Geld & Recht alle pijlers

Geld verdwaald?

08-02-2012 15:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren spaargeld van bank A naar bank B overgemaakt (allebei eigen rekeningen). Nu, zo'n 24 uur later, is mijn geld nog steeds niet bij bank B aangekomen, terwijl het bij bank A toch echt afgeschreven is. Nou heb ik het vermoeden dat één van beide banken op dit moment 'gewoon' mijn ¤ 5000,- geleend heeft om te inversteren in landmijnen of microcrediet ofzo, maar is er een verplichting om dit binnen x uur op rekening B te zetten? Heeft iemand anders ervaring met geld dat er een tijdje over doet om weer te landen en hoe lang duurde het bij jou?
Klopt het rekening nummer?

Gaat het naar of komt het van de voormalig postbank, die heeft er nog wel een handje van om het vast te houden.

Bij hun is wel voor 1600 uur overgemaakt, volgende dag om 1200 uur binnen. Na 1600 uur overgemaakt dan kan het wel langer dan 24 uur duren. Hangt er volgens mij vanaf hoeveel zin hun systeem er die dag in heeft.
Het rekeningnummer klopt, en het gaat niet van of naar de voormalige postbank.

Maar hoe werkt dit dan? Ik dacht dat dit soort overschrijvingen gewoon automatisch gingen( lijkt wel zo gezien de snelheid van het afschrijven) en dan lijkt het me toch dat ze genoeg betalingen kunnen verwerken binnen 24 uur?
ING? weg er mee..
Soms duurt het wel een dag of 2, weet ik uit ervaring. En daar hebben ze dan allerlei mooie 'excusen' voor..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat Himalaya zegt, met mijn werk heb ik veel te maken met overschrijvingen, vooral van Rabo naar ABN is een drama (ma overgemaakt do middag pas binnen).
Is het een transactie tussen 2 banken? Dan kan het blijven hangen. Dit werkt als volgt:

- Jij geeft opdracht aan bank A;

- Bank A boekt opdracht (via een betalingsbatch) naar de rekening van bank A bij de centrale bank welke het geld over gaat boeken;

- De centrale bank haalt geld van de rekening van bank A en boekt dit naar de rekening van bank B;

- Bank B verdeeld het ontvangen geld op haar rekening bij de centrale bank naar de verschillende rekeninghouders.

Bank A, Bank B en de centrale bank doen dit allemaal geautomatiseerd en op vaste tijden. Waarschijnlijk is het nog even bij de centrale bank op de rekening van Bank A of Bank B blijven hangen. Kortom, het komt er aan mits je het juiste rekeningnummer hebt opgegeven.
Stom zeg Wat denken jullie: gebruiken ze het geld voor eigen beleggingen?
Wij hebben ING en ik maak regelmatig geld over naar het buitenland. Dat is binnen één dag geregeld. Maar maak ik geld over naar een andere bank binnen Nederland, dan kan er een paar dagen overheen gaan. Zeker als het geld van de spaarrekening komt, dan moet het eerst naar de gewone rekening (duurt 1 dag) en vanaf de gewone rekening naar de andere bank (nog een dag) en dan moet die bank het weer op de rekening van de ontvanger zetten (dag 3).

En elke bank heeft op die manier een dagje rente. Op jaarbasis, met alle overschrijvingen door het hele land, een leuk centje extra.
Staat het niet op de site van bank A wanneer het geld binnen is bij de ontvanger (bank B)?

Want dat hebben ze bij de ING dan weer wel ( ), een heel schema met tijdstippen van overboeking en naar dezelfde bank of een andere bank en wanneer het geld dan bij de ontvanger op de rekening staat.
Ah, erg verhelderend modus. Dank je!
Ik lees dit soort berichten wel vaker. Gek, ik heb dit echt nooit. Niet dat ik het niet geloof hoor, misschien heb ik gewoon geluk.
Ik gok ING... Die hebben al eerder dit soort geintjes gedaan, en het mag niet.l
Mijn vader moest ruim 10.000 gulden betalen aan een keuken leverancier en dat heeft 17 dagen 'rondgezweefd' (postbank). Dan schaam je je kapot omdat je netjes op tijd betaald.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
17 dagen?

Hoef gelukkig niemand te betalen gelukkig, maar met dit geld gaat m'n spaarrekening door een 'mijlpaal' heen, dus ik wil er gewoon alleen maar even trots naar staren
quote:nieuwemaan11 schreef op 08 februari 2012 @ 16:38:

17 dagen?

Hoef gelukkig niemand te betalen gelukkig, maar met dit geld gaat m'n spaarrekening door een 'mijlpaal' heen, dus ik wil er gewoon alleen maar even trots naar staren Dat mag!!!
Van ING naar SNS duurt soms ook 3 dagen. Erg irritant inderdaad.
Gefeliciteerd met je mijlpaal! Ik word nu wel benieuwd welke. 1 miljoen lijkt me wel wat
Ik heb een poos geleden veel geld overgeschreven van ABN naar MoneYou en dat duurde langer dan 2 dagen. Maakt op zich niet uit want ze schreven de rente bij vanaf het moment dat het bij hun binnenkwam en dat was dezelfde dag als dat ik het overgeschreven had.
Alles komt goed..........
quote:pyridine schreef op 08 februari 2012 @ 22:16:

Gefeliciteerd met je mijlpaal! Ik word nu wel benieuwd welke. 1 miljoen lijkt me wel wat

Als je dat zegt lijkt mijn mijlpaal weer teleurstellend klein

Maar het is er!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven