***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik hoop met je mee Swissie !!!
Framboos, je had toch al een echo gehad waarop een meisje te zien was? Ja, ik weet het zeker. Heb je zomaar nog een echo vandaag? Spannend!

Swissie, misschien zwanger? Leuk zeg! Grappig dat jij ook al van alles voelt van tevoren. Ik voel me juist alsof ik gewoon hartstikke ongesteld ga worden. Meteen melden als er nieuws is!!! En als Finn niet van baby's houdt en wel van kinderen moet je juist zo snel mogelijk een nieuwe baby krijgen, dan is hij snel ook geen baby meer (maar dan mis jij je baby weer en wil je er nog een en dan blijf je aan de gang...).

Lara, 1 uur, half 2 is prima hoor. Moet je wel hierheen komen, want Morris wordt meestal tegen enen wakker en dan moeten we nog lunchen.
owwww Swissie dat meen je niet!!? tja, en jij weet als geen ander hoe het is om zwanger te zijn, dus die voortekenen zeggen wel iets....Hoop het voor je! Hou ons op de hoogte!!!!

Ehh zullen we anders onze topic naam veranderen in "Vruchtbaar April" ? vind het echt bijzonder dat er zoveel hier alweer in verwachting zijn, of met een 2de in gedachte spelen! Dit hoor ik nooit in mijn omgeving.

Mich, krijg die echo op die VK school! ik ga samen met mijn vriendin die 2juni is uitgerekend.
Waaaaaat Swis??? Ik weet niet wat ik lees! Zwanger??? Oooh, dat zou leuk zijn zeg!

Framboos, ik vind het een prima plan om ons topicje te veranderen in "vruchtbaar april 2007"! Ik wilde het een tijdje geleden al voorstellen toen ons aller Lief Lustje vertelde dat ze zwanger was, maar ik durfde niet zo goed.

Blegh, zo naar het cb en ik zie er enorm tegen op.
Wat lees ik nu????? Swissie... zwanger!! Wauw, spannend hoor! Ik wist niet dat jullie ook alweer aan het proberen waren!

Hmmm, even afwachten nog dus.. leuk, leuk, leuk! Ik zal voor je duimen!

Ole is weer een heel stuk opgeknapt, vannacht was het nog wel een paar keer mis, heel erg huilen en naar zijn oortjes grijpen. Zijn snot was ook wat rood, met bloed erin. Dus wij zijn vanmorgen toch nog maar even langs de ha gegaan. Volgend ha zag het er al een stuk beter uit en dat bloed in de snot kwam waarschijnlijk uit zijn oortjes (vraag me niet precies hoe!). Heb Ole vandaag wel thuisgehouden, althans Ole heeft vandaag zijn eerste echte vergadering bijgewoond! Daarna zijn we naar huis gegaan!

Spannend nog een echo framboos! Ook zo leuk! Dat zou wat zijn als ze de vorige keer R's piemeltje over het hoofd hebben gezien! (maar dat zal wel niet!)

Foto van Ole in het ballenbad was niet bij Ikea maar bij HokusPokus in Hoorn.

Hé ik wilde een kadootje gaan kopen en dacht naar de zwarte markt in Beverwijk te gaan... is ie niet open op donderdag! Hé, jammer hoor!

Onze go stopt ermee omdat het haar niet meer lukt er financieel van rond te komen. Een van de andere kindjes gaan weg en het ziet er niet naar uit dat ze op korte termijn een ander kindje toegewezen krijgt! Vandaar!
Ik ben net terug van een sollicitatiegesprek, maar ging niet zo goed, omdat ik geen boekhouden kende. Voor de rest wel een fijne job. Volgende week hoor ik er meer van.

Ze gaan me ook voorstellen voor twee andere functies in de buurt.

Ben eens benieuwd wat dat gaat worden. Ik was al eens voorgesteld voor een functie daar bij dat bedrijf, maar werd toen niet weerhouden, omdat ik een te afwisselende job wou hebben. Maar verder vonden ze mijn kandidaat heel positief. Dus duimen maar dat ik weer op gesprek mag.
Framboos, hoe is de echo gegaan?
Woh, Swissie voortekenen van een zwangerschap. Wat leuk en spannend.

Fachat wat enorm shit dat go er mee ophoudt. Stopt ze al op korte termijn? Heb je een go via een gobureau?

succes met het zoeken naar nieuwe opvang.

Muis, hoe was het met de boys op het clb? heeft Steijn nog zijn prikjes gehad?

Framboos en lievelust hoe was de echo?

Drop wat leuk jij in ieder geval al aan het voorbereiden voor een volgende zwangerschap. Je man gaat vast wel om na het horen van alle argumenten hier al genoemd.

Witch, hoop voor je dat je nu een leuk aanbod krijgt voor een baan.

Vanmorgen is man met Vincent naar de ha geweest. Het was weer een barre nacht. Veel huilen van de pijn en zelfs tussen ons in bood geen geruststelling. Dus heel wat rondjes door het huis gelopen. Om 03.00 uur bedacht ik me dat ik de plaszak nog niet gezocht had om zijn urine in op te vangen. Dus dook ik maar even in de medicijndoos. Gelukkig ging het plakken en opvangen in een keer goed. Vandaag heeft hij niet meer gespuugd nog wel heel veel diaree. De ha heeft hem weer nagekeken en weet nog steeds niet hoe of wat. Nu moeten wij drie dagen zijn ontlasting opvangen en dat wordt dan op kweek gezet.

Hij is vandaag wel naar het kdv geweest. Ze zijn erg lief voor hem geweest en hij heeft veel geslapen. Net at hij wel goed zijn hapje.
Jeetje Esan, dat duurt wel lang met Vincent, ik hoop dat je snel weet wat de oorzaak is zodat jullie actie kunnen ondernemen, want het is echt zielig als hij zolang ziek is.

Fachat, wat rot dat de go ermee ophoudt. Ik hoop dat jullie snel een fijne oppas kunnen vinden, bij 2 kinderen is dat wel zo fijn natuurlijk. Hoe is het nu met Ole?

Swissie, wat grappig dat je je al zwanger voelt, ik voelde me juist helemaal niet zwanger toen ik zwanger was en daarvoor had ik iedere maand zwangerschapssymptomen (of ik maakte het mezelf wijs). Ik denk dat ik ongesteld moet worden, want ik heb een knallende hoofdpijn, zonet zag ik ook heel raar, het leek wel of ik migraine achtige verschijnselen had.

Zahra heeft vannacht gelukkig heel goed geslapen, ik wist niet wat me overkwam, mijn zusje riep om kwart over 7 dat Zahra wakker was, die heeft dus gewoon van 19.45 tot 7.15 geslapen zonder 1 kik te geven! Ik heb goede hoop dat ze vannacht weer lekker slaapt, want ik heb ze net op bed gelegd en ze heeft niet eens gemopperd. Manlief zei vanavond dat hij morgen ook best voor Zahra wilde zorgen want hij had zo'n gezellige dag met haar gehad.Alleen was het weer niet zo lekker, dus hij is niet lang naar buiten geweest, dat was wel jammer. Helaas voor hem gaat ze morgen voor de 1e keer naar de verticale groep op het kdv, en hij moet morgenmiddag werken, dus het feest gaat niet door. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.
OOh arme Vincent!! ik hoop dat het kereltje snel weer opknapt!

Hier een drama dag. Ongesteld (daar word ik zelf altijd erg dramatisch van) Ik heb vandaag gewerkt en had autopech op de snelweg. Mijn ruitenwisser brak af en helaas regende het ook nog eens. De hulpdienst die na een half uurtje arriveerde had alleen een ruitenwisser voor een peugeot 205 en helaas rijdt ik in een peugeot boxer. Klein verschilletje maar hoor Ze hebben dus uiteindelijk mijn rechter ruitenwisser links gezet zodat ik weer verder kon. laatste afspraak gemist en me naar de garage gehaast omdet ze mijn chassisnummer ???? nodig hadden. Was daar net voor sluitingstijd en ze hebben alleen maar gekeken wat voor een auto ik had. DUUUUUUUUHHHHHH dat had ik door de telefoon al verteld en toen zeiden ze dat ze een chassisnummer nodig hadden om te kijken of er iets in het magazijn lag,dus ik moest echt langs komen (ik vond het al een heel vaag verhaal maarja....) Heb ik voor niks zo lopen stressen want het ding was niet eens op voorraad! Kan ik dus morgen mijn afspraak inhalen en ben ik weer om 19.00 thuis (baal!!) en maandag op mijn vrije dag naar de garage voor een nieuwe ruitenwisser. Ik heb binnenkort lekker een middagje voor mezelf gepland. (Compensatieverlof) Ben er wel even klaar mee deze week. Voor mijn autopech was ik bij een klnat met een klacht geweest en daar had ik al mijn positieve energie natuurlijk al verbruikt, pfoeeeeeee.

Gelukkig doet een lekker bad thuis wonderen en zit ik nu weer fris en fruitig achter de laptop!

Hebben jullie ook van die ouders die proberen om de kindjes nieuwe dingen te laten doen? Mijn moeder vertelde vandaag vol trots dat Fleur al kan stappen als je haar handjes vast houdt. Tsjaa dat wisten wij ook al, maar we stimuleren dat niet echt. laat ze maar lekker zelf leren staan en lopen. Veel beter. Dat heb ik wel even uitgelegd en gelukkig begreep ze het wel....
Jeetje schrik toch elke keer weer van die berichten over Ole en vincent! Ole bloed in zijn snot, en Vincent ontlasting opvangen en op kweek zetten Arme jochies toch! En arme mama's!

Hopelijk komt er snel een eind aan deze ziekenboeg, want dit is niet leuk meer!

Echo ging trouwens goed. Ik was dus op een VK school, maar er werden ook mensen opgeleid voor andere verpleeg takken. Dusssss ik kreeg 2 jongens(!!) van in de 20, die eigenlijk een soort verpleegopleiding deden, en daar hoort ook een echo bij.

Zij mochten vervolgens 1,5 uur op mijn buikje aan de slag

zij wisten echt niets te vinden! het was hun eerste keer!

Nou ja, kon er wel om lachen..het was alles behalve een medische echo, maar wel gezellig! Oja, het geslacht konden zijn niet zien.(was te verwachten) Maar de docent heeft het later voor mij even gecheckt. OVERDUIDELIJK EEN MEID! wauw zo anders als bij tommy...Zag echt een vrouwelijk geslachtsdeel...

Oja, kreeg 1 fotootje mee. Trouwens wel super om te zien welke lichaamsdelen welke shopjes veroorzaakten aan de buitenkant mèn ze lag geen moment stil!

Lievelust heeft morgenvroeg de echo!11:00 toch?ff uit hoofd weet niet zeker... Succes Lievelust!!! En laat het ons snel weten!
Arme, arme Vincent. Het is zo frustrerend als je niet weet wat er aan de hand is. Vreselijk om je mannetje zo´n pijn te moeten zien lijden! Is het wel duidelijk waar hij pijn heeft of dat ook niet? Heeft hij er vooral 's nachts of ook overdag last van?

Wat een baaldag zeg, Dropneus! Het zat je niet mee! Ben je iets leuks van plan op je vrije middag?

Fijn dat de echo goed was Framboos! Tjongejonge, 2 jongemannen anderhalf(!) uur in de weer met je zwangere buikie. En dan ook nog niets kunnen vinden! (werd je daar niet zenuwachtig van?). Maar overduidelijk een meisje dus! Leuk hoor!
Jeetje.. Kreeg je wel wat te drinken Framboos? :-)

Ik ben nog niet helemaal wakker..!

Wat een gedoe voor een stomme ruitenwisser drop, bah!

Nou, Esan, ik hoop echt dat het nu langzaam iets beter gaat met Vincent. Klinkt allemaal helemaal niet fijn!! Sterkte ermee!

Swissieee!! Spannund!! Ik wil nu langzamerhand ook wel weer, maar mag nog niet van mezelf. Even wachten.... half jaartje nog!

Oh lijkt me vreselijk, gastouderwissel. Istie net helemaal gewend enzo... Ik hoop maar dat dat ons niet zo snel gebeurd. Voorlopig is ze erg enthousiast over Robbie, en Robbie ook over haar. Dat moet zo blijven!
Drop, wat een baaldag gister!

Esan, ik hoop voor je dat ze snel weten wat Vincent heeft! Het duurt nu wel erg lang...

Framboos, TWEE mannen aan je buik? Wow! Het lijkt me echt heel grappig om twee mannelijke klungels aan je buik te hebben zitten!

Nou, de jongens zijn gister op het cb geweest en Hugo had de tijd van zijn leven. Totdat...juist! De prikjes! Het ventje schrok zich rot en heeft heel lang en hard met zijn snotneusje tegen mijn gezicht aan staan huilen. (ja! Hij stond op mijn schoot en wilde niet zitten!) Steijn zat bij A. en hield zich iets kraniger. Nu zijn ze zo duf als een konijn en behoorlijk uit hun hummetje, vooral Hugo. Dat wordt een leuke dag vandaag!

Steijn was ten opzichte van maandag iets aangekomen, hij weegt nu 9160. Hugo was ook iets aangekomen, 8980, maar wel een centimeter gekrompen! Hij was gister 72 centimeter in plaats van 73!

Ik heb gelijk gevraagd hoe het zit met de Nutrilon en wij moeten het (peperdure) spul blijven geven tot 14 maanden. Ze zijn nog klein en kunnen het prima gebruiken, dus tot die tijd gaan we niet over op gewone melk.

Hee, een vraagje: gaan die maxi cosi's tot 9 kilo? Ik hoor tegenstrijdige verhalen en weet niet zo goed of ze al naar de Tobi moeten of dat ze nog in deze stoeltjes kunnen blijven zitten.
Muis, Finn zit ook nog in zijn maxi cosi hoor. En hij weegt inmiddels echt meer dan 10 kilo (denk ik).

Ze mogen in de Tobi, maar hoeven niet hoor.

Ik vind de maxi cosi nog steeds het gemakkelijkst direct op het onderstel van de bugaboo. Bovendien is die lekker makkelijk in beide auto's vast te zetten.

Vandaag twijfel ik weer aan mijn zwangerschaps-verhaal. Waarschijnlijk hoop ik het alleen maar. Voel me verdaag ook alleen maar ongesteld. Bah.

Paar uurtjes werken en dan weer naar huis.

Mijn ouders zijn er, dus ik zal wel weinig tijd hebben om langs te komen.
Wat fijn dat je weer een goede echo hebt gehad, framboos.

Ik geloof dat maxi cosi tot maar 9 kg gaat, maar Xander heeft er ingezeten tot hij ruim boven de 10 kg woog. Nu weegt hij 11800 gr de beer. Lengte 74.5 cm (de laatste keer) Over 1.5 week moeten wij ook naar het CB, en dat gaat weer gezeur worden over zijn gewicht. Waar ik dus niets aan kan doen, hij eet gewoon gemiddeld.

Heb trouwens van de creche een nieuw schema gekregen

7 u : papflesje 210cc

11 u groentehap met dessert en appelsap

15 u fruithap

17 u koekje

18 u papfles 210cc + danoontje (hier petit gervais)
Witch, wat ik niet snap aan jouw schema is dat Xander 2 papflessen krijgt! Steijn en Hugo krijgen er ieder eentje per dag, maar zij eten om 16:30 de warme hap. Misschien zit daar het verschil in?
Tja, Xander eet natuurlijk geen brood tussen de middag, daar ligt het ws aan, dus al met al zal het op hetzelfde neer komen?

Spitsmuis, wat zielig voor de mannetjes, ik moet 1 april weer, ben benieuwd hoe Zahra zich gaat houden. Ze hebben nu natuurlijk veel meer door dan voorheen.

Ik heb ze vanmorgen voor de 1e keer naar de verticale groep gebracht, ben benieuwd hoe het gaat. Toen ik wegging moest ze een beetje huilen (die eenkennigheid begint nu een beetje te komen) maar toen ze een ander kindje zag binnenkomen was ze afgeleid en weer rustig. Ik ga straks nog wel even bellen hoe het gaat.
quote:layla1969 schreef op 07 maart 2008 @ 08:57:

Tja, Xander eet natuurlijk geen brood tussen de middag, daar ligt het ws aan, dus al met al zal het op hetzelfde neer komen?

.Dat is waar ook! Helemaal overheen gelezen! Sorry Witch!
Even snel hoor, want ben al wat laat op kantoor:

Esan: ik hoop echt dat snel duidelijk wordt wat er aan de hand is met arme Vincent! En vooral natuurlijk dat hij snel beter is. Hou je het zelf nog wat vol met die gebroken nachten?

Hopelijk gefeliciteerd Swissie! Ik duim voor je!

Muisje: de MC kan tot de oortjes erbovenuit steken. Bij Puk is dat nog niet het geval en de mc is veiliger dan de Tobi, dus wij gebruiken de mc nog zo lang mogelijk.
Eten babies in belgie ook geen brood soms? Swissie of Xaloy had het daar toch ook over dat ze in zwitserland geen brood krijgen!? Is misschien wel iets typisch nederlands?

Hoe was vincent's nacht?
Hier nu ook een ziek jongetje, dus een hele slechte nacht. Gisterenavond wilde hij al geen warme hap. En na de borst kwam alles er met hele grote golven uit. Echt werkelijk alles zat er onder. We zijn saampjes maar onder de douche gekropen. Daarna heeft hij wel zijn eten (bv) binnen gehouden. Nu hangerig en bij mama willen zijn.

We moeten die ziektes ook niet digitaal rondsturen

Ga nu ff aan het werk. t wordt nog druk aankomende tijd. Vriendlief wordt volgende week dinsdag geopereerd aan zijn knie. Hij krijgt een nieuwe kruisband. De revalidatie daarvan duurt erg lang dus de verzorgingslast en het hele huishouden en de tuin komen dan echt op mijn schouders. pff dan kun je zulke slechte nachten niet gebruiken.

Tot later lieve meisjes...
Xaloy nu je het zegt, ik kreeg niet eens wat drinken! Mijn vriendin die naast mij lag werd op een gegeven moment zelfs onwel! Ze kreeg hartkloppingen en duizelingen van het lange liggen..beetje slschte zaak bij nader inzien maar o.k...ik had mijn gratis echo!

Ennuh, over een half jaartje is al hartstikke snel!!! Spannend hoor!!

Muis, ik heb sinds 2weekjes een römer kinderstoel in de auto. In vriends auto hadden we er al 2maanden eentje zitten.

Wat laar ook zegt, als het koppie er niet bovenuit komt is het veilig genoeg. Maar Tommy kwam op een gegeven moment ook met zijn beentjes tegen de autostoel aan, en dat is ook niet echt fijn. Ben ontzettend blij met de grote kinderstoel! Tommy zit er als een prinsje in, en vind het geweldig. Lekker achterin, en naar buiten kijken! Of je nou nu zo'n stoeltje aanschaft, of over een maand dat maakt dan ook niet meer zoveel uit toch?

Wel korting afdwingen hè bij 2stuks!

Hoe is het met de ziekenboeg???Vincent?Puk?Ole?

Oja, swissie ik had in het begin van deze ZS ook menstuatie verschijnselen...incl bloed, dus het zegt niet alles.....
Aneee Koen ook al!!! Beterschap buitenmeis!

*Tommy zit nu schaterlachend naar de teletubbies te kijken! zo lief om te zien..Heb echt het idee dat ze er steeds meer van mee krijgen op deze leeftijd*
Arme Koen! Arme Buitenmeisje!!

Framboos: kun je die naam even wijzigen in je post van 9:45?

Mijn vriend is nog steeds ziek. Gisteren had hij 40.3 koorts, maar vanmorgen gelukkig al wat minder; 39.0C. Schoonouders wilden gisterenavond niet toezeggen te komen oppassen. Moesten eerst maar eens kijken hoe het vanmorgen ging. Beetje gek.

Vervolgens was mijn vriend vanmorgen te koppig om hen te bellen. Nouja, dan zoekt hij het zelf maar uit, maar ik ben gana werken.

Puk is weer helemaal beter.Gisteren had hij nog wel veel diarree tot aan zijn nek (leuk, tijdens de lunch met vriendin in cafeetje...), maar hij heeft gisteren als ene bouwvakker gegeten, dus ik dnek dat hij de schade inhaalt.

Hij heeft 2 stuks fruit, 2 boterhammen, 2 papflessen en 2 gewone flessen gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven