Griekenland

13-02-2012 09:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit jaar graag op vakantie naar Griekenland. Ik ben er nog nooit geweest, maar heb zo vaak plaatjes gezien waarvan ik denk: jeetje dat is mooi. Mooier dan de meeste tropische stranden waar ik ben geweest!

Alleen ik heb dus geen idee waar in Griekenland dit is, weet verder ook weinig van Griekenland (alle eilanden enzo). Het lijkt me leuk om een paar dagen naar Athene te gaan en dan naar een eiland.

Liever niet heel toeristisch, maar er moet nog wel wat te doen zijn. Met 'te doen zijn' bedoel ik excursies, uitgaan, watersport, leuke restaurantjes etc.

Heeft iemand leuke tips?
Ik ben al een tijdje verliefd op deze bestemming: http://www.elizawashere.n ... ulf/geras_olive_grove.htm

Maar ik ben er nog nooit geweest dus ik kan je geloof ik niet veel verder helpen haha. Maar misschien is die site wel een aanrader als je een niet zo toeristische plek zoekt!
Kreta is erg mooi als je een auto huurt dan kom je echt overal.
Zou je dat nu wel doen? Het is daar erg onrustig en ze staken daar de laatste tijd vaak. Voor je het weet kom je het land niet meer uit omdat er niet gevlogen wordt. Ik zou een andere bestemming kiezen, maar uiteraard moet je het zelf beslissen.
Wij gaan naar Rhodos dit jaar, op de eilanden merk je er niet zo veel van hoor. Hoogstens idd staking van de vliegtuigen oid, maarja die kans heb je met Spanje momenteel ook.
Parga in Griekenland --> Prachtig!
En Cycladen hoppen? Dan ga je eiland hoppen.. Santorini enzo!

Schijnt super te zijn..
Athene overslaan! Stinkstad en de Acropolis staat al 25 jaar in de steigers, dus dat is ook niet echt aantrekkelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ben drie keer in Griekenland geweest 1x op Rhodos en 2x op Kos, beide vond ik erg leuk! Ik denk Rhodos iets leuker, omdat dat wat groter is en die oude binnenstad is heel mooi! Griekenland vind ik een heerlijk vakantieland!
Excursies en watersport is toeristisch. Kiezen dus. Of het één of het ander. Qua tips sluit ik me aan bij Cycladen hoppen. Erg de moeite waard.
Wij zijn nu 2x in griekenland geweest 1x kos en 1x rhodos, dit jaar gaan we ook weer.. Nu naar corfu.... Vind de eilanden zelf leuker dan het vaste land maar dat is ieder voorzich
Ik vind Griekenland heerlijk, maar kom er dit jaar liever niet. 2 jr geleden in het hoogseizoen was het al goed merkbaar met de stakingen (Rhodos), er was geen benzine meer, of blijf je 2 uur staan te wachten met het vliegtuig. Dan ben je blij dat je thuis bent. (niet dat de vakantie daardoor verpest is, maar ik was opgelucht dat we niet een nacht op het vliegveld hoefden door te brengen).

Ik ben jaren geleden in Athene geweest. Wel in verkiezingstijd en dat was al niet prettig met alle demonstraties, het gaat er iets anders aan toe dan bij ons. Ik kan me voorstellen dat het er nu helemaal anders aan toe gaat.

De Acropolis staat inderdaad altijd in de stijgers, maar dat is met zo'n inmens groot en oud gebouw ook niet zo vreemd, ik vind m imposant en zou m graag nog een keer zien. Ik ben ook in Delphi geweest, ook heel indrukwekkend. Mycene, Epidaurus, Nafplio allemaal heel verschillende plaatsen met zoveel geschiedenis.

Het is wel heel toeristisch, ik zou er ' s morgens zo vroeg mogelijk heen gaan, ook omdat het erg warm kan zijn in het hoogseizoen, ik was er in april, prima temperatuur als je veel wilt doen.

Wat hier al meer geopperd is: voor de rust moet je naar een eiland. Rhodos is op sommige plekken nog wel rustig, maar ook heel toeristisch. Kreta is nog een tikje erger heb ik begrepen.

Ik hou ook van het eten en de sfeer, over het algemeen zijn de mensen vriendelijk en niet te opdringerig, in Turkije vind ik dit erger merkbaar.
Athene zou ik voorlopig even mijden. Maar Griekenland is inderdaad schitterend. En goede kans dat je daar nu enorm goedkoop heen kan, omdat veel (Duitse) toeristen het zullen mijden. Daardoor zijn ook toeristische trekpleisters, die doorgaans véél te druk zijn in het seizoen, mogelijk een stuk rustiger dan in voorgaande jaren.

Het mooist is eigenlijk om een eilandgebied uit te kiezen, en dat zeilend te verkennen. Er zijn goede verhuurbedrijven voor zeilboten waarbij je kunt kiezen tussen zelfstandig varen; varen in een groep, waarbij je zelf wel moet kunnen zeilen; of een boot met een schipper, waarbij je meer als passagier meegaat, maar ook instructie kunt krijgen in het zeilen. Google eens op 'charter boat greece'.
Wij hebben echt niks van de stakingen gemerkt, vorig jaar op Kreta helemaal niet en het jaar ervoor op Kreta was er even niet veel benzine.

Kreta is juist een eiland van de 2 uitersten met toeristische en niet toeristische gebieden.
quote:Lunax schreef op 13 februari 2012 @ 10:51:

Excursies en watersport is toeristisch. Kiezen dus. Of het één of het ander. Qua tips sluit ik me aan bij Cycladen hoppen. Erg de moeite waard.

Ik hoopte op een soort van middenweg? M'n man is dol op kitesurfen en ik surf graag, wij zijn inmiddels op aardig wat plekken geweest waar beide goed te doen is met een paar schooltjes, maar waar geen massa toerisme is. Deze plekken zijn wel buiten Europa, weet niet of dat het verschil maakt?

Tarifa zijn we vorig jaar ook geweest, wel in het laag seizoen en toen vond ik het 'gezellig' toeristisch. Wat ik ervan hoor is het mij in het hoogseizoen veel te toeristisch.
quote:Fame schreef op 13 februari 2012 @ 10:24:

Athene overslaan! Stinkstad en de Acropolis staat al 25 jaar in de steigers, dus dat is ook niet echt aantrekkelijk.Oh, ik had me er juist veel bij voorgesteld
quote:butterfly_lila schreef op 13 februari 2012 @ 10:24:

En Cycladen hoppen? Dan ga je eiland hoppen.. Santorini enzo!

Schijnt super te zijn..Heb even gegoogled, lijkt me inderdaad erg mooi/leuk. Bedankt voor de tip
http://www.griekenlandonl ... eilandhoppen-cycladen.htm

Die lijkt me erg leuk, alleen dan helemaal zelf regelen.

Heb wel wat leuke ideetjes gekregen in ieder geval
quote:Missprincesa schreef op 13 februari 2012 @ 13:49:

[...]

Oh, ik had me er juist veel bij voorgesteld Smaken verschillen, ik vond het juist imposant en tja steigers is logisch met z'n oud bouwwerk, als het af is kunnen ze weer opnieuw beginnen... Het is wel stoffig, maar ja dat hoort erbij en Rhodos stad is dat net zo goed, daar kan het soms net zo goed stinken. Zo kan het in Parijs ook enorm stinken, maar er is wel ontzettend veel te zie, ik zei al: smaken verschillen.
Wij hebben ook niets gemerkt van de crisis en stakingen in Griekenland afgelopen zomer. Iedereen was erg vriendelijk en behulpzaam en men wilde graag wat verkopen.

Wij waren op Rhodos, erg prettig en leuk eiland, waar voldoende te zien is. Tripjes naar Turkije en Kos kunnen gemaakt worden.

Op de eilanden zijn ze volgens mij zo goed als zelfvoorzienend en hebben minder te maken met alle politieke heibel op het vaste land.
Ben ooit op Corfu geweest, heel mooi. Kreta ook mooi. Kos is ook leuk. Vorig jaar op Kefalonia geweest, niet toeristisch maar supermooi eiland en dit jaar naar Samos!! Ben een echte Griekenland fan!!
quote:druifje83 schreef op 13 februari 2012 @ 10:22:

Parga in Griekenland --> Prachtig!

Inderdaad Parga!

heerlijke relaxte sfeer. Ik ben ook in Tarifa geweest en ik denk dat vrijwel alles in Griekenland in t hoogseizoen nog drukker is dan Tarifa.

Maar buiten 't seizoen vind ik Parga net zo relaxed als Tarifa.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:asje10 schreef op 13 februari 2012 @ 22:06:

Ben ooit op Corfu geweest, heel mooi. Kreta ook mooi. Kos is ook leuk. Vorig jaar op Kefalonia geweest, niet toeristisch maar supermooi eiland en dit jaar naar Samos!! Ben een echte Griekenland fan!!

Leuk dat je zo enthousiast bent, maar dit helpt niet echt bij mijn keuze, haha .

Of het maakt gewoon niet uit waar ik naar toe ga
quote:Gatti schreef op 13 februari 2012 @ 22:11:

[...]

Inderdaad Parga!

heerlijke relaxte sfeer. Ik ben ook in Tarifa geweest en ik denk dat vrijwel alles in Griekenland in t hoogseizoen nog drukker is dan Tarifa.

Maar buiten 't seizoen vind ik Parga net zo relaxed als Tarifa.

Oef, we zijn niet van plan om in het hoogseizoen te gaan, maar net ervoor of erna (begin juni of eind september, in die tijd waren we ook in Tarifa).

Wat ik google, ziet Parga er inderdaad uit als een plaatsje wat we leuk zouden vinden.

Er mogen best (veel) toeristen zijn, zolang het maar niet de uitstraling heeft van een plek die is gebouwd voor toerisme.
2x naar Kreta geweest naar Rhodos en vorig jaar naar Kos dit jaar naar Corfu...vond zelf Kos het leukst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven