zoon van 17 wordt vader

12-02-2012 15:21 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet niet helemaal of het topic hier thuis hoort, maar het gaat om het volgende:

Mijn vriendin heeft een zoon van 17 jr die nu een half jaar verkering heeft met een meisje van 18 jr. Een leuk meisje, alleen af en toe wat prinsesjes gedrag. Waarin hij in de meeste gevallen mee gaat. Zo vind ze dat hij maar geen tijd meer met zijn vrienden door moet brengen maar alle tijd aan haar moet besteden. Natuurlijk gaat hij nog wel naar zijn vrienden maar veel minder. En als hij wel gaat heeft hij achteraf de grootste ruzie. Hij begon daar ook steeds meer van te balen. Stiekem hoopte mijn vriendin dat de relatie zou doodbloeden. Maar tot overmaat van ramp kondigde de vriendin van haar zoon aan dat ze zwanger is...

De wereld van mijn vriendin stort in. Haar zoon zou na de opleiding die hij nu volgt gaan studeren in een andere stad. Maar zijn vriendin en ouders hebben bedacht dat hij maar moet stoppen met school en ergens in een fabriek moet gaan werken. Ze leggen zoveel druk op hem met termen "wees een kerel" en "je bent toch geen lafaard" dat hij geneigd is het tegendeel te bewijzen. Natuurlijk vindt mij vriendin dat haar zoon de verantwoordelijkheid moet nemen. Dat laat ze hem ook duidelijk weten. Zo vind ze dat hij ipv 1 avond werken er maar 4 moet werken en dat alles naar de baby moet. Maar is het zo raar dat ze wil dat hij zijn opleiding afmaakt? Is dat niet het beste zodat hij later echt iets voor zijn kind kan betekenen?

Wat vinden jullie?
quote:wynette schreef op 12 februari 2012 @ 23:13:

Ik vind het in die jongen te prijzen dat hij zijn verantwoordelijkheden neemt en desnoods wil gaan werken.

Jouw vriendin heeft hem goed opgevoed.

Ik snap waar je op doelt. Je zal ze de kost geven die het niet (gaan/zullen) doen.

Toch vind ik daarentegen dat dit normaal gedrag is om je verantwoordelijkheid te nemen en dat het ergens verwrongen over komt dat we het gaan prijzen omdát een vader doet wat eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld is of zou moeten zijn.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:newme2012 schreef op 12 februari 2012 @ 21:34:

[...]

Nu nog iedereen gelijk gestemd krijgen.

Ik zou me dan vooral op die jongen richten want ik kan me namelijk best voorstellen dat je als verliefde zeventien-jarige wel je oren laat hangen naar je vriendin en haar ouders. Dan moet je wel stevig in je schoenen staan wil je niet omgepraat worden.

Ik heb namelijk een beetje het vermoeden dat als hij niet gaat doen wat zij willen het er nog wel eens op uit kan draaien dat hij naar de zijlijn geschoven wordt. En wat zou jij dan doen als zeventien-jarige als je relatie er vanaf hangt en het contact met je kind in het geding is?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:newme2012 schreef op 12 februari 2012 @ 21:14:

[...]

Hij is al aangenomen, bij de politie academie. Maar ze vind het maar niets dat hij daarvoor naar een andere stad moet.Wat goed! Hij moet zich niet van de wijs laten brengen hoor! Alleen zo kan hij zijn kind een beetje een stabiele basis geven.
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 12 februari 2012 @ 21:01:

Branwen, Je kunt best full time werken en studeren. Er zijn er massa´s die dat doen. Dus waarom kan deze knul dat niet?Tuurlijk Alles kan. Maar dan moeten de omstandigheden waarin je dat doet, wel ideaal zijn en dat zijn ze niet. Bovendien is die jongen al aangenomen op de politie-academy. Als die vriendin en haar ouders het er niet mee eens zijn, dan is het dikke pech. Ze mogen blij zijn dat hij zijn verantwoording wil nemen en voor hem is dat op deze manier. Eens met VC: ze lijkt me een draak van een meid.
quote:newme2012 schreef op 12 februari 2012 @ 21:05:

[...]

Zoals ook al eerder is gezegd, dit doet hij al. Alleen willen zij en haar ouders dat hij helemaal stopt met studeren!tssssk..........schandalig om zo'n jongen zo onder druk te zetten....hoe stevig staat die jongen eigenlijk zelf in zijn schoenen?
Tuurlijk moet hij zijn opleiding afmaken!!

En zij ook, hoe verzinnen die ouders dat zeg dat hij maar in een fabriek moet gaan werken.

Ik zou als ik je vriendin was toch een heel pittig woordje met die ouders hebben.
Als de jongen zijn oren naar zijn vriendin laat hangen - wat enigzins begrijpelijk is gezien zijn leeftijd - dan zou ik hem voor ogen houden dat hij zijn droom niet voor haar moet opgeven, omdat hij dit haar wel eens enorm kwalijk zou kunnen gaan nemen in de toekomst, en dat dit de relatie niet ten goede zal komen.
quote:_Branwen_ schreef op 12 februari 2012 @ 15:48:

[...]

Ik zou de jongen ten sterkste afraden om met haar te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Mocht de relatie spaak lopen, en die kans lijkt me eerlijk gezegd wel groot, dan zou hij partneralimentatie moeten betalen.DIT DUS
Natuurlijk moet hij zijn opleiding gaan doen én afmaken.

Heeft die vriendin het soms expres gedaan, zwanger raken? Sjonge jonge, en verder helemaal niets doen? Zomaar wat op de bank zitten? Een meid van 18?

Sterkte voor hem, wat een rotsituatie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zou ook zorgen dat hij het kind erkend, en via de rechter gedeeld ouderschap afdwingt. Met meisje en haar ouders de dagen afspreken (bv. week om week, of vaste dagen in de week met een weekend om en om). Gedoe om geld is dan onzinnig, want je hebt toch alles dubbel nodig.

Ik zou absoluut een huwelijk uitsluiten, want ze lijkt niet erg sympathiek.
quote:_lupine_ schreef op 12 februari 2012 @ 23:01:

[...]

Ik vind het helemaal niet zo kort door de bocht. Sowieso zou ik erop aandringen en dat zal in de ogen van veel mensen wel moreel verwerpelijk zijn, maar ik zou het echt doen.

Van wat ik over haar hier heb gelezen is ze een tokkie in een prinsessenpakkie.

Daarnaast is het zo dat als het over andere onderwerpen gaat er al snel geroepen dat een meisje pas 17 is en dat ze nog is bepaalde dingen te bevatten en nog sturing nodig heeft, dat haar ouders haar nog dingen kunnen verbieden, etc.

Maar in het geval van zwangerschap: hands off, het is haar keuze.

En dat begrijp ik niet. Ik vraag me echt af of dat meisje zelf weet waar ze aan begint.

Je schreef ook ergens dat een abortus ook gevolgen heeft.

Natuurlijk, vast wel. Ze zal het er vast moeilijk mee krijgen, maar de gevolgen van het kind wel krijgen zijn natuurlijk vele male groter.Nee hoor, helemaal niet moreel verwerpelijk. Ik ben het volledig met je eens. Hier komt niks van terecht.

Er zijn genoeg vrouwen die toen ze 17 waren een kind kregen en dat is goedgekomen.Ik vind het in die jongen te prijzen dat hij zijn verantwoordelijkheden neemt en desnoods wil gaan werken.

Hij zal snel volwassen worden maar hij is nu nog net niet volwassen genoeg om alles te overzien , ook voor de toekomst.

Hij zou kunnen werken en een deeltijdopleiding in de avonduren kunnen volgen of andersom, studeren en ernaast werken.

Hij zal veel van zijn meisje houden en dat is een betere toekomstvoorspeller dan leeftijd etc.Het ligt er maar aan wat jij goedgekomen noemt. Ik vind het enorm kansloos en nogal Tokkie overkomen.

Er zijn genoeg vrouwen die toen ze 17 waren een kind kregen en dat is goedgekomen.

Ik vind het in die jongen te prijzen dat hij zijn verantwoordelijkheden neemt en desnoods wil gaan werken.

Hij zal snel volwassen worden maar hij is nu nog net niet volwassen genoeg om alles te overzien , ook voor de toekomst.

Hij zou kunnen werken en een deeltijdopleiding in de avonduren kunnen volgen of andersom, studeren en ernaast werken.

Hij zal veel van zijn meisje houden en dat is een betere toekomstvoorspeller dan leeftijd etc.Je vergeet alleen nog , " en ze leefden nog heel lang en gelukkig " .
Ach kom nou, Malu, ik heb zoveel vrienden/vriendinnen wiens ouders net als de mijne al op hun 17e/18e/19e getrouwd waren en dus ook net voor of rond hun 20e hun eerste kind kregen. Dan zou die hele generatie uit Tokkies bestaan?

Verder: ik zou niet coute que coute vasthouden aan nu studeren. Er zijn al meerdere alternatieve routes geopperd: werken en leren tegelijk, full time werken en in de avonden studeren, part time werken en part time studeren, hele volksstammen vaders hebben dat vroeger gedaan, de mijne studeerde vroeger ook nog terwijl hij ook werkte, getrouwd was en een kind (ik) had.

Belangrijker lijkt me echter om nu goede juridische afspraken te maken omtrent erkenning, gezag, co-ouderschap of omgang, want het klinkt alsof daar op korte termijn veel grotere problemen in te verwachten zijn.

Die zoon kan best een jaartje er tussenuit, hij is nog jong genoeg om ook een jaar later weer naar school te gaan. Maar als nu de erkenning en de omgang vreselijk escaleert, dan ben je verder van huis.

Als ik de moeder in kwestie was, dan zou ik dus eisen dat er nu al harde afspraken gemaakt worden. Ik zou nu al een co-ouderschap juridisch gaan regelen, en zou dat betekenen dat mijn zoon een jaar vertraging oploopt omdat ie het eerste jaar met een baby moet wennen, dan is dat maar zo.

Maar gaan werken om haar te supporten terwijl de baby alleen daar is, dat zou hem sowieso niet worden. Prima, mijn zoon is zo stom geweest om een kind te gaan maken op zijn 17e, daar zou ik hem dus in bijstaan, maar wel op een manier waarin ik zelf en mijn zoon ook invloed hebben op de toekomst van dat kind.
Am Yisrael Chai!
@ TO, als ik jou was zou ik toch wat prive gegevens verwijderen, over dat ie al is toegelaten op de opleiding.
tja, zo zie je maar, de een heeft als 17 jarige totaal andere hobby dan een ander 17 jarige.
Wat zegt de moeder van het meisje ervan?
quote:redband schreef op 13 februari 2012 @ 11:38:

@ TO, als ik jou was zou ik toch wat prive gegevens verwijderen, over dat ie al is toegelaten op de opleiding.

Het liefst zou ik het hele topic verwijderen...

Weet iemand of dat kan?
Even richting de moderators gaan bij overige!

Of een mail sturen, het adres vind je bij de regels.
quote:malu3 schreef op 13 februari 2012 @ 10:07:

[...]

Het ligt er maar aan wat jij goedgekomen noemt. Ik vind het enorm kansloos en nogal Tokkie overkomen.

Nou nou malu, wat een vooroordeel.

Kansloos is maar wat je er zelf van maakt en hoeveel steun en advies je daarbij krijgt( en waar je uiteindelijk gelukkig van wordt)

En tokkie? ook het meisje uit de magnifieke villa waar vader zijn dikke volvo voor de deur heeft staan kan zwanger raken op haar 17.
quote:consuelabananahammok schreef op 13 februari 2012 @ 12:24:

[...]

Nou nou malu, wat een vooroordeel.

Kansloos is maar wat je er zelf van maakt en hoeveel steun en advies je daarbij krijgt( en waar je uiteindelijk gelukkig van wordt)

En tokkie? ook het meisje uit de magnifieke villa waar vader zijn dikke volvo voor de deur heeft staan kan zwanger raken op haar 17.Ik maak gewoon een optelsom. Een meisje van 18 die zwanger is geworden van haar vriendje van 17 die ze nog maar een half jaar kent. Ieder weldenkend mens zou dan toch voor een abortus in een zo vroeg mogellijk stadium kiezen. Het zwangere meisje is van plan om lekker thuis te blijven omdat ze werken niet ziet zitten. Nou dat vind ik dus Tokkie, er geen enkele moeite mee hebben om te parasiteren en dat zegt mij ook genoeg over de opvoeding die het meisje heeft gehad.
De eerste vraag die in mij op kwam na het lezen van dit topic was:

Willen beide pubers het kind wel houden?

De tweede vraag:

Of staan deze pubers heel erg onder druk van ouders aan de kant van de zwangere prinses?

En dan lijkt het me verder uit het topic zeer duidelijk dat beide toekomstige ouders ZEER ZEKER hun opleiding moeten afmaken. Beter voor ouders EN baby. Waarom zou je je toekomst weggooien? Laat die jongen dat zich eens afvragen. Wat een rot situatie zeg..

Sterkte!
Over vooroordelen gesproken...
Een voorbeeld in mijn omgeving.

Man en vrouw, allebei in de 50.

Zijn was op haar 16e ongepland zwanger van hem(17).

Trouwen met toestemming en ook meteen een woning.

Op haar 19e weer (gepland) zwanger.

Zijn nog steeds gelukkig samen.

Hij is meteen gaan werken en heeft via het bedrijf opleidingen gevolgd.
[quote]wynette schreef op 13 februari 2012 @ 16:24:

Een voorbeeld in mijn omgeving.

Man en vrouw, allebei in de 50.

Zijn was op haar 16e ongepland zwanger van hem(17).

Trouwen met toestemming en ook meteen een woning.

Op haar 19e weer (gepland) zwanger.

Zijn nog steeds gelukkig samen.

Hij is meteen gaan werken en heeft via het bedrijf opleidingen gevolgd.[/quote]

Wat wil je daar nou mee zeggen? Het is toch superdom om op zo'n jonge leeftijd een kind te krijgen terwijl het niet nodig is. Fijn dat hij meteen is gaan werken en zij dan? Beetje huismoeder spelen? Dat vind ik wel erg 1950 eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven