitten wachten? Als hij er een handje van heeft om politiek correcte antwoorden te geven dan kan het zomaar zijn dat hij jou het idéé gaat geven dat hij jou ook wel heeft gemist en wie weet over een tijdje.... maar daar niks van meent. Been there... Als een man bij je wil zijn dan ís hij wel bij je of hij laat het jou weten in ieder geval.

Ik denk dat je het gevoel van verliefd zijn mist en niet hém. Want met hem wás het namelijk helemaal niet zo leuk. Dit gaat voorbij, echt, laat hem nú gaan.
" Als een man bij je wil zijn dan ís hij wel bij je of hij laat het jou weten in ieder geval."

Dit is een waarheid als een koe!

Ik woon in een dorpje waar zondags geen openbaar vervoer reed, maliman komt uit de grote stad en die liep zondag's ruim een uur vanaf het dichtsbij zijnde station om me voor 2 uurtjes even te kunnen zien (en dan moest ie weer terug lopen)!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Mensen veranderen niet. Als je er even over nadenkt zal je dat beamen. Maar je wil anders geloven. Van dit magisch wensdenken kom je af; bij sommigen duurt dat een paar maanden en bij anderen de helft van hun leven.

Maar het eindigt altijd.
it's a big club and you ain't in it
Wat voor een antwoord verwacht je te krijgen?

Hij maakt het uit en laat twee maanden niets horen daarna.

Je weet het antwoord zelf ook wel hè?

Spreek echt niet af. Je hebt liefdesverdriet, accepteer dat. Huilen, balen en weer doorgaan.

Je gaat jezelf niet in de uitverkoop gooien bij een vent die jou niet moet.
Ja wat jullie allemaal zeggen heb ik uiteraard ook over nagedacht. En ben het er ook mee eens. Vind mezelf maar beetje zwakjes op dit moment. Heb dubbele gedachten.. Miss idd wel wensdenken.

Wat denken jullie waarom hij mij meteen belt als ik hem die 3 woordjes sms? En waarom stelt hij gelijk voor om langs te komen? Ik begrijp dat niet
Lieve Missy (25)

Ik heb een goede vriendin die heel erg op jou lijkt in toon van praten over haar ex. Die relatie die zij had was leuk maar er was op een gegeven moment steeds meer ruzie. Omdat hij het druk had, omdat zij graag dingen wilde plannen om af te spreken en hij daar niet tegenkon, omdat zij op een gegeven moment hem ging verdenken van vreemdgaan omdat hij zo weinig tijd had.. In ieder geval dacht ze zoveel aan hem, ook toen het uit was, dat ze geen oog had voor de mensen om haar heen.

En ze vraagt mij ook vaak: zal ik hem bellen dat ik hem mis? "Ik heb het gevoel dat ik hem moet bellen want hij durft mij niet te bellen omdat etc etc"

Maar wat ik dan tegen haar wil zeggen maar wat ik niet zo goed durf: Hij komt je halen als hij je terugwil. Echt waar. Ook al heb je gezegd dat je geen contact wil, dat je hem niet meer wil, echt als hij jou terugwil zal hij het je laten merken op alle mogelijke manieren.

En dan wacht hij niet af tot jij een keer een zwak moment hebt, echt niet.

Tuurlijk smst ie je terug met lieve dingen, maar waarom smste hij je niet eerder als hij 'het ooit zou willen laten werken?' Omdat hij dat niet wil.

Het is echt heel normaal om iemand nog heel lang te missen. Maar zoals hierboven gezegd is: dat betekent niet dat je naar hem terug moet of dat het meant to be is.

Tegen liefdesverdriet zou ik je als advies willen geven: je kunt je ook wat minder op jezelf richten. Gewoon wat afleiding zoeken, eens vragen aan je vriendinnen hoe het met ze gaat. Je huis verbouwen, een lang project starten, gewoon even niet meer met mannen en relaties bezig zijn. En veel sterkte, want liefdesverdriet is kut!
Stel hij mist je, wat dan?

Ik mis mijn ex ook, dat vind ik ook niet vreemd na een relatie van een jaar. Maar dat dat betekent verder niks. Ik mis hem. Punt. Dat gaat wel weer over en ik ben ook blij dat het uit is. Het een sluit het ander niet uit.
quote:Als je zo reageert op 3 woorden van je ex, betekent toch dat je iets voor diegene voelt?Het gaat er niet om of je iets voor iemand voelt maar of de karakters, persoonlijkheden, leefwijzen matchen en dat was overduidelijk hier niet het geval. Maar ik vertel al teveel. Je moet daar zelf achterkomen. Dat is leven.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven