zoon van 17 wordt vader

12-02-2012 15:21 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet helemaal of het topic hier thuis hoort, maar het gaat om het volgende:

Mijn vriendin heeft een zoon van 17 jr die nu een half jaar verkering heeft met een meisje van 18 jr. Een leuk meisje, alleen af en toe wat prinsesjes gedrag. Waarin hij in de meeste gevallen mee gaat. Zo vind ze dat hij maar geen tijd meer met zijn vrienden door moet brengen maar alle tijd aan haar moet besteden. Natuurlijk gaat hij nog wel naar zijn vrienden maar veel minder. En als hij wel gaat heeft hij achteraf de grootste ruzie. Hij begon daar ook steeds meer van te balen. Stiekem hoopte mijn vriendin dat de relatie zou doodbloeden. Maar tot overmaat van ramp kondigde de vriendin van haar zoon aan dat ze zwanger is...

De wereld van mijn vriendin stort in. Haar zoon zou na de opleiding die hij nu volgt gaan studeren in een andere stad. Maar zijn vriendin en ouders hebben bedacht dat hij maar moet stoppen met school en ergens in een fabriek moet gaan werken. Ze leggen zoveel druk op hem met termen "wees een kerel" en "je bent toch geen lafaard" dat hij geneigd is het tegendeel te bewijzen. Natuurlijk vindt mij vriendin dat haar zoon de verantwoordelijkheid moet nemen. Dat laat ze hem ook duidelijk weten. Zo vind ze dat hij ipv 1 avond werken er maar 4 moet werken en dat alles naar de baby moet. Maar is het zo raar dat ze wil dat hij zijn opleiding afmaakt? Is dat niet het beste zodat hij later echt iets voor zijn kind kan betekenen?

Wat vinden jullie?
En wat vindt zoonlief (binnenkort de papa dus) zelf van de situatie en hoe denkt hij deze te gaan oplossen?
Nee. Ik zou er ALLES aan doen om die knul op school te houden en dat meisje ook trouwens. Op lange termijn heeft iedereen(ook het kind) daar veel meer aan.
hij kan toch èn studeren èn voor zijn kind zorgen? Als zij ook erbij werkt en als de grootouders wat steun bieden lukt dat best hoor.

Ik zou hoe dan ook, niet in een fabriek gaan werken terwijl hij de hersens heeft om te studeren. Daar gaat hij echt spijt van krijgen.

Beter nu even krap zitten en over 4 jaar een goed baan dan de rest van je leven moeten rondkomen van een fabrieksloontje (even gechargeerd, want hij kan later ook nog studeren)
Ik heb hier weinig verstand van, maar Het is het beste dat je zoon de opleiding afmaakt, dit is nodig voor zijn toekomst.

x
Vind dat ze allebei hun opleiding af moeten maken. Met hulp van de ouders moet dat lukken.
Ik zou mijn zoon op school houden koste wat het kost. Ik zou desnoods zelf voor de baby zorgen zodat de kinderen hun school af konden maken!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hij heeft een groot verantwoordelijkheids gevoel. Zo als je je kunt voorstellen is het laatste wat hij wil op zijn 18e pappa worden (hij zal dan 18 zijn) Maar heeft de keuze bij haar gelaten. Wetend dat een abortus psychisch een weerslag zal hebben. Hij staat dan ook achter haar en wil het beste ervan maken. Het liefst zou hij haar in alles voorzien. Maar verstandelijk weet hij ook dat als hij een toekomst wil echt zijn opleiding zal moeten afmaken.
quote:mali30 schreef op 12 februari 2012 @ 15:27:

Ik zou mijn zoon op school houden koste wat het kost. Ik zou desnoods zelf voor de baby zorgen zodat de kinderen hun school af konden maken!Dit, dan helpen opa en oma's maar een handje mee met opvoeden en grootbrengen.
opleiding afmaken dus
Ik lees alleen maar dat de 'schoonouders' en vriendin willen dat hij gaat werken. Maar het is nog altijd zijn eigen leven en omdat we in een vrij land wonen, mag hij zelf beslissen of hij gaat werken of studeren. Daarbij kan hij naast zijn studie misschien wel werken. Wat doet de moeder in spe? Gaat zij ook ineens fulltime werken nu er een kindje aankomt? Of gaat ze thuis zitten miepen dat ze geld wilt?
Ik zou met iedereen om tafel gaan, met beide kinderen( dat zijn ze nog) en met alle toekomstige opa's oma's.
quote:newme2012 schreef op 12 februari 2012 @ 15:21:

Wat vinden jullie?

Dat deze jongen hoe dan ook een vervolgopleiding moet gaat doen (en afmaken).

En als het meisje verstandig is doet zij dat ook.
quote:Silvy schreef op 12 februari 2012 @ 15:32:

Ik lees alleen maar dat de 'schoonouders' en vriendin willen dat hij gaat werken. Maar het is nog altijd zijn eigen leven en omdat we in een vrij land wonen, mag hij zelf beslissen of hij gaat werken of studeren. Daarbij kan hij naast zijn studie misschien wel werken. Wat doet de moeder in spe? Gaat zij ook ineens fulltime werken nu er een kindje aankomt? Of gaat ze thuis zitten miepen dat ze geld wilt?

ze vertoont nogal prinsessengedrag volgens de OP. Dus dat zou best wel eens kunnen.

Ik zou beide ouders in spe naar het FIOM ofzo sturen, zodat ze met onafhankelijke derden erover kunnen praten. De grootouders bedoelen het ongetwijfeld goed, maar zij staan er emotioneel gekleurd in.
quote:Silvy schreef op 12 februari 2012 @ 15:32:

Zij zit in haar examen jaar en gaat dit ook afmaken, althans dat zegt ze. Daarnaast is ze niet van plan om te werken. Ook niet als de baby er is. Ze ziet het niet zitten om haar kind naar een oppas te brengen.

Hij werkt nu al naast zijn studie, heeft dit eigenlijk al gedaan vanaf zijn 12e (krantenwijk, daarna supermarkt nu restaurant)
"Zij zit in haar examen jaar en gaat dit ook afmaken, althans dat zegt ze. Daarnaast is ze niet van plan om te werken. Ook niet als de baby er is. Ze ziet het niet zitten om haar kind naar een oppas te brengen."

Nee natuurlijk niet, stel je voor dat je je nagels zou breken! Wat een diva gedrag zeg.

Die jongen moet zijn opleiding afmaken, goed studeren. En dan kan hij zoals het een "vent" betaamd goed voor zijn gezin zorgen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Opleiding afmaken en als kan toch ook die vervolg opleiding doen.

Denk dat hij/hun daar op de langere termijn meer aan hebben.
quote:newme2012 schreef op 12 februari 2012 @ 15:39:

[...]

Zij zit in haar examen jaar en gaat dit ook afmaken, althans dat zegt ze. Daarnaast is ze niet van plan om te werken. Ook niet als de baby er is. Ze ziet het niet zitten om haar kind naar een oppas te brengen.

Hij werkt nu al naast zijn studie, heeft dit eigenlijk al gedaan vanaf zijn 12e (krantenwijk, daarna supermarkt nu restaurant)Als ik dit lees, vindt ze een baby dus een pracht van een excuus om lekker op haar luie kont te gaan zitten
Ik ben mijn eigen bananenschil
Sja als je oud genoeg bent om sex te hebben, moet je ook oud en wijs genoeg zijn om van condooms gehoord te hebben...

Dat het laatste wat hij wilde was, dat hij vader werd op zijn 18e, dáár had hij over na moeten denken toen hij hem erin hing.

Verder; klinkt het alsof de a.s. moeder het allemaal wel prima vindt. Er komt een kindje en laat zich lekker onderhouden. Jammer voor haar.... zo werkt het niet en hopelijk ziet de a.s. papa het ook in! Lekker zijn opleiding laten afmaken.

Wonen ze beiden nog bij de ouders?

Zou inderdaad z.s.m. een gesprek aan gaan met de andere ouders!
quote:redband schreef op 12 februari 2012 @ 15:33:

Ik zou met iedereen om tafel gaan, met beide kinderen( dat zijn ze nog) en met alle toekomstige opa's oma's.Dit heb ik ook gezegd tegen mijn vriendin. Een gesprek is er uiteraard al geweest en toen is door beide ouders en de kinderen natuurlijk, besloten dat hoe dan ook de opleiding zal worden afgerond. Alleen word er vanaf de vriendin haar kant en de ouders nu heel anders besloten.

[...]

Hij werkt nu al naast zijn studie, heeft dit eigenlijk al gedaan vanaf zijn 12e (krantenwijk, daarna supermarkt nu restaurant)Als ze zo gaat doen zou ik zeggen dikke schijt aan haar. Kind helft van de week bij de vader, helft van de week bij de moeder. Hij doet zijn deel van het verzorgen en verder zoekt ze het maar uit met haar diva-gedrag.
quote:mali30 schreef op 12 februari 2012 @ 15:40:

"Zij zit in haar examen jaar en gaat dit ook afmaken, althans dat zegt ze. Daarnaast is ze niet van plan om te werken. Ook niet als de baby er is. Ze ziet het niet zitten om haar kind naar een oppas te brengen."

Nee natuurlijk niet, stel je voor dat je je nagels zou breken! Wat een diva gedrag zeg.

Die jongen moet zijn opleiding afmaken, goed studeren. En dan kan hij zoals het een "vent" betaamd goed voor zijn gezin zorgen.Mijn idee
quote:newme2012 schreef op 12 februari 2012 @ 15:43:

[...]

Dit heb ik ook gezegd tegen mijn vriendin. Een gesprek is er uiteraard al geweest en toen is door beide ouders en de kinderen natuurlijk, besloten dat hoe dan ook de opleiding zal worden afgerond. Alleen word er vanaf de vriendin haar kant en de ouders nu heel anders besloten.

Maar áls hij de vader is heeft hij ook wat te vertellen, kom nou, hij mag de eerste 18 jaar werken en betalen.

Ik zou ook een dna test vragen na geboorte van het kind.
Beetje zijn toekomst weggooien ( en daarmee zijn toekomst bepalen) ..

[...]

Hij werkt nu al naast zijn studie, heeft dit eigenlijk al gedaan vanaf zijn 12e (krantenwijk, daarna supermarkt nu restaurant)

Dus als ik het goed begrijp moet zoon zijn verantwoordelijkheid nemen door maar zn toekomst te vergooien door te gaan werken en dochter lekker te gaan thuiszitten met kind?

dat vind ik geen verantwoordelijkheid nemen maar luilekkerland.

Hup, aan de studie, aan t werk.

En zoon moet lekker gaan studeren, goed voor de toekomst. Zeker ook voor die van het kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven