Werk & Studie alle pijlers

Open sollicitatie

07-02-2012 12:52 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil een open sollicitatie doen maar hier moet ik een sollicitatie brief doen.

Heeft iemand misschien wat tips voor me.

Groetjes
Hallo,

Ik begin altijd met mezelf voor te stellen en daarna een goede motivatie waarom ik bij het bedrijf wil komen werken, aangezien het een open sollicitatie is, vind ik dat wel belangrijk. Ze krijgen natuurlijk veel sollicitaties binnen en je moet er uit springen,

Veel succes
Bij Nederlands op school heb je ooit geleerd hoe je een officiele brief schrijf.

Begin daar mee.

Zet vervolgens je verhaal uiteen in 3 alinea's.

Wie ben je?

Waarom wil je juist daar werken, en wat spreekt je aan aan het bedrijf?

Wat kan je, wat maakt jou de meest geschikte kandidaat voor die functie?

Laat het allemaal nalezen door iemand die erg correct op spelling en taal is, je openingspost geeft namelijk weinig hoop op een mooie brief met "moet een sollicitatiebrief schrijven doen" dat is meer straattaal (en dan straattaal van bij de skatebaan oid)
Lang leve Google:

http://www.carrieretijger ... f-en-cv/open-sollicitatie
Let sowieso op je taalgebruik, in je openingspost staat namelijk een rare zin: '....maar hier moet ik een sollicitatie brief doen' ...?

Wil je zeggen: hier moet ik een sollicitatiebrief BIJ doen? Overigens lijkt me het heel logisch dat er een brief verstuurd moet worden, ipv alleen een cv. Motivatie is erg belangrijk.

Succes met solliciteren hoor! Goed dat je ook open sollicitaties verstuurt, die mogelijkheid vergeten veel mensen.
zeker voor een open sollicitatie moet je een hele goede motivatie in je brief zetten. Want waarom zouden ze voor jou een vacature zoeken/maken als ze eigenlijk niks hebben?

Voor de goede orde, ik moet van het UWV 3 keer per week solliciteren en ik kon niks vinden, vandaar maar een open sollicitatie is GEEN goede motivatie. (is vast niet je reden, maar ik zeg het maar even )
mijn vriend heeft juist succes gehad met een korte brief waarin je ze verteld wat je ze te bieden hebt maar ze vooral ook nieuwsgierig maakt en zegt dat je graag langs komt om jezelf voor te stellen.
quote:Starshine schreef op 07 februari 2012 @ 13:32:

Voor de goede orde, ik moet van het UWV 3 keer per week solliciteren en ik kon niks vinden, vandaar maar een open sollicitatie is GEEN goede motivatie. (is vast niet je reden, maar ik zeg het maar even )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven