Curacao: wat is het fijnste strand?
dinsdag 16 september 2025 om 09:18
Ik ga in nov/dec naar Curaçao en moet nog boeken.
Voor mij is het belangrijk dat in in de buurt (mag best een km of twee lopen zijn) van een fijn strand zit waar ik even tot rust kan komen: blauwe zee, palmbomen, bedjes met schaduw en een fijn matrasje, geen jankende kids, het allerfijnste zou ook bediening op het strand zijn.
Welk strand is hiervoor geschikt?
Ik ga wel vervoer regelen maar het strand zou ik het liefst lopend bereiken. Het mag ook een strand van een resort zijn want dan boek ik dat.
Tips wanted!
Voor mij is het belangrijk dat in in de buurt (mag best een km of twee lopen zijn) van een fijn strand zit waar ik even tot rust kan komen: blauwe zee, palmbomen, bedjes met schaduw en een fijn matrasje, geen jankende kids, het allerfijnste zou ook bediening op het strand zijn.
Welk strand is hiervoor geschikt?
Ik ga wel vervoer regelen maar het strand zou ik het liefst lopend bereiken. Het mag ook een strand van een resort zijn want dan boek ik dat.
Tips wanted!
dinsdag 16 september 2025 om 10:31
Van anderen in mijn omgeving die er enthousiast over waren: Mambo beach, Cas Abao beach en Papagayo. Wij willen zelf ook nog gaan, dus dit is van horen zeggen. Veel plezier vast.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 16 september 2025 om 10:44
Als je geen kinderen wil op het strand moet je dus een adults only met een prive strand boeken. Kinderen zijn er altijd op openbare stranden. Die kun je niet 'verbieden'. Dus als je dat niet wil zou ik kijken of er iets is met een prive strand en dan adults only
Google geeft deze aan (geen idee of het goed is trouwens, want nooit geweest.
Zoetry Curacao Resort & Spa (met prive strand)
In de schaduw van Piscadera’s palmbomen vind je het Zoëtry Curaçao Resort & Spa, een exclusief toevluchtsoord waar stijl en service hand in hand gaan met rust. Dit pareltje op Curaçao ademt luxe, van het verwelkomen met Blue Curaçao likeur tot het zwembad waar rust nooit wordt verstoord door kinderstemmen. Hier kom je voor een vakantie waar volwassenen onder elkaar genieten en de term ‘Endless Privileges®’ een nieuwe dimensie krijgt. Bij Zoëtry geloven ze dat een minibar twee keer per dag gevuld moet zijn en dat wellness verder gaat dan een snelle massage; het is een ervaring die je zintuigen prikkelt en je geest verfrist. Stel je voor: een zeebriesje terwijl je nipt van een topklasse cocktail aan de beach bar, of een diner onder de sterren waarbij je voetjes in het zand rusten. Luxe is hier niet alleen een concept, het is de basis van alles wat je ervaart, van je suite die badproducten van Bvlgari biedt tot de golfkarretjes die klaarstaan om je naar je volgende paradijselijke plekje te vervoeren. Een plek waar je als stel of vriendengroep volledig tot rust komt, zonder de gebruikelijke hotelrumoer. Dit is een volwassenenspeeltuin met een stiltebeleid dat alleen het klotsen van de infinity pool en het zachte gefluister van geluk toelaat. Voor wie de wereld even wil vergeten, biedt Zoëtry met zijn 18+ beleid de ultieme escape.
Google geeft deze aan (geen idee of het goed is trouwens, want nooit geweest.
Zoetry Curacao Resort & Spa (met prive strand)
In de schaduw van Piscadera’s palmbomen vind je het Zoëtry Curaçao Resort & Spa, een exclusief toevluchtsoord waar stijl en service hand in hand gaan met rust. Dit pareltje op Curaçao ademt luxe, van het verwelkomen met Blue Curaçao likeur tot het zwembad waar rust nooit wordt verstoord door kinderstemmen. Hier kom je voor een vakantie waar volwassenen onder elkaar genieten en de term ‘Endless Privileges®’ een nieuwe dimensie krijgt. Bij Zoëtry geloven ze dat een minibar twee keer per dag gevuld moet zijn en dat wellness verder gaat dan een snelle massage; het is een ervaring die je zintuigen prikkelt en je geest verfrist. Stel je voor: een zeebriesje terwijl je nipt van een topklasse cocktail aan de beach bar, of een diner onder de sterren waarbij je voetjes in het zand rusten. Luxe is hier niet alleen een concept, het is de basis van alles wat je ervaart, van je suite die badproducten van Bvlgari biedt tot de golfkarretjes die klaarstaan om je naar je volgende paradijselijke plekje te vervoeren. Een plek waar je als stel of vriendengroep volledig tot rust komt, zonder de gebruikelijke hotelrumoer. Dit is een volwassenenspeeltuin met een stiltebeleid dat alleen het klotsen van de infinity pool en het zachte gefluister van geluk toelaat. Voor wie de wereld even wil vergeten, biedt Zoëtry met zijn 18+ beleid de ultieme escape.
dinsdag 16 september 2025 om 10:46
dinsdag 16 september 2025 om 16:10
dinsdag 16 september 2025 om 17:20
Goeie!stoepkrijt schreef: ↑16-09-2025 16:10Misschien ook goed om te weten dat stukken lopen zoals je dat in Nederland doet, daar al snel te lang kunnen zijn door de hitte. Hangt er vanaf in hoeverre je ertegen kunt, maar 2km kan dan best ver zijn. Een strandje voor de deur met een bedje in de schaduw is dan veel fijner![]()
dinsdag 16 september 2025 om 18:49
dinsdag 16 september 2025 om 21:05
Oh, dan hou ik niet van MamboBeeDifferent schreef: ↑16-09-2025 18:38Mijn favoriet is Kokomo en daarna Playa Porto Marie en Grote Knip en Kleine Knip.
Mambo vind ik vreselijk. Is ook niks te snorkelen en je ligt bedje aan bedje. Veel te aangelegd en commercieel.
Maar net waar je van houdt.

dinsdag 16 september 2025 om 21:08
dinsdag 16 september 2025 om 21:09
Heerlijk, veel plezier!Ben-ik-weer schreef: ↑16-09-2025 21:08Dank mensen, ik ga morgen speuren.
Ik ga overigens alleen, om uit te rusten. Heerlijk boeken lezen, naar de zee loeren en hier en daar een tripje.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in