Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Sprokkelientje

Ik ga het timfit dieet doen, het zelfde principe als cb 800. Je kan het ook doen met of zonder consulent. 2 shakes per dag en avondmaal khd en vet vrij. Ik ga 2 dgn per week 3 shakes en de rest 2 shakes + maaltijd. Na 4 wk een paar dgn in de week om je khd weer optebouwen. En mocht je weer meer afvallen, weer 2 dgn shaken. Het is eigenlijk het zelfde alleen mag je khd vrije tussendoortjes eten. Ook ga je na 2 dgn in ketose. Ik hoop dat ik hiermee ook wat gewicht mee kwijt raak. Door gewoon te eten en te sporten lukt het me niet.

Voordeel deze shakes of repen kan ik online bestellen en hoef niet via de consulent. Zij begeleid wel via mail en telefoon. Ik ga wel want ik wil mijn vetpercentage opmeten en kijken of het verminderd.
Hoi Momodoe,

Wat was dan de reden dat je geen CB mocht volgen?

Vind het wel vreemd dat het niet mocht nml

groetjes
Ik ben diabetes type 1. En cb is niet medisch verantwoord en mag het daarom niet volgen maar volgens een andere consulent omdat zij niet medisch geschoold waren. En volgens weer een ander omdat de shakes te weinig voedingsstoffen. Ik weet niet wat de reden precies is, ze zijn er niet duidelijk over. Mss kan jij het vragen aan jou consulent?
aha momodoe, vanwege de diabetes.

Timfit ken ik niet...ga ik eens googlen.
Mijn broer doet het ook en is sinds 1 december al 28 kilo afgevallen. Echt bizar veel!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoi Momodoe,

Hier komt de uitleg..die ik ontvangen heb voor je...wel lang maar dan is het wel duidelijk :-)

Even vooraf nog.....

Als je type 1 hebt mag je dus ook GEEN Tim Fit doen hoor!

Het volgende;

bij de diabetes type 1 maakt het lichaam geen insuline aan, nodig voor de opname van de glucose vanuit het bloed in de lichaamscellen. Door het ontbreken van insuline blijft het glucosegehalte in het bloed te hoog, en moet de client insuline toedienen. Als iemand gaat afslanken, daalt het glucosegehalte in het bloed alleen al door de verminderde koolhydrateninname, en moet er dus minder insuline toegdiend worden. Wanneer de client net zo veel insuline zou blijven gebruiken tijdens het CB prgramma als voor de tijd, zou het bloed glucosegehalte te laag worden, wat grote gezondheidsrisico's oplevert. Daarom mag er geen Cambridge programma gevolgd worden onder 1200 kcal, en kan dit programma alleen gevolgd worden wanneer de client zich onder controle van een behandelaar stelt.

Dit kan elke consulent je vertellen en als ze dat niet gedaan hebben moet je dit gewoon bij CB zelf melden of vragen.

Het mag uiteindelijk wel maar onder strikte controle en niet het CB500. Dat zou ik ook niet doen als ik jou was, wat heb je er aan af te vallen en jezelf in gevaar brengen.

TimFit niet gaan doen dan hoor, als ze het zomaar online verkopen is dat helemaal geen goed bedrijf. Tenminste zo denk ik erover

groetjes en succes
quote:calvijn1 schreef op 08 februari 2012 @ 21:25:

Mijn broer doet het ook en is sinds 1 december al 28 kilo afgevallen. Echt bizar veel!Zo dat is echt veel.....
Melbi bedankt voor je uitleg, niet een consulent heeft me dit verteld hoor.

En een type 1 diabeet heeft een bloedglucose apparaat, aan de hand van je suikerspiegel spuit je insuline en hoe minder khd hoe minder insuline je spuit. Ik at al khd arm en spuit weinig insuline. Als ik het zelfde hoeveelheid zou gebruiken had ik allang in een coma gelegen.

Maar mijn behandelaar weet dat ik een laag khd dieet gebruik en van de week ga ik sws langs om het timfit dieet te bespreken. Mijn cholesterol is ook te hoog dus daar kan het ook bij helpen.
Weer even een update!

Hiero gaat de strijd tegen de kilo's door, na mijn streefgewicht te hebben bijgesteld gaat het opeens weer als een speer! Laatste x wegen was ik weer een 3,1 kilo afgevallen in 8 dagen woehoeee....

Nu moet ik nog 6,9 kilo en dan gaat de strijd pas echt beginnen het afbouwen en opbouwen wat nog zeker 3 maanden tijd in beslag gaat nemen maar ik heb het er ZO voor over!

Waar ik wel enorm van baal is dat mijn buste nog steeds niet kleiner word... maar misschien zijn dat nou juist die laatste kilo's mijn benen beginnen nu ook pas

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Staan jullie ook weleens voor de spiegel denkende; is dat mijn lichaam? Ik merk namelijk echt dat mijn geest langzamer gaat dan mijn lichaam, alle complimentjes komen niet echt aan, ja ze komen wel aan maar geloven kwee het niet, maar mijn consulente zij dat dat heel normaal was. Dus ik moet het even de tijd geven!

Nog een weekje en dan eindelijk weer een eetweek zo zinin!
Hoi

Nog een paar dagen en dan ga ik ook beginnen.

Nu het zo dichterbij komt ga ik er wel tegenop zien. Op de dag zal het wel meevallen maar in de avonden en weekeide...pffff

En uiteraard nog een feestje en het eerste weekend van maart 3 dagen naar een hotel. dat was al geboekt...

Maar de afspraak staat en die ga ik niet meer afzeggen...so wish me luck!
Hoi Pindarotsje, goed bezig.

Ook ik ben bijna toe aan op en afbouwen...ben erg benieuwd.

Ben erg blij met mijn nieuwe lichaam. Ben mooi in verhouding afgevallen, heb gelukkig geen theezakjes qua borsten overgehouden, ook verder geen overtollig vel maar mijn billen zijn wel iets slapper geworden...dat is eigenlijk het enige.

Wanneer ga jij exact beginnen melbi?
Hoi, ik heb vandaag een mail gestuurd naar een consulente, omdat ik graag wil beginnen met het Cambrigde-dieet. Ik lees ook jullie succesverhalen en ik baal zo van mijn lichaam dat het tijd wordt dat ik er nu echt iets aan ga doen.

Zijn er, behalve diabetes, nog meer redenen om iemand af te wijzen om dit dieet te volgen? En ik lees over 'eetweken'. Wat houdt dat in?
Hoi Sprokkelientje,

Ik heb woensdag een intake/afspraak dus zal ik woensdag of donderdag beginnen.

@Kara dat zal de consulent je allemaal kunnen vertellen. En een tussenweek moet je 1 keer in de 6 weken doen, dan moet je wel de CB producten eten maar ook wat groenten en vlees/kip. dat is voor je darmen. Wanneer ga jij beginnen?
quote:_kara_ schreef op 12 februari 2012 @ 14:59:

Hoi, ik heb vandaag een mail gestuurd naar een consulente, omdat ik graag wil beginnen met het Cambrigde-dieet. Ik lees ook jullie succesverhalen en ik baal zo van mijn lichaam dat het tijd wordt dat ik er nu echt iets aan ga doen.

Zijn er, behalve diabetes, nog meer redenen om iemand af te wijzen om dit dieet te volgen? En ik lees over 'eetweken'. Wat houdt dat in?

Tsja...er zullen medische redenen zijn waardoor je het dieet beter niet kunt volgen, wat deze zijn weet ik niet, kun je het beste met je consulente bespreken.

Een eetweek is bij mij: na 3 weken dieetproducten mag je 7 dagen lang 2 dieetprodukten per dag en mag je koolhydraatvrij eten in de avond (dus geen aardappelen, pasta, rijst, couscous, brood etc..).

Er zullen ook mensen zijn die 3 dieetprodukten per dag gebruiken en een koolhydraatvrije maaltijd.
Als jullie het goed vinden zou ik ook graag mee willen schrijven in dit topic. Ik ben van plan aanstaande vrijdag met het Cambridge dieet te beginnen en ik vind het best wel heel spannend.

Ik heb nooit zwaar overgewicht gehad, maar was wel altijd aan de stevige kant en het was altijd wel mijn wens om af te vallen. Een paar jaar geleden heb ik het roer omgegooid en ben ik gaan hardlopen en erg op mijn voeding gaan letten. Het resultaat: 19 kilo afgevallen. Ik voelde me geweldig! Ookal vond ik het hardlopen een crime. Maar.... je raad het al... Het hardlopen werd na de zomervakantie minder fanatiek en geleidelijk kwamen de kilo's er weer bij. Gelukkig niet alles, maar wel een groot deel. Nu heb ik mijn 'oude' kleding dus weer aan en ligt mijn nieuwe kleding in maat 36 in een doos op zolder :(

Ik baal er ontzettend van dat ik het zover heb laten komen, zo zonde dat die kilo's er weer aan zitten! Ik zou graag weer afvallen en, de grootste uitdaging, daarna op gewicht blijven, omdat ik me veel lekkerder voelde toen ik lichter was én eind maart ga trouwen. Ik heb op internet veel positieve verhalen gelezen over Cambridge en daarom ben ik vandaag op gesprek geweest bij een consulente. De methode, waaronder de nazorg, spreekt me erg aan. Ik heb daarom producten aangeschaft van het 500-programma en ben van plan om vrijdag te beginnen. Spannend! Volgens de consulente wordt zondag dan een lastige dag en wordt het vanaf maandag beter. Hebben jullie deze ervaring ook?

Mijn doel is om zo'n 15 kilo af te vallen. Overigens niet geheel voor de bruiloft hoor. Maar elke kilo die voor de bruiloft weg is, is mooi meegenomen
Ik ben overigens, anders dan mijn naam doet vermoeden, 30 jaar.
Hoi Prinsesje, Ik heb het de eerste 3 dagen ook moeilijk gevonden hoor. Gelukkig was ik een weekje vrij van mijn werk dus kon ik rustig inkomen zeg maar.

Als je er echt voor gaat, gaat het hard. Het begin is best moeilijk (zeker als je nog geen repen mag) maar als je eenmaal de routine hebt en je ziet het resultaat dan gaat het min of meer vanzelf.

En ga jij om de 3 of om de 6 weken een eetweek inlassen?

Ik deed het om de 3 weken...mijn lichaam had toen zeg maar wel weer behoefte aan (weliswaar aangepast) voedsel.
Ik hoop ook vrijdag te beginnen, maar ik krijg pas na vandaag een reactie op mijn mail van de consulente, dus ik hoop dat dat lukt

Ook ik heb er (vreemd genoeg) zin in. Voor een BMI van 25 moet ik 30kg afvallen. Maar ik heb geen idee of dat realistisch is om te halen. Hoe is dat voor anderen die al bezig zijn? Hoe bepaal je je streefgewicht?
Hoi

Ik ben net terug van de consulente en ik ga 15 kilo afvallen.

Morgen begin ik!
cool, het topic en de CB-ers gaan goed!

Succes voor degene die nog gaan starten. Kara, uiteindelijk bepaal jezelf je streefgewicht en daarbij kan een gezond bmi een goede indicator zijn.

@sprokkel, spannend en wat fijn dat je zo happy bent met je nieuwe lijf. Ik weet nog dat mijn lijf en zelfbeeld in het begin totaal niet overeen kwamen. Ik ben van 44/46 naar 38 gegaan en het heeft vrij lang geduurd voor ik echt door had dat ik maat 38 had.
quote:_kara_ schreef op 15 februari 2012 @ 11:01:

Ik hoop ook vrijdag te beginnen, maar ik krijg pas na vandaag een reactie op mijn mail van de consulente, dus ik hoop dat dat lukt

Ook ik heb er (vreemd genoeg) zin in. Voor een BMI van 25 moet ik 30kg afvallen. Maar ik heb geen idee of dat realistisch is om te halen. Hoe is dat voor anderen die al bezig zijn? Hoe bepaal je je streefgewicht?

Hmmm, dat is lastig, kun je het bste met je consulente bespreken. Ik zelf let niet zozeer op BMI (is voor mij wel van belang maar niet leidend omdat ik van mening ben dat hoe je je voelt, toont en hoe je lichaam qua proporties is, minstens zo belangrijk is).

Ik zelf ben bij het begin tussen de 20-30 kg gaan zitten. Ben nu 21 kg afgevallen en stop bij de 25. Ik weeg dan exact weer net zoveel als toen ik 18 was en dat is wat mij betreft goed.

Voor mij is het qua bouw etc..ook niet haalbaar om bv 40 kg af te vallen want ik ben nooit een slank, klein poppetje geweest.

Als ik dan op gewicht ben zit ik qua BMI nog steeds "net" op te hoog maar dat is voor mij geen reden om meer af te vallen.
quote:Kookie schreef op 15 februari 2012 @ 14:53:

cool, het topic en de CB-ers gaan goed!

Succes voor degene die nog gaan starten. Kara, uiteindelijk bepaal jezelf je streefgewicht en daarbij kan een gezond bmi een goede indicator zijn.

@sprokkel, spannend en wat fijn dat je zo happy bent met je nieuwe lijf. Ik weet nog dat mijn lijf en zelfbeeld in het begin totaal niet overeen kwamen. Ik ben van 44/46 naar 38 gegaan en het heeft vrij lang geduurd voor ik echt door had dat ik maat 38 had.

Hoi hoi

Bij mij matcht het ook niet helemaal hoor. Draag bij tijd en wijlen nog steeds (te) wijde kleding.

Kan mijn 5 jaar oude jeans inmiddels weer aan dus dat is mooi.

Heb alleen nu even niet de financiele middelen om volop te gaan shoppen dus dat is lastig maargoed, nog een hoop spul wat pas en tijdloos was en ook wel wat nieuwe dingen gekocht in de uitverkoop.

Mijn menstruatiecyclus is momenteel een beetje van slag en dat is minder maar kan er volgens consulente bijhoren. Tijdens de kou viel het allemaal niet mee maar heb toch doorgezet op 1 eetdag na die ik zelf heb ingelast omdat ik helemaal naar, leeg en koud was.
Heb een rotavond...sterf van de honger en zat net afbeeldingen te googlen van dingen waar ik trek in heb..van roti tot broodjes met van Dobbe kroketten, van scones met clotted cream en american pancakes met een grote klont boter...

Bah....ga zo maar naar bed.
quote:sprokkelientje schreef op 16 februari 2012 @ 20:52:

Heb een rotavond...sterf van de honger en zat net afbeeldingen te googlen van dingen waar ik trek in heb..van roti tot broodjes met van Dobbe kroketten, van scones met clotted cream en american pancakes met een grote klont boter...

Bah....ga zo maar naar bed.Ah, dat was niet fijn hopelijk was dit eenmalig!
quote:sprokkelientje schreef op 16 februari 2012 @ 20:52:

Bah....ga zo maar naar bed.

Nohh hoe gaat die nu dan? Helemaal weer happy-de-peppy?

Ik heb dat ook weleens hoor ik opeens onttiegelijke trek in pindakaas! Echt hoe ik erbij kom geen idee, maar ik moet het hebben... maar nog maar een paar weken en dan kan ik weer langzaam aan beginnen met eten

En dat van nog niet het juiste zelfbeeld (qua maatvoering) heb ik ook heel erg maar dat is ook meer dan logisch ik ben eind oktober begonnen en ben inmiddels 34kg kwijt oftwel van maat 46 - naar 38 geestelijk wil dat plaatje er blijkbaar niet zo snel in, en dus komen alle complimenten nog niet echt aan alhoewel het wel 'fijn' voelt.

Vraagje hebben jullie ook de mix-a-mouse? Dit is gelatine poeder maar aangezien ik samen met vriendlief doe, gaat het potje nogal gauw leeg en het is niet goedkoop 15,- dus vroeg ik mij af wie weet waar ze ook gelatine poeder te koop hebben (behalve de makro) die je niet hoeft te verhitten, want daar heb ik echt geen zinin

Weet je wat inmiddels ook een hobby is, kookfilmpjes op youtube kijken... maar dan moet de kok het aan het einde wel opeten anders vind ik het niet leuk ... *beetje raar ofniej?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven