Ervaring met mishandeling?

14-02-2012 23:17 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een niet zo leuke thuis situatie en wil er eigenlijk over praten maar ik weet niet met wie. Is er iemand hier die ook emotioneel/fysiek mishandeld is en er wel met mij over wilt praten ofzo?
Ik heb ervaring helaas, hoe kan ik je helpen?
Ik weet het niet echt... Het is al jaren een rotsituatie bij mij thuis en het begint steeds meer uit de hand te lopen en op het moment vrees ik bijna voor m'n leven zeg maar. Ik wou dat ik gewoon weg kon, maar helaas kan niemand in m'n familie mij opvangen en ik weet verders ook niet wat ik kan doen. Is het bij jou nog aan de gang of niet meer? En hoe red/redde jij je?
Ja, hier. Ega (soon to be ex) mag volgende week voorkomen. Maar ik kom hie rmorgen wel terug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat zijn je opties om hem er uit te krijgen?
En e rbestaat ook nog zoeist als blijf van mijn lijf huis. Je leven staat toch al op zijn kop. Politie kan je weldegelijk helpen.
Het gaat helaas niet om een vriend/man, dan was het (in mijn ogen) een stuk makkelijker om weg te gaan. Het gaat helaas om mijn vader en broer.
Bij mij niet meer.. eerst mijn ouders (cultureel erfgoedje), daarna mijn ex (psycho).

Hoe bedoel je dat het bij jou uit de hand loopt? Wie doet jou pijn?
Is het geweld in een relatie?

Je kunt het meldpunt huiselijk geweld bellen, die kunnen je goede tips geven wat je het beste kunt doen. Of je huisarts, maatschappelijk werk?

Heb je kinderen?
Ik lees dat het je vader en broer zijn.

Kun je naar de huisarts?
De huisarts weet het opzich al. Een paar jaar terug was het ook al een beetje uit de hand gelopen en wilde m'n vader een vaas van een halve meter op m'n hoofd gooien. Maar de dokter raadde therapie aan maar na twee keer is m'n vader niet meer gegaan. Verder heb ik ook niet echt het idee dat therapie nog wat kan oplossen hier thuis.
Hoi Annlogi,

hoe oud ben je?

Heb je vriendinnen bij wie je eventueel vanavond nog terecht zou kunnen?
This is not kosher!
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Hallo Annlogi,

Wat goed dat je op deze manier hulp zoekt en steun zoekt bij lotgenoten. Ik heb zelf geen ervaring met geweld binnen de thuissituatie. Ik heb wél ervaring als therapeut van meisjes/vrouwen die veel met geweld in de thuissituatie te maken hebben gehad.

Mocht je contact met mij willen, kun je dit doen door privé een berichtje te sturen via viva. Mogelijk kan ik je antwoord geven op een aantal vragen of wat informatie toespelen.

Sterkte.
Nee, de huisarts zou hulp voor jou moeten inschakelen, niet voor je vader.

Ben je nog minderjarig?
Ik ben 21. En ik heb geen vriendinnen waar ik terecht zou kunnen.
Als je minderjarig bent, of wanneer je minderjarige broertjes of zusjes hebt dan zou ik wel wat bruikbare tips kunnen geven.
This is not kosher!
Kijk anders eens op http://www.korrelatie.nl/

Je kunt ze bellen, mailen en met ze chatten.
Doe je een studie, of heb je werk?

Zou je binnen (pakweg) nu en een week uit huis kunnen?
This is not kosher!
Hoe zit het thuis? Heb je nog steun van iemand? Zusje, broertje, moeder?

Heb je de mogelijkheden om het huis uit te gaan? Zou je uberhaupt moeite hebben met uit huis gaan?
Ik ben een paar maanden geleden afgestudeerd en heb nog geen werk. Ik zou bij wijze van spreke nu meteen weg kunnen.

De enige naar wie ik opzich zou kunnen is m'n tante. Maar zij heeft geen bed of ruimte waar evt. een campingbedje ofzo zou kunnen helaas.
Nog een vraag; welke regio woon je?
This is not kosher!
M'n moeder is nogal passief. Ze beloofd iedere keer dat de situatie gaat verbeteren, maar het is nu jaren later en nog is er niets veranderd. Ja, ten nadele.

Ik zou geen moeite hebben met het huis uit gaan. Graag zelfs!
Ga anders een kamer huren, neem elk werk wat je aan kunt pakken, alles beter dan thuis toch?
This is not kosher!
Waarom doe je het niet?

Overigens hier kan je hulp zoeken

Hulpnu mishandeling
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven