Mirena eruit
dinsdag 7 februari 2012 om 21:48
Hallo allemaal, plaats dit verhaal omdat ik me een beetje zorgen maak.
Ik heb sinds dik een jaar de mirena gehad.Twee weken geleden kreeg ik 's avonds buikpijn en een beetje wee-ige krampen. Niks aan de hand, word ik''s nachts wakker, ga naar de wc, komt die hele Mirena-spiraal eruit. Dus ik schrok, gelijk volgende dag de huisarts gebeld. Gelijk een zwangerschapstest gedaan, niets aan de hand.Absoluut nooit meer een Mirena, dus de huisarts heeft mij de Dianepil voorgeschreven.
Nu werd ik gisternacht wakker, voelde dat ik doorlekte. Kom ik op de wc, verlies ik bloedproppen(geen oud bloed). Echt hele grote van dik 2 bij 2 cm. Ik wist echt niet waar ik het moest zoeken, ik was helemaal slap en wit weggetrokken. Ik ben in totaal 8 proppen verloren. Vanmorgen de huisarts gebeld, volgens haar kan dit voorkomen. Maar ik ben er nogsteeds niet gerust op. Nu is mijn vraag, zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad nadat ze overstapten?
Ik heb sinds dik een jaar de mirena gehad.Twee weken geleden kreeg ik 's avonds buikpijn en een beetje wee-ige krampen. Niks aan de hand, word ik''s nachts wakker, ga naar de wc, komt die hele Mirena-spiraal eruit. Dus ik schrok, gelijk volgende dag de huisarts gebeld. Gelijk een zwangerschapstest gedaan, niets aan de hand.Absoluut nooit meer een Mirena, dus de huisarts heeft mij de Dianepil voorgeschreven.
Nu werd ik gisternacht wakker, voelde dat ik doorlekte. Kom ik op de wc, verlies ik bloedproppen(geen oud bloed). Echt hele grote van dik 2 bij 2 cm. Ik wist echt niet waar ik het moest zoeken, ik was helemaal slap en wit weggetrokken. Ik ben in totaal 8 proppen verloren. Vanmorgen de huisarts gebeld, volgens haar kan dit voorkomen. Maar ik ben er nogsteeds niet gerust op. Nu is mijn vraag, zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad nadat ze overstapten?
dinsdag 7 februari 2012 om 22:03
Ik heb 5jaar een mirena gehad en heb in die tijd bijna geen bloeding gehad, ook niet extreem veel nadat hij verwijdert was. Heb alleen maar goeie ervaring ermee.
Schrikken zeg 8bloedproppen verliezen, zou me ook rotschrikken! Maar ik zou er toch meer van willen weten dus gewoon een afspraak maken bij de HA of bij de gynaecoloog voor een controle. Miss is het idd niks maar wel zekerheid graag! Hoe gaat het nu met je bloedverlies?
Schrikken zeg 8bloedproppen verliezen, zou me ook rotschrikken! Maar ik zou er toch meer van willen weten dus gewoon een afspraak maken bij de HA of bij de gynaecoloog voor een controle. Miss is het idd niks maar wel zekerheid graag! Hoe gaat het nu met je bloedverlies?
dinsdag 7 februari 2012 om 22:03
Jeetje, ik was me ook rot geschrokken! Als ik jou was zou ik bij de huisarts een verwijzing vragen naar de gynaecoloog zodat er een echo gemaakt kan worden. Al is t maar voor je eigen gemoedsrust. Even zekerheid dat van binnen alles nog oké is, want op zich hoort een Mirena natuurlijk niet vanzelf naar buiten te komen. Succes!
dinsdag 7 februari 2012 om 22:07
Nouja, die echo heb ik gehad nadat ik hem verloren heb. En daar was echt niets te zien.
De huisarts zei dat het kon komen omdat mn hormoonhuishouding in de war was, na die overschakeling. En dat mijn lichaam moest wennen weer, klinkt ook wel weer logisch. Ook vertelde hij dat m'n baarmoeder het spiraal heeft afgestoten, aangezien ik zulke wee-krampen had. Kan dalijk ook maar zo zijn dat ik niet ongesteld word, of heel matig omdat ik al zoveel bloed verloren ben.
Toen ik de mirena had, had ik ook wel eens een bloedprop, maar veel kleiner, en was licht ongesteld.
De huisarts zei dat het kon komen omdat mn hormoonhuishouding in de war was, na die overschakeling. En dat mijn lichaam moest wennen weer, klinkt ook wel weer logisch. Ook vertelde hij dat m'n baarmoeder het spiraal heeft afgestoten, aangezien ik zulke wee-krampen had. Kan dalijk ook maar zo zijn dat ik niet ongesteld word, of heel matig omdat ik al zoveel bloed verloren ben.
Toen ik de mirena had, had ik ook wel eens een bloedprop, maar veel kleiner, en was licht ongesteld.
dinsdag 7 februari 2012 om 22:09
Ik heb mijn mirena zo'n 5 jaar geleden laten verwijderen omdat ik zwanger wilde worden, toen ik daarna voor het eerst weer ongesteld werd was dat ook heel heftig, met grote brokken enzo. Dus jouw verhaal klinkt wel een beetje bekend. Ik heb het een andere keer eens magevraagd bij mijn huisarts, die zei dat ik me
geen zorgen hoefde te maken, het is gewoon een reactie van mijn lichaam geweest op het verwijderen. Ik was bang dat het zich had opgehoopt in mijn buik ofzoiets maar dat was dus niet zo. Maar als je je zorgen maakt zou ik nog zeker even naar de huisarts gaan!
geen zorgen hoefde te maken, het is gewoon een reactie van mijn lichaam geweest op het verwijderen. Ik was bang dat het zich had opgehoopt in mijn buik ofzoiets maar dat was dus niet zo. Maar als je je zorgen maakt zou ik nog zeker even naar de huisarts gaan!
dinsdag 7 februari 2012 om 22:11
Raar dat je lichaam dat pas na een jaar afstoot, maar daar heb ik ook verder geen verstand van... Wbt de bloedproppen, zei de huisarts ook wanneer je weer contact moet opnemen (als het bijvoorbeeld langer dan 3 dagen duurt)? Ik weet natuurlijk niet hoe jouw huisarts is maar die van mij is vrij laks dus ik zorg dat ik altijd goed vinger aan de pols houd bij dit soort dingen. Gelukkig is ie dan ook wel weer makkelijk in doorverwijzen
dinsdag 7 februari 2012 om 22:14
dinsdag 7 februari 2012 om 22:22
Het is vrij normaal, dat bloedverlies met proppen. Toen mijn lichaam mijn mirena had afgestoten had ik dat ook, en ik vloeide enorm veel bloed. En dat gedurende 10 dagen. Ik dacht ook dat er vanalles mis was maar de huisarts verzekerde me dat het normaal was (mits het niet 2 weken zou duren).
Ik heb overigens nog een poging gedaan met de mirena en die zit er nog steeds in (ruim een jaar nu)
Ik heb overigens nog een poging gedaan met de mirena en die zit er nog steeds in (ruim een jaar nu)
woensdag 8 februari 2012 om 08:07