Ontstoken ogen
dinsdag 7 februari 2012 om 16:29
Mijn zoontje van 14 maanden heeft twee flink ontstoken ogen. De pus loopt er gewoon uit. Heel zielig !
Ben al een crème gaan halen bij de huisarts, en houd beide oogjes goed schoon met afgekookt water. Maar is er misschien nog iets dat ik kan doen om het voor hem een beetje te verlichten ?
Heb net uit het kinderdagverblijf opgehaald omdat hij al een uur aan het huilen was. Waarschijnlijk van de pijn ?
Ben al een crème gaan halen bij de huisarts, en houd beide oogjes goed schoon met afgekookt water. Maar is er misschien nog iets dat ik kan doen om het voor hem een beetje te verlichten ?
Heb net uit het kinderdagverblijf opgehaald omdat hij al een uur aan het huilen was. Waarschijnlijk van de pijn ?
dinsdag 7 februari 2012 om 16:39
Ik houd hem het liefste thuis natuurlijk, maar doordat ik nog naar school ga mis ik dan een hoop. Afhankelijk van hoe hij zich vanavond voelt beslis ik morgen of ik hem wel of niet breng. Maar zoals het er nu uitziet niet. Opzich wordt er op dit kdv goed rekening gehouden met extra medische verzorging. Er is ook altijd een verpleegkundige aanwezig ivm een zorgen groepje.
Ik heb geen bv gegeven dus ook geen melk. Alleen 'nieuwe' melk omdat ik 21 weken zwanger ben. Maar of dat al echt voeding is of alleen wat vocht ?
Ik heb geen bv gegeven dus ook geen melk. Alleen 'nieuwe' melk omdat ik 21 weken zwanger ben. Maar of dat al echt voeding is of alleen wat vocht ?
dinsdag 7 februari 2012 om 16:42
dinsdag 7 februari 2012 om 18:23
je zou ook camillethee kunnen gebruiken ipv het gekookte water; naaaast de creme uiteraard. camille thee heeft een verzachtende werking. zet de thee vers en giet het in een steriel potje, laat het afkoelen en je kan het zo meenemen naar kdv.
de tip van mamaloortje vind ik een heeele goede, zo´n skibril!!
sterkte
de tip van mamaloortje vind ik een heeele goede, zo´n skibril!!
sterkte
dinsdag 7 februari 2012 om 18:31
dinsdag 7 februari 2012 om 18:50
Bij ons kdv heerst al een tijd ontstoken ogen. Kinderen die het hebben mogen dus niet meer komen. Dropje heeft het nu al 2 keer gehad. Ik maakte het schoon met afgekoelde kamillethee en dan inderdaad een paar druppels borstvoeding erin. Werkt echt bijna meteen, volgende dag is het over.
Als je al melk hebt vanwege de zwangerschap zou ik het gewoon proberen, een paar druppels is genoeg!
Als je al melk hebt vanwege de zwangerschap zou ik het gewoon proberen, een paar druppels is genoeg!