Mode & Beauty alle pijlers

FCC-outfit-tips-topic

05-02-2012 12:17 185 berichten
hier istie dan! Ojeetje, met de verkeerde titel Kan ik dat nog veranderen? Iemand?

Ga vandaag schaatsen dus: thermo legging, spijkerbroek, thermotop, wollen coltrui (zwart), lammy jack, wanten en muts. Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:jacobsbenen schreef op 06 februari 2012 @ 15:45:

For the record: in november gekocht bij de Primark, 3,50 of zoiets. Maarja, vrees toch dat het borduren wordt............

Daar zat ik ook aan te denken...maar ja, ben niet zo handig.

Gewoon wachten.

Ik ken het van de Primark hoor, het kopen omdat het kan, omdat het goedkoop is. Ik heb zo'n beetje tegenover de Primark gewerkt, wist precies wanneer het daar rustig was. Ik kan mijn eigen werktijden en pauzes indelen....jullie kunnen de rest zelf invullen...

Mij is net als jou, Jacobsbenen, op een gegeven moment tegen gaan staan, al dat kopen.

Ik ben erg benieuwd wat het mij gaat opleveren. Wat het nu oplevert is dat ik niet hoef te twijfelen of ik iets moet gaan kopen of niet (die ene tas, dat ene jurkje, een panty kan toch wel enz). Enerzijds wil ik dan wel kopen, anderzijds vin dik het onzin en voel ik mij er niet goed bij, beetje schuldgevoel (wat echt nonsense is).

Nu heb ik de rust dat het antwoord "nee" is. Geen getwijfel dus!

Voor mij is het vandaag dag 3 (van de 100). Ik hoef niet richting winkels of stad. Hoef er ook niet picobello uit te zien vandaag. Ben aan de slag met mijn website voor mijn praktijk en vanavond is het weer trainen!

Dan gaan de sportieve danskleertjes weer aan!
Ik sluit me bij jullie beide aan, af en toe staat het me zo ontzettend tegen.

Primark trekt me alleen echt totaal niet, net zoals de H&M. Maar ik kan dan ook niet zo goed tegen die drukte, wat overigens voor elke winkel dan geldt. Graaien in hopen kleding met zijn allen om een tafel vind ik ook horror..

Lastig hoor, kleden met dit weer, warm en mooi.

Ik heb inderdaad nog wat dingen teruggevonden, maar dat was meer in 2 dozen die op zolder stonden. Een zo'n doos met 'ik twijfel' en een andere met kleding met 'sentimentele' waarde Twee mooie lange rokken, en een witte nette broek

Wat deze 'uitdaging' op gaat leveren.. Rust..
Lijkt me heerlijk, inderdaad, om me er gewoon een jaar lang helemaal niet druk over te hoeven maken. Maar er zijn ook kleine dingetjes die ik wél ga missen. Zo nu en dan even de H&M-website afstruinen in m'n lunchpauze, of door de stapel jurkjes/sjaaltjes/tasjes neuzen die net vers zijn binnengekomen bij de kringloopwinkel, en ik vind het ook jammer dat ik nu eventjes niet meer radicaal van stijl kan wisselen... Maar goed, misschien kan ik van de stapel stofjes die hier ligt nog één of twee fifties-inspired jurkjes maken...
@rebells, ja, rust. Dat ervaar ik ook..

En net als jij @mimisaur, vind ik het jammer om niet meer te kunnen snuffelen, vooral niet bij tweedehandszaakjes, net dat leuke item vinden.

Maar dat komt weer, nu even niet. Ik denk altijd, er zijn nu leuke dingen, maar er zijn straks óók leuke dingen!

Maar, jij kunt zelf jurkjes maken, wat goed.

Ik ben zelf heel erg onhandig....
Ik vind het prettig te beseffen dat ik gewoon genoeg kleren heb. En ik heb niet overdreven veel kleding, gewoon genoeg om me gevarieerd en (vind ik tenminste) leuk te kleden.

Mijn laatste aankoop, september vorig jaar, was een ecologische en eerlijk gemaakte jurk, ontzettend mooi en fiks in de uitverkoop. Daar voel ik me dan wel extra lekker in (hij zit ook ontzettend lekker, ik heb hem al heel veel aangehad). Geen kinderarbeid, biokatoen en ook nog eens mooi....

Deze week woon ik in mijn wollen jurk, altijd te warm behalve nu!
@ Sylphide: mwoah, heb m'n naaimachine al jaren niet gezien, en ben nooit een ster geweest, maar het lijkt me heerlijk om er weer 's mee aan de slag te gaan - wie weet, als ik er de tijd voor neem komt er misschien wel iets acceptabels uit m'n handen ;)

Het besef dat je genoeg hebt kwam bij mij echt al heel snel, eigenlijk direct na de inventarisatie (+30 jurkjes, +40 vestjes, bijna 30 paar schoenen... ouch!), toen kon ik er niet meer omheen...

Daarnet 's goed door m'n sieraden heengegaan, een boel kettingen/ringen 'herontdekt' en helaas ook iets écht kwijt - da's jammer... Maar wel lekker om het allemaal weer 's in m'n handen te hebben! Kan een outfit ook weer een heel andere uitstraling geven
Snuffelen in 2e handswinkeltje, dat ga ik ook het meest missen dit jaar.......... verder is het vooralsnog heerlijk om niet te hoeven kijken, surfen en passen. Rust inderdaad!

Sieraden vind ik lastig. Mijn moeder was er gek op, dus ik heb best veel mooie erfstukken. Ik heb alleen sinds een jaar of 6 een allergie. Zodra ik een ketting omdoe krijg ik jeukende eczeem plekken in mijn nek. Maakt niet uit of het goud, zilver, kralen, leer, dik, dun of wat dan ook is. Zal wel weer overgaan; heb het wel eens eerder gehad. Armbanden kan wel maar die irriteren me snel tijdens het werk. Dus ik heb eigenlijk alleen maar ringen om en af en toe een horloge.

Ik pimp mijn outfit weleens op met sjaals; daarvan heb ik er een hoop in allerlei kleuren en materialen.

Vanmorgen was het -15, dus ik zag eruit als een beer op de fiets: dikke panty onder een zwarte broek, zwarte longsleeve, rood leren jasje, donsdekjas erover en berenmuts op. Dankzij wanten die ik ooit in Zwitserland heb gekocht geen koude handen. Eenmaal op het werk moonboots (door zoonlief poedelpootjes genoemd) verwisseld voor zwarte laarsjes.
@Jacobsbenen, jij bent in ieder geval lekker warm aangekomen op je werk.

Nou, de uitdaging: zoek een sollicitatie-outfit voor als je met het openbaar vervoer gaat...warm en toch netjes.

Iets van ik van tevoren niet wist: dat ik een half uur buiten heb lopen zoeken naar het adres....het was héééél koud, heel koud.

Ik had een zwart jurkje aan, met wijde onderkant en strakker lijfje. Van t-shirt-katoen, met een schulpenrandje aan de onderkant en ook in de V-hals (jurkje van HEMA), een glad hemdje daaronder met een subtiel kanten randje, net zichtbaar boven het v-halsje van het jurkje (HEMA). Daarover een mooi v-hals vestje met knoopjes in een mooi kleurtje groen (ook al HEMA).

Daaronder een fleece-legging (Makro), sokken en mijn grijze laarsjes met bontrandje en bontvoering, ze zijn grijs suède aan de buitenkant (van Dolcis, lekker warm, daar zal ik de komende dagen in blijven lopen, of het nu mooi staat of niet).

Het geheel heb ik afgemaakt met een dun sjaaltje van Vive Maria, zwart met een wit verfijnd printje erin verwerkt.

Mooi bij elkaar, daarna mijzelf in gaan pakken met fleece-vest, on-ogelijke sjaal enz...maar goed, ik vind mijzelf warm aankleden nu even belangrijker.

@mimisaur, ben benieuwd of het je gaat lukken, het zelf maken van jurkjes! Wel een uitdaging.

@phips, lees ik het goed en heb jij vanaf september niets nieuws meer aangeschaft? En dan wat je toen hebt gekocht is ook nog heel bewust. En ja, die veel te warme kleren komen nu wel goed van pas!
Sylphide: nee volgens mij niet. Ik heb alleen nog maar zelf wat gemaakt, (wollen jurk, goed idee geweest!).

Ga toch nog eens goed verzinnen of dat wel klopt, ik mag niet sjoemelen natuurlijk.
Hoe ging je sollicitatie?
Ja, mijn sollicitatie.

Het was naar mijn idee een goed gesprek. Ik was wel erg nerveus, maar dat ben ik altijd.

Ze stellen dan een vraag en dan heb ik altijd het idee dat ik een geniaal antwoord moet geven. En dan val ik altijd een beetje stil, zeg ik even dat ik er over na moet denken. Daarna geef ik maar een gewoon antwoord (en uit de gezichtsuitdrukkingen blijkt dat antwoord best okay te zijn).

Ik denk dat ik een prima kandidaat ben, ik heb wat voordelen ten opzichte van de andere kandidaten, maar ook wat nadelen. In ieder geval heb ik ervaring genoeg (combi tussen ervaring in psychiatrie -sociale zekerheid en trajectbegeleiding en daarbij kennis van gedragsmatige processen in verandersituaties..). Voilá, mijn opleidingsrichtingen en werkervaring!

Even off-topic, ooit heb ik hier een posting gelezen van iemand die vond dat mensen die op "mode en beauty" zaten vooral oppervlakkig zijn, alleen maar met hun uiterlijk bezig zijn. Voor mij is het een heerlijke afleiding van mijn (hoop toekomstige) werk en mijn studie-activiteiten en mijn eigen praktijk. Ben de hele dag al met "diepgang" bezig.

Lijkt mij een "psychische-gezonde-balans".
Ja, hoe is 't gegaan, Sylphide (edit, je post net - even lezen )? Je outfit klinkt leuk, trouwens Chique, maar niet té!

Phips: als je je strikt houdt aan de FFC mag je wél kleding maken, maar géén stofjes kopen. Tenminste, dat staat in die stomme regels

Het was inderdaad erg fris vandaag! Dat vond ik ook op m'n fietsje, rond zeven uur :( Gelukkig heb ik een uitgebreide collectie thermoleggings en een prachtige *kuch* fleecetrui, dus het was te doen... Maar niet van harte! Heb een collagetje gemaakt van m'n outfit (bij benadering), die zal ik thuis uploaden en hier posten, vind het leuk om er een beetje een beeld bij te geven
Ladies, is het goed dat ik meeschrijf?

Had ook al op het andere topic geschreven. Ik doe niet officieel mee met de FCC, maar wil in ieder geval een half jaar niets kopen en dat is omdat ik

1. geld wil sparen voor een mooie reis (waarvoor ik later in het jaar waarschijnlijk wel wat kleding moet kopen )

2. een beetje shop-moe was, inderdaad wat jullie ook signaleren, shoppen om het shoppen.

3. ik aan het afvallen ben en hopelijk als ik 1 kledingmaat kleiner ben, weer heel veel mooie dingen uit mijn kast aan kan die nu net niet passen.

Ik ben altijd heel zuinig met mijn kleding en heb dan ook een flinke kast vol. Ben druk bezig met het vinden/maken van nieuwe combi's, erg leuk. Daarbij schakel ik een goede vriendin in die net iets anders pakt dan ik zal pakken.

Ben vanaf 1 jan gestart. En jullie?
@mimisaur....en mens heeft in dit weer gewoon fleece nodig.

Ik heb een onogelijk fleece-vest, die doe ik onder wel weer een leuke jas. Dan lijkt het nog wat.

@Koreveen, leuk dat je mee schrijft.

Ik ben zelf wat later begonnen, afgelopen zaterdag 4 februari en ga in ieder geval 100 dagen proberen vol te houden. Vanaf 14 mei mag in weer wat kopen.

Het is dus pas dag 4 voor mij....

Op de facebook pagina van FFC staat trouwens een tip dat wat je denkt nodig te hebben (je kent dat wel het gevoel dat je dat echt, nee ECHT, nodig hebt...). Schrijf dat op voor als je weer mag winkelen. Eén van de personen had een lijst van 80 dingen, toen ze weer mocht shoppen, was er nog maar heel weinig van overgebleven wat ze echt wilde hebben.

De initiatiefneemster op facebook van ffc (ik neem aan dat dit dé bedenkster is) klinkt trouwens heel enthousiast als je alleen geïnspireerd bent om iets soortgelijks te doen. Ze gaf bij mij aan dat niet iedereen een jaar "nodig" heeft. Voor haar was de doorslag dat ze alle seizoenen dan had meegemaakt. Dat is volgens haar goed voor mensen die echt overvolle kasten hebben. Het is en blijft iets wat je natuurlijk voor jezelf doet.

Er stond ook een posting dat iemand al wat had gekocht en daar reageerde zij heel rustig en aardig op, gewoon weer opnieuw de uitdaging oppakken.

Ik ga mij zo weer in mijn ballet-outfit hijsen, met daarover heen een (help) sportbroek, een dikke trui (een hoodie, schrijf ik dat zo goed), hét fleece-vest erover, daarover heen een dik winterjack en de welbekende laarsjes....tja, ik heb het liever nu warm buiten...nou ja, zover dat lukt dan!
Het missen van snuffelen heb ik neit zo, die neiging heb ik eigenlijk alleen in de uitverkoop. Vorig jaar wel eens gedaan toen ik ook niets 'mocht' kopen, en eigenlijk had ik daar geen moeite mee. Kijken of dat weer zo goed gaat

Ik dnek dat je met een goed patroon en wat geduld zelf best leuke dingen kan maken Helaas wegen de kosten van materiaal tegenwoordig vaak ook neit meer op tegen kleding uit een winkel. Hetzelfde geldt voor breien, dat doet mijn moeder vaak en daar komen hartstikke leuke dingen uit. Alleen wol voor een leuk vest oid komt ook vaak boven de 50 euro uit!!

Wol is ideaal met dit weer ja! helaas kan ik niet tegen wol

Phips, dan heb jij er al maanden op zitten, en al bewust gekocht, goed van je!

Fijn dat je sollicitatie goed is gegaan Sylphide ik hoop dat het hem wordt

Over de rest. Ik denk dat als mensen de tijd nemen om te oordelen over anderen, ze nog wat beter naar zichzelf moeten kijken ipv het op anderen te projecteren.

Soms moet je ook lekker over niet diepgaande zaken kunnen praten, even lekker luchtig doen. Kleding is maar oppervlakkig, maar je kan er wel wat mee uitdragen. Ook mensen die zich er helemaal niets van aantrekken, laten dat zien....

Gezellig Koreveen

Natuurlijk is de initiatiefneemster blij met iedereen die door haar actie stil staat bij het kopen. Volgens mij is dat uiteindelijk het hele doel. Niet dat iedereen een jaar of langer stopt met kopen, maar gewoon nadenkt over onze consumptiemaatschappij, dat we bewuster worden

Ik heb vandaag wel een bestelling omgewisseld, zat net niet hoe ik het wilde, eigenlijk te lui om te ruilen. Maar bedacht me dat als hij perfect zou zitten ik hem waarschijnlijk meer zou dragen. Dus nu toch maar gedaan. (was van de 17e nog
Goed idee, dat opschrijven! Heb ook al een dagboekje speciaal voor de FFC, daar kan nog wel een 'verlanglijstje' En leuk dat er op die FB-pagina kennelijk wat meer duidelijkheid over het geheel wordt gegeven, misschien ga ik ze liken...

Fijn ook dat je sollicitatie goed is gegaan, Sylphide, fingers crossed!

Vandaag droeg ik:

*Een LBD (iets anders dan in de collage, deze heeft twee snoertjes onderin waarme je de zoom een paar centimeter kunt 'optrekken' (beetje Lolita-effect)

*Grijs vestje tot in de taille (korter dan op de foto dus, en met grijs kant over de voorpanden gezet)

*Mijn beste vriend thermolegging

*Grofgebreide grijze beenwarmers

*Zwarte laarsjes (dezelfde als op de foto)

*Cameeketting 'Dead Lolita' van sieradenkistjepuntnl

*Haar opgestoken en een flinke zwarte strik erin:

En op de fiets nog een fleecetrui, een enorme sjaal en dikke handschoenen die allemaal heerlijk vloeken met elkaar :( Maar goed, net als Sylphide geef ik de voorkeur aan warm
Thanks ladies!

Goed idee om die lijst te maken! Ga ik zeker doen.

Tevens had iemand in het oude topic geopperd om een lijst of zelfs foto's te maken van combi's. Dat vind ik een goed idee. Ik draag altijd bepaalde combi's een tijdje of seizoen en daarna weer andere combi's en dan "vergeet" ik de voorgaande. Je krijgt toch steeds weer nieuwe favorieten. En dan kan ik weer meer afwisselen.

Sylphide, fijn dat je sollicitatie goed is gegaan. Wanneer hoor je meer?
Ik krijg ineens allemaal complimenten over niets kopen dus ik ben even mijn kast ingedoken om te kijken of ik niet lieg. De bewuste jurk was inderdaad de laatste aankoop en in september maar vlak daarvoor had ik al wel vier jurken gekocht voor de herfst/winter:(. Geen spijt van overigens want ik draag ze erg veel en tshirts en legging/maillot had ik er al bij.

Ik probeer altijd wel bewust te kopen, ook met andere dingen maar het lukt niet altijd. Vandaar toch weer even m'n neus in de realiteit stoppen (rare uitdrukking, zal wel niet kloppen) en heel kritisch zijn. Dat opschrijven vind ik ook een goed idee. Is het na die tijd nog steeds zo nodig/leuk/ weet ik veel wat, dan heb je in ieder geval een bewuste koop gedaan en geen impulsaankoop. En misschien is het dan ook nog in de uitverkoop:)

Staan jullie ook wel eens bij de kassa en dat je je dan ineens afvraagt: heb ik dit wel nodig?(niet perse kleding, maar ook andere dingen)

Ik hoop dat je de baan krijgt, wanneer hoor je dat?
Ik had een paar jaar terug zo de behoefte aan geen grijze jeans.. Uiteindelijk niet gekocht, en nu vraag ik me zoooo af waarom ik die nou wilde/nodig had..

Overigens wel mijn 2 favo spijkerbroeken weg kunnen doen.. helemaal doorgesleten.. Daar baal ik dan wel van..
Goedemorgen allemaal,

ter info over mijn sollicitatie: uiterlijk donderdag middag hoor ik of ik ben aangenomen of niet. Vind het altijd spannend, het is net waar ze naar op zoek zijn en hoe goed de andere kandidaten zijn. Rustig (ahum) afwachten.

@mimisaur, wat een leuke stijl heb jij, daar kan ik mij helemaal in vinden. leuk, beenwarmers. Zelf draag ik die buiten de balletstudio liever niet, ivm mijn te dikke kuiten. Mijn hobby maakt ze ook al niet slanker (in tegendeel). leuk als je het kan hebben.

Ik vind dit setje echt heel leuk!

@Koreveen, goed idee, zo'n dagboekje. Het is ook leuk om terug te lezen. Ik denk dat ik nog wel ergens en schriftje of boekje heb om dat ook te gaan doen...(alhoewel ik nog steeds nadenk over het bijhouden van een blogje, dat "dwingt" mij om vol te houden). Schriftje heb ik nog wel. En nee, ik ga niet in mijn gedrag terugvallen dat het wel heel leuk is om daar een apart schriftje of boekje voor te kopen (terwijl hier een stapeltje ligt).

@ Phips, dus het is echt officieel september. Dat gevoel bij de kassa ken ik ook wel. Dan sta je met iets in handen en dan vraag je je echt af of je dat wel nodig hebt. Eigenlijk vind ik het dan zonde van mijn geld, wat mij toch een heel klein beetje stress oplevert, beetje schuldgevoel.

Ik had dit de laatste tijd te vaak...vandaar deze uitdaging.

Wat ik vandaag draag, weet ik nog niet. Ik ben met praktijk-dingen bezig. Ik zie deze ochtend niemand en ik hoef de deur niet uit. Vanmiddag en vanavond wel! Dusss...ik denk aan een heel simpele, maar altijd goede combi:

- Zwart koltruitje (met daaronder een zwart, glad hemdje)

- Mooi spijkerrokje (die vind ik niet snel mooi...spijkerrokjes, maar deze is perfect)

- Een zwarte dikke panty

- Mijn zwarte leren laarzen, platte hak, deze hebben van de hiel helemaal over de kuit een vetertje die ik aan de bovenkant kan vast strikken. Geheel verstelbaar. Met mijn kuiten en hobby zijn dit soort laarzen goud waard! Ik heb erg veel moeite met het kopen van laarzen die over mijn kuiten passen. En ook goed aansluiten om mijn enkels (die wel weer normaal slank zijn).

*** Oja, ik had gisteravond na het douchen nog even een heel lief blousje gepast die ik eigenlijk niet meer paste. het past weer. Het is ook zo'n schatje..ben weer blij dat ik geshopt heb in mijn eigen winkeltje.

@mimisaur, hoe kan ik hier foto's/ plaatjes plaatsen. Een linkje lukt mij om te plaatsen, maar een plaatje...nee.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat helemaal niet ken, bij de kassa staan en me afvragen of ik het wel nodig heb... Zodra ik iets in m'n handen heb ben ik al aan het combineren en puzzelen. Meestal merk ik pas na een poosje dat iets toch best wel een miskoop was. Wat ik ook vaak had was dat ik moest kiezen uit twee dingen, en dat dan bij thuiskomst blijkt dat het stuk dat ik niet had gekozen veel beter bij m'n kledingkast zou passen dan dat stuk dat ik uiteindelijk mee had genomen...

Dankjewel Sylphide, ik vind jouw stijl ook erg leuk klinken! Merk sowieso dat we hier wel van de jurkjes zijn, heerlijk Plaatjes upload ik via ImageShack, die creeert meteen een aparte link voor fora (de 'forum code') (oh, en je kan 'm meteen resizen tot een voor fora acceptabel formaat) die ik hier dan neer kan plempen. Hij zet er alleen wel een reclameregel onder, maar die kun je gewoon wegbackspacen! Leuke verrassing, ook, van dat blousje!

Vandaag draag ik het volgende:

*Luipaardprintjurk (vergelijkbaar met plaatje hieronder, maar iets tammer qua kleuren)

*Lang gebreid zwart vest, dichtgemaakt met broche (broche niet in collage)

*Zelfde laarsjes als gister

*Oranje overkneekousen (niet helemaal omhooggestroopt, maar tot zo'n tien cm boven de laars uit)

*Hartjeskettinkje

*Roosjesoorknopjes

Leuk dat je meeschrijft @koreveen! Ik ben 1 januari begonnen. Lijst met combi's is inderdaad een goed idee. Foto's maken heb ik 2 jaar geleden gedaan; hele dag druk mee geweest, nooit meer naar gekeken . Ik heb altijd bepaalde favoriete combi's voor een periode, zoals nu skinny jeans met lang vest en laarzen. Andere combi's kosten dan wat moeite, raar hè.

@sylphide: fingers crossed; inderdaad rustig afwachten is het enige dat je kunt doen......

@phips: ja dat heb ik ook weleens bij de kassa; dan leg ik het gewoon terug; degene die mee winkelen is, schaamt zich kapot haha. Bij twijfel niet doen is het motto tegenwoordig

Leuk zeg @mimisaur! Ik ben zelf wat "minimalistischer". Bij anderen vind ik altijd van alles leuk staan, maar als ik zelf versiersels als strikken, corsages of grote oorbellen koop, blijven ze liggen. Gelukkig heb ik een dochter die er ook wel van houdt.

Ik heb bijvoorbeeld ook bijna alleen maar zwarte schoenen en laarzen; de blauwe laarzen horen nu wel tot mijn favoriete combi, maar dan alleen met die skinny jeans (slight curve van Levi's, ideaal als je geen taille hebt). Ik heb ook een paar rode laarzen, maar die draag ik denk ik 2 keer per jaar met een verder zwarte outfit. Wat dat betreft ben ik dus vrij saai; kleed me het liefst in 1 kleur en heb weinig kleding met print.

Voordeel is wel dat het allemaal vrij tijdloos is; sommige kledingstukken draag ik al jaren.

Zelf kleding maken doe ik ook weleens. Vroeger (student, geen geld, je kent dat wel) had ik een patroon van een broek die perfect zat en kocht ik gordijnstof bij Ikea voor bijna niets. Avondje achter de naaimachine en ik had weer een hippe broek. Afgelopen kerst heb ik een basisboek patroontekenen gekregen dus ik kan nu eigen ontwerpen gaan maken. Heb nog wel wat stofjes liggen, dus waarschijnlijk zal ik de FFC regels niet gaan overtreden.

Fijne dag dames!
Leuk zeg mimisaur!!
Vesten vind ik ook leuk, draag ze te weinig! Ik ga van de week eens even kijken of ik wat combi's kan maken met wat er in de kast hangt. Vest over een jurk vind ik ook erg leuk!

En ik kijk tegenwoordig bij tshirts eerst wat er onderop de stapel ligt: ja! allemaal vergeten dingen die nog mooi zijn en leuk! Wat ik echt niet meer draag doe ik weg, hoewel ik niet snel zeg dat ik het niet meer draag: je weet maar nooit...

Leuk dat veel van jullie ook jurkjes dragen, ben helemaal om. Zit zo lekker, makkelijk en ook nog leuk. Vroeger voelde ik me dan altijd meteen zo netjes, waarschijnlijk had ik toen de verkeerde jurken want ik vind het nu gewoon leuk.

Ga nu eten koken....
Hallo allemaal,

Heb het behoorlijk druk, maar ik ben van plan in ieder geval dagelijks hier iets te posten. Gewoon omdat ik dit leuk vind.

@Mimisaur, bedankt voor de tip om hier foto's/plaatjes te kunnen posten. Ik ga het van het weekend eens uitproberen. Jullie zullen vanzelf het resultaat zien.

@Jacobsbenen, een meer minimalistische manier van kleden kan juist heel stijlvol zijn, zeker met de kleuren (veel zwart) die jij omschrijft. Veel versiersels moet ook wel bij je passen. En niet iedereen voelt zich daar prettig bij. Als ik een zakelijke afspraak heb of bijvoorbeeld een sollicitatie, ga ik ook voor veel minder versiersels. Een feestje of een afspraak met een vriendin, dan ga ik een stuk losser. Een bloem in mijn haar tijdens een sollicitatie of een netwerkbijeenkomst (lees: mannen in pak) vind ik redelijk not done, bij een gezellig etentje: prima, hartstikke leuk juist.

En ja, ik ben ook een jurkjes-type. Dit is zo'n 21/22 jaar geleden, toen ik een jaar of 16/ 17 was ontstaan. Jurkjes en rokjes waren toen niet in de mode. Spijkerbroeken en hippe sneakers, die moest je als jongere hebben. En een oversized shirt of blouse....

Ik ben 1,58, erg klein dus. Dan staat dat soort kleding niet. Je ziet er snel uit als een tuinkabouter. Toen een vriendin van mij een mini spijkerrokje had gekocht (dat was wel heel zeldzaam, we hadden geen rokjes aan). Heb ik gevraagd of ik die mocht passen..toen ging er een wereld voor mij open.

1. geen te lange broeken meer en broeken korter laten maken betekent ook dat het model er eigenlijk uit is.

2. Het stond veel beter dan een spijkerbroek en een wijd shirt of oversized....

Je zag veel meer van mij in plaats van heel veel stof.

Vanaf dat moment ben ik meer en meer jurkjes en rokjes gaan dragen. Ik was in het begin wel een uitzondering binnen de spijkerbroeken-cultuur. Het was ook altijd zoeken hoor, in winkels. Mode was toen wel anders.

Ik vind jurkjes en rokjes mij nog steeds beter staan dan broeken. Broeken vind ik ook een drama om te kopen. Ik heb wel skinny jeans, laarzen er over heen en niemand ziet dat ze eigenlijk te lang zijn. Ik heb 2 mooie spijkerbroeken die precies goed qua lengte mits ik hakken draag!

Nee, als je zo klein bent, dan is het slim om de lijn van je lichaam te volgen qua kleding. Je wordt anders al snel een kamer-olifantje of een hoop stof (oh, er zit ook nog iemand in).

veel modetrends laat ik ook, vanwege mijn lengte, gewoon aan mij voorbij gaan.

Zo, dat is mijn "jurkjes"-verhaal. Gelukkig zijn jurkjes nu volop te koop!

Vandaag een druk dagje. Vanavond sessies met cliënten, dus deze voorbereiden, huis beetje schoonmaken en mijn praktijkruimte opruimen --> allemaal kleding ligt daar sinds gisteravond ha ha, van zolder: vind ik het nog wat? kan ik er nog wat mee?

Ik vond zo weer een setje leuke oorbellen terug. Die heb ik één keer met een bruiloft gedragen. Daarna nooit meer.

Gisteravond ingedaan.

Oja...wat ik vandaag aantrek...uh, dat weet ik nog niet. Ik ga eerst poetsen hier, daarna pas omkleden.

En nee...heb nog niets op mijn sollicitatie gehoord. Uiterlijk vandaag krijg ik daar bericht over !

Ben benieuwd...

@Phips, vest over een jurkje doe ik heel vaak. Ideaal!

@Rebells, ook ik heb een wol-allergie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven