Altijd weer die autodrop...

13-02-2012 09:12 34 berichten
Grrr, ik heb de laatste tijd twee zakken Autodrop gekocht die zogenaamd gemixt zijn (total loss, geloof ik).

Daar zouden dus ook colasnoepjes en roze auto's in moeten zitten. Allebei de zakken (zat weken tussen de aankoop) hetzelfde verhaal:

1 colasnoepje, twee roze snoepjes en honderd vieze oranje en gele snoepjes.

Waarom toch? Zouden die gele en oranje goedkoper zijn? Of heb ik een andere smaak dan de gemiddelde Nederlander en is de rest van het land juist dol op die gele en de oranje snoepjes?

Hebben we hier op het forum een Autodropexpert die een antwoord op deze dringende vraag kan geven?
En als de rode de lekkerste zijn, waazom kopen jullie gewoon geen rode zak? Of bestaan die niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde ervaring en koop nu alleen nog de rode cadillacs. Mijn vriend koopt vaak de mixzakken, en dan vind ik zo'n zak halfvol met alleen de gele en oranje (en van die half drop, half kleur, die zitten er toch ook in) in zijn auto als ik die leen. Hij eet dus ook eerst de lekkere op. Alleen de cadillacs wil hij niet kopen want vindt hij saai.
Hoe kan het dat er soms verschil zit tussen de mixverhouding?

De samenstelling van de mix is ongelijk. Van sommige varianten zullen er soms wat minder of meer (of soms wel eens geen) in de verpakking zitten.

De producten worden voor het verpakken in een trilbak gestort. Hier worden de verschillende producten op elkaar gestort in voorgeschreven verhoudingen. Door de trilbak worden de smaken door elkaar gemengd. Het kan wel eens voorkomen dat er niet goed genoeg gemengd is, alvorens ze verpakt worden. Het is technisch gezien (nog) niet mogelijk om de verdeling precies evenredig te krijgen.

Bovenstaande komt van de FAQ van Autodrop. klikkerdeklik
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat ze heel goed weten dat mensen vaak de rode of roze snoepjes lekkerder vind dan de gele of oranje, en er juist daarom minder van in doen zodat men sneller nieuwe koopt.

Lijkt me niet eens zo gek aangezien ik echt in alle snoepzakken die ik koop veel meer van de "minder" lekkere snoepjes aantref dan de gene die ik ( en meerdere met mij ) lekker vind.
Aha, in twee posts onder elkaar het antwoord. Ddandelion geeft de officiele reden en sunglass de echte!
Ik zou nu heul blij zijn met die twee roze; ik krijg die hele zak onmogelijk open in de auto, niet achter t stuur, zelfs niet met twee handen, zelfs niet als bijrijder.... Help... Wat doe ik fout!? (en waarom heet het dan in hemelsnaam AUTOdrop???)
Dat heb je ook bij de gemengde drop van Venco (zit in zo'n zwarte doos). Heeeel veel honingraat drop, iets minder muntdrop, weinig boederijdrop en een enkel kokindje Van mij mag het andersom zijn
Nu heb ik trek in roze cadillacjes, zucht
quote:dddandelion schreef op 13 februari 2012 @ 10:27:

Hoe kan het dat er soms verschil zit tussen de mixverhouding?

De samenstelling van de mix is ongelijk. Van sommige varianten zullen er soms wat minder of meer (of soms wel eens geen) in de verpakking zitten.

De producten worden voor het verpakken in een trilbak gestort. Hier worden de verschillende producten op elkaar gestort in voorgeschreven verhoudingen. Door de trilbak worden de smaken door elkaar gemengd. Het kan wel eens voorkomen dat er niet goed genoeg gemengd is, alvorens ze verpakt worden. Het is technisch gezien (nog) niet mogelijk om de verdeling precies evenredig te krijgen.

Bovenstaande komt van de FAQ van Autodrop. klikkerdeklik

en toch is dit de hele waarheid

Op elke verpakking staat inmiddels ook dat de mixverhouding per verpakking kan wisselen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven