Kip-kerriesalade
maandag 13 februari 2012 om 14:40
Ondanks wat pogingen lukt het me niet om kip-kerriesalade te maken die smaakt zoals uit de winkel, maar dan lekkerder. Dit weekend geprobeerd met gekookte kip, mayonaise en creme fraiche, wat kerriepoeder, kurkuma voor de kleur en wat cayenepeper.
De smaak was wel lekker maar heel mild. De vorige keer had ik er juist te veel kerriepoeder in gedaan en toen was het veel te sterk.
Iemand tips voor een lekkerder smaak?
De smaak was wel lekker maar heel mild. De vorige keer had ik er juist te veel kerriepoeder in gedaan en toen was het veel te sterk.
Iemand tips voor een lekkerder smaak?
maandag 13 februari 2012 om 15:46
wij halen weleens zo'n gegrilde kip bij de supermarkt en dan blijft er altijd best wel wat over. Daarvan maak ik dan weleens kip-kerrie salade. De kip zelf heeft dan al veel smaak want die is gekruid en gegrild.
Dus misschien de kip eerst marineren???
Ik voeg dan namelijk gewoon griekse yoghurt en mayo toe, samen met lekker veel kerrie en wat peper en evt wat zout. Verder niets en het is echt heerlijk (vind ik).
Dus misschien de kip eerst marineren???
Ik voeg dan namelijk gewoon griekse yoghurt en mayo toe, samen met lekker veel kerrie en wat peper en evt wat zout. Verder niets en het is echt heerlijk (vind ik).
maandag 13 februari 2012 om 19:25
Als we kip over hebben van het avondeten, maak ik wel eens kipkerriesalade. Kan dan kipfilet zijn, of bv een hele kip uit de oven. Ik doe er heel simpel alleen mayo, kerrie en evt zout en peper bij. We eten het dan de volgende dag. Dan is de smaak lekkerder en hij heeft dan ook een mooiere, dieper gele kleur.
Als je het lekker vindt, kun je nog bv gekookte eieren en ananas toevoegen. En voor extra pit evt wat sambal.
Als je het lekker vindt, kun je nog bv gekookte eieren en ananas toevoegen. En voor extra pit evt wat sambal.