Tweeling! (dl.3)

09-07-2007 23:22 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! In 2004 zijn we begonnen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en loopt het nog steeds!  Dus, op naar de volgende 700 berichtjes! Dat we nog maar veel leuke verhalen met elkaar mogen delen over onze opgroeiende tweelingen!
Hallo,

Sandy: ja, ik was hier al eens eerder geweest. Volgens mij tijdens de zwangerschap. Fijn, een dag extra vrij!

Jennie: alvast sterkte. Hopelijk is het niets (ernstigs)!

Wij hebben binnenkort gewoon eenn extra box nodig. Gelukkig hebben we die nog in de familie, scheelt weer in aanschaf.

Wat voeden betreft vind ik het gewoon spannend hoe het gaat lopen. Nu doe ik nog: voeden, spelen, slapen. Maar over een tijdje blijven ze waarschijnlijk tussen 2 voedingen wakken. Nou ja, we merken wel hoe het gaat.
Bij ons liggen Sven en Noah ook nog steeds in ledikantjes. En het allerergste: sinds de zomer vorig jaar hebben we al grotere bedjes in huis, maar die moet ik nog steeds verven.......

Ach: van de week was ik Benthe kwijt (heb haar echt lopen zoeken: onder haar bed, in haar kast, in ons bed; bleek ze stiekem naast Sven in zijn bedje gekropen te zijn en lagen ze gebroederlijk-zusterlijk zij aan zij te slapen. Dus: ledikantje nog groot genoeg!

Sandy: klinkt heerlijk, een extra dag vrij in de week! Wat een goeie keus zo aan het einde van de peutertijd. Geniet ervan!!!!

Die Flexa (hoek)stapelbedden zijn idd leuk! En prijzig! Maar soms zie je ze ook wel op marktplaats. Nou ja, ik eerst maar de vikare bedjes verven!

Hoe is het met je knie? Toch niet weer opnieuw dezelfde klachten, hè?

Leonie, sja, wat kan ik zeggen met je drukke mannen!? Sterkte met de bengels, die soms ook engels zijn? Ofzoiets? Kan me voorstellen dat knullen fysiek een stuk meer aanwezig kunnen zijn en meer energie kwijt moeten dan meiden. (Die trouwens wel heeeel gemeen kunnen zijn als ze ruzie maken!)

Monky, wij hadden ook een tijdje een extra box. Ondingen in de kamer, maar erg praktisch. En dat geeft dan de doorslag. Maar was blij toen ze weer uit huis verdwenen!

Over voedingen: ik heb altijd maar "wat gedaan". Ik gaf op verzoek, in het begin 8x per dag, maar hoe ouder ze werden, hoe groter de tijdsintervallen, zodat er gaandeweg voedingen tussenuit vielen. En de laatste voeding op de dag was prematuurvoeding/flesvoeding, eigenlijk bestemd voor Noah, maar daar snoepte broer Sven ook van mee. Voor mijn gevoel sliepen ze daar vrij snel een flink stuk van de nacht van door.

Zolang ze goed groeien en er gezond uitzien, krijgen ze genoeg binnen, toch? Vooral je gevoel volgen!

Jennie, sterkte met de biopsie!!!
Hoi meiden,

Stef is hier ook een echte draak hoor. De broertjes bijten nu wel terug, maar dat is ook niet goed natuurlijk.

Bob ging toen hij twee was over naar een Vikare Ikea bedje. Na de verhuizing is hij naar een flexa bed gegaan (whitewash) met trapje en glijbaan.

Via MP gekocht (iets van 400 euro). Het vikarebedje ga ik verkopen en voor K&S ga ik twee MINNEN bedjes van Ikea kopen. Die zwarte/bruine. Ik wilde eerst de Vikare bijkopen, maar ik wil toch wat nieuws haha.

De boys slapen sinds een week of twee niet meer 's middags. BAAL. Ook ik kijk uit naar de basisschoolleeftijd. Hoe leuk ik het soms ook vind.

Ja Monky dat was een fijne tijd, voeden, spelen slapen haha. Alsof het gisteren was...en nu slapen ze ineens 's middags niet meer ;-(.

O ja cystes zijn ook vervelend zeg! Die heb ik niet, dat weet ik al. Het kan dus ook niet doorgeprikt worden helaas.

Jennie
Cool, Jennie, zo'n bed met glijbaantje! Zou hier in huis een groot feest zijn!

Wennen hè, als ze niet meer doorslapen. Vooral de fase erna: als ze het eigenlijk nog nodig hebben, niet meer willen, maar aan het einde van de middag versleten zijn; waren niet de meest gezellige middagen hier!

Zijn eh... jullie ook weleens één van de kinderen kwijt of ben ik nou echt de enige?

Gisteren met de kids naar de dierentuin in Antwerpen geweest. Aan het eind nog naar het restaurant voor een ijsje en kopje koffie. Lopend van de kassa naar een leeg tafeltje: Noah weg.

Eerst rustig nog een rondje restaurant gedaan, geen kind. Daarna wat ongeruster zoeken, nog een keer restuarant door: niets. Zoon van kaaskopman bij de andere twee gebleven, man en ik buiten gaan zoeken. Niets. Terug naar restaurant. Weer niets. Zoon heeft idee, gaat daar zoeken, ik blijf bij de twee anderen. Staat daar (na 10 minuten zoeken) ineens een rolstoel met een lieve mevrouw met Noah op schoot. Die prompt als ze me ziet hartverscheurend gaat huilen (en ik ook).

Wat blijkt: toen ze ons kwijt was, is ze onder een tafel gaan zitten. Waarschijnlijk is dat de reden dat iemand in een rolstoel haar gezien heeft. Ik heb daarna wel 30x gezegd: als je ons kwijtraakt, ga dan nooit, nooit meer onder een tafel verstoppen, want dan zien we je niet.

We hebben nu afgesproken in het vervolg bandjes met namen en telefoonnummers om te doen en in jasjes namen en telefoonnummers te schrijven. Dit keer stond m'n hart echt eventjes stil. Gek, gek kind: onder een tafel verstoppen omdat je zo bang bent. Hebben we misschien wel 3, 4, 5 keer langs haar heen gelopen!
Oh, de tweeling is vandaag bij het CB gewogen en gemeten: Sven 104 cm en 18,5 kg, Noah 94 cm en 13,5 kg. Allebei vergeleken met de vorige keer flink gegroeid, zeker 10 cm! Volgens de voorspellingen wordt Sven later een beer van 1.92 m en Noah een dametje van 1.66. Hahaha. Mini en maxi!

Hebben ze bij jullie weleens schattingen gedaan? (Was de eerste keer dat ik het van de kinderen hoorde. Grappig om voor te stellen hoe ze later zullen zijn!)
In CP was ik Bob voor het eerst kwijt. Jeetje je schrikt dan he! Gelukkig vond ik hem binnen 5 minuten. Hij was naar het oude plekje gelopen waar we zaten. Maar kaaskopje ik kan me goed voorstellen dat je moest huilen. Ik heb Bob een pak op z'n kont gegeven, terwijl hij het dus niet expres had gedaan.

Maar als ik naar een pretpark ga doe ik ook iets om zijn pols of wat dan ook. Ik was juist heel erg op K&S aan het letten, dat zij er niet vandoor gingen!

K&S zijn trouwens weer ziek, weer overgeefvirus. BAAAAH en BAAAAH nu zijn ze tegelijk ziek, steeds alles onder de kots. Nou hopen dat het er nu even in blijft.

Donderdag heb ik de biopsie!

Jennie
He,

Jeetje wat een enge verhalen! Hahaha, die Noah! Hoe bedenkt ze het! Gelukkig ben ik ze nog nooit kwijtgeraakt!

Sterkte met biopsie, Jennie!

Volgende keer ff meer, ik heb heeeeeel weinig geslapen dus ga nu al lekker plat!

Doei!
Hoihoi,

Jennie, heb je de biopsie al gehad?

Weglopen: tot nu toe nog niet gebeurd hier. Hoewel ze hun speelterrein in de buurt wel elke dag groter lijken te maken, huh, af en toe ben ik ze ineens uit het oog verloren. Gelukkig duurt dat nooit lang en is het een rustige buurt!

Cool man, zo'n bed met glijbaan. Dat zou hier ook he-le-maal in goede aarde vallen. Onze jongens hebben ook de Vikare bedjes, ik zit er aan te denken het voeteind uit te klappen. Ze zijn lang joh! Ze wegen beiden ergens tussen de 18,5 en 19 kilo en zijn groter dan gemiddeld. Stoere knapen, maar hoe groot ze ook lijken, ze blijven 'gewoon' nog 3,5 in hun gedrag. We zijn nu begonnen met de negeer-strategie bij Nick. Hij huilt veel de laatste tijd, eigenlijk alleen maar om -negatieve- aandacht te krijgen. Het werkt joh, gewoon niet reageren! Je ziet hem dan vertwijfeld nog een schepje bovenop doen -mamma, ik heb BLOED, hele erge BLOED Whehheeeeeheee- ...niet? Mamma ik heb PIJN, OOOOOOHHHH, zo'n PIJN!

Ik denk dat hij later acteur moet worden.

Coen blijft zijn coole zelf en corrigeert hem: je moet niet zo zeuren Nickje. Haha.

Ik ga lekker met de kroost naar buiten. Tot later!
Oh, lachen met die Nick! Hier ook zo'n piepert hoor; Sven kan er ook wat van! Reed gisteren per ongeluk zijn reflector van zijn fiets, was daar zo van uit zijn doen dat hij de rest van de dag niet meer op de fiets wilde. De fiets moest volgens hem maar in de prullenbak!

Goeie tip, dat negeren. Ga eens kijken of dat bij onze meneer werkt!

Noah is precies het omgekeerde. Die was op het consultatiebureau tamelijk beledigd dat ze dit keer geen prik kreeg. Nou ja zeg! Het verschil tussen de twee wordt, afgezien van een totaal ander uiterlijk, steeds duidelijker. Noah is een buitenspeelkind. kan uren buiten in de tuin rommelen. Sven is een gezelschapsdiertje. Kan zich lang bezighouden met speelgoedbeesten, knuffels en little people. Heeft trouwens een ijzersterke wil, Sven. Is nl. een paar weken geleden inmiddels alweer van de één op de andere dag gestopt met duimen, terwijl hij dat van baby-af-aan altijd deed, overdag en 's nachts. Heb alléén maar hoeven zeggen dat het beter was als hij ging proberen om minder te duimen, omdat het niet goed is voor je tanden. Bijzonder toch, dat het dan gelijk stopt. had het eerlijk gezegd niet verwacht, ging er ook eigenlijk niet vanuit dat het zo gemakkelijk zou gaan!

Jennie, de boys weer aan de betere hand? En de biopsie achter de rug? Sterkte!

Gelukkig één lotgenoot die ook een kind is kwijtgeraakt! Ik ging al bijna aan mezelf twijfelen!

Sandy, alles weer goed gekomen met je knie?

Groetjes!
Biopsie gehad hier, vrijdag de uitslag!

Ga zo met Bob naar zwemles. Mams komt oppassen op K&S. Hij heeft er zin in (NOT!). Dat wordt weer drama.

Vanmorgen ging het spelen best goed. Bob en Koen samen boven en Stef met mij beneden. Als Ster erbij is, wordt het snel oorlog.

Boys zijn weer beter gelukkig!

Fijne vakantie! Wij gaan morgen met Bob naar de film als de jongens op het kdv zitten.

Jennie
He allemaal!

Jennie, hoe was de uitslag???

Leonie, negeren! Ha, dat probeer ik ook altijd met Age, die gaat ook zo leuk liggen krijssen als ie ff zijn zin niet krijgt...... ben alleen vaak snel toegeeflijk om maar van t gezeur af te zijn!

Bijzonder Kaaskopje, dat hij zo makkelijk van het duiimen af stapt! ideaal!

He, zullen wij 20 april afspreken op de Meerlingdag???? Het is in de dierentuin in Amersfoort! Nou, dat moet het worden, dacht ik zo!

Ik wil iig gaan en volgens mij waren jullie ook lid toch? Kunnen we voor een leuk prijsje naar binnen en een leuke plek, toch? Hoor het wel even!

Hier allemaal weer ziek. Kids van de week al thuis van de creche. Koorts en hoesten en hangerig. Wij zelf nu ook weer keelpijn en snotterig. Grrrrrr. Liep er jaren goed doorheen maar dit jaar tref ik t niet!

Knie gaat goed, al drie keer basketball meegedaan! Echt leuk!

Ben benieuwd of jullie kunnen/willen de twintigste!

Doei,

Sandy
hahahahahahahahahahahahahaha
Uitslag GOED! (goedaardig).

Liefs,

Jennie
Super Jennie! Gelukkig!
Hallohallo! Willen jullie niet naar Amersfoort??? Mag het zeggen hoor! hahahaha! Ik was laaiend enthousiast! Ik zit nu iedere keer te kijken of jullie dat ook zijn maar het blijft angstvallig stil....... dussssss..... hahaha!

Waar zijn jullie allemaal?

Doei!
Jahaaa, ik wil ook afspreken. Alleen niet in Amersfoort Volgens mij is het nl. ergens anders! (En jij maar denken de 20e, waar zijn al die andere tweelingmoeders dan! )

Drukdrukdruk hier! Ben ook 's avonds veel bezig. Dat is mijn enige excuus voor mijn late reactie! Mèn, wat was het heerlijk dat Benthe vorige week vakantie had: dan pas merk je in wat voor drilregime de schooldagen verlopen, ook voor de andere twee. Nu kon alles lekker in pyamaatjes rondlopen, ook op dagen dat mijn zus oppaste. Heerlijk. Nu weer terug in het gareel...

Jennie, meid, fijn dat de uitslag goed was!

En alle kinders weer uit de lappenmand?! (Mooi kleurtje je vorige posting Sandy, haha!)

Tot gauw weer!
Het is in Burgers Zoo in Arnhem...(meerlingendag).
He hallo!

Ok, Arnhem dan! Jammer is net een stuk verder rijden! Maar wel een leuke dierentuin volgens mij!

Had ik trouwens gezegd dat Age nu ook zindelijk is??? Ideaal! Of nou ja..... hem kan ik nog niet helemaal zeggen om het op te houden! Was vandaag ff in Rotterdam (heb de koopgoot oid uitgevonden! Leuke Zara met kinderkleding!) en dan is t echt niet grappig als je kind moet plassen en al zegt dat ie t in z'n broek doet (en ik natuurlijk geen droge kleren!). Maar goed, ik vind het prima dat hij nu ook zindelijk is. Alleen allebei nog niet s nachts. Maar misschien ligt dat wel een beetje aan onszelf. Mare wordt nu af en toe wakker en zegt dan dat ze moet plassen en dan zeg ik dat ze een luier om heeft.... slecht maar anders moet ik echt 10 keer per nacht kind uit de slaapzak, naar wc, in de slaapzak...... Vandaag hebben we deel 1 van de grote bedden gekocht dus hopelijk liggen ze over een week of twee in een groot bed, uit de slaapzak dus dan kunnen ze! Hoe staat het er bij jullie nu voor????

Verder zijn ze echt lieieieieieieieieieif de afgelopen dagen! Ze blijven maar leuk met elkaar spelen! Hoe lang zal het duren?????

Tot later!

Doei,

Sandy
Mooi dat Age ook zindelijk is! Scheelt weer mooi in gesleep met luiers!

Geweldig dat ze bij jou nog in slaapzakken liggen. Zijn echt brave schatten ('s nachts dan!). Hier slapen ze onder dekbedjes, maar daardoor klimmen ze heel gemakkelijk uit bed. Van de week 's nachts werd het wel héél erg gezellig in ons bed: lagen ze aan het eind van de nacht alledrie bij ons! Nou, da's echt geen doen, dus nu hebben we ze zelf een speelgoedje uit laten zoeken dat bovenop de kast staat te pronken. Als ze 4 nachten de héle nacht in hun eigen bed slapen, krijgen ze 't speelgoedje. Haha, is echt lol: ze vragen wel 30x per dag hoeveel nachten nog, en de eerste vraag die ze 's ochtends stellen is: krijg ik nu mijn kadootje??? Maar... het werkt! Al 2 ochtenden werd ik wakker van kwekkende stemmetjes in hun eigen kamer!!! Op naar de 3e nacht. En... als ze deze 4 nachten volmaken, worden ze in het vervolg subiet teruggedragen. Want ik weet nu dat ze het kunnen!

Ben benieuwd hoe ze de grote bedden gaan vinden, Sandy. Ik neem me tot nu toe iedere week voor om het eerstvolgend weekend de peuterbedjes in de verf te zetten. Al wekenlang!
He wat een goed plan Kaaskopje! Wij hebben Mare ook echt íedere nacht bij ons liggen! Op zich prima want dan slapen ze in totaliteit iets langer! Age slaapt dan tot uur of 7 en Mare bij ons ook. Anders is het soms 5.30 uur!!!!! Was het een hele tijd maar ze zijn weer wat aan het bijtrekken!

En die slaapzakken.... ik denk dat ze niet eens zonder willen! Vind eigenlijk ook wel dat ze onder dekbed moeten maar vind t nu zonde om nog van die kleintjes te kopen.

Enne hier moeten de bedden ook geverfd worden dus ben erg benieuwd of dat over twee weken gedaan is! Heb precies alle weekenden volgepland!

Ik ga ff gauw mijn basketballtenuetje online kopen! Ik ga ook wedstrijden doen! Echt leuk!

Doei,

Sandy
Helleeeuuu!

Jennie: goed nieuws zeg, hoezee!

Tweelingendag in Arnhem: goed idee! Slechts 45 minuutjes rijden en Burgers altijd leuk, ik reserveer het vast.

Ik ben net versverbrand terug uit Marokko. Heerlijk, zes dagen met de meneer naar Marrakesh, struinen in de souks, jezelf duizend jaar terug wanend bij het zien van die gesluierde vrouwen en mannen in lange gewaden en het ruiken van al die kruiden, sinaasappelbloesem en .... urine... om weer in de realiteit te vallen door het geluid van brommertjes en het gejengel van mobieltjes. 's Nachts halfwakker hmmmmzaligliggend in je bedje met de roep van de moskee (wie gaat er nou bidden om 03.00 uur, ugh!). Heerlijk met een hoofdletter, dat was het. Zes dagen zon, sneakers,ontbijten op het dakterras van je riaad, avondeten op het bruisende plein Jemaa El Fna, het is genoeg om even los te komen van de sleur van alledag. Ik Ben Uitgerust.

En je vindt de kinderen bij terugkomst ineens zoveel liever, haha.

Maar ze zijn ook stukken liever ineens. Alsof ze in een kleine week tijd weer een stapje hebben gezet richting meer begripvolle kleuters ipv dwarse peuters. Ze zijn om op te vreten, spelen lief, zijn elkaars dikke vrienden en luisteren huheigenlijkbestwelgoed. Hoe lang gaat dit nog duren? Zou het de rustgevende invloed zijn van opa en het engelengeduld van oma, die bij ons in huis op ze pasten? We zullen zien.

Bij jullie nog veel zieken geweest? Nick kreeg een paar dagen voor ons vertrek een flinke buikgriep en is wel wat afgevallen merk ik. Heb zelf ook een dag of wat last van maag-darm toestanden gehad... ooit overgegeven in een vliegtuig? Ik kan het niemand aanraden...

Later!
Ideaal! Lekker zeg Marakesh! En perfect dat je mooi weer had! M'n zus was een paar maanden terug en had alle dagen regen! En vrij fris weer!
Aan het eind van een lange avond werken achter de computer... zucht.. kijk ik nog even hier en Leonie is er weer!

Zo dan! Er stiekem tussenuit geknepen! Ben jaloers, ben jaloers, ben jalooooooers!!! (Ik ga zaterdag naar Cirque du soleil, vond dat al zo gaaf, maar valt compleet in het niet bij jouw verhaal. Nou ja, in één woor dan maar: GAAF!)

Hier in huis veel lol, maar ook veel dwarse koppies. En ik ben soms echt sprakeloos als ik hoor wat ze allemaal (ook tegen elkaar trouwens) zeggen. Eigenwijze donderstralen! Maar wel lief...
Arnhem is voor mij 2 uur rijden, dus ik haak af ;-(

Liefs,

Jennie
Hoi tweelingmama's,

het is alweer een hele poos geleden dat ik hier wat schreef, maar ik lees wel nog af en toe mee. Erg leuk om te lezen over de streken die jullie tweelingen allemaal uithalen, hoe lief ze samen zijn en hoe vervelend het is al er weer eentje of twee in de ziekenboeg zit/zitten.

Mijn leven is enorm druk. Isabel en Lotte zijn bijna 8 maanden. Met Isabel gaat het prima, maar Lotte is ons zorgenkindje. Eind januari heeft ze een hartoperatie gehad, waar ze gelukkig heel goed van is opgeknapt. Ze heeft ruim 6 maanden sondevoeding gehad (ook vanwege haar open gehemelte), maar inmiddels drinkt ze al haar flesjes zelf! En nu moet ze gaan groeien groeien groeien, want ze weegt pas 4300 gram.

Wat wel ontzettend leuk is dat de twee zusjes elkaar nu herkennen en al een klein beetje samen spelen (aaien en lachen en beetje kwebbelen).

Monky, ik voed Isabel en Lotte in een redelijk strak schema. Ze krijgen 5 voedingen (waarvan Isabel nu ook vaste voeding krijgt, maar nog steeds op dezelfde tijden als haar zusje). Ze zijn ook gewend aan het schema (hoewel het soms een uurtje vroeger of later is) en het gaat prima.

Ik heb een tweelingbox, maar ook die wordt straks te klein. Ik ben dan van plan een slaapzak in de huiskamer te leggen, met daarop het speelkleed en andere speelgoedjes, zodat de meiden lekker de ruimte hebben. Is wel aan het eind van de dag even een opruimklusje.

Over voeden gesproken, het is nu tijd voor het laatste flesje en daarna ga ik ook lekker slapen.

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven