Van A tot Zwitsal

27-12-2011 16:35 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Algemeen topic voor vragen en adviezen over babyverzorging die niet de moeite waard zijn om een nieuw topic voor te openen en waarvan de antwoorden vast wel ergens op internet of in boeken te vinden zijn maar waarvan het wel zo fijn is om even van ervaren moeders te horen hoe zij het doen of er tegenaan kijken...
quote:christina schreef op 27 december 2011 @ 17:23:

[...]

Het is ook handig dat je de slaapzak aan het voeteneind kan instoppen zodat ze niet door haar hele bed kan kruipen.Dat is gevaarlijk, ze kunnen zich dan vast draaien. Waarom mag ze niet bewegen of draaien in bed? Doe jij ook.
Geen Zwitsal hier, vind het stinken en dochter heeft een gevoelige huid. Ik gebruik vooral Neutral. Billendoekjes van AH eigen merk, met het klepje zijn handig voor onderweg.

Poepluier veeg ik eerst af met de luier zelf. Dan klap ik die onder de billetjes en houdt de beentjes met een hand vast terwijl ik met de andere de billen poets. Dan nog even in de liezen en schaamlippen schoonmaken en de luier met doekjes wegmikken.

Spuitluiers zijn niet zonder knoeien schoon te krijgen, dat deed ik meestal op het aankleedkussen zonder hoes. Eerst alle kleertjes uit die vies waren en dan de luier uit. Vervolgens een lading billendoekjes gebruiken en als laatste het kussen schoonmaken en de restjes van de billen vegen.

Gelukkig zijn het aantal spuitluiers tot aan de oksels op een hand te tellen.
quote:ramiaatje schreef op 30 december 2011 @ 12:35:

[...]

wij hebben die van de wibra. Zit geen geurtje aan! Kosten geloof ik 1 euro per pakje. Ik sla altijd groots in daar, want vindt die meloenen kauwgumballendoekjes ook altijd zoooo goor.Bedankt voor de tip Ramiaatje! Als ik morgen tijd en energie heb ga ik meteen naar de Wibra.
Slaapzakje instoppen zou ik ook inderdaad niet doen, ik stop een dekentje strak in over het onderlijfje en beentjes. Komt hij niet zo scheef in bed te liggen, precies de goeie temperatuur en hij vind het fijn want wordt er lekker rustig van.
Dat is inderdaad verstandiger Jule. Ik deed, toen Leentje nog een baby was, een ledikantlaken in de breedte strak over de slaapzak heen. Die kon ik dan goed onder het matras stoppen.

Het lijkt me heel naar als je baby zich op zijn buik wil draaien en weer via de andere kant terug. Dan zit hij vast.

Nu maakt het me niet meer uit, woelwater gaat het hele bed door. Ze heeft er geen last van, dus waarom zou ik het haar lastig maken?
Ik stop het dekentje nu niet meer onder het matras omdat de randen dan zo omhoog gaan staan en ik las dat dat ook niet goed was. Ik stop nu alles tussen het matras en de spijltjes en dat gaat heel goed.

Bedankt voor de tips over de haartjes wassen, ik blijf hem eerst nog we even met een washandje wassen.
Ik gebruik gewoon billendoekjes voor het gezicht. En voor de tafel, de vloer en andere oppervlakten. 1,50 voor 80 bij de Aldi.

Verder deed ik mijn dochter vanaf een maand of 3-4 een pyjama aan, daarvoor sliep ze gewoon in haar kleren. Een slaapzak kreeg ze vanaf 5 maanden, daarvoor kon dat niet ivm borstvoeding (don't ask... )
Ik gebruik ze ook om tussendoor mee te wassen. Melksmoeltje, sabbelknuisjes, zweetvoetjes...
Ko krijgt een schrale huid op zijn gezichtje als ik hem poets met billendoekjes. En rode billetjes heeft hij eigenlijk nooit....
Heeft Jut ook, maar volgens mij niet van de doekjes. Ik smeer er vaseline op. Handig om van die kleine verpakkingen bij je te hebben met pure vaseline die bij de counter liggen en eigenlijk voor je lippen zijn
De Hemadoekjes zijn zojuist goedgekeurd door mijn man, gelukkig maarrrr !!! Bye bye dure Zwitsal
Heb weer even een verzorgingsvraagje dus up 'm even

Jut heeft een ontzettend droge huid. Althans, ruwe huid met rode ruwe plekken die heel langzaam over zijn hele huid erger worden. Mijn man herkent de plekken van zichzelf, hij krijgt hetzelfde met dit weer en met insmeren gaat het een stuk beter.

Advies van CS was ook: vet houden. Ik smeer Jut dus 2 a 3 keer per dag helemaal in (Neutral creme, vaseline, baby-olie) maar omdat ik vandaag naar de stad ga wil ik jullie toch even voorleggen of er niet iets beters is wat ik erop kan smeren. Het helpt namelijk lang niet zo goed als bij mijn man en breidt zich langzaam toch uit.

Zijn er mama's met kindjes die dezelfde plekken hebben en wat gebruiken jullie ervoor?
Balneum! Dat is echt fijn spul. Je hebt er ook badolie van. Die is wel duur maar je gebruikt er maar een beetje van.

En weet je zeker dat het geen eczeem is?
Dank je Kaetje!

Ik twijfel er soms wel wat aan maar mijn man herkent het met het droge weer. Zijn plekken zijn precies hetzelfde. Babyhuidje is natuurlijk veel sneller uitgedroogd dus logisch dat 1x insmeren zoals bij mijn man niet genoeg is.

Ik zal Balneum gaan proberen. Kan ik hem daar echt helemaal mee insmeren? Badolie heb ik er wel voor over hoor, dit ziet er heel sneu en jeukerig uit dus het moet maar.

Mocht dat ook niet helpen of mocht het met de dooi niet over gaan dan ga ik het even aan de ha laten zien denk ik.
Kaetje, nog even een vraag.

De kalmerende/jeukerlichtende bodylotion zou het handigst zijn om te gebruiken want hij gaat niet elke dag in bad. Maar die is er niet speciaal in de babylijn. Deze is wel ook hypo allergeen en parfumvrij. Wat denk jij? Of iemand anders hier ervaring mee?

Er is alleen baby badolie en babycreme maar die lijkt me te dik om elke dag drie keer helemaal mee in te smeren...
Die creme trekt heel mooi in, laat geen witte plekken achter. Wij gebruiken het overal voor, gezicht, billen, droge plekjes etc. Ik zou het rustig 3 keer per dag gebruiken als dat nodig blijkt.

Die bodylotion ken ik niet. Ik zou het zelf niet op plekjes doen die toch al geirriteerd zijn omdat het niet speciaal voor baby's is.

Ik weet ook niet hoe vaak je een badje doet maar ik zou het even beperken tot 1 of hoogstens 2 keer per week.
Ok, dank je. Dan begin ik toch met de creme. Badje doe ik al 1 a 2 keer per week dus komt mooi uit, haal ik daar de kalmerende (jeukverlichtende) babybadolie voor.
Je hebt vettende badolie en extra vettende badolie van Balneum. Ik neem altijd de laatste.
Volgens mijn man jeuken de plekken dus ik denk dat ik wel voor de kalmerende ga. Kijk in de winkel ook wel even wat ze hebben. Je zult zien dat ze weer niet alles hebben.
Etos tweede babyverzorgingsproduct halve prijs

Behalve eigen merk en billendoekjes.
Bepanthen is ook lekker vette zalf, smeert lastig uit maar helpt heel goed tegen ruwe en droge huid. En mijn oudste dochter had eczeem en die smeerde ik heel vaak in met vaseline lanette van de apotheek. Dat is zonder recept te krijgen. Een tube kost ongeveer 5 euro. Het smeert ook niet heel makkelijk, maar het werkt erg goed en er is niets aan toegevoegd.
Reisa, dank je wel voor je reactie! Deze Balneum smeert gelukkig wel gemakkelijk. Want ik smeer hem echt helemaal in en dan met die stroeve creme. En gauw weer lekker rompertje aan met dit weer, dan is het wel lekker dat dat een beetje gemakkelijk gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven