Jeugdzorg

08-02-2012 20:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jeugdzorg suckt balls. Die ervaring hebben vriend en ik.
Met mijn boerenverstand denk ik dat als jeugdzorg tot nu toe nog niet in actie is gekomen, ondanks het huiselijke geweld in de leefomgeving van de kinderen, ze ook niet in actie komen als die mafkees uit huis is. Wel zaak voor je nichtje om echt helemaal honderd procent definitief met die idioot te breken. Kun je nog zo'n goeie, zorgzame moeder zijn die heel veel van haar kinderen houdt, als je ze blootstelt aan dit soort gedrag van hun vader, doe je ze toch schade - dat kan niet missen.

Veel sterkte.
Wat eten we vanavond?
BJZ zal kijken naar de veiligheid van de kinderen. Getuige zijn van huiselijk geweld valt onder kindermishandeling. Als je nichtje nu ervoor gaat zorgen dat haar kinderen veilig zijn, zal zij hierin enkel ondersteund worden door BJZ. Waarschijnlijk zal haar ook wel geadviseerd worden hulpverlening te accepteren om meer weerbaar te worden en niet weer in een volgende relatie waarin mishandeling plaatsvindt, te stappen.
Overigens wel vreemd dat BJZ niet eerder betrokken is geweest, als de politie inderdaad op de hoogte was.
Volgens mij wordt jeugdzorg door de politie ingeschakeld zodra er aangifte gedaan wordt. En ik denk dat de kans groter is dat de kinderen weggehaald worden als ze bij haar man blijft dan dat ze vertrekt.
@ ccake: wij hier hebben niet het idee dat er heel erg naar veiligheid gekeken word, tenzij geestelijke mishandeling onder veilig valt, wat in onze ogen niet is.
BJZ komt gelijk kijken als er aangifte is gedaan waar kinderen bij betrokken zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Flutzel, is er bij jullie sprake van echtscheidingsproblematiek? Of interpreteer ik dat volledig verkeerd?
quote:flutzel schreef op 08 februari 2012 @ 20:46:

@ ccake: wij hier hebben niet het idee dat er heel erg naar veiligheid gekeken word, tenzij geestelijke mishandeling onder veilig valt, wat in onze ogen niet is.Heb je dit allemaal gemeldt bij het AKJ? Klachtenbureau bjz?
Hier is er sprake van BJZ inschakelen voor het kind bij de moeder weg te krijgen na de scheiding (die intussen uit het moederschap ontheven is), waarbij het BJZ het kind in een pleeggezin geplaatst heeft, en waar het kind geestelijk mishandeld word. Na talloze acties, besprekingen, woorden met het BJZ met of zonder advocaat, heeft het BJZ besloten dat het kind daar in het pleeggezin veiliger zit. Vriend heeft het volledige gezag maar als hij daar aanspraak op maakt om het kind een veilig en geborgen thuis te geven heeft hij niets te zeggen.
quote:Fame schreef op 08 februari 2012 @ 20:48:

BJZ komt gelijk kijken als er aangifte is gedaan waar kinderen bij betrokken zijn.

Dit dus.

En waarschijnlijk krijgt pa huisverbod opgelegd.
Dank voor jullie reacties. Jeugdzorg heeft haar wel geteld 1x gebeld om te vragen hoe het gaat. Toen ze hoorde dat het wel goed ging, moest ze maar bellen als ze hulp nodig had.

Nu is het zo dat wij denken jeugdzorg niet nodig te hebben.

Ze wil een aanklacht "poging tot doodslag" morgen gaan indienen, scheiden en verder met haar kindjes gelukkig leven.

Natuurlijk heb ik haar geadviseerd straks hulp te gaan zoeken voor het geen wat ze meegemaakt heeft.

De politie is verplicht melding te maken bij jeugdzorg.

Kinderen bij haar weghalen? Nee daar geloof ik niet in.

Maar kunnen ze helpen dat het monster ( lees psychopaat)

De kinderen voorlopig niet mag zien?
De dochter mag zelf beslissen normaal, maar word geestelijk zo gemanipuleerd (een van de vele dingen) dat ze niet durft. Tegen ons zegt ze dat ze naar ons wilt, en twee dagen in het pleeggezin en ze heeft het ineens nooit gezegd en ze wil zogezegd bij het pleeggezin blijven. Pleeggezin zorgt er ook voor dat contact niet mogelijk is. Hebben dat gemeld, hebben er een zaak van gemaakt, hebben vele mooie beloftes gekregen zowel van het pleeggezin als van het BJZ en nog steeds is er niets van waar geworden.
Jeugdzorg kan de kinderen misschien wel helpen, het is niet alleen kommer en kwel. De kinderen hebben veel meegemaakt en hebben hier misschieb wel last van. Jeugdzorg kan helpen om te kijken naar bijvoorbeeld speltherapie of emdr als hier een vraag naar is.
Ingewikkeld Flutzel. BJZ zal juist ook het advies van de pleegzorginstelling erg serieus nemen, zij hebben het meeste zicht op wat er zich binnen een pleeggezin afspeelt. Met die instelling is het ook van belang hierover te spreken, denk ik zo. Maar goed, ik weet verder niets van de situatie, dus geen idee hoor.
Is ook ingewikkeld, maar wij hebben dus helemaal geen goede ervaring met het BJZ, ondanks meerdere keren met feiten aankomen en dergelijke. Wij krijgen jammer genoeg elke keer mooie beloften waar niets van waargemaakt word, hoe zeer wij ook ons best doen, hoeveel moeite we er ook voor doen. Twijfel er niet aan dat er ook goede situaties zijn, maar hier is het onderhand hopeloos.
Zolang je nicht ervoor zorgt dat ze deze man niet meer in haar leven laat en de kinderen dus geen getuige meer zijn van huiselijk geweld/ blootgesteld worden aan geweld, is er niets aan de hand. Dapper dat ze aangifte heeft gedaan en zo voor zichzelf en de kinderen heeft gekozen, houden zo!
Oh, had je andere post nog niet gelezen Flutzel. Het klinkt alsof je partner zijn dochter erg klem zit, zielig voor haar.

Sam36, hun vader blijft hun vader... Bij de scheiding zal ze dan ook samen met hem een ouderschapsplan moeten maken. Ik geloof dan ook niet dat BJZ zal helpen om de vader weg te houden bij de kinderen.
quote:r_r1980 schreef op 08 februari 2012 @ 21:05:

Zolang je nicht ervoor zorgt dat ze deze man niet meer in haar leven laat en de kinderen dus geen getuige meer zijn van huiselijk geweld/ blootgesteld worden aan geweld, is er niets aan de hand. Dapper dat ze aangifte heeft gedaan en zo voor zichzelf en de kinderen heeft gekozen, houden zo!Dat dus.
quote:ccake schreef op 08 februari 2012 @ 21:05:

Oh, had je andere post nog niet gelezen Flutzel. Het klinkt alsof je partner zijn dochter erg klem zit, zielig voor haar.

Sam36, hun vader blijft hun vader... Bij de scheiding zal ze dan ook samen met hem een ouderschapsplan moeten maken. Ik geloof dan ook niet dat BJZ zal helpen om de vader weg te houden bij de kinderen.Vriend staat op het punt om zijn handen er vanaf te trekken. Hoop heeft hij niet meer. De deur staat voor zijn dochter altijd open, maar hij is aan het eind van zijn latijn. Hebben alles al geprobeerd, en is geen beterschap.
De kinderen komen niets te kort, worden wel blootgesteld aan het feit dat vader moeder slaat of probeert te wurgen.

Deze zin pak ik er even uit, de kinderen komen wel een hoop te kort, namelijk het recht om op te groeien in een veilige omgeving...
Ik heb geen ervaring met jeudzorg onder deze situatie, maar wel in het algemeen.

Uithuisplaatsing zonder voorafgaand onderzoek vindt alleen plaats als er acuut gevaar is voor de jeugdige. Hier lijkt me geen sprake van als nichtje haar ex buiten de deur houdt en als de politie ervan op de hoogte is dat wel zij, maar niet de kinderen ,wordt aangevallen.

In een normaal onderzoek vanwege de Raad voor de Kinderbescherming (dus n.a.v. een melding) worden de ouders gehoord, en andere betrokkenen zoals school, hulpverlening of huisarts. In mijn stad zijn ze ten aanzien van de andere betrokkenen wat terughoudender. Op basis daarvan wordt vastgesteld of de kinderen veilig kunnen opgroeien en of er nog verdere ondersteuning nodig is.

Onderzoek in verband met omgangsrecht ook meegemaakt: het uitgangspunt is omgang met beide ouders, als de omgang met de vader onveilig is zal dat dus hard gemaakt moeten worden met processen-verbaal of hulpverleningsrapportages.

Nichtje kan zich dus beter zorgen maken om haar onvoorspelbare ex dan om Jeugdzorg, imho.
@lila01

je hebt gelijk. Eerste levensbehoefte niets. Liefde van ons in overvloed. Maar idd die veilige omgeving moet nu toch echt komen.

De oudste van 5 scheld vader uit en gooit met van alles naar vader om mamma te beschermen. Die dan als schild door vader gebruikt wordt.

De tweede rent schreeuwend door het huis heen.

En roept je mag mamma niet slaan!

Ik ben zo blij dat ze nu eindelijk het licht heeft gezien.
Flutzel, wat houdt je/jullie tegen om de beslissingen van Jeugdzorg bij de kinderrechter te laten toetsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven