vanmiddag ingebroken :(
maandag 13 februari 2012 om 17:22
Waarschijnlijk ben ik nu voor bekenden heel herkenbaar, maar soit..
Zo naar!
vanmiddag belde mijn vriend om te vertellen dat er (toen hij even boodschappen aan het doen was) ingebroken is bij ons.
Beide laptops gestolen, de dure horloges van mijn vriend, sieraden van mij (niet dat ik ze ooit droeg) onze digitale spiegelreflex. Bah.
Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.
We zijn allemaal gezond, maar toch baal ik wel behoorlijk. Vooral het idee dat ze hier binnen zijn geweest, best creepy..
O ja, en super stom en onverstandig, maar we hebben geen inboedelverzekering. Heel dom, ik weet het..
Zucht
Zo naar!
vanmiddag belde mijn vriend om te vertellen dat er (toen hij even boodschappen aan het doen was) ingebroken is bij ons.
Beide laptops gestolen, de dure horloges van mijn vriend, sieraden van mij (niet dat ik ze ooit droeg) onze digitale spiegelreflex. Bah.
Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.
We zijn allemaal gezond, maar toch baal ik wel behoorlijk. Vooral het idee dat ze hier binnen zijn geweest, best creepy..
O ja, en super stom en onverstandig, maar we hebben geen inboedelverzekering. Heel dom, ik weet het..
Zucht
maandag 13 februari 2012 om 17:48
maandag 13 februari 2012 om 17:55
Oh Noodles, wat rot! Bij mij is er in december ingebroken, wij waren maar twee uurtjes weg. Ik heb het van de schrik het ook hier van me afgeschreven! Een van mij.
Is de politie er bij geweest? Vaak na een inbraak schakelen zij slachtofferhulp voor je in, daar kun je je verhaal kwijt en ook zij helpen met zaken zoals de verzekering. Dat helpt je echt. Anders zou ik ze zelf even bellen. Het gevoel slijt wel hoor, bij de een sneller dan de ander, maar geef het jezelf de tijd. Voordat je het weet denk je er niet meer dagelijks aan. Slachtofferhulp heeft mij toen verteld dat het zo´n 6 tot 8 weken duurt om van de ergste angst af te komen. Dat was bij mij ook het geval.
Succes, ik zou ze zeker even bellen.
Is de politie er bij geweest? Vaak na een inbraak schakelen zij slachtofferhulp voor je in, daar kun je je verhaal kwijt en ook zij helpen met zaken zoals de verzekering. Dat helpt je echt. Anders zou ik ze zelf even bellen. Het gevoel slijt wel hoor, bij de een sneller dan de ander, maar geef het jezelf de tijd. Voordat je het weet denk je er niet meer dagelijks aan. Slachtofferhulp heeft mij toen verteld dat het zo´n 6 tot 8 weken duurt om van de ergste angst af te komen. Dat was bij mij ook het geval.
Succes, ik zou ze zeker even bellen.
maandag 13 februari 2012 om 17:56
quote:_airecolette_ schreef op 13 februari 2012 @ 17:48:
Wat akelig!
Vergeet niet dat het vaak gebeurt, dat ze na een aantal weken wéér komen omdat er dan nieuwe dingen in huis staan. Ze wéten dat je nieuwe laptops gaat kopen bijvoorbeeld. Niet om je bang te maken, maar wees alert. Inbrekers zouden de doodstraf moeten krijgen wat mij betreft.Wat een enge gedachte, maar goed dat je t zegt, hopelijk hebben we dan inmiddels wél een verzekering..
Wat akelig!
Vergeet niet dat het vaak gebeurt, dat ze na een aantal weken wéér komen omdat er dan nieuwe dingen in huis staan. Ze wéten dat je nieuwe laptops gaat kopen bijvoorbeeld. Niet om je bang te maken, maar wees alert. Inbrekers zouden de doodstraf moeten krijgen wat mij betreft.Wat een enge gedachte, maar goed dat je t zegt, hopelijk hebben we dan inmiddels wél een verzekering..
maandag 13 februari 2012 om 17:57
Als er wordt ingebroken is heel vervelend! Twee jaar geleden zijn er spullen bij mij weggehaald...door een kamerbewoner! Dat is ook heel vervelend. Ik heb hem -samen met de politie- er uit gezet. Gelukkig had ik wel een verzekering...en de meeste spullen heb ik dus vergoed gekregen. Maar het gevoel dat hij in mijn spullen snuffelde etc. dat duurde lang voordat het weg was.
Sterkte!
Sterkte!
maandag 13 februari 2012 om 17:58
maandag 13 februari 2012 om 18:02
quote:BarbaraAnn schreef op 13 februari 2012 @ 17:58:
Oh, en die speeltjes: herkenbaar! De politie kwam sporenonderzoek doen, maar vriend heeft die spulletjes toch maar opgeruimd voordat ze kwamen. Dat die inbrekers het zien als jij er niet bent OK, maar dat de politie er foto´s van maakt waar je bij staat is heel wat minder!
Ja erg he!?
Maar ze liggen in het onderste la, de 2 laden erboven liggen nu ergens anders want daar kunnen vingerafdrukken op zitten.
Duis ze vallen niet heel erg op, maar je ziet ze wel liggen als je goed kijkt..
Misschien toch maar weghalen, ik zie wel..
Oh, en die speeltjes: herkenbaar! De politie kwam sporenonderzoek doen, maar vriend heeft die spulletjes toch maar opgeruimd voordat ze kwamen. Dat die inbrekers het zien als jij er niet bent OK, maar dat de politie er foto´s van maakt waar je bij staat is heel wat minder!
Ja erg he!?
Maar ze liggen in het onderste la, de 2 laden erboven liggen nu ergens anders want daar kunnen vingerafdrukken op zitten.
Duis ze vallen niet heel erg op, maar je ziet ze wel liggen als je goed kijkt..
Misschien toch maar weghalen, ik zie wel..
maandag 13 februari 2012 om 18:02
quote:Onderdezon schreef op 13 februari 2012 @ 17:36:
Schrale troost, maar best kans dat de verzekering toch niets zou vergoeden. Als de sporen van braak niet overtuigend genoeg zijn, keert de verzekering niet uit (bij mij twee keer niet, helaas pindakaas). Heel veel sterkte in ieder geval
Onderdezon, bij mijn dochter is vorig jaar ingebroken.
Alles weg, laptop, tv, iphone, etc.
Geen braaksporen, er was geflippert, deur niet op nachtslot.
Alles is vergoed, gewoon op de inboedel verzekering.
Sterkte TO.
Schrale troost, maar best kans dat de verzekering toch niets zou vergoeden. Als de sporen van braak niet overtuigend genoeg zijn, keert de verzekering niet uit (bij mij twee keer niet, helaas pindakaas). Heel veel sterkte in ieder geval
Onderdezon, bij mijn dochter is vorig jaar ingebroken.
Alles weg, laptop, tv, iphone, etc.
Geen braaksporen, er was geflippert, deur niet op nachtslot.
Alles is vergoed, gewoon op de inboedel verzekering.
Sterkte TO.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 13 februari 2012 om 18:06
quote:nummerzoveel schreef op 13 februari 2012 @ 17:47:
(Moet eerlijk zeggen dat in mijn geval de nieuwe alarminstallatie en de komst van onze waakhond ook wel wat geholpen hebben bij die verwerking )
Nummerzoveel, ik ben ook bang, dat ze weer terugkomen, omdat alles vernieuwd is.
Is een alarminstallatie duur?
(Moet eerlijk zeggen dat in mijn geval de nieuwe alarminstallatie en de komst van onze waakhond ook wel wat geholpen hebben bij die verwerking )
Nummerzoveel, ik ben ook bang, dat ze weer terugkomen, omdat alles vernieuwd is.
Is een alarminstallatie duur?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 13 februari 2012 om 18:16
quote:nummerzoveel schreef op 13 februari 2012 @ 17:30:
Ik zou alsnog een verzekering afsluiten nu, want het is niet ondenkbaar dat ze nog eens terug komen in de veronderstelling dat de verzekering alles heeft vervangen en er dus nieuw spul te halen is.
is bij ons inderdaad gebeurd, jaren geleden!
3 maand na de eerste inbraak, 20.000 gulden aan goederen vnl cd's, kwamen ze terug. en inderdaad we hadden intussen de verzekering uitgekeerd gekregen en bijna alles weer vernieuwd....
Ik zou alsnog een verzekering afsluiten nu, want het is niet ondenkbaar dat ze nog eens terug komen in de veronderstelling dat de verzekering alles heeft vervangen en er dus nieuw spul te halen is.
is bij ons inderdaad gebeurd, jaren geleden!
3 maand na de eerste inbraak, 20.000 gulden aan goederen vnl cd's, kwamen ze terug. en inderdaad we hadden intussen de verzekering uitgekeerd gekregen en bijna alles weer vernieuwd....
maandag 13 februari 2012 om 18:45
Wat naar voor jullie.
Wij hebben -vermoedelijk- een insluiper gehad, toen Snoezeman 's avonds thuis was, maar die heeft niets gemerkt. Hij ging kijken toen hij gerommel hoorde, wat net zo goed Snoezekind kon zijn. Waarschijnlijk keek die insluiper of hij snel sleutels in de gang kon vinden.
Er was niets vermist, vandaar dat Snoezeman niet de politie had gebeld, hij twijfelde enorm aan zichzelf.
Toen ik thuiskwam heb ik geëist dat hij in elk geval een melding ging maken, om eventueel iemands alibi om zeep te helpen.
Een half uurtje later stond de wijkagent voor de deur, maar echte sporen waren er niet. Hij heeft er wel een aangifte van opgemaakt, en het bevel om voortaan áltijd direct te bellen.
Met een vast toestel, bij voorkeur, want als je mobiel belt schijn je ergens midden in het land terecht te komen. Dan moet je volgens de wijkagent in het Navo-alfabet je naam en woonplaats doorgeven, want Groningse gehuchten als Kuttekrabbeveen kennen ze echt niet.
De volgende dag belde Slachtofferhulp nog, hoewel we daar niet om hadden gevraagd. Ik moet zeggen dat die "nazorg" hier blijkbaar erg goed is.
We hebben extra vergrendeling aangebracht.
Wij hebben -vermoedelijk- een insluiper gehad, toen Snoezeman 's avonds thuis was, maar die heeft niets gemerkt. Hij ging kijken toen hij gerommel hoorde, wat net zo goed Snoezekind kon zijn. Waarschijnlijk keek die insluiper of hij snel sleutels in de gang kon vinden.
Er was niets vermist, vandaar dat Snoezeman niet de politie had gebeld, hij twijfelde enorm aan zichzelf.
Toen ik thuiskwam heb ik geëist dat hij in elk geval een melding ging maken, om eventueel iemands alibi om zeep te helpen.
Een half uurtje later stond de wijkagent voor de deur, maar echte sporen waren er niet. Hij heeft er wel een aangifte van opgemaakt, en het bevel om voortaan áltijd direct te bellen.
Met een vast toestel, bij voorkeur, want als je mobiel belt schijn je ergens midden in het land terecht te komen. Dan moet je volgens de wijkagent in het Navo-alfabet je naam en woonplaats doorgeven, want Groningse gehuchten als Kuttekrabbeveen kennen ze echt niet.
De volgende dag belde Slachtofferhulp nog, hoewel we daar niet om hadden gevraagd. Ik moet zeggen dat die "nazorg" hier blijkbaar erg goed is.
We hebben extra vergrendeling aangebracht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 13 februari 2012 om 18:50
Wat verschrikkelijk. Ik heb het ook 2x meegemaakt (toen ik oppaste in het huis van mijn moeder), ze waren 1x zelfs door de slaapkamer geweest waar ik lag. Vreselijk. Ik heb in de woning waar ik nu woon een check laten doen door de politie, die komen kijken of het inbraakveilig is. Je kan dan een keurmerk krijgen en bij sommige firmas kan je op je inboedelverzekering dan ook 20% korting krijgen, ja dan moet je die wel hebben he .
Sterkte. Ik doe overdag als ik boodschappen ga doen nooit mijn voordeur op slot (evt dat er bij brand de brandweer er sneller in kan voor mijn katten), moet ik misschien toch ook maar weer gaan doen.
Sterkte. Ik doe overdag als ik boodschappen ga doen nooit mijn voordeur op slot (evt dat er bij brand de brandweer er sneller in kan voor mijn katten), moet ik misschien toch ook maar weer gaan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 13 februari 2012 om 19:04
quote:_airecolette_ schreef op 13 februari 2012 @ 17:48:
Wat akelig!
Vergeet niet dat het vaak gebeurt, dat ze na een aantal weken wéér komen omdat er dan nieuwe dingen in huis staan. Ze wéten dat je nieuwe laptops gaat kopen bijvoorbeeld. Niet om je bang te maken, maar wees alert. Inbrekers zouden de doodstraf moeten krijgen wat mij betreft.
De regerende elite heeft geen belang bij hogere straffen, vandaar dat inbraak (pakkans ook bijna nul..) vrijwel niet bestraft wordt.
Een Litouwse autodief vertelde dat je in Nederland maximaal iets van 120 euro boete kon krijgen als je inbrak in iemands auto, of de hele auto stal. In zijn eigen land kreeg je daarvoor twee jaar cel. Vandaar dat hij 't hier kwam doen...
Wat akelig!
Vergeet niet dat het vaak gebeurt, dat ze na een aantal weken wéér komen omdat er dan nieuwe dingen in huis staan. Ze wéten dat je nieuwe laptops gaat kopen bijvoorbeeld. Niet om je bang te maken, maar wees alert. Inbrekers zouden de doodstraf moeten krijgen wat mij betreft.
De regerende elite heeft geen belang bij hogere straffen, vandaar dat inbraak (pakkans ook bijna nul..) vrijwel niet bestraft wordt.
Een Litouwse autodief vertelde dat je in Nederland maximaal iets van 120 euro boete kon krijgen als je inbrak in iemands auto, of de hele auto stal. In zijn eigen land kreeg je daarvoor twee jaar cel. Vandaar dat hij 't hier kwam doen...
maandag 13 februari 2012 om 19:09
quote:noodles schreef op 13 februari 2012 @ 17:22:
Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.
Zucht
Laptops en dergelijke kunnen zeer vertrouwelijke en persoonlijke dingen bevatten, lijkt mij dus zeker niet "alleen maar materialistisch"..
(Bij vriendin van mij is ook ingebroken toen zij lagen te slapen, raam geforceerd middels klein gaatje boren en dan iets er doorheen om 't van binnenuit te kunnen openen. Naast autosleutels ook smartphones, en laptops etc weg, met heel veel privé dingen er op).
Politie kent de naam van de Noord-Afrikaanse crimineel (en handlangers), maar er was niet genoeg bewijs schijnbaar...
Mochten ze ooit wel voldoende bewijs verzamelen dan is dat sowieso zinloos: de straf is dusdanig gering dat die misdadiger toch na een paar dagen of weken goede verzorging op onze kosten alweer buiten staat, en zijn walgelijke gedrag voortzet.
Gelukkig de TV en andere waardevolle spullen die het wel overleefd hebben, en het is allemaal maar materialistisch.
Zucht
Laptops en dergelijke kunnen zeer vertrouwelijke en persoonlijke dingen bevatten, lijkt mij dus zeker niet "alleen maar materialistisch"..
(Bij vriendin van mij is ook ingebroken toen zij lagen te slapen, raam geforceerd middels klein gaatje boren en dan iets er doorheen om 't van binnenuit te kunnen openen. Naast autosleutels ook smartphones, en laptops etc weg, met heel veel privé dingen er op).
Politie kent de naam van de Noord-Afrikaanse crimineel (en handlangers), maar er was niet genoeg bewijs schijnbaar...
Mochten ze ooit wel voldoende bewijs verzamelen dan is dat sowieso zinloos: de straf is dusdanig gering dat die misdadiger toch na een paar dagen of weken goede verzorging op onze kosten alweer buiten staat, en zijn walgelijke gedrag voortzet.
maandag 13 februari 2012 om 19:30
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 februari 2012 @ 18:50:
Je kan dan een keurmerk krijgen en bij sommige firmas kan je op je inboedelverzekering dan ook 20% korting krijgen, ja dan moet je die wel hebben he .
Wij hebben een compleet alarm systeem aan laten leggen, met doorbelfunctie naar een alarmcentrale. Wanneer we dat certificaat naar onze verzekering sturen, krijgen we ook korting. Toch bewust gekozen om niet voor die korting te gaan en dat certificaat niet op te sturen.
Wanneer ik in de achtertuin ben, bij de buren een kopje koffie drink, of desnoods even snel een brood moet kopen, zet ik niet altijd het alarm aan. stel dat op zo'n moment mijn huis (weer) leeggehaald wordt, vraag ik me af wat de verzekering dan namelijk doet. De korting krijg je omdat er een alarm is.... maar wanneer die uitstaat? Keren ze dan nog uit?
Dus wel een alarm in huis dat 99 van de 100 keer aanstaat wanneer er niemand thuis is, maar geen verzekering korting. Veel te bang dat ze zeggen "Omdat uw alarm niet aanstond, wat een onderdeel van de overeenkomst is, hoeven wij niet uit te keren"
Je kan dan een keurmerk krijgen en bij sommige firmas kan je op je inboedelverzekering dan ook 20% korting krijgen, ja dan moet je die wel hebben he .
Wij hebben een compleet alarm systeem aan laten leggen, met doorbelfunctie naar een alarmcentrale. Wanneer we dat certificaat naar onze verzekering sturen, krijgen we ook korting. Toch bewust gekozen om niet voor die korting te gaan en dat certificaat niet op te sturen.
Wanneer ik in de achtertuin ben, bij de buren een kopje koffie drink, of desnoods even snel een brood moet kopen, zet ik niet altijd het alarm aan. stel dat op zo'n moment mijn huis (weer) leeggehaald wordt, vraag ik me af wat de verzekering dan namelijk doet. De korting krijg je omdat er een alarm is.... maar wanneer die uitstaat? Keren ze dan nog uit?
Dus wel een alarm in huis dat 99 van de 100 keer aanstaat wanneer er niemand thuis is, maar geen verzekering korting. Veel te bang dat ze zeggen "Omdat uw alarm niet aanstond, wat een onderdeel van de overeenkomst is, hoeven wij niet uit te keren"
maandag 13 februari 2012 om 19:33
quote:Eindeloos schreef op 13 februari 2012 @ 18:02:
[...]
Onderdezon, bij mijn dochter is vorig jaar ingebroken.
Alles weg, laptop, tv, iphone, etc.
Geen braaksporen, er was geflippert, deur niet op nachtslot.
Alles is vergoed, gewoon op de inboedel verzekering.
Sterkte TO.
Wat aardig. Hier idem. Mijn glasheldere inboedelverzekering van destijds meldde mij dat ik een vergoeding op mijn buik kon schrijven (ondanks het feit dat de dader notabene was gepakt. Buit was inmiddels wel weg )
Nouja, inmiddels een andere verzekering en een beter huis
[...]
Onderdezon, bij mijn dochter is vorig jaar ingebroken.
Alles weg, laptop, tv, iphone, etc.
Geen braaksporen, er was geflippert, deur niet op nachtslot.
Alles is vergoed, gewoon op de inboedel verzekering.
Sterkte TO.
Wat aardig. Hier idem. Mijn glasheldere inboedelverzekering van destijds meldde mij dat ik een vergoeding op mijn buik kon schrijven (ondanks het feit dat de dader notabene was gepakt. Buit was inmiddels wel weg )
Nouja, inmiddels een andere verzekering en een beter huis
maandag 13 februari 2012 om 19:52
TO, als ze een verdachte aanhouden, dan kan je je voegen als benadeelde partij. Misschien kan je dan op die manier iets van de schade vorderen.
Quattro, jij zou eens niet zoveel moeten geloven van wat anderen zeggen. De richtlijn van de rechtbanken schrijft voor autoinbraken een gevangenisstraf van 3 weken onvoorwaardelijk voor (voor een firstoffender). Hoe je bij een geldboete van 120 euro komt is mij volstrekt onduidelijk, want zelfs voor een simpele winkeldiefstal bij een first offender ligt de geldboete hoger dan 120 euro.
Quattro, jij zou eens niet zoveel moeten geloven van wat anderen zeggen. De richtlijn van de rechtbanken schrijft voor autoinbraken een gevangenisstraf van 3 weken onvoorwaardelijk voor (voor een firstoffender). Hoe je bij een geldboete van 120 euro komt is mij volstrekt onduidelijk, want zelfs voor een simpele winkeldiefstal bij een first offender ligt de geldboete hoger dan 120 euro.
maandag 13 februari 2012 om 19:54
maandag 13 februari 2012 om 21:12
quote:nummerzoveel schreef op 13 februari 2012 @ 19:54:
@Eindeloos
Je hebt heel veel verschillende systemen en ook kunnen per regio de kosten nogal verschillen als je een abonnement op een meldkamer wilt nemen. Gewoon even onderzoeken dus, wat in jullie geval handig is. Een alarminstallatie is in elk geval wel stukken goedkoper dan een grote waakhond
Alarmsysteem hoeft niet te eten, en als je de hond uitlaat blijft het systeem braaf op je huis passen
Let wel op. Bij een alarm met meldkamer enzo is het vaak zo dat ze na 3 ´valse meldingen´ de vierde keer niet meer komen. Dat heb ik eens in een winkel meegemaakt. De eerste drie keren was er niks weg. De vierde keer was de winkel leeg.
Ze weten wat ze moeten hebben en ze weten wie het heeft. Gek genoeg wordt er meestal ingebroken bij mensen waar dat ook zin heeft. Wees dus voorzichtig met nieuwe spullen naar binnen sjouwen! De kans is namelijk groot dat ze je in de gaten houden.
Ook verstandig; kijk vanaf welke plek een inbreker binnen komt, op welk laatje je oog het eerst valt en leg daar een beurs met wat (winkel) pasjes en een paar tientjes. Doe er ook een pasfoto in en wat kleingeld. Een inbreker die alleen maar cash wil, zal bij het vinden van de beurs minder snel geneigd zijn om verder te zoeken.
@Eindeloos
Je hebt heel veel verschillende systemen en ook kunnen per regio de kosten nogal verschillen als je een abonnement op een meldkamer wilt nemen. Gewoon even onderzoeken dus, wat in jullie geval handig is. Een alarminstallatie is in elk geval wel stukken goedkoper dan een grote waakhond
Alarmsysteem hoeft niet te eten, en als je de hond uitlaat blijft het systeem braaf op je huis passen
Let wel op. Bij een alarm met meldkamer enzo is het vaak zo dat ze na 3 ´valse meldingen´ de vierde keer niet meer komen. Dat heb ik eens in een winkel meegemaakt. De eerste drie keren was er niks weg. De vierde keer was de winkel leeg.
Ze weten wat ze moeten hebben en ze weten wie het heeft. Gek genoeg wordt er meestal ingebroken bij mensen waar dat ook zin heeft. Wees dus voorzichtig met nieuwe spullen naar binnen sjouwen! De kans is namelijk groot dat ze je in de gaten houden.
Ook verstandig; kijk vanaf welke plek een inbreker binnen komt, op welk laatje je oog het eerst valt en leg daar een beurs met wat (winkel) pasjes en een paar tientjes. Doe er ook een pasfoto in en wat kleingeld. Een inbreker die alleen maar cash wil, zal bij het vinden van de beurs minder snel geneigd zijn om verder te zoeken.