Geld & Recht alle pijlers

wat is goedkoper leasen of kopen

09-02-2012 17:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
we staan hier in twijfel om een nieuwe ketel te kopen,nou ja we hebben niks te willen die van ons is echt aan vervanging toe,nu zei mijn collega dat leasen in verhouding goedkoper was omdat ze 2x 800 euro aan nieuwe onderdelen heeft moeten plaatsen,dat kostte haar dus niks omdat dit in het lease contract zit,je bent dan 25 tot 35 euro per maand kwijt om te leasen,afgelopen jaren heb ik ook 3 x een rekening gehad van 400 euro dus totaal 1200 euro moesten we zelf betalen,een nieuwe ketel kost ook al zon 1500 euro,wat zouden jullie doen,of wat doen jullie zelf.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Kopen is goedkoper want je betaald geen rente.

Nieuwe ketel 1500¤?

Lease voor 35¤ x10 jaar is: 4200¤
Kopen. zonder enige twijfel. En 'm dan wel goed laten onderhouden.
Ik heb hem gekocht.

Een ketel gaat gemiddeld 12 mee, dat is dus ¤35,- x 12 maanden x 12 jaar, dus ¤5040,- voor een nieuwe geleasde ketel. Een ketel kost bij aanschaf misschien ¤1800,- inclusief installatie. Dan kun je dus de boel nog voor ruim ¤3000,- laten opknappen voordat je duurder uit bent dan een geleasde ketel.
Gewoon kopen.

Geld lenen kost geld.
maar als er bv wat stuk is dan nemen zij de kosten voor hun rekening,bv

in onze oude ketel zitten al heel wat nieuwe onderdelen.
quote:jennie77 schreef op 09 februari 2012 @ 18:01:

maar als er bv wat stuk is dan nemen zij de kosten voor hun rekening,bv

in onze oude ketel zitten al heel wat nieuwe onderdelen.Jennie, als jij hem wil leasen omdat je geen 1800 euro hebt, dan moet je dat lekker doen. Maar zoals beelicious en ik je voorrekenen, ben je echt duurder uit wanneer je least.
dankjewel idd ik kan ook beter geld achteruitleggen voordat er idd wat stuk gaat of vervangen moet worden.
Waarom heb je voor 1200 euro laten versleutelen aan een oude ketel?

Daar heb je zowat een nieuwe voor.
katherina ik heb het geld gelukkig er wel voor,maar mijn collega is van mening dat leasen goedkoper is,maar goed zij heeft ook flink wat pech met haar ketel gehad.
panadol er moest een nieuw brandertje in ofzo ik had ook geen enkel idee dat dat zo duur was en de monteur was van mening dat de ketel nog wel eventjes mee kon.vandaar dat we dat gewoon hebben vervangen.
onze ketel is nu zon 12 jaar oud.
Volgens mijn berekening kun je 3000 euro pech hebben voordat leasen goedkoper wordt dan kopen.

Da's wel hele vette pech hoor.
Als jij een nieuwe ketel hebt en daar gaat van alles aan kapot, dan zit daar garantie op.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Dit soort leaseconstructies worden door ketelleveranciers uitbesteed aan financiële dienstverleners. Die dienstverleners moeten er ook nog een boterham aan verdienen, dus je kunt er vanuit gaan dat zij de leasetermijnen zodanig hebben berekend dat de risico's door de klanten worden betaald.

Uiteraard kun je pech hebben met een ketel, maar het zal eerder uitzondering dan regel zijn dat je als particulier verdiend op zo'n leaseconstructie.
ok ik ben eruit,dank jullie wel voor de antwoorden we gaan er 1 kopen.
Nog even een aanvullende tip als je een nieuwe ketel gaat kopen. Sluit een onderhoudscontract af. Kijken ze hem 1x per jaar (of 1x per 2 jaar afhankelijk van je ketel), je ketel helemaal na. Wel handig, ook voor de veiligheid. Als je storingen hebt, komen ze langs en veelal kost het je dan helemaal niets. Heb al meerdere keren problemen gehad en dan komen ze langs en repareren ze hem voor me. Hiervoor hoef ik dan niets bij te betalen tov mijn abonnement.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven