Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@Sense (en ook Aphrodite); zoals jullie het beschrijven, zo is het voor mijn man ook. Hij heeft totaal geen behoefte aam een extra persoon, aan swingen (thuis of clubs) met mij. En dat vind ik wel jammer. Want ondanks mijn nr. 2, wil ik dat nog steeds wel. Moeilijk te begrijpen voor mij.... Hoe zit dat bij jullie nr. 1's? Hebben die ook een nr. 2 en daarmee klaar of niet?
@ Hvj, mooi om te lezen dat je minnares naast jullie relatie een eigen nr1 heeft kunnen vinden, dat houdt in dat ze idd niet haar hartje geheel bij jou had liggen, en dat de verhoudingen klopten..

Dat het pijnlijk is, en een leegte ondanks de vriendschap die er nog is, kan ik me goed voorstellen.

@Zijenhij, mijn nr1 wil geen nr2.. hij heeft dan ook bijna geen seksuele gevoelens, althans.. niet zoals ik die heb.. een zeer laag libido..
Sense; is ie dat niet bang dat je het elders leuker ga vinden, als totaalpakket? En wat vindt hij dat jij dan vaak weg bent? Heeft ie een andere tijdopslorpende hobby?
De moeder van mijn minnaar is ongeneeselijk ziek en heeft niet lang meer te leven. Ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan. We hebben een luchtige relatie, gebaseerd op grapjes/sez De moeilijke dingen des levens worden bijna nooit aangeroerd. Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
quote:zijenhij schreef op 11 februari 2012 @ 14:16:

Sense; is ie dat niet bang dat je het elders leuker ga vinden, als totaalpakket? En wat vindt hij dat jij dan vaak weg bent? Heeft ie een andere tijdopslorpende hobby?

Ik ben niet vaak bij minnaar, en als ik bij hem ben, dan weet nr1 dat niet, dat is hoe hij het wil.. Ik kan het gelukkig door de weeks overdag plannen. Ik heb een tijdje apart gewoont, toen konden we wel vaker afspreken.. Onze relatie is trouwens erg opgebouwd uit de zelfstandigheid van beiden, we hebben beide onze eigen hobbies waar we veel voor van huis zijn.

Of nr1 daar bang voor is weet ik eigenlijk niet, daar wil hij niet over praten.

@ Secr, als ik jou was zou ik aan je nr2 aangeven dat je er voor hem bent indien nodig, en laat het dan aan hem over hoe hij wil dat jullie er mee omgaan.. Wil hij er over praten, dan zal hij dat wel doen..
Hoi allemaal,

Met rooie oortjes dit topic zitten lezen. Ik heb geen nr. 2. Alleen denk ik er de laatste jaren steeds vaker over. Er is een bepaald verlangen. Maar waar en hoe ontmoeten jullie ze? Ik durf niet te dicht bij huis.... niet op school van de kids, niet op werk, niet op hobby en sport. Mij allemaal te "dichtbij". Dating site vind ik weer te ver weg. Ik ben blijkbaar nog beetje groen op dit gebied?

Wat moet ik er mee? Hoe hebben jullie je nr 2 ontmoet??!

Groetjes

Anja
@ Anja,.. mijn nr2 vond mij.. Kende hem al 8 jaar als collega

Stel dat ik zou moeten zoeken.. zou ik ook niet weten waar te beginnen..
Anja, ik zou je profiel even aanpassen als ik jou was.

Als je je open stelt voor een nummer twee, komt ie vanzelf op je pad.

Hij is er nu ook al, alleen herken je hem nog niet en hij jou niet.
Ik lees (weer) even mee hier, heb een leuke man leren kennen, en hij heeft een nr2, maar geen nr1.

Benieuwd naar ervaringen enz, zelf nog niet eerder in deze situatie geweest...
quote:wupje schreef op 12 februari 2012 @ 12:02:

Ik lees (weer) even mee hier, heb een leuke man leren kennen, en hij heeft een nr2, maar geen nr1.

Benieuwd naar ervaringen enz, zelf nog niet eerder in deze situatie geweest...Dat snap ik niet.
quote:zeb schreef op 11 februari 2012 @ 23:07:

Als je je open stelt voor een nummer twee, komt ie vanzelf op je pad.

Hij is er nu ook al, alleen herken je hem nog niet en hij jou niet.

Is dat zo Zeb?

Leg dat is wat breder uit voor Engeltje als je wilt.
quote:houvanjezelf schreef op 09 februari 2012 @ 16:44:

Ik ga ook voor een band.

Kan wel verwarrend zijn.

Na 3,5 jaar afscheid genomen van nr. 2.

Ze is head over heals in love .......

Is iemand anders tegen gekomen dus.

Gelukkig wel goed afgesloten, al was alles wel snel gegaan ineens .....

Jeetje HVJ,voor mijn gevoel was het tot in de eeuwigheid,jij en je minnares.

Jammer dat het zo loopt voor jullie,fijn dat je haar de ruimte kan geven en dat jullie toch contact kunnen houden zonder seks.

Sterkte
quote:donderstraal schreef op 12 februari 2012 @ 15:04:

[...]

Dat snap ik niet.Ik volg dat ook niet helemaal.
Ik begrijp zeb wel, het is meer het feit dat "openstaan voor" leid tot het openstaan van contact maken van en met anderen als je nr. 1. Is feitelijk ook de spijker op zijn kop slaan wat zeb doet.

Iedereen die zich hier "laaft" aan opbouwende anonieme contacten via het internet, van mensen die je irl niet eens kent, snapt daar niet zo heel veel van denk ik. Wat zeb bedoeld is dat als je in een kroeg zit en "openstaat" vanzelf mensen gaat benaderen of dat mensen jou gaan benaderen ) vooral die mensen jij of degene die jou interessant vinden en dus openstaan voor contact. Als daar dan een match uit volgt heb je zomaar beet...

Correct me if I`m wrong zeb....

Ohhh ik ben volgens mij dronken dus let vooral niet op JJ .
anoniem_66765 wijzigde dit bericht op 12-02-2012 17:21
Reden: soms zie je opeen na het lezen van een post de zin van de onzin ;-)
% gewijzigd
@Angel en DS, zijn nr 2 is getrouwd, heeft dus wel een nr 1.

Hij geeft zelf aan dat zij zijn nr2 is, omdat hij dus in zijn hart en leven ruimte heeft en wil geven aan een nr1.
@wupje: zegt hij daarmee dat hij wel iets met je wil maar ook contact blijft houden met zijn nr 2?

En hoe zit het met jezelf dan, is er bij jou een nr 1?
@Nicole, we zijn elkaar nog volop aan het leren kennen, zover gaan we nog niet, maar duidelijk is dat hij openstaat voor een Nr 1. De relatie met zijn nr2 is erg belangrijk voor hem, die blijft onveranderd.

Ik ben single. Heb veel bewondering en respect voor de manier waarop ze (hij, zijn nr2, én haar man) met elkaar omgaan, sta hier niet negatief tegenover....
quote:angel1971 schreef op 12 februari 2012 @ 16:45:

[...]

Is dat zo Zeb?

Leg dat is wat breder uit voor Engeltje als je wilt.quote:JanJurk schreef op 12 februari 2012 @ 17:00:

Ik begrijp zeb wel, het is meer het feit dat "openstaan voor" leid tot het openstaan van contact maken van en met anderen als je nr. 1. Is feitelijk ook de spijker op zijn kop slaan wat zeb doet.

Iedereen die zich hier "laaft" aan opbouwende anonieme contacten via het internet, van mensen die je irl niet eens kent, snapt daar niet zo heel veel van denk ik. Wat zeb bedoeld is dat als je in een kroeg zit en "openstaat" vanzelf mensen gaat benaderen of dat mensen jou gaan benaderen ) vooral die mensen jij of degene die jou interessant vinden en dus openstaan voor contact. Als daar dan een match uit volgt heb je zomaar beet...

Correct me if I`m wrong zeb....

Ohhh ik ben volgens mij dronken dus let vooral niet op JJ .

Je gaat signalen herkennen en geeft ze zelf af.

Na heel veel jaren, eigenlijk mijn hele leven gedacht te hebben dat je maar bij één vrouw mocht horen, waren andere vrouwen voor mij een soort taboe. Daar keek ik niet naar, nah soms wel maar dan voelde ik me schuldig.

En dan ineens een wending in je relatie, seks met en aandacht van een ander mag, is ok. Even later seks met een ander gehad en dat was zwaar prettig!

Sinds die ervaring kijk ik anders om me heen, sta ik open voor spannende ervaringen. Ik ben alert op signalen, een blik, een woord, ook geschreven woord JJ, ik leer ineens allemaal andere vrouwen kennen waarbij ik me prettig voel, mezelf mag zijn.

Ik verbaas me er over, want ik had nooit be en gedacht dat er vrouwen rond lopen die geil worden van zoals ik ben.

Maar die zijn er dus, ik kom ze tegen op mijn pad. En zij mij.

Omdat ik me open stel en omdat ik signalen nu herken.

En een beetje gezonde lef en zelfvertrouwen natuurlijk.:)

Mensen zoals wij zijn overal, kunst is om ze te vinden.

Als je je zelf accepteert, als je durft na te streven wat je wilt en zoekt dan ga je mensen ontmoeten die bij je passen. Moet je wel wat voor doen, ze komen niet zomaar je (slaap)kamer binnen gelopen.

JJ, je onderschat de impact die virtueel contact kan hebben mijn inziens.

Ook daar stel je je open op, misschien nog wel gemakkelijker. En ook daar, zelfs hier op minnaar krijg en vind je signalen.

Mensen leren elkaar kennen, komen in contact door signalen op te pikken, werk maken van je nieuwsgierigheid naar iemand.

Veel blijft virtueel, maar heel af en toe...
Ha zeb! Wat een mooie reactie en wat een openheid, mooi om te "zien" hoe je het ervaart en wat je ervan meegenomen hebt voor jezelf.

Ik onderschat de impact van het digitale contact niet overigens, ook daar ben ik al eens geweest. Wat me daarin trof was vooral de irl ontmoeting die me danig verraste (in negatieve zin wel te verstaan!) . Vandaar dat ik me daar iets wat van distantieer...
Mooi omschreven Zeb en JJ, en inderdaad zo werkt het.. Als je open staat voor iets kom je het tegen.. Ik was jaren in mezelf gekeerd over mijn frustraties, en mijn verlangens.. tot ik openstond voor communicatie met anderen.. tot ik iemand tegen het lijf liep die zorgde dat ik me openstelde..

Wist je dat dit grappig genoeg met alles werkt? Automerken bijvoorbeeld.. vanaf de dag dat je een bepaalde auto hebt gekocht.. kom je hem in ene overal tegen!... of je koopt een auto in een voor jou specifieke kleur.. geheid dat de weg vol rijdt met die kleur..

Sterker nog.. er is een boek dat het volgende omschrijft als je op zoek bent naar een partner met bepaalde eigenschappen. Stop een lijstje in je jaszak, op dat lijstje staan de eigenschappen van jou ideale partner.. je zult zien dat je veel meer mensen gaat tegenkomen die die eigenschappen hebben...

Science fiction?... wel nee, maar op het moment dat jij dat lijstje in je zak steekt sta je er voor open.. die mensen kwam je altijd al tegen!... maar je zag ze niet :D
Het weekend is voorbij gevlogen. Zaterdag met n2 uitgeweest en het was heerlijk!! Samen gestapt tot in de late (vroege) uurtjes - geen sex wel vurige kustpartijen. :-)

Wat een kinky date is? Kortstondige kinky sexontmoetingen van pakweg een half uurtje tussendoor op een geheime plek.

Hi Rooss. Als antwoord op jouw vraag: nee, ik heb mijn n1 niet gevraagd wat hij nodig heeft om mijn verliefdheid te kunnen handelen. Ik weet wat hij nodig heeft: heel veel zekerheid dat ik niet vertrek, een veilig gevoel en het gevoel het allerbelangrijkst voor mij te zijn. Ik doseer de informatie over n2 - want hij wist bijvoorbeeld met wie ik uit ben geweest. Stukje bij beetje laat ik weten dat mijn n2 speciaal voor mij is en probeer ik hem ervan te overtuigen dat hij zich daar geen zorden om moet maken. Zo hoop ik het vertrouwen te winnen en ook zelf langzaam comfortabeler met de situatie te worden.

Het is een verwarrend en moeizaam proces, soms voel ik me extatisch gelukkig en soms vloeien er tranen. Er zullen veel mensen zijn die zullen adviseren om n2 te laten voor wat het is en te kiezen voor mijn huidige relatie. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan in mijn geval. Er zijn niet zoveel speciale mensen waarmee het zo goed 'vibreert' en als je ze tegenkomt gooi je ze niet zomaar overboord - ik niet althans. We hebben elkaar blijkbaar nodig en ik hoop nog heel lang....

En Rooss, ik kan me heel goed voorstellen dat je op dit moment niet op een relatie zit te wachten. Toch geef je aan dat je wel degelijk je hart zou kunnen verliezen maar blijkbaar beschikt je minnaar dus niet over de juiste magic om je daar te raken. In ieder geval wens ik je sterkte maar ook heel veel goede, fijne en warme momenten. Liefde is iets moois en manifesteert zich in vele vormen weet ik ondertussen.
Iemand vroeg of de n1's ook een n2 hebben. Voor zover ik weet heeft mijn n1 geen n2. Hij is wel verliefd geweest en er is ook wel iemand die in aanmerking zou kunnen komen maar uit loyaliteit naar mij is hij daar niet aan begonnen. Hij vroeg zich direct hardop af of loyaliteit gepast was en noodzakelijk...

Ik denk dat je veel van iemand kan houden, loyaal kan blijven én een 2e speciale band erop na kan houden. Ben het aan het exploreren....
Aphrodite, helemaal waar. Hoe lief deze man ook is, hij heeft niet de eigenschappen die hem tot een geschikte partner maken voor mij. Gisteren heeft hij het verbroken trouwens, een gedwongen keuze en dat is echt rot. Ik weet hoe verdrietig hij nu is maar ik vind zijn besluit super sterk. Ik was echt bang dat hij zou afglijden met mij als trigger en ik hoop dat hij op tijd op de rem heeft getrapt. Vanavond bellen we even.

Dat jouw nr 2 niet voor een evt nr 1 gaat uit loyaliteit voor jou vind ik op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Zijn levensgeluk zou voorop moeten en mogen staan, jammer dat hij een potentiële levenspartner laat schieten voor iemand die nooit de zijne zal worden.
Rooss, dit ging over mijn n1 - mijn levenspartner. Mijn n2 heeft ook een levenspartner en zal ook niet bij haar weggaan.

N1 heeft een speciale vriendin met wie hij zich kan voorstellen dat er weleens wat zou kunnen gebeuren...ter aanvulling. :-)
Ow sorry, ik las het niet goed. Tja, als ik mijn 2 bloemenvaasjes koffie niet heb genuttigd `s morgens krijg je dit soort verklutsingen. Ik snap `m!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven