Boomhutbed?

14-02-2012 10:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoontjes willen graag samen slapen. Het kamertje waar ze gaan slapen is maar 6m2 dus het wordt een stapelbed. Omdat de oudste van bijna 4 nog regelmatig 's nachts bij ons komt willen we niet dat hij heel hoog slaapt. Op i-net hebben we een boomhutstapelbed gevonden die vrij laag is en met veel bescherming (hoge wanden, schuine trap). Het is niet goedkoop, maar valt wel mee in vergelijking met wat die dingen in de winkels kosten. Nu vraag ik me alleen af of je het niet benauwd krijgt in zo'n bed. Heeft iemand hier ervaring mee/ideen over etc..? Onze andere optie is een halfhoogslaper met een heel bedje daaronder.
Bedoel je zoiets?

Ik heb even plaatjes gegoogled en ze zijn wel leuk die bedden.

Geen idee of het benauwd is. Ik zou me er meer druk om maken of t een beetje handig op te maken is. Vooral die bedden die boven zo dicht zitten, dan kan je toch nergens bij?
Een halfhoogslaper lijkt me niet mogelijk met een heel bedje eronder:

Het onderste kindje kan dan niet rechtop zitten heb ik het idee.
Is er evt plek voor een (kleine) glijbaan? Dan hoeft je zoontje de trap niet af.
Wij hebben bij de Ikea een bed gekocht dat iets hoger is dan een normaal bed. Daaronder schuif je dan een bedje dat iets lager is dan een normaal bed. 's avonds schuiven we ze uit elkaar en hupla 2 bedden, overdag staat er maar 1 bed en kunnen ze spelen. Kindjes zijn net 3 en 4, dus ik kon ook geen stapelbed kopen.
Origineel zo'n soort bed had ik ook, maar dan kon ik het onderste bed gewoon uitklappen en was hij net zo hoog als het bovenste bed.
Stukjecake, het is natuurlijk maar wat ze ontwerpen Ik denk dat allebei kan. Het onderste bed is een goed bed, met lattenbodem en dikke matras. Alleen wat lager en op wieltjes.
Iets met een onderschuifbed?

Hoogslapers halve prijs
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70120551/

met onderbed

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80120579/
Voor mijn dochter hebben we een half hoogslaper van Flexa. (gekregen toen ze bijna 4 werd) De randen zijn hoog genoeg zodat ze er niet uit kan vallen. Ook het trappetje is makkelijk en veilig.

Je zou er een laag bed onder kunnen zetten. Of matras op de grond. Bij mijn dochter heb je dan iig genoeg ruimte, zeker een klein kind.

Soms heb je ook van die hoekopstellingen. Bijv:

Ik zou ook zeker rekening houden met opmaken. Ik vind die halfhoogslaper van mijn dochter echt al erg om op te maken. Geen idee hoe dat gaat in een huisje.

Hoe lang ben jij zelf? Ik ben 1.60 en dan was opmaken echt VERSCHRIKKELIJK lastig. En om nou iedere keer dat trapje op te klimmen was ook niet echt mijn ding.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Die eerste vind ik het meeste een boomhutbed. Je ziet ze vrij veel, ze zijn alleen vaak behoorlijk prijzig. Ik vind ze trouwens ook erg gaaf, misschien dat wij zoiets gaan aanschaffen voor in het vakantiehuisje van mijn ouders over een paar jaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bedankt voor alle tips! Zo'n onderschuifbed hebben we ook al overwogen maar dat is helaas geen optie. Het kamertje is 2x3 juniorbedden passen er alleen in als je ze met de lange kant tegen een van de lange muren zet. Het onderschuifbed zou dan 's nachts tegen de andere lange muur komen te staan. En daar heb je de verwarming en een heel groot raam.

Aan het opmaken heb ik nog helemaal niet gedacht! Dat zal zeker lastig zijn met zo'n boomhutbed.

De combinatie halfhoogslaper + bedje daaronder lukt wel. Het onderste bedje maken we zelf, 5 cm van de grand.
Misschien een idee om in het kamertje 1 bed neer te zetten aan de muur van 3 meter tegen de muur van 2 meter aan. Het ander bed tegen de muur van 2 meter een stukje boven het voeteneind van het eerste bed. Als je van bovenaf kijkt heb je eer soort haak. Ik heb zoiets een keer in een vakantiehuisje gehad dat was ideaal.
Mijn neefjes hebben zo'n bed samen:

Op zich een aardig bed, ook leuk om in te spelen. Alleen vind ik het een hoop gedoe met voorlezen om er in en uit te komen. Helemaal hoogzwanger met een dikke buik. En natuurlijk moest tante Leentje voorlezen. Voor onze eigen kinderen hebben we gewone stapelbedden, daar kom je makkelijker in en uit want dan sla je gewoon je been over de rand. Dat lukt niet in zo'n boomhutbed.

Qua benauwd krijgen denk ik dat je daar als kind niet veel last van zult hebben. Tenzij je toch al claustrofobisch aangelegd bent.
Ik heb voor zoontje van 3 een boomhutbed van LeenBakker gekocht, maar 300,-

Daar zou prima een bedje onder passen, ik zou dan wel een lattenbodem gebruiken en niet zo het matras op de grond leggen.
Ik heb voor mijn zoontjes van 6 en 8 zo'n boomhutbed. Echt een drama! Het bovenste bed is half dicht, dus opmaken is heel lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven