Geld & Recht alle pijlers

Ik heb eigenlijk nooit meer geld in mijn portemonnee

08-02-2012 08:34 83 berichten
Ik heb al maanden geen rooie cent meer in mijn portemonnee. Ik kwam hierop toen ik het topic las over 'beschuldigd van diefstal' waarin gesproken werd over het betalen met 100 euro. Ik heb echt niet eens meer 5 cent in mijn portemonnee. Ik betaal al tijden alles met de pin. Zelfs bedrijven die aan de deur leveren hebben een pinautomaat. Meestal geen probleem, tot ik laatst na een lange file toch maar een plaspauze deed bij een benzinestation waar je moest betalen voor het toilet en ik eerst 50 cent moest pinnen bij de kassa alvorens ik naar het toilet ging. Ik doe dus alles met de pin of de chip en in het buitenland met creditcard. Daarmee kan ik in de problemen komen als er ineens een zware pinstoring is in de winkels natuurlijk, maar dat is me gelukkig nog nooit gebeurd. Rond nieuwjaar heb ik wel altijd wat geld in huis voor de krantenjongens en goede doelen komen hier niet aan de deur (woon nogal afgelegen) Ik doe het overigens niet eens bewust. Het is op de een of andere manier zo gelopen.

Herkennen jullie dit? Zijn er meer 'cash' lozen op 't forum?

Is 'cash' eigenlijk nog wel echt nodig of zal dat ooit uitsterven?
Alle reacties Link kopieren
Ik pin ook bijna alles. Zo kan ik makkelijk mijn administratie bijhouden.

Wel heb ik meestal tussen de tien en twintig euro in mijn portemonee voor bijvoorbeeld mijn kaasboertje Bij hem kan ik niet pinnen.
anoniem_90380 wijzigde dit bericht op 08-02-2012 08:57
Reden: IPad maakte kaaspeetje
% gewijzigd
Follow your heart, but take your brain with you....
quote:dragonmom schreef op 08 februari 2012 @ 08:49:

Bijna alleen cash. Dat wil nog wel eens vervelend zijn bij parkeren hier in de stad (heel nederland kan chippen, onze stad niet). Of als er een collectant langskomt.

Denk dat je ipv cash pin/plastic bedoelt?

Ik ben weer teruggegaan naar 1x per week geld pinnen en alles cash betalen want mijn geld vloog weg zonder dat ik doorhad waarheen.

Ik heb totaal geen overzicht als ik pin.
quote:Zoebie schreef op 08 februari 2012 @ 08:48:

En wat Aubrey zegt. Ze weten precies waar je zit en wat je uitgeeft. Dat stond me ook steeds meer tegen. Overal krijg je tegenwoordig pasjes voor kortingen, die je op internet moet activeren en waar je hele hebben en houwen ingevuld moet worden.Ze weten alles van je.Aan de andere kant is dat dan weer handig als je ooit ergens van word beschuldigd. Je alibi is zo na te trekken en bovendien hangen de steden toch vol met camera's, dus achterhalen waar je uit hangt gaat ook prima zonder te pinnen hoor. Ik maak me daar dus niet zo druk meer om. Van mij mogen ze weten waar ik uit hang hoor, doe niks verkeerd dus vind het geen probleem.

Ik heb ook nooit cash geld bij. Ik moet echt nadenken dat ik het meeneem als ik bv met mijn werk wat ga doen. Dan kan ik de scooterstalling betalen haha! Ik heb meestal een paar losse muntjes bij me, maar veel meer dan een euro of 2 zal het niet zijn. Ik mis cash geld eigenlijk ook niet. Kom niet vaak op plekken waar ik het nodig heb en zo wel dan weet ik dat van tevoren en hou ik er rekening mee.
quote:redband schreef op 08 februari 2012 @ 08:50:

Zoals bij vele ouderen heb ik alle begrip voor, dat zijn de mensen die nog zo iets hebben 70 euro in de week is 70 euro, die halen één keer in de week contant geld voor de boodschappen, en op is op.

Je weet precies wat je heb zitten in je portomonee.Ik ben nog niet oud maar zo doe ik het dus ook.
Ik heb altijd contant geld. Ik kan niet pinnen bij de tweedehandswinkel, bij mijn favoriete snackbar, op de markt, als ik de overblijf betaal. En ik wil niet pinnen als ik in het zwembad een zakje chips voor het kind haal of bij andere kleine bedragen. Ik vind het overzicht ook beter als ik niet alles pin. Ik heb met alleen pinnen geen idee wanneer er weer 50euro weg is, maar als dat briefje niet meer in mijn portemonnee zit is het wel duidelijk!
quote:ikwilterug schreef op 08 februari 2012 @ 08:56:

[...]

Ik ben weer teruggegaan naar 1x per week geld pinnen en alles cash betalen want mijn geld vloog weg zonder dat ik doorhad waarheen.

Ik heb totaal geen overzicht als ik pin.Euhm, juist ja... ben nog niet helemaal wakker geen cash dus. wel plastic
quote:Oriane schreef op 08 februari 2012 @ 08:39:

Fooi doe ik met de pin. Ik rond het bedrag af naar boven en pin dat bedrag dan ter betaling.

Fooi probeer ik altijd cash te geven. Met pinnen ben ik bang dat er niks van bij de mensen op de werkvloer terecht komt.

Verder heb ik ook bijna nooit cash op zak. Gister gingen we even naar de ijsbaan en toen moesten we alles bij elkaar schrapen voor de twee euro intree.
.
Ik heb eigenlijk óók maar zelden contant geld bij me. Net even gekeken, een briefje van tien, nog over van een vijftigje dat ik in oktober (!) heb gekregen. En vijf cent. That's it. Ik pin ook alles, kijk wel aan het begin van de maand wat we hebben uitgegeven. Heb een overzichtje in Excel waarmee ik bijhou wat er in en uit gaat. Maar dat is meer omdat ik nu we beiden minder werken, kind op opvang e.d. wat beter wil weten of we het allemaal goed genoeg redden.
quote:redband schreef op 08 februari 2012 @ 08:50:

Zoals bij vele ouderen heb ik alle begrip voor, dat zijn de mensen die nog zo iets hebben 70 euro in de week is 70 euro, die halen één keer in de week contant geld voor de boodschappen, en op is op.

Je weet precies wat je heb zitten in je portomonee.

Uhhh ik ben ten eerste niet oud en ten tweede is het gewoon bewezen dat je met pinnen veel meer uitgeeft. En ik heb echt dat hele maandbedrag niet in mijn portemonnee zitten.

Oriane wat een goed idee. Een niet bestaand adres opgeven.

Zou dat niet gecontroleerd worden?
quote:kerstklok schreef op 08 februari 2012 @ 08:59:

[...]

Fooi probeer ik altijd cash te geven. Met pinnen ben ik bang dat er niks van bij de mensen op de werkvloer terecht komt.

Verder heb ik ook bijna nooit cash op zak. Gister gingen we even naar de ijsbaan en toen moesten we alles bij elkaar schrapen voor de twee euro intree.Ik heb in de horeca gewerkt en overal ging dan het extra bedrag aan fooi wat de gast pinde, direct contact uit de kassa in de fooienpot. Anders klopte de kassa niet meer
Wat dat trail betreft, als er een anonieme optie is neem ik die, en anders lieg ik (als dat kan hè). "ze" hebben er geen reet mee te maken hoe ik precies heet, wanneer ik geboren ben, waar ik woon. En mijn mobiele nummer krijgen ze al helemaal niet (heb geen vast nummer, en ik word dus echt nooit gebeld door telemarketingbedrijven) . Heb ook een speciale trash e-mail aangemaakt.
Even een zijspoor, als ik zo vrij mag zijn..

Ik word niet goed van al die klantenpasjes en het vragen ernaar door de winkelmedewerkers! Ik weet heel goed dat ze het moeten maar soms wil ik gewoon even snel afrekenen en heb ik geen zin in een ellenlang verhaal waarom het zóveel voordeel voor mij met zich meebrengt.. Grrr..
Ik heb ook nooit contant geld. Gevolg is wel dat ik alle winkels zonder pinapparaat oversla. Jammer eigenlijk voor ze. Op mijn boodschappenrekening staat alleen dat geld, dus ik kan precies zien wat er is. Ook daar hoef ik het niet voor in handen te hebben.

Vind het ook wel fijn dat ik naar eer en geweten kan zeggen tegen zwervers dat ik geen geld heb.
Ik pin ook veel Oriane, maar bij tijd en wijlen heb ik wel cash geld. Heb nu weer een aardig bedrag aan contact geld liggen, maar heb het weg gestopt om het te gaan storten als ik even een gaatje heb. Anders gaat het zo makkelijk op. Pinnen zorgt ervoor dat ik ook een beter overzicht heb in mijn uitgaven, vind ik zelf heel prettig werken.

Mijn vriend heeft dit niet, die heeft het liefst wat geld in zijn portemonnee. Hij kan ook minder goed met geld omgaan.
Cash blijft noodzakelijk anders kun je nooit meer iets zwart doen.

Ik heb altijd wel wat cash (10-50 euro) voor kleine uitgaven in mijn portemonee.
quote:ster89 schreef op 08 februari 2012 @ 09:08:

Even een zijspoor, als ik zo vrij mag zijn..

Ik word niet goed van al die klantenpasjes en het vragen ernaar door de winkelmedewerkers! Ik weet heel goed dat ze het moeten maar soms wil ik gewoon even snel afrekenen en heb ik geen zin in een ellenlang verhaal waarom het zóveel voordeel voor mij met zich meebrengt.. Grrr..Om 1 minuut je druk maken? Een ellelang verhaal aanhoren om nee te zeggen?
quote:redband schreef op 08 februari 2012 @ 09:15:

[...]

Om 1 minuut je druk maken? Een ellelang verhaal aanhoren om nee te zeggen?Ja ik erger me er best wel aan dat ze bij de Ici Paris, Douglas, Yves Rocher, Hunkemöller, Kruidvat etc. elke keer weer een heel verhaal afsteken als ik al zeg dat ik geen interesse heb. Dan zeggen ze 'jaaaa maar....' en dan wordt er op mijn gevoel ingespeeld. Ik ben er om iets te kopen, niet om overgehaald te worden om nog wat te kopen.
De glazenwasser krijgt nog heel wat geld van ons....
quote:ikwilterug schreef op 08 februari 2012 @ 08:56:

[...]

Ik heb totaal geen overzicht als ik pin. dit dus
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ster89 schreef op 08 februari 2012 @ 09:25:

[...]

Ja ik erger me er best wel aan dat ze bij de Ici Paris, Douglas, Yves Rocher, Hunkemöller, Kruidvat etc. elke keer weer een heel verhaal afsteken als ik al zeg dat ik geen interesse heb. Dan zeggen ze 'jaaaa maar....' en dan wordt er op mijn gevoel ingespeeld. Ik ben er om iets te kopen, niet om overgehaald te worden om nog wat te kopen.Als dat op de "maar mevrouwtje, u bent een dief van uw eigen portemonnee als u hier niet aan meedoet" manier gaat, dan hebben ze mij ook over de pis. Maar blijkbaar is mijn nee geen interesse in het algemeen duidelijk genoeg, alleen bij UPC deur aan deur verkopers werkt dat nooit. Die zijn getraind als pitbulls.
Herkenbaar Confiture van dat overzicht. Ik print maandelijks mijn uitgaven uit via de bank en dat kan ik dan direct in mijn boekhouding verwerken. Met cash heb ik een 'gat' in mijn geheugen op den duur.
quote:Soley schreef op 08 februari 2012 @ 09:46:

[...]

Als dat op de "maar mevrouwtje, u bent een dief van uw eigen portemonnee als u hier niet aan meedoet" manier gaat, dan hebben ze mij ook over de pis. Maar blijkbaar is mijn nee geen interesse in het algemeen duidelijk genoeg, alleen bij UPC deur aan deur verkopers werkt dat nooit. Die zijn getraind als pitbulls. Haha ja dat dus. Als ze gewoon na het 'heeft u een klantenkaart' mijn 'nee, maar daar heb ik ook geen interesse in' accepteren is het voor mij ook geen bron van ergernis
En als je dan bijvoorbeeld in een cafeetje wat gaat drinken?Of boodschappen doet op de markt of bij een klein bakkertje?

Ik heb dus zeker nog cash in mn portemonnee!
quote:pinks schreef op 08 februari 2012 @ 09:49:

En als je dan bijvoorbeeld in een cafeetje wat gaat drinken?

Heb nog nooit meegemaakt dat je niet kunt pinnen daar

Of boodschappen doet op de markt of bij een klein bakkertje?

De markt kom ik nooit, omdat die hier duurder is dan de winkel, kleine bakkertjes sla ik over, want die hebben geen pinapparaat. Er zit altijd wel een iets groter bakkertje in de buurt wat dat wel heeft.

Ik heb dus zeker nog cash in mn portemonnee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven