Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Ik wilde ook gaan afbouwen met 6 maanden, maar ik twijfel ook hoor. Ik zie het tegen die tijd wel. S is op koninginnedag een half jaar! En zolang S nog nachtvoedingen vraagt, blijf ik hem lekker aanleggen ipv flesjes op te warmen 's nachts. Al hoop ik natuurlijk dat de tijd van nachtvoedingen dan wel een beetje voorbij is..

En nog een reden om door te gaan, ik vind flesvoeding zooo stinken, als je na het drinken die fles om spoelt, wat een lucht komt daar uit zeg. Haha, rare reden misschien, maar het is wel 1 van mijn redenen!

Fijn dat jullie iets aan mijn tip van het cb hebben! Elize, ik gebruik gewoon babyneusspray, een huismerk van de dirx, en dat is dus gewoon zoutoplossing. Precies hetzelfde als die van otrivin, alleen scheelt het ongeveer 3 euro... En dat mag je 4 tot 6 keer sprayen per dag, maar dus ook gewoon een beetje preventief voor het slapen gaan tijdens het seizoen. De arts zei dat het gewoon komt doordat ze midden in de herfst geboren zijn, en dan komt verkoudheid gewoon vaak voor, en in combinatie met het kdv, pikt S vanalles mee natuurlijk!

Fruitfris, je hebt vast haar ritme niet verstoord hoor, en anders komt dat vast snel weer goed... Kijk naar S, die 2 weken terug een nacht 5 keer om een voeding kwam. Een paar dagen later ging het al beter en nu zit hij weer op zijn oude vertrouwde 1 voeding in de nacht. Die kleintjes regelen dat zelf, zolang jij op verzoek voedt!
@Elize: Ik zou de BV pas afbouwen als je er zelf echt klaar mee bent, Asl het kolven en zelf voeden een opagave wordt. Ik zie het gemak van flesjes niet zo eigenlijk. Is ook prima te doen, maar BV ook zeker. Alleen dat kolven vond ik een gedoe. Maar als je zegt dat je dat prima te doen vindt, gewoon lekker doorgaan. Is alleen maar goed. En leuk. En fijn.

En weet je; straks wordt het voorjaar en dan is B juist zo ideaal. Je kunt overal voeden! rondej wandelen in het bos? Geen probleem, zitten en voeden. Heerlijk vond ik dat.

Natuurlijk is het makkelijk dat manlief ook s'nacht er uit kan om een flesje te maken en te geven. Maar dat is dan ook het enige voordeel vind ik dan.

Met mijn oudste heb ik tot 9 maanden gevoed. Wel na 6 maanden ook af en toe KV. Hoefde ik niet altijd te kolven en was soms wel zo makkelijk. Ging prima.
oooohhh de 6 maanden-dag komt nu dichterbij, leuk dat iedereen dan bewust weer over bv gaat nadenken.

Elize: ik heb inderdaad 17 maanden gevoed. En voor mij/ons was he teen gemakskeuze. Kolven ging makkelijk en zolang dat zo ging ben ik door gegaan. Met 10 maanden ging het moeilijk en toen gooide ik bij bijna 11 maanden ook nog een vol flesje net gekolfde melk om. Dit zorgde voor waterlanders en toen besloot ik te stoppen met kolven. Dochter kreeg toen af en toe al een flesje kv en accepteerde de kv zonder enig probleem op het kdv. Op de momenten dat ik thuis was kreeg ze bv. Toen ze meer ging eten (cmbi rapley en gepureerd/geprakt) werd de bv minder. bij 12 maanden ging ze steeds langer slapen en ging de nachtvoeding er af.

Bij ruim 13 maanden zat ik een week te strijden voor de avondvoeding (lees spartelend kind aan de borst) en toen was ik dat zo zat op een avond dat ik dacht: dan maar geen avondvoeding, kom maar vannacht.....en toen sliep ze door!!!!!!!!!!!! ongelofelijk, dus vanaf toen alleen een avondvoeding als z er om vroeg en bleef vnl de ochtendvoeding over. Bij 17 maanden was het een lekker knus momentje, waar dochter amper nog dronk. Wij wilden graag een tweede en gezien het medische circuit werd bv een klein beetje ontraden (we mochten echt zelf kiezen trouwen maar de kans op zwangerschap was mogelijk kleiner). Toen dochter een keer alleen een papfles aangeboden (kreg ze al naast de bv) en ze vond het helemaal prima en stopte toen zelf met het vragen/zoeken.

dus bij ons een combi van zelf kiezen en vooral dochter volgen.

Dit keer wil ik zoon weer volgen, maar het is anders omdat ik nu niet werk.

sperzie: ik vond flesvoeding ook zo stinken! en bv is gewoon ok erg makkelijk idd. Alhoewel zoon er sinds twee dagen een gewoonte van maakt om alleen maar AAN de borst (lees met tepel in mond) te willen slapen, wat weer slecht voor mijn bi is. Hij krijst gewoon het hele huis bij elkaar als hij los moet laten (echt 30min heeft lief het vannacht geprobeerd (3.30h) maar hij ging niet meer slapen)

Noerie: dat af en toe niet hoeven/willen kolven doet mij denken aan een uitspraak die ik deed destijds bij dochter: ""...ach ik heb flext.ieten, dus ik kolf als het mij uitkomt...."

Nu gaat de bv nog niet net zo soepel en lijkt meneer een flinke voorkeursborst te hebben......maar die tijd komt vast terug ;-d
Wat is het hier rustig vandaag!

Hier na 2 hele goede dagen, vandaag weer even een drama dag, meneer sliep al 2 dagen en nachten super in zijn slaapzak, maar vanmorgen kon hij de slaap niet vatten, eerst dacht ik nog dat hij het te warm had in zijn slaapzak met lange mouwen, dus hem daar uit gehaald. Maar dat maakte niks uit, S nog even laten drinken om tot rust te komen, maar zodra ik hem in bed legde was het krijsen, echt heel hard! Maarja, hij was van al het gedoe oververmoeid, hij was al vanaf 8.30 wakker, in bad geweest, gevoed, gespeeld etc. en om 12.15 is hij uiteindelijk in slaap gevallen, ingebakerd... Ik had hem al veel eerder in moeten bakeren, dan had hij niet oververmoeid geraakt, maarja! Ik was zo enthousiast omdat het al 2 dagen zo goed ging, dat ik dacht dat het gewoon goed zou gaan in een slaapzak vanaf nu!

Maar dat was dus verkeerd gedacht!

Hoe is het bij de rest? Goede nacht gehad?

S afgelopen nachten om 1.30 en om 6.30, weer een heel nieuw ritme, maar schijnt normaal te zijn rond 3 maanden!
Hoi allemaal,

Nou, niks ritme verstoord. A heeft vanacht geslapen van 21:30 tot 8:30. Na verschonen weer in bed gelegd. Na even gespeeld te hebben, besloot ze dat ze net als papa en mama een lekkere luie zondag wilde hebben. Om 12:00 kwam ze weer voor de volgende voeding. Daarna met z'n drietjes in bed gespeeld. Heerlijke zondag zo.

Gister bleef A slapen, maar ik heb haar later op de dag nog laten zien.Trouwens, ze is er 's avonds de hele tijd bij gebleven. Op een gegeven moment hadden we nog een soort van bonte avond. Daarbij zat ze op schoot en dommelde op een gegeven moment weg. We hebben de kinderwagenbak er even bij gepakt en haar daar verder laten slapen. Op een gegeven moment werd ze wakker en stonden er opeens allemaal medewerkers van ons er omheen. En lachen dat ze deed Echt zo fijn om werk en privé te combineren.

Ik heb nog geen idee wat ik ga doen qua bv na 6 maanden. Zolang het nog haalbaar en leuk is, ga ik door. Tegen de zomer ben ik veel vaker van huis en is het hier wat hectischer, dus dan wordt het wat lastiger.

Over bijvoeden hebben we het nog niet gehad. (vriend laat A wel eens likken aan een plakje tomaat) Ik denk dat we ons laten adviseren door het cb.

Ik kijk niet zo vooruit. A ligt bijvoorbeeld ook nog steeds in haar ledikantje in onze kamer. Vinden we gezellig. Geen idee wanneer we dat gaan veranderen. Dat zien we wel.

@ Sperzie: jammer dat het vanochtend drama was. Je hebt gelijk dat nachtvoedingen met bv heel relaxed kunnen zijn. Dus idd goed reden om door te gaan. Maar ik neem aan dat die nachtvoedingen rond 6 maanden toch bij jou ook wel voorbij zijn?

@ Sanloes: Ja, die flextieten heb ik ook. Nooit meer last van stuwing ofzo. Fijn hè, dat het zo'n luchtig onderwerp kan zijn. Hier trouwens ook mannen die koeiengeluiden maken tijdens het voeden? Of het geluid van de kolf nadoen?

@ Es: Wat betreft dat wel of niet huilen. Omdat we dachten dat A wakker was geworden van dat snotzuigertje, was natuurlijk de vraag of ze dan ook honger had of weer zelf in slaap kon vallen zonder melk. Maar laten huilen doen we normaalgesproken nooit.
Fruitfris, Ik hoop echt dat de nachtvoedingen dan voorbij zijn! Maarja, je weet het niet, want wat ik wel eens lees is dat het gewoon heel normaal is voor kindjes die borstvoeding krijgen dat ze nog nachtvoeding willen, en dat kan wel tot een jaar duren... Natuurlijk hoop ik dat niet, en zou ik het bijzonder prettig vinden als S na een voeding om 21.30 gewoon tot de volgende ochtend slaapt!

Maar volgens Oei ik groei, zitten we nu ook in een sprongetje... Dus misschien dat het over een paar weken weer anders is, en hij lekker doorslaapt!? We wachten het af.. Ik kan me er druk om gaan maken, maar dat helpt niets...
Hoeraaaaaaa oma is vandaag jarig en kleine E alweer drie maanden

Vandaag!oma gister gevierd en was heel gezellig.

het gaat goed met kleine man...nog wel erg verkouden

waardoor die wat minder slaapt maar geen koorts en niet

meer overgeven. wel wil die vandaag ineens oude twee uur eten.

ik geef nog maar twee x de borst. 1x overdag en beetje in de nacht.
Fruitfris, ik denk dat ook al wordt A normaal gesproken niet wakker van de honger, ze wel honger heeft als ze wakker wordt. Volg je het nog?

In slaap laten huilen vind ik zo zielig klinken. Ik geloof daar ook niet zo in dat dat werkt. Of beter gezegd, ik heb het idee dat het bij mijn dochter niet werkt. Mijn zus zegt dat haar jongste een huil heeft van 'ga nu maar en laat mij met rust' en dat ze dan slaapt nog voor mijn zus bij de trap is. Zodra je zo een patroon ontdekt, kun je volgens mij best laten huilen, maar ik heb bij in slaap huilen altijd zo een kind voor ogen dat van uitputting uiteindelijk in slaap valt.

Ik dacht trouwens ook dat ik inmiddels nooit meer stuwing kreeg en al helemaal geen lekken meer maar vrijdag had Liesje nadat zij uit het kdv kwam alleen twee keer extreem kort en onrustig aan de borst gedronken en kwam pas om 2 uur s'nachts voor een echte voeding. Toen ging de borst die ik niet gaf toch lekken en min borsten voelden behoorlijk zwaar (ik had om vier uur voor het laast gekolfd en ze had dus daarna bijna niet meer gedronken). Dus er is blijkbaar toch een grens in wat mijn borsten trekken.

Sanloes, jouw zoon is ook geen makkelijke slaper. Sterkte ermee. Of zoals mijn moeder zei toen ik een keer aan het klagen was dat ik iedere twee uur met Liesje bezig was geweest: 'als ze 18 is slaapt ze wel door' Dus nog 17 3/4 jaar te gaan

Ik hoop dat wij ook de borstvoeding staks kunnen afbouwen door haar schema te volgen.

Ik hoor dochterlief, voedertijd denk ik.
Nachtvoedingen zijn na 6 maanden heel normaal hoor! Veel bv-kindjes krijgen tot 9 maanden nog wel één nachtvoeding. A. van Fruitfris is eerder regel dan uitzondering met haar lange nachten. Kindjes die fv krijgen zijn, als ik de fora zo lees, 's nachts net zo vaak wakker als bv-kindjes; alleen krijgen ze na een tijdje geen fles meer 's nachts (dan troosten+speentje). Op het september-forum slaapt zeker de helft van de kindjes niet door.

Hier 2 wat mindere nachten gehad. Joris vraagt sinds een paar weken geen avondvoeding meer. Hij slaapt dan van 7/8 uur tot 3/4 uur en na de nachtvoeding nog tot 6/7 uur. Maar de laatste dagen komt hij eerder voor de nachtvoeding: rond 1 of 2 uur. Het gevolg is dat hij zich om 5 uur weer meldt en dat is niet zo fijn! (na 1 lang blok van 6 of 7 uur komt hij 3 uur later meestal weer).

Het stomme is dat hij bij de 1e nachtvoeding (na zijn lange blok) altijd echt honger heeft en 20 minuten goed drinkt, maar als hij zich om 5 uur nog een keer meldt heeft hij niet echt honger. Hij ligt dan wat te emmeren in zijn bedje omdat hij wil spelen. Ik leg hem aan zodat hij weer verder slaapt, maar hij drinkt dan misschien 10 slokken (doet er wel tien minuten over door zijn verstopte neus).

Maar goed, het zal wel weer tijdelijk zijn Wij voelen ons nog steeds fit, al is 1 nachtvoeding ideaal vergeleken met 2.

@milo: gefeliciteerd!!
@Es: weer synchroon gepost
@ Es, ja even in slaap laten huilen dat doen we wel hoor. Maar ik geloof dat we inmiddels redelijk in kunnen schatten of het vermoeidheid is of wat anders.
O ja, Sanloes en Noerie: bedankt voor jullie ervaringen! Ik ga voorlopig maar gewoon door met de bv en het pas heroverwegen als de kolfopbrengst terugloopt. Zoals Sanloes het verloop beschrijft klinkt voor mij heel natuurlijk. En zoals Es al zegt: na 6 maanden is de druk er wel af qua voorraad enzo.
@Elize: hier ook ineens om 19.00 uur al slapen en dan rond 2 uur voeding en om 5 uur! (was altijd 20.30 uur, 04.00 uur en 07.30 uur). Mooi balen haha.

@voeden vanaf 6 maanden: weet niet zo goed wat ik moet gaan doen. Wil sowieso wel ochtend/avond/nachtvoeding bv blijven geven. Moet even kijken hoeveel voedingen hij overdag dan nog krijgt straks met bijvoeding. Ik wil best nog wel even blijven kolven, maar ben er wel klaar mee, dus ga geen 4 voedingen per dag meer kolven. En inderdaad ook voorraad niet meer vullen.. Dus moet maar even kijken hoeveel voedingen er straks over blijven. Zijn dat er 1 of 2, dan gaan we gewoon door zoals nu... En anders misschien toch fv overdag.

Maar ik trek de grens ook niet hard op 6 maanden... (wel beginnen met bijvoeden, maar niet stoppen met bv). We zullen het wel zien :-) eerst straks de wintersport maar eens overleven met volledig bv.. Ben benieuwd hoe dat gaat! maar hoe sanloes het beschrijft met 'afbouwen' klinkt erg fijn!

@sperzie: jammer van het inbakeren/niet in slaap kunnen komen! En fijn dat je weer zoveel gekolfd hebt! 190cc heb ik nog nooit in 1x gehad. En wat is jouw mannetje al groot! J. was met 3,5 mnd 6630 gram en 63 cm. Dus S doet het goed op je bv!!

@Es': Fijn dat je liesje niet in slaap laat huilen. Hier helpt het ook meestal niet. Maar goed, soms ben ik te laat met moeheidssignalen opvangen (lees: te druk bezig met andere dingen, schaam) dat hij gaat huilen van vermoeidheid. Als ik hem dan in bed leg huilt hij wel eens 3 tot 5 minuten en dan valt hij in slaap. (maar nooit langer dan 5 minuten, dan haal ik hem eruit).

Hier trouwens een ziek mannetje. Begin een patroon te herkennen. Op donderdag gaat hij naar KDV en in het weekend is hij steeds snotverkouden en niet te genieten! Vorige week had hij lichte koorts, maar was het 's avonds over. Nu al 2 dagen 39,2 graden en het zakt maar niet! Hij valt ook slecht in slaap (eerst half uur om de 2 minuten schrikreactie en dan weer huilen). Vandaag toch maar 2x PCM gegeven, maar koorts blijft. Hij is verder wel alert en drinkt goed, dus nog geen alarmbellen. Maar zo zielig! (ook voor mij, heb maar 3,5 uur geslapen vannacht... Tussen 01.00 uur en 10.30 uur). Dus vanavond vroeg naar bed!

Zo, nu even snacken... Heb honger
hahaha es: zo kijk ik er ook naar..alles is een fase en voor hij in de pubertijd is zal hij in zijn eigen bed doorslapen en geen bv meer willen.....je moeder heeft gelijk!

meiden:bedankt voor de pos. feedback op mijn bv verhaal van dochter. Voor ons (met name mij) voelde dit erg goed. Het belangrijkste dat ik jullie mee wil geven is: doe wat goed voor jezelf en de kleine voelt. Dan voel je je beiden happy.

gisteren heeft J trouwens zijn slaap van vrijdag ingehaald. Helaas wel met de gebruikelijke voedingsmomenten, maar weinig gekrijs. Dat is trouwens ook wel omdat wij gewoon geen strijd aangaan over waar hij moet slapen. Vandaag heeft hij trouwens 2x een kort slaapje in zijn bed gedaan!!!! (ben natuurlijk wel trots als het lukt)

Verder ben ik bang dat ik nu weer een soort maagzweer aan het ontwikkelen ben. Bij oudste ook gehad in feb. (voedde haar toen 9 maanden) en nu weer zelfde klachten. Vorige keer zelfs een camera in mijn maag gehad (volgens de arts had ik een mooie combinatie van een luipaardvelletje en maanlandschap ipv lekker glad rose). Nu morgen maar naar HA om eerder in te grijpen en te voorkomen dat ik weer 9kg afval aan vocht.

nu mijn bedje snel in...buikje rust geven.
@Huilen. Als het werkt, is het idd prima. Mijn beeld is gekleurd door dochterlief die alleen meer gaat huilen als ik haar laat huilen.

Ik ga naar bed. Morgen of zo meer.
Hee meiden,

@borstvoeding Ik begon met frisse tegenzin en het idee: in ieder geval 3 maanden.

Nu ben ik overgestapt naar iig een jaar. Ik zou het zo fijn vinden als ik gewoon geen fv hoef te geven. Nu kolf ik redelijk makkelijk maar zoon drinkt nog niet echt veel uit de fles. In maart begint hij 2 dagen bij de gastouder en dan gaan we zien hoe het gaat....

Ik vind het zo gaaf om te zien dat die kleine zo goed groeit op iets dat uit mijn lijf komt. Natuurlijk zou hij ook lekker groeien op fv maar ik word er gewoon blij van!

Ik heb trouwens de kinderwagen verkocht... Ik ga nog wel een goedkoop tweedehandsje kopen hoor.

Ik had een joolz day nautic limited edition, schreeuwend duur, supermooi, en we hadden hem al 6 weken niet aangeraakt. Ik zat te kijken naar trip trap stoelen en die vond ik duur en op eens dacht ik: Er staat hier gewoon gratis geld in de gang. Ik heb hem binnen 2 uur verkocht via marktplaats.

Nu een nieuwe tweedehandse uitzoeken die we ook voorlopig niet gaan gebruiken :P De doeken daarintegen veelvuldig. Mijn man heeft woensdag een rugdraagconsult omdat hij het niet leuk vind dat hij zoon niet zelf op zijn rug krijgt :D
@7up: het blijft opvallend hoe jouw en mijn J gelijk opgaan!

Vannacht een hele goede nacht: Joris sliep van 20.15 tot 4.15 en daarna tot de wekker om half zeven. Ik heb zo vast geslapen dat ik er moe van ben haha.

@Zizaza: grappig hoe je ideeën zo veranderd zijn! Wij hebben ook een tripptrapp trouwens, zijn heel handig als ik vriendinnen mag geloven.
Hier ook een triptrap. Ik had met oudste eerst gewoon een kinderstoel uit d ekringloop. Maar dochterlief zette zich soms af tegen de tafel en is toen 1 keer omgekukkeld en 1 keer had ik de stoel net op tijd te pakken. Met een triptrap krijgen ze dat niet zomaar voor elkaar las ik toen. Dus die toen via MP gekocht. Al zijn ze daar nog belalchelijk duur. MAarja, je doet er wel heeeeeel lang mee.
Bah, ik baal een beetje. Ik hoef niet zo vroeg te beginnen vandaag dus wilde S wat later naar het kdv brengen vandaag, na zijn slaapje. Maar nu wilde hij weer niet slapen, niet in zijn slaapzak, en niet ingebakerd. Dus heb hem nu eerder dan gepland gebracht, omdat ik niet wilde dat hij uiteindelijk wel in slaap zou vallen en ik hem dan na een half uur weer wakker moest maken om naar het kdv te brengen.

S huilt niet echt, hij ligt gewoon te roepen lijkt het, en dit gaat dan wel langzaam over in huilen. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik ga er dan wel even naar toe, omdat het niet minder wordt en hij in slaap valt maar het wordt juist harder, en dan gaat hij echt niet slapen. Of misschien leg ik hem wel te snel weer in bed en is hij nog niet moe? Bah, ik word er soms heel onzeker van...

Maargoed, eenmaal op het kdv uitgelegd enzo, allemaal prima en ze zouden hem op bed leggen. En toen kreeg ik in eens te horen dat S wel erg onregelmatig drinkt op het kdv, en dat hij eigenlijk helemaal geen schema heeft.

Nouja zeg, naar mijn weten is dat toch doodnormaal met borstvoeding? Ze mogen blij zijn dat hij om de 3 a 4 uur komt toch? Of zitten jullie kindjes wel in een strak schema op het kdv?
zoo net bij cb geweest en ons kereltje lijkt wel een beertje maar is het stiekum toch niet: 6255gram en 62.5cm.

verder gaat het prima met hem, vrolijk en vol pit.

zizaza, mooi die verandering door ervaring. En de wagen de deur uit zou ik niet willen. Maar hij wordt hier ook weinig gebruikt. zodra J. kan zitten gaat de buggie er weer in (dochter lag tot 13maanden in de wagen, maar zoon kan prima in de doek slapen dat deed dochter niet.

Ooohhh zoon roept alweer, want prikjes gehad en dus aandacht nodig

Sperzie: geen schema is doodnormaal!!!!!!!!!!!! enzou eigenlijk zelfs met fv moeten/kunnen. (hmmm misschien kan ik hier ook nog wat mee met mijn cursusplannen.
Sperzie, ik las toevallig net op een ander topic dat leidsters of het kdv ook zeurden over het (ontbrekende) schema van de baby van die forumster. Blijkbaar zijn meer kdv er niet blij mee met voeden op verzoek.

En om de 3-4 uur vind ik een keurig schema. Bij ons vragen de leidsters altijd wanneer de laatste voeding was en schrijven dan op een groot bord wanneer ongeveer de volgende voeding moet zijn Dus tussen half 12 en half 1 of zo. Ik verwacht niet dat zij daar nog problemen van gaan maken. Ik vind het maar vreemd van je kdv. Je weet toch dat als je met babys werkt dat je geen vast schema kunt hebben? Meer babys die dat niet hebben dan wel, lijkt mij.

Dat met het in slaap vallen herken ik alleen maar al te goed. Vandaar ook dat ik zeg dat bij ons in slaap huilen niet werkt. Mijn oplossing voor nu is haar op de arm in slaap te laten vallen en zodra de ogen beginnen dicht te vallen en ze niet meer beweegt haar neer te leggen. Dan gaan de ogen nog wel weer open bij het neerleggen maar 9 van de 10 keer doet ze ze daarna weer dicht en gaat slapen. Als dat niet zo is dan helpt even strelen meestal maar als ze onrustig blijft dan pak ik haar weer op en wieg haar weer op de arm. Al met al duurt naar bed brengen op het moment op die manier ca vijf minuten. Dus dat vind ik wel acceptabel. Als ik haar te wakker neer leg dan valt ze niet in slaap (ik probeer het regelmatig eventjes), ooit moeten we daar aan gaan werken maar ik heb goede hoop dat het vanzelf zo ver komt.

Omdat ze toch altijd maar korte tukjes doet, heb ik helemaal geen zin om eerst nog heel lang bezig te zijn om haar in slaap te krijgen en kies ik voor de makkelijkste weg.
Sperzie hier op het kdv is het ook voeden op verzoek, F krijgt gewoon eten als hij honger heeft. Vervelend dat ze daar bij jou een opmerking over maakten het is toch raar dat een baby niet zelf zou kunnen bepalen wanneer hij honger heeft....

Pff hier weer een ellende nacht achter de rug... dochter zit in een draken-fase, niet willen eten 's avonds (dr prak dan he, toetje gaat er zonder problemen in) en midden in de nacht een fles willen... ook de hele tijd roepen dat ze pijn heeft aan dr hoofd en oren... vind het zo moeilijk om te bepalen of ze echt last heeft of aandacht aan het zoeken is.... Verder F ook onrustig vannacht elke 3 a 4 uur was hij wakker, niet echt honger hebben maar wel wakker zijn en piepen... Heb nu maar een speentje voor hem gekocht want we hebben het idee dat hij best veel zuigbehoefte heeft en dan misschien met speen makkelijker weer in slaap valt 's nachts....
Zotte! Hallo! Ben jij er nog? Druk, druk, druk?
Hoe oud is je dochter linnepin? Hier is dochter van bijna 3 ook een draakje de afgelopen dagen (en nachten). K. doet het weer eat beter s'nachts. Dat dan weer wel.

Vorige nacht was echt drama. Zoon had in zijn bed geplast. Alles zeiknat. Complete bed verschonen midden in de nacht. Dochter kwam wel 4 keer s'nachts. Huilen, huilen en nog eens huilen. Ook best zielig. Geen idee wat er was. En K. nog 2 keer voor een voeding. Heerlijk:-)!
Noeri, dochter wordt in juli 3, heeft altijd goed geslapen maar nu.... pffff

Vandaag ging het eten 's avonds al beter. Ik had samen met haar gekookt (lees ik heb aardappels geschild en broccoli schoongemaakt terwijl zij in de kinderstoel erbij zat en met een kindermesje een peer pureerde ) dus ze was helemaal trots toen we aan het opscheppen waren en heeft zowaar wat gegeten, jeej!! Hoop dat deze stijgende lijn zich in de nacht voortzet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven