Geld & Recht alle pijlers

Meneer of Mevrouw? Boete...

08-02-2012 09:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een boete gekregen, aangehouden, preek gekregen etc, sanctiebedrag was 180 euro. Hij heeft een bezwaarschrift ingediend, is afgewezen (terecht, moet ik eerlijk zeggen, maargoed, man is vooral boos over het absurde bedrag tov de overtreding). Nu zag hij vandeweek opeens dat de brieven gericht waren aan Mevrouw TTH in plaats van Meneer TTH.

Man helemaal in de gloria, want hij gaat er nu van uit dat vanwege een vormfout deze boete van de baan is.

Ik echter denk dat, omdat hij een bezwaarschrift heeft ingediend, hij al heeft toegegeven dat hij degene is die de overtreding heeft begaan, en dat hij nu wel kan gaan miepen over 'ik ben geen mevrouw' (al gedraagt hij zich nu wel als een trut ), maar dat hij toch echt die boete zal moeten betalen.

Weten jullie wie gelijk heeft?
quote:Tanneketoverhex schreef op 08 februari 2012 @ 09:15:

... en dat hij nu wel kan gaan miepen over 'ik ben geen mevrouw' (al gedraagt hij zich nu wel als een trut ),
Ik denk dat jij gelijk hebt
quote:kaatje_85 schreef op 08 februari 2012 @ 09:16:

Hij moet echt wel betalen, mits overduidelijk is dat hij niet degene is aan wie de brief gericht is. En dan heb je meer nodig dan alleen een verkeerde aanhef. Dan moet de naam enzo ook verkeerd zijn.

Mits? Je bedoelt tenzij Mits betekent 'op voorwaarde dat'. Sorry, maar deze fout zie ik zo vaak voorbij komen dat ik het niet kon laten.

Wel kinderachtig van je vent, TO. Mans genoeg om overtredingen te maken, dan ook mans genoeg om te dokken
quote:sito1970 schreef op 08 februari 2012 @ 10:29:

[...]

Je kunt nog beter iemand vermoorden, is lang niet zo erg als door rood rijden.Onder welke steen lig jij?
Trouwens redband als door rood rijden jouw enige manier was om een ongeluk te voorkomen dan zou ik dus wel de bekeuring aanvechten!
Ach dat is altijd discutabel, wie zegt dat ze zouden zijn aangereden...
quote:redband schreef op 08 februari 2012 @ 09:27:

[...]

Wij hebben hem vlak voor de feestdagen binnengehad.

Diegene die achter ons reed kreeg er eentje voor bumperkleven.

Het was kiezen of delen, of een suv achter in ons klein autootje of een bekeuring,Huh? Maar als je dat kunt bewijzen, heb je dan niet een hele goede grond voor een bezwaar??
quote:redband schreef op 08 februari 2012 @ 09:32:

[...]

Ook op de zondagochtend? Juist op zondagochtend natuurlijk. Waarom zou die automobilist wel mogen denken 'ik rij door rood want er is toch niemand in de buurt' en die fietser niet 'he, ik kan lekker door groen, tis zondagochtend' ??
quote:Kastanjez schreef op 08 februari 2012 @ 12:59:

[...]

Huh? Maar als je dat kunt bewijzen, heb je dan niet een hele goede grond voor een bezwaar??De redenatie van mijnheer agent was dat het mijn man zijn besluit was geweest om tóch door het rode licht te rijden, en niet diegene die achter ons reed.
Doordat er iemand door rood reed zijn er in de afgelopen twee jaar twee jonge mensen doodgereden in mijn woonplaats. Een jongen van 19 en een meisje van (ik dacht) 17. Die kerels dachten ook dat ze dat wel konden maken. Want amper verkeer. Ja, behalve die fietsers dan, die keurig door groen reden. Zo onnodig.
En aanhef is geen reden om de boete te seponeren. Maar dat wist je al
.
Het is feitelijk heel simpel: de tenaamstelling op de bon is irrelevant. Voorbeeld: wij hebben twee auto's welke beiden op mijn man zijn naam staan. Beiden rijden we in beide auto's dus of de geit (ikke dus) of de hond (man dus) met één van beide auto's rijdt doet totaal niet ter zake igv een overtreding. Overtredingen gaan nl op kenteken en de eigenaar vd auto is standaard aansprakelijk voor de bekeuring. (zelfs als je je auto uitleent aan Jantje Pietje of Kareltje.

Dus, je moet betalen.

En proberen onder een terechte bekeuring uitkomen is toch al blèh.

Over de hoogtes van de boetes kan ik kort zijn: men weet de sancties dus accepteert die ook bij het begaan van een overtreding. Heb zelf een fikse bekeuring gehad bij 70 waar je 50 mag, tja, is toch echt mijn eigen voet die op het gaspedaal staat nietwaar.

(was mijn eerste overtreding overigens, mét aanhouding notabene, na 30 jaar rijbewijs, schrok me de klere van die aanhouding maar de pliessie bijt niet, ze waren best lief)
De overtreding is toch niet begaan door mevr. Tanneketoverheks?

Dan lijkt het me logisch dat zij die rekening niet hoeft te betalen.
*zucht*
Even ter info; ELK bezwaar wordt standaard de eerste keer afgewezen. Pas bij een 2de bezwaar wordt het daadwerkelijk door iemand gelezen en beoordeeld

Denk persoonlijk niet dat hij eronder uitkomt, al is het super kansloos van een agent om dat te bekeuren op een zondagmorgen*

* Er vanuitgaande dat het een overzichtelijke kruising was zonder verkeer en met gematigde snelheid gereden werd
quote:[message=11158060,noline]Heb zelf een fikse bekeuring gehad bij 70 waar je 50 mag, tja, is toch echt mijn eigen voet die op het gaspedaal staat nietwaar.

(was mijn eerste overtreding overigens, mét aanhouding notabene, na 30 jaar rijbewijs, schrok me de klere van die aanhouding maar de pliessie bijt niet, ze waren best lief)Staande gehouden, als je aangehouden was had je mee gemoeten naar het bureau.
In Amsterdam staan de stoplichten ook vaak aan op tijdstippen dat er maar drie auto's per uur rijden, oftewel, het stoplicht staat er alleen maar om de boel te vertragen en mensen te verleiden erdoorheen te rijden. Als het druk is is een stoplicht prima, maar als het stoplicht maar wat staat te knipperen in de leegte, dan is het zonde van de stroom, en is de veiligheid er mijns inziens absoluut niet mee gediend. Zet het stoplicht dan gewoon uit, op zondagochtend, en laat de mensen zich op eigen verantwoordelijkheid door het verkeer begeven. Dan kan niemand zeggen, ik heb groen, dus ik hoef niet op te letten. Ik vind het heel erg als er mensen worden aangereden, ik zeg dit juist omdat rustige stoplichten gevaarlijker zijn dan geen stoplichten.
Overigens word je staande gehouden en niet aangehouden. Als je aangehouden wordt krijg je boeien om en mag je met oom (of in die geval tante) agent mee naar het bureau, word je voorgeleid en opgehokt. In de volksmond ook wel arresteren genoemd.

(Sorry...dat was een veelvoorkomende fout die Ik vaak voorbij zie komen).
....terwijl hij zichzelf God's Gift to the Road vind .

[/quote]

Goh, die van jou ook al?
Dat is gewoon een kennelijke fout, dus helaasch...
quote:mormeltje08 schreef op 08 februari 2012 @ 19:18:

Overigens word je staande gehouden en niet aangehouden. Als je aangehouden wordt krijg je boeien om en mag je met oom (of in die geval tante) agent mee naar het bureau, word je voorgeleid en opgehokt. In de volksmond ook wel arresteren genoemd.

(Sorry...dat was een veelvoorkomende fout die Ik vaak voorbij zie komen).

Dan had hij zich vást wat schuldiger gevoeld dan nu. Zie het al helemaal voor me, ik er naartoe omdat ik een telefoontje heb gekregen van oom agent, en dan zeggen dat ze hem maar een nachtje moeten laten zitten 'zodat hij er wat van leert'.

En man zit me nu heel gek aan te kijken omdat ik hardop zit te lachen

Hij gaat hem betalen trouwens, hoor, hij heeft hier tot gisteravond bijgelezen en snapt nu ook wel dat het een kansloze actie is. Gelukkig. Billen en blaren en zo.
Dat is een kennelijke fout, en zo'n soort fout kan net als bijvoorbeeld een schrijffout gewoon verbeterd worden en dat leidt niet tot vormfouten.

Helaas kan je je man vertellen dat ze gewoon moet betalen.
Gewoon dokken en niet zeiken! Hopelijk leert 'ie er iets van!
Door rood rijden is door rood rijden. Dokken.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven