Geld & Recht alle pijlers

Ov chipkaart probleem: naar Amsterdam??

05-02-2012 22:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem met mijn ov-chipkaart (goh.. wie niet :P ). Ik ben een student met week-abbonnement, maar mijn kaart is kapot. Er is vorige week een piepklein hoekje afgebroken en hij deed het niet meer. Afijn, nieuwe aangevraagd, duurt 3 weken en in de tussentijd moet ik voor elke reis papieren kaartjes kopen zonder korting. Enorm zuur.

Volgend weekend heb ik een concert in Amsterdam. Dan kan ik bij de buschauffeur naar het station een enkeltje kopen, dan een treinkaartje uit de automaat zonder korting. Dan heb ik al meer uitgegeven dan het hele concert heeft gekost, maar in principe kan ik wel reizen.

Maar dan. Ben ik in Amsterdam, staan er overal poortjes waar ik niet doorheen kan zonder kaart. Dan met de tram naar paradiso, waar ik niet in kom zonder kaart. Hoe doe ik dit, kan ik uberhaupt vanaf station amsterdam centraal met de trein met alleen een papieren kaartje? Ik kom daar nooit dus wellicht kan iemand me helpen. Zou ook lullig zijn als ik nergens heen kan om half 1 snachts op het station.

Nu kan ik van een medestudent haar ov chipkaart lenen, probleem in principe opgelost. Maar als ze je pakken op het feit dat jij niet op de pasfoto lijkt, heb je (en de echte eigenaar) dan een probleem? Krijg je een boete, wordt de kaart geblokkeerd of iets dergelijks?

Please help me, ik wordt helemaal gek hiervan!!

1 ding: als ik die nieuwe over 3 jaar eindelijk heb ga ik hem in titanium laten gieten, ik wordt hier toch een partij strontziek van... Hoe afhankelijk je gemaakt wordt van zo'n stukje plastic zeg..
Ik neem aan dat de anonieme kaart nog onderweg is. Met een beetje geluk heb je die al snel en dan kun je daarmee reizen.

Hoe kom je trouwens aan een papieren kaartje bij de metro? Lijkt mij lastig. De trein is het probleem niet, die poortjes zijn altijd open.

Verder moet je aardig lomp met zo'n kaart omgaan om er een hoekje af te krijgen. Lijkt me dat je dat niet de NS kunt verwijten. Gewoon in je portemonnee bewaren, dan kan dit echt niet gebeuren.
Er staat een pleonasme in de titel.
Loop gewoon dat stuk van Centraal naar Paradiso
Beetje overdreven WishfulThinking. Het ding heeft mij het gedoe van het kopen van een heleboel kaartjes bespaard.
quote:Elmo22 schreef op 05 februari 2012 @ 22:39:

Nog iets: kan je wel op de perrons komen in amsterdam? Dus als je alleen met de trein wil met een papieren kaartje?Op perrons van treinen wel, van trams en metro's niet. Ik koop voor de trein nog steeds een papieren kaartje. Chipkaart gebruik ik alleen in metro's, trams en bussen. Geen gedoe meer met strippenkaarten.
Toevallig Radar gezien afgelopen maandag? Ging over defecte chipkaarten. Ze zijn verplicht om je een nooddocument te verstrekken wanneer hij stuk is, zodat je niet 3 weken zonder zit en op kosten gejaagd wordt! Kijk anders even op de site van Radar anders!
quote:Elmo22 schreef op 05 februari 2012 @ 22:08:

Ik heb een probleem met mijn ov-chipkaart (goh.. wie niet :P ). Ik ben een student met week-abbonnement, maar mijn kaart is kapot. Er is vorige week een piepklein hoekje afgebroken en hij deed het niet meer. Afijn, nieuwe aangevraagd, duurt 3 weken en in de tussentijd moet ik voor elke reis papieren kaartjes kopen zonder korting. Enorm zuur.

Volgend weekend heb ik een concert in Amsterdam. Dan kan ik bij de buschauffeur naar het station een enkeltje kopen, dan een treinkaartje uit de automaat zonder korting. Dan heb ik al meer uitgegeven dan het hele concert heeft gekost, maar in principe kan ik wel reizen.

Maar dan. Ben ik in Amsterdam, staan er overal poortjes waar ik niet doorheen kan zonder kaart. Dan met de tram naar paradiso, waar ik niet in kom zonder kaart. Hoe doe ik dit, kan ik uberhaupt vanaf station amsterdam centraal met de trein met alleen een papieren kaartje? Ik kom daar nooit dus wellicht kan iemand me helpen. Zou ook lullig zijn als ik nergens heen kan om half 1 snachts op het station.

Nu kan ik van een medestudent haar ov chipkaart lenen, probleem in principe opgelost. Maar als ze je pakken op het feit dat jij niet op de pasfoto lijkt, heb je (en de echte eigenaar) dan een probleem? Krijg je een boete, wordt de kaart geblokkeerd of iets dergelijks?

Please help me, ik wordt helemaal gek hiervan!!

1 ding: als ik die nieuwe over 3 jaar eindelijk heb ga ik hem in titanium laten gieten, ik wordt hier toch een partij strontziek van... Hoe afhankelijk je gemaakt wordt van zo'n stukje plastic zeg..

Als je van zo'n ongemak al helemaal gek wordt....

Koop toch gewoon een anonieme bij aankomst in Amsterdam. Laad er wat tegoed op en gebruik 'm voortaan als reserve.

En koop bij de Hema een stevig hoesje/mapje waarin je OV-pas niet kan beschadigen. Die zijn er speciaal voor ontworpen.
quote:borderwalk schreef op 05 februari 2012 @ 22:41:

[...]

Maar je kunt toch moeilijk de Ov chipkaart de schuld ervan geven dat jij tot overmaat van ramp ook nog een anonieme ov chipkaart erbij hebt besteld of dat je er een stukje vanaf hebt gebroken. Die van mij zit gewoon veilig in mijn portemonnee.

Die van mij is gewoon spontaan stukgegaan, in mijn portemonnee.

Het is belachelijk dat je 3 weken zelf je reiskosten zonder korting moet gaan betalen omdat je kaart stuk is gegaan. Ze gaan echt veel te eenvoudig stuk, de procedure voordat je een vervangende kaart hebt duurt veel te lang. Ze kunnen toch wel iets verzinnen met een papieren verklaring waarop tenminste staat dat je recht hebt op korting?

Het is het slechts doordachte meest brakke achterlijke grafsysteem wat ze hadden kunnen verzinnen.
Sim,

Ik gebruik de kaart al circa 3 jaar zonder problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven