vreemde angsten

18-01-2012 13:13 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden zag ik een programma dat ging over vreemde fobieën.

Zo was er een man die panisch werd van een blik bonen in tomatensaus en een vrouw die een knopenfobie had.

Mijn vraag aan jullie is: Wat voor vreemde angst heb jij?

Hoeft natuurlijk niet zo extreem te zijn als bovengenoemde.

Ikzelf heb na de film ´ The shining´ een akelig gevoel bij het zien van eeneiige tweelingmeisjes.

Niet zo erg dat ik er van weg ren maar ze doen me toch altijd weer aan die film denken.
De mooiste vind ik:

Hippopotomonstrosesquipedaliophobia

Als je daar last van hebt, kan je niet eens je eigen fobie benoemen.
Teveel mensen om mee heen (drukke kroeg oid). Word daar een beetje paniekerig van.

Auto rijden, in de bebouwde kom. (te veel drukte, weinig overzicht)

Laatst bijna een bus aangereden, omdat ik gewoon verstijf... rij dus geen auto meer...

Spiegels. Ben altijd bang dat er iets uitkomt. Een hand ofzo...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Frahim schreef op 20 januari 2012 @ 20:05:

[...]

Basifobie! (haha, ik ben de angstlijst helemaal gevonden)oke...XD
Ik vind doodskisten echt heel eng.

Het idee dat daar een lichaam in ligt maakt me echt heel bang.

Maar ook leeg vind ik het enge dingen.

Als ik een lijkwagen zie rijden, kijk ik een andere kant op.

Bij begrafenissen kijk ik zo min mogelijk naar de kist.

Het idee om zelf ooit in z'n ding te liggen vind ik ook heel akelig.

Doe mij maar in een zak ofzo
quote:nicolientje2410 schreef op 20 januari 2012 @ 19:51:

En de meest unieke is denk ik wel SPINNEWIELEN! Daar ben ik nog banger voor dan voor spinnen, en daar krijs ik alles al van bij elkaar. Maar als ik een spinnewiel zie is flauwvallen gegarandeerd. Naar een spin op een plaatje kan ik nog wel kijken (met bibbers) maar naar een plaatje van een spinnewiel ga ik echt niet kijken hoor!

Wat apart.

Is er in je jeugd iets voorgevallen met een spinnenwiel?

En wat is het dat je zo eng vindt?
Plaatsvervangend hoogtevrees heb ik ook.
Nog een emetofoob.

Ook merk ik dat ik al jaren (vooral 's avonds/ 's nachts) angstig reageer op geluiden die ik niet kan plaatsen.
Angst om te slapen.. En dat is behoorlijk naar. :P
ik ben bang voor zand, ik haat het aan mijn voeten en ik kan op het strand niets eten en amper drinken, ik ga dan altijd ergens binnen eten of ik eet later wel.
Ik ben bang voor de ....... Hare Krishna.

Als die er aan komen, weet ik niet hoe hard ik weg moet komen.

Het is geen fobie, maar wel erg angstig.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:ashley101 schreef op 21 januari 2012 @ 15:01:

[...]

Wat apart.

Is er in je jeugd iets voorgevallen met een spinnenwiel?

En wat is het dat je zo eng vindt?

Mwah, ik kan niet echt iets bedenken waardoor ik er zo bang voor ben. Het is er 'gewoon'. Ik kan me nog wel een gezinsuitje herinneren waarbij een zolder volstond met spinnewielen maar daarvoor was ik er al bang voor. Eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren. Gelukkig zijn spinnewielen gemakkelijk te ontwijken/zie je ze bijna nooit meer.

Wat ik er precies zo eng aan vind weet ik niet, het totaalplaatje vind ik eng. Echte uitleg heb ik er dus niet voor. Het is een angst die helemaal nergens over gaat maar wel ontzettend heftig is!
quote:boannan schreef op 18 januari 2012 @ 13:16:

Ik heb een kotsfobie. Emetofobie. Alles wat daarmee te maken heeft kan bij mij voor een paniekaanval zorgen.Hier nog 1.
quote:nicolientje2410 schreef op 22 januari 2012 @ 14:24:

Mwah, ik kan niet echt iets bedenken waardoor ik er zo bang voor ben. Het is er 'gewoon'.

Kan het niet komen door het sprookje Doornroosje? Misschien heb je dat als klein kind gehoord, en heeft het heel veel indruk op je gemaakt. Zij prikte zich aan een spinnewiel, en sliep vervolgens honderd jaar (of iets in die trant).

Moest er meteen aan denken.
quote:schuddebuikje schreef op 18 januari 2012 @ 14:24:

de combinatie haren en eten

Gadverdamme,daar heb ik dus ook echt een fobie voor. Kwam doordat er ooit een haarbal in mijn broodje zat en die bleef maar komen terwijl ik hem uit m'n mond viste. Moet nu nog kotsen.

Ik heb ook een muggenfobie,heel erg. Als ik ze hoor ga ik al over m'n nek. Dat akelige gezoem. En als ik gestoken ben en die witte jeukbulten komen op moet ik bijna kotsen/raak in paniek. Vind dat zó akelig!!
quote:gudrun schreef op 22 januari 2012 @ 19:37:

Gadverdamme,daar heb ik dus ook echt een fobie voor. Kwam doordat er ooit een haarbal in mijn broodje zat en die bleef maar komen terwijl ik hem uit m'n mond viste. Moet nu nog kotsen.

Neeeee!

Had ik dit maar nooit gelezen
Ik kan er absoluut niet tegen om gestoken te worden, het zij door een naald, wesp, teek of mug. Ook word ik helemaal gestoord van vliegen..
quote:ashley101 schreef op 18 januari 2012 @ 15:28:

[...]

Het heelal vind ik trouwend ook heel eng.

Als ik al een foto zie van een planeet word ik benauwd.

Dat heb ik ook! Ik dacht dat ik echt de enige was daarin haha.....en het gekke is dat ik het heelal heel interessant vindt maar plaatjes van planeten brrrrrr en vooral van de zon........

Wat ik verder echt vreselijk vind zijn bijv die grote schroeven onder aan een schip of zo n hele grote ventilator in een windmachine......kan ik ook absoluut niet zien ....
up
quote:Dickens schreef op 18 januari 2012 @ 14:04:

Clowns, brrrrr.

Ja, brrr!

Ben blij dat ik niet de enige ben. Als er op straat 1 bezig is loop ik liever een stuk om, erg he? Mijn man pest me er altijd mee :(
Films waarvan je weet dat ze zijn gemaakt om je bang te maken... Ik kan niet tegen dat schrikmoment! Ik zap dan gewoon weg of kijk de andere kant op!

Verder heb ik niet echt vreemde angsten...
Ik ben bang voor vies water. Zwembaden met van dat groene water erin met alg, brrrrr. Helemaal als er dan ook nog spullen in liggen zoals een glijbaan of tuinstoelen ofzo. Dat zie je soms ook nog. Vies water vind ik eng om langs te lopen. Ik zou echt dood gaan van angst als ik erin zou vallen. Donker water zoals bv een rivier vind ik minder eng. Daar durf ik overdag wel in te zwemmen, maar als het buiten donker is vind ik het eng.

Foto's van vieze zwembaden vind ik ook eng trouwens, ik kan daar niet naar kijken!
quote:Dickens schreef op 18 januari 2012 @ 14:04:

Clowns, brrrrr.Dan heb je vast ooit naar 'It' gekeken van Stephen King..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven