Algemeen styling/combineer topic
zondag 5 februari 2012 om 19:58
Het is mij opgevallen dat er best wat topics geopend worden omtrent styling tips... 'Wat kan er bij dit jasje,' 'Hoe deze broek te combineren,' 'Wat moet ik aan naar een opera' etc..
Laten we er een algemeen topic voor starten! Tenzij ik een al bestaande mis... lijkt het mij handig. We kunnen elkaar hier styling tips e.d. geven. Heb je een themafeest? Een gala? Of een andere gelegenheid waarvoor je een passende outfit zoekt? Heb je schoenen gezien, maar weet je niet hoe ze te dragen... heb je al maanden een jurkje in de kast hangen die je gewoonweg niet kunt combineren.... Post het hier!
Laten we er een algemeen topic voor starten! Tenzij ik een al bestaande mis... lijkt het mij handig. We kunnen elkaar hier styling tips e.d. geven. Heb je een themafeest? Een gala? Of een andere gelegenheid waarvoor je een passende outfit zoekt? Heb je schoenen gezien, maar weet je niet hoe ze te dragen... heb je al maanden een jurkje in de kast hangen die je gewoonweg niet kunt combineren.... Post het hier!
zondag 5 februari 2012 om 20:43
Goed plan! Ik heb een jasje in mn kast hangen waarvan ik niet goed weet hoe ik die mooi kan combineren...ga em nu even op de foto zetten. Moment...
He shit, heb foto's gemaakt, maar weet niet hoe deze in te voegen in mn bericht! Kan wel eenafbeelding invoegen, maar die moet dan van internet komen...terwijl ik de foto's gewoon op mn laptop heb staan. Help?!
He shit, heb foto's gemaakt, maar weet niet hoe deze in te voegen in mn bericht! Kan wel eenafbeelding invoegen, maar die moet dan van internet komen...terwijl ik de foto's gewoon op mn laptop heb staan. Help?!
woensdag 8 februari 2012 om 21:31
Wie heeft er leuke dingen om te combineren met flared jeans? Draag ik namelijk erg graag, maar ben wel toe aan wat nieuwe inspiratie. Heb nu vooral wat wijdere shirts (die onderaan wel weer strak zitten) ivm zwangerschap en wat ruime off-shoulder shirts voor straks na de bevalling. Wie heeft nog wat leuke combi/styling-tips (liefst plaatjes natuurlijk
).
Ook alvast voor de zomer: ik hou erg van lange, wijde rokken (heb nog een zwarte, off-white en een gekleurde met vooral rood/roze/paars tinten), hoe kan ik deze combineren zonder dat het tuttig wordt? Dat idee heb ik namelijk wel snel.
Ook alvast voor de zomer: ik hou erg van lange, wijde rokken (heb nog een zwarte, off-white en een gekleurde met vooral rood/roze/paars tinten), hoe kan ik deze combineren zonder dat het tuttig wordt? Dat idee heb ik namelijk wel snel.
woensdag 8 februari 2012 om 22:10
Op een wijder uitlopende broek draag ik altijd iets wat vrij kort en strak is, een kort blazertje, vestje. Ook wel een bodyblouse gehad met een spencertje (beetje college look). Laatst zag ik zo'n bolero-achtig dik ecru vest (dacht van Only) tot net op je riem, strak shirt eronder, leuk voor nu.
Heb zelf ook een vraag, ik heb 2 korte gebreide rokjes van Dept. Draag ze meestal met een tricot blazertje, maar zag op een verjaardag iemand met een kort rokje met een lang vest erover, alleen waren dit hele dunne gladde stofjes. Staat dit ook met dikkere materialen, en moet het vest dan langer of juist iets korter zijn dan het rokje.
donderdag 9 februari 2012 om 11:12
Leuk ^^
Lange rokken maak je minder tuttig door er wat grovere elemtenen (riem, schoenen van leer) bij te dragen. Ik vind zelf dat bij een maxi-rok een wat meer aansluiten bovenstuk het mooist is... anders wordt het té hippie (een beetje boho-hippie is natuurlijk wel leuk)
Oh en lange rokken zou ik altijd in de taille dragen, dan accentueer je in de grote wolk van stof je slankere punt. Lange rokken op de heup dragen vind ik zelden mooi, maar dat is ook smaak.
Lange rokken maak je minder tuttig door er wat grovere elemtenen (riem, schoenen van leer) bij te dragen. Ik vind zelf dat bij een maxi-rok een wat meer aansluiten bovenstuk het mooist is... anders wordt het té hippie (een beetje boho-hippie is natuurlijk wel leuk)
Oh en lange rokken zou ik altijd in de taille dragen, dan accentueer je in de grote wolk van stof je slankere punt. Lange rokken op de heup dragen vind ik zelden mooi, maar dat is ook smaak.
donderdag 9 februari 2012 om 13:00
Mijn enige bijdrage vandaag: Volgens mij kan je ook heel fijn gebreide vesten over gebreide jurkjes dragen. Maar is ook afhankelijk van hoe de materialen vallen. Je moet er ook even op letten of het niet erg statisch geladen wordt. (Ik heb zo'n vest, maar kan het niet plakken. Het is uitverkocht. Er zat waarschijnlijk teveel wol in en dat is warmer dan acryl. Daar kan ook een riem op gedragen worden om het accent op de taille te leggen.)
(Andere ideeën combineertips zijn hier heel welkom, want dat is een van de hoofddoelen van dit topic.)
Fijne dag verder en leuke topic.
(Andere ideeën combineertips zijn hier heel welkom, want dat is een van de hoofddoelen van dit topic.)
Fijne dag verder en leuke topic.
donderdag 9 februari 2012 om 13:07
Ik zou die blauwe rok inderdaad met een strakke(korsteachtige)top dragen...zwart, en dan de rok eroverheen... die band is mooi en mag gezien worden. Het zou mooi zijn als de rok wat hoger in de taille zit (kan dat zo niet zien) Over de top zou ik een bolero/kort jasje dragen waarin misschien weer iets van een glimemertje zit of een mooi weefsel. Ook deze zou ik zwart/donker houden. De rok is je statement piece (heftige kleur + patroon + glitter) en de items die je erbij draagt moeten dat be-complimenteren, niet overstemmen/afkleden etc.. vandaar dat ik zelf met kleur (en ik ben een kleur/patronen mix&match fanaat normaal) wat in één palet zou blijven.
Die onderste twee rokken... als het past zou ik de witte over de zwarte dragen. Als ze kwa lengte en volume overeenkomen, creeer je daarmee een petticoat effect. Daarbij zou ik een blousje dragen dat semi-transparant is, met daaronder een mooi hempje met misschien kanten detail. Dit in de rok doen en voor je taille zou ik dan een mooi ceintuur zoeken wat de rok en de bovnekleding bij elkaar brengt.
Die onderste twee rokken... als het past zou ik de witte over de zwarte dragen. Als ze kwa lengte en volume overeenkomen, creeer je daarmee een petticoat effect. Daarbij zou ik een blousje dragen dat semi-transparant is, met daaronder een mooi hempje met misschien kanten detail. Dit in de rok doen en voor je taille zou ik dan een mooi ceintuur zoeken wat de rok en de bovnekleding bij elkaar brengt.
donderdag 9 februari 2012 om 14:07
@ lange rokken: ik hou op zich juist wel van die hippie-stijl. Maar inderdaad een mooie riem (ik heb ook nog een dun riempje met studs) kan ik wel eens proberen!
@ korte rokjes: van de 4 plaatjes vind ik de eerste 2 het leukst! En dat met die zwarte korset klinkt ook goed. Het tweede rokje zou je misschien ook kunnen dragen met het vestje (?) van de 2e foto bij de blauwe rok. Mooi hemdje met kanten randjes, of 2 in verschillende lengtes, eronder en mooie slippertjes erbij.
@ korte rokjes: van de 4 plaatjes vind ik de eerste 2 het leukst! En dat met die zwarte korset klinkt ook goed. Het tweede rokje zou je misschien ook kunnen dragen met het vestje (?) van de 2e foto bij de blauwe rok. Mooi hemdje met kanten randjes, of 2 in verschillende lengtes, eronder en mooie slippertjes erbij.
woensdag 15 februari 2012 om 22:44
Nog eentje...
Ik kijk normaal op lookbook.nu maar kan geen geschikte zoekterm vinden...Wat is een leuke combi die deze schoenen behalve comfortabel ook vrouwelijk maken? Ik weet nog niet of ik ze ga kopen namelijk.
http://images.omoda.nl/im ... korte-laarzen-6613928.jpg
De 'flappen' kunnen ook los rondom hangen...
Ik kijk normaal op lookbook.nu maar kan geen geschikte zoekterm vinden...Wat is een leuke combi die deze schoenen behalve comfortabel ook vrouwelijk maken? Ik weet nog niet of ik ze ga kopen namelijk.
http://images.omoda.nl/im ... korte-laarzen-6613928.jpg
De 'flappen' kunnen ook los rondom hangen...
donderdag 16 februari 2012 om 10:27
Mooi, ik hou wel van die stoere laarzen!! Ik zou ze zelf gewoon dragen met een skinny jeans en een stoer shirt (of een mooi tuniek als je het vrouwelijker wil hebben?). Zelf zou ik ze ook onder een bloemenjurkje dragen met bijv. een grof gebreid vest en een mooie lange kralenketting, maar goed, dat moet ook maar net je stijl zijn natuurlijk.
Heb je geprobeerd te zoeken op 'biker boots'?
Heb je geprobeerd te zoeken op 'biker boots'?