Ontstoken ogen

07-02-2012 16:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 14 maanden heeft twee flink ontstoken ogen. De pus loopt er gewoon uit. Heel zielig !

Ben al een crème gaan halen bij de huisarts, en houd beide oogjes goed schoon met afgekookt water. Maar is er misschien nog iets dat ik kan doen om het voor hem een beetje te verlichten ?

Heb net uit het kinderdagverblijf opgehaald omdat hij al een uur aan het huilen was. Waarschijnlijk van de pijn ?
Komt er nog melk uit je borsten? Al zijn het maar een paar druppels! Werkt als een tiet ;)
Wat sneu. Moet wel zeggen dat het met de creme hier al vrij snel beter ging. Wel zorgen dat je niet te snel na het aanbrengen van de creme, weer met water aan de slag gaat, dan spoel je de creme er weer uit.
Ik zou hem niet naar kinderdagverblijf doen! ten eerste kun je van hun de extra zorg voor de oogjes niet verlangen en ten tweede zal je kind zich beter bij jou voelen!
Nee, volgens mij doe je alles al wat er mogelijk is op dit moment?

Maar, ik zou je kind wel thuis laten van het kdv dat vind ik echt zielig.

Je zou nog een paracetamol kunnen proberen ?
Ik houd hem het liefste thuis natuurlijk, maar doordat ik nog naar school ga mis ik dan een hoop. Afhankelijk van hoe hij zich vanavond voelt beslis ik morgen of ik hem wel of niet breng. Maar zoals het er nu uitziet niet. Opzich wordt er op dit kdv goed rekening gehouden met extra medische verzorging. Er is ook altijd een verpleegkundige aanwezig ivm een zorgen groepje.

Ik heb geen bv gegeven dus ook geen melk. Alleen 'nieuwe' melk omdat ik 21 weken zwanger ben. Maar of dat al echt voeding is of alleen wat vocht ?
mijn zoontje had hier van de week ook last van,we hebben ook de creme van de huisarts gehad.wij hebben als hij naar buiten ging een skibril opgezet zodat hij niet de kou op zn ogen kreeg dit scheelt wel een hele hoop.en voor die 5 euro bij de action is het het proberen waard
arm kind!
Schoonmaken met oogdoekjes van het merk Supranettes. Per oog een schoon doekje. Te bestellen bij apotheek of op internet. Soms op voorraad bij apotheek.

Geschikt voor baby's, kinderen en volwassenen.
je zou ook camillethee kunnen gebruiken ipv het gekookte water; naaaast de creme uiteraard. camille thee heeft een verzachtende werking. zet de thee vers en giet het in een steriel potje, laat het afkoelen en je kan het zo meenemen naar kdv.

de tip van mamaloortje vind ik een heeele goede, zo´n skibril!!

sterkte
@ creed

daar ga ik morgen direct voor kijken.

Ga morgen in ieder geval thuisblijven met de kleine. Haal mijn schoolwerk wel 's avonds in als zoon in bed ligt. Meld mezelf dan ziek ipv aan te geven dat zoon ziek is. Ivm onbegrip van leraren (moest maar wat anders regelen als zoon ziek was :S).
Bij ons kdv heerst al een tijd ontstoken ogen. Kinderen die het hebben mogen dus niet meer komen. Dropje heeft het nu al 2 keer gehad. Ik maakte het schoon met afgekoelde kamillethee en dan inderdaad een paar druppels borstvoeding erin. Werkt echt bijna meteen, volgende dag is het over.

Als je al melk hebt vanwege de zwangerschap zou ik het gewoon proberen, een paar druppels is genoeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven