Ben jij een yup?

12-02-2012 18:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die zich niet thuisvoelt onder de Tokkies, de kakkers, de tokkers of de stakkers... Misschien ben je een yup? (young urban professional)

Let op: ook deze typering uiteraard met een flinke korrel zout nemen!

Je bent hoogopgeleid

Je hebt een paar jaar extra gedaan over je opleiding door allerlei commissie- en bestuurswerk bij je studie- dan wel studentenvereniging; je ziet je oude jaarclubgenoten nog minstens één keer per week

Je werkt in het bedrijfsleven, hebt een traineeschap van een jaar achter de rug en werkt nu vijftig uur in de week voor een flink salaris, óf je werkt als AIO voor je PhD-degree en bezoekt minstens één keer per jaar een imposant congres in het buitenland

Je doet boodschappen bij de Albert Heijn of bij de lokale groenteboer/slager/bakker/kaasboer, liefst zoveel mogelijk biologisch/ecologisch verantwoord/fair trade

Je bent vegetariër (ook wel ‘vega’ genoemd) of flexitariër en je probeert bewust regelmatig vis of tofu te eten en vlees te vermijden (afkeer van kiloknallers)

Als je een keer uit tijdsnood uit pakjes kookt maak je uitvoerig excuses tegenover je gasten

Je drinkt bier tijdens het uitgaan want overgehouden uit je studententijd, in de zomer drink je rosé of witbier met citroen op het terras

Je barbecuet in de zomer met je vrienden in het stadspark (vega? )

Je hebt het over bubbels in plaats van champagne

Je hebt minstens één grote reis gemaakt naar Zuid-Amerika, Azië of Afrika en hebt daar drie maanden vrijwilligerswerk gedaan en gebackpackt, waar je een waarbenjij.nu blog over hebt bijgehouden

Je gaat naar yoga en doet mindfulness cursussen

Je bezoekt de nieuwste feestjes en clubs die nog niet iedereen kent, je gaat elk jaar steevast naar enkele festivals en houdt van onbekende bands

Je zit de hele dag door op Facebook en Twitter, maar je hebt je Hyves account opgezegd want dat is te kinderachtig en niet handig om contact te houden met al je internationale vrienden

Je leest de NRC Next, de Elsevier, Psychologie Magazine en alle boeken uit de boeken-top-10 van de Bruna die iedereen je aanraadt

Je kijkt naar documentaires via Uitzendinggemist.nl; tv kijk je ‘eigenlijk bijna nooit meer’ of je hebt je tv zelfs het huis uit gedaan

Je gaat het liefst naar filmhuisfilms en bezoekt filmfestivals waar je obscure documentaires kijkt

Je woont – afhankelijk van hoe kort geleden het is dat je bent afgestudeerd - in een duur studentenhuis voor werkende mensen, een veel te dure koopstudio midden in de stad, een rijtjeshuis in een vinexwijk of een twee-onder-één-kap aan het water net buiten de grote stad

Je wacht met het beginnen aan kinderen tot minimaal je dertigste, want eerst carrière maken en getrouwd zijn (ook al roep je heel hard dat je trouwen onzin vindt)

Je hebt de nieuwste iPhone, een Mac en download alle toffe apps zodra ze uitkomen

Je gebruikt veel Engelse termen en andere turbotaal (zie bijvoorbeeld de bullshit bingo)

Wat mist er nog...?
quote:Je bent hoogopgeleidJa

Je hebt een paar jaar extra gedaan over je opleiding door allerlei commissie- en bestuurswerk bij je studie- dan wel studentenvereniging; je ziet je oude jaarclubgenoten nog minstens één keer per week Niet echt, ik doe wel twee bachelors. Telt dat ook?

Je werkt in het bedrijfsleven, hebt een traineeschap van een jaar achter de rug en werkt nu vijftig uur in de week voor een flink salaris, óf je werkt als AIO voor je PhD-degree en bezoekt minstens één keer per jaar een imposant congres in het buitenland Ik zit inderdaad te twijfelen tussen PhD en traineeships

Je doet boodschappen bij de Albert Heijn of bij de lokale groenteboer/slager/bakker/kaasboer, liefst zoveel mogelijk biologisch/ecologisch verantwoord/fair trade Appie!

Je bent vegetariër (ook wel ‘vega’ genoemd) of flexitariër en je probeert bewust regelmatig vis of tofu te eten en vlees te vermijden (afkeer van kiloknallers) geen vegetariër.. eet wel weinig vlees maar eet geen vis

Als je een keer uit tijdsnood uit pakjes kookt maak je uitvoerig excuses tegenover je gasten ik ben student, dan is alles veroorloofd

Je drinkt bier tijdens het uitgaan want overgehouden uit je studententijd, in de zomer drink je rosé of witbier met citroen op het terras Nee, ik drink geen alcohol

Je barbecuet in de zomer met je vrienden in het stadspark (vega? ) mwah, geen fan van de barbecue

Je hebt het over bubbels in plaats van champagne ik praat niet over alcohol :P

Je hebt minstens één grote reis gemaakt naar Zuid-Amerika, Azië of Afrika en hebt daar drie maanden vrijwilligerswerk gedaan en gebackpackt, waar je een waarbenjij.nu blog over hebt bijgehouden Helaas niet.. komt nog

Je gaat naar yoga en doet mindfulness cursussen dat probeer ik, hou het alleen nooit vol

Je bezoekt de nieuwste feestjes en clubs die nog niet iedereen kent, je gaat elk jaar steevast naar enkele festivals en houdt van onbekende bands Nee

Je zit de hele dag door op Facebook en Twitter, maar je hebt je Hyves account opgezegd want dat is te kinderachtig en niet handig om contact te houden met al je internationale vrienden klopt redelijk

Je leest de NRC Next, de Elsevier, Psychologie Magazine en alle boeken uit de boeken-top-10 van de Bruna die iedereen je aanraadt JA!

Je kijkt naar documentaires via Uitzendinggemist.nl; tv kijk je eigenlijk bijna nooit meer; of je hebt je tv zelfs het huis uit gedaan Klopt.. heb ook geen tv op mijn kamer

Je gaat het liefst naar filmhuisfilms en bezoekt filmfestivals waar je obscure documentaires kijkt Pathe is ook goed voor mij

Je woont ; afhankelijk van hoe kort geleden het is dat je bent afgestudeerd - in een duur studentenhuis voor werkende mensen, een veel te dure koopstudio midden in de stad, een rijtjeshuis in een vinexwijk of een twee-onder-één-kap aan het water net buiten de grote stad studentenhuis!

Je wacht met het beginnen aan kinderen tot minimaal je dertigste, want eerst carrière maken en getrouwd zijn (ook al roep je heel hard dat je trouwen onzin vindt) Nee, al getrouwd en zou graag snel kindjes willen

Je hebt de nieuwste iPhone, een Mac en download alle toffe apps zodra ze uitkomen ben niet zo een Apple fan. Ik heb van alles de beste Samsung. Telt dat ook?

Je gebruikt veel Engelse termen en andere turbotaal Jup! Ik ben geen kakker.. pas ik hier dan beter bij?
Een yup eet echt niet vega!

Dat is leuk voor de geitenwollensokken die met Occupy meedoen.

Een yup eet juist vlees en vis. Vegetarisch voedsel is voor alto's die erg basic leven. Ook de festivals en onbekende bands zijn niet voor yuppen.

Yuppen gaan voor het bekende werk. En gaan niet tussen de blowende festivalgangers staan. Yuppen snuiven en dat doen ze in een club.
Ik ben een yup! ik scoor 14 punten van het lijstje. maar ik wacht ook op de nerd versie, want ik ben een nerd-yup!
quote:Frahim schreef op 12 februari 2012 @ 18:56:

Voor iedereen die zich niet thuisvoelt onder de Tokkies, de kakkers, de tokkers of de stakkers... Misschien ben je een yup? (young urban professional)

Let op: ook deze typering uiteraard met een flinke korrel zout nemen!

Je bent hoogopgeleid

ja

Je hebt een paar jaar extra gedaan over je opleiding door allerlei commissie- en bestuurswerk bij je studie- dan wel studentenvereniging; je ziet je oude jaarclubgenoten nog minstens één keer per week

nee

Je werkt in het bedrijfsleven, hebt een traineeschap van een jaar achter de rug en werkt nu vijftig uur in de week voor een flink salaris, óf je werkt als AIO voor je PhD-degree en bezoekt minstens één keer per jaar een imposant congres in het buitenland

ja

Je doet boodschappen bij de Albert Heijn of bij de lokale groenteboer/slager/bakker/kaasboer, liefst zoveel mogelijk biologisch/ecologisch verantwoord/fair trade

ja

Je bent vegetariër (ook wel ‘vega’ genoemd) of flexitariër en je probeert bewust regelmatig vis of tofu te eten en vlees te vermijden (afkeer van kiloknallers)

ja

Als je een keer uit tijdsnood uit pakjes kookt maak je uitvoerig excuses tegenover je gasten

Hangt ervan af wie de gasten zijn...

Je drinkt bier tijdens het uitgaan want overgehouden uit je studententijd, in de zomer drink je rosé of witbier met citroen op het terras

Nee

Je barbecuet in de zomer met je vrienden in het stadspark (vega? )

Ja

Je hebt het over bubbels in plaats van champagne

nee

Je hebt minstens één grote reis gemaakt naar Zuid-Amerika, Azië of Afrika en hebt daar drie maanden vrijwilligerswerk gedaan en gebackpackt, waar je een waarbenjij.nu blog over hebt bijgehouden

nee

Je gaat naar yoga en doet mindfulness cursussen

God, nee !

Je bezoekt de nieuwste feestjes en clubs die nog niet iedereen kent, je gaat elk jaar steevast naar enkele festivals en houdt van onbekende bands

Nee

Je zit de hele dag door op Facebook en Twitter, maar je hebt je Hyves account opgezegd want dat is te kinderachtig en niet handig om contact te houden met al je internationale vrienden

Ja

Je leest de NRC Next, de Elsevier, Psychologie Magazine en alle boeken uit de boeken-top-10 van de Bruna die iedereen je aanraadt

Twijfel

Je kijkt naar documentaires via Uitzendinggemist.nl; tv kijk je ‘eigenlijk bijna nooit meer’ of je hebt je tv zelfs het huis uit gedaan

Ja

Je gaat het liefst naar filmhuisfilms en bezoekt filmfestivals waar je obscure documentaires kijkt

Nee

Je woont – afhankelijk van hoe kort geleden het is dat je bent afgestudeerd - in een duur studentenhuis voor werkende mensen, een veel te dure koopstudio midden in de stad, een rijtjeshuis in een vinexwijk of een twee-onder-één-kap aan het water net buiten de grote stad

Nee

Je wacht met het beginnen aan kinderen tot minimaal je dertigste, want eerst carrière maken en getrouwd zijn (ook al roep je heel hard dat je trouwen onzin vindt)

Ja

Je hebt de nieuwste iPhone, een Mac en download alle toffe apps zodra ze uitkomen

Ja

Je gebruikt veel Engelse termen en andere turbotaal (zie bijvoorbeeld de bullshit bingo)

Ja

Wat mist er nog...? Verdorie, ik denk dat ik een yup ben ! Hier vreesde ik al voor....
quote:opvakantie schreef op 12 februari 2012 @ 18:58:

Euhm, wat leg je op de BBQ als je vega bent?

Halve courgettes en volgranen-broodjes

Maar ook vis of langoustines ofzo (ik ben een visetende yup).
Misschien ook een yuppending:

-Drinkt de hele dag door Japanse groene thee, tijdens het lezen en schrijven van de wetenschappelijke artikelen en het bekijken en uitvoeren van de statistische analyses.

Of is dat te specifiek?

-Bekijkt meteen alle nieuwe series die veel positieve kritiek ontvangen.

-Gaat minstens een maal per week uiteten in een sushi-restaurant.
quote:Frahim schreef op 12 februari 2012 @ 18:56:

Je bent hoogopgeleid ja

Je hebt een paar jaar extra gedaan over je opleiding door allerlei commissie- en bestuurswerk bij je studie- dan wel studentenvereniging; je ziet je oude jaarclubgenoten nog minstens één keer per week nee

Je werkt in het bedrijfsleven, hebt een traineeschap van een jaar achter de rug en werkt nu vijftig uur in de week voor een flink salaris, óf je werkt als AIO voor je PhD-degree en bezoekt minstens één keer per jaar een imposant congres in het buitenland ja

Je doet boodschappen bij de Albert Heijn of bij de lokale groenteboer/slager/bakker/kaasboer, liefst zoveel mogelijk biologisch/ecologisch verantwoord/fair trade ja

Je bent vegetariër (ook wel ‘vega’ genoemd) of flexitariër en je probeert bewust regelmatig vis of tofu te eten en vlees te vermijden (afkeer van kiloknallers) nee

Als je een keer uit tijdsnood uit pakjes kookt maak je uitvoerig excuses tegenover je gasten ja

Je drinkt bier tijdens het uitgaan want overgehouden uit je studententijd, in de zomer drink je rosé of witbier met citroen op het terras ja

Je barbecuet in de zomer met je vrienden in het stadspark (vega? ) nee

Je hebt het over bubbels in plaats van champagne hell, no

Je hebt minstens één grote reis gemaakt naar Zuid-Amerika, Azië of Afrika en hebt daar drie maanden vrijwilligerswerk gedaan en gebackpackt, waar je een waarbenjij.nu blog over hebt bijgehouden eh... ja dat wel

Je gaat naar yoga en doet mindfulness cursussen nope

Je bezoekt de nieuwste feestjes en clubs die nog niet iedereen kent, je gaat elk jaar steevast naar enkele festivals en houdt van onbekende bands nou... nee

Je zit de hele dag door op Facebook en Twitter, maar je hebt je Hyves account opgezegd want dat is te kinderachtig en niet handig om contact te houden met al je internationale vrienden nope.

Je leest de NRC Next, de Elsevier, Psychologie Magazine en alle boeken uit de boeken-top-10 van de Bruna die iedereen je aanraadt nee.

Je kijkt naar documentaires via Uitzendinggemist.nl; tv kijk je ‘eigenlijk bijna nooit meer’ of je hebt je tv zelfs het huis uit gedaan hell nee, ik kijk BzV, Mijn leven in puin en andere trash, live met begeleiding van het forum!

Je gaat het liefst naar filmhuisfilms en bezoekt filmfestivals waar je obscure documentaires kijkt nope.

Je woont – afhankelijk van hoe kort geleden het is dat je bent afgestudeerd - in een duur studentenhuis voor werkende mensen, een veel te dure koopstudio midden in de stad, een rijtjeshuis in een vinexwijk of een twee-onder-één-kap aan het water net buiten de grote stad nee

Je wacht met het beginnen aan kinderen tot minimaal je dertigste, want eerst carrière maken en getrouwd zijn (ook al roep je heel hard dat je trouwen onzin vindt) ja

Je hebt de nieuwste iPhone, een Mac en download alle toffe apps zodra ze uitkomen ja

Je gebruikt veel Engelse termen en andere turbotaal (zie bijvoorbeeld de bullshit bingo) ja, ook

Wat mist er nog...? Nou, 8 uit 20, ben ik toch minder yuppig dan ik dacht!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Bestaat trouwens de categorie 'omhooggevallen frietboer' nog? Dat was ook een tijdje een hippe kliek op het VF
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Late reactie op oud topic alert:

Je hebt het over 'vriendjes en vriendinnetjes'. Alsof je een kleuter bent.

Je praat met een snelle stem en spreidt branie, gevatheid, hipheid en gehaastheid ten toon.

Je gaat graag naar ironische feestjes, met verkleden en dance muziek. Denk Valtifest.

Je draagt een leren jasje, jeans en de hipste Nike's (air mac is nu geen gabber meer, maar yup)

Je hangt rond op pop-up feestjes op geheime lokaties met dance muziek

Je draagt een zonnebril als de zon niet schijnt.

Je staat altijd met een vriend(inn)engroep op de foto.

Je profielfoto is met een vriendengroep op een feest of alleen in verleidelijke pose op een verleidelijk strand.

Je maakt graag toffe selfies op toffe feesten die laten zien hoe mooi en populair jij bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven