Werk & Studie alle pijlers

horeca en salaris

15-02-2012 14:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

ik heb een vraag over salaris en reiskosten ik heb binnenkort ook een functionering gesprek dus vandaar dat ik ff extra info zoek ik word niet wijs van de cao sites.

ik ben 22 jaar en werk 32 uur afgestudeerd als gastvrouw niveau 3 heb een leermeester diploma (pas 2 maand) en ben leidingevend.

netto verdien ik 1050 dit is inclusief 50 reiskosten ik rij heen en terug 40 km is dit reeel ? heeft iemand meer info of werkt hij/zij ook in een soort gelijk functie in de horeca alvast bedankt voor de reacties.

groetjes gastvrouw
Hier in België is dit een normaal loon voor je leeftijd, geen werkervaring en het aantal werkuren...
Ik vind het weinig, maar de horeca is geen vetpot. Ik verdiende als Gastvrouw EUR 8.70 bruto per uur. Daar hield ik er netto EUR 8.10 van over.

En als je dagelijks 40km rijdt voor je werk, mag je ook wel wat meer reiskostenvergoeding krijgen. Neem me niet kwalijk zeg, wat weinig!
Het minimumjeugd loon is 1229,60 bruto per maand.

Dus ik vraag mij nu af wat jij bruto per maand verdiend dan?
werk ervaring heb ik wel zon 4 jaar als leerling en al 2 jaar in dit bedrijf nadat ik afgestudeert ben. ik ben nu 1 jaar leidingevend reiskosten zit ik idd ook mee maar heb hier natuurlijk ooit wel ja op gezegt net afgestudeert en was toen al super blij dat ik wat kreeg dit is ook waar het steeds mis gaat ik weet gewoon niet goed waar ik recht op heb.

ps dat horeca geen vet pot is weet ik haha vind het werk leuk maar heb toch het gevoel dat ik iets meer verdien met deze functie
Het is ongeveer 8,20 wat je nu krijgt netto per uur incl reiskosten.

Wat krijg je voor je reiskosten en wat is je daadwerkelijke bruto salaris?
Ik vind je salaris erg laag voor een leidinggevende. Ik zou sowieso wat opslag vragen en je vergoeding reiskosten mogen ook omhoog.
50 euro voor mij reiskosten mijn bruto loon is volgens mij als ik het goed lees op mijn loonstrookje 1302,77
En daar zitten je reiskosten bij in begrepen die 1302,77?

Zoals je zelf al ziet is dit best een karig salaris, zeker als je zoveel moet reizen.

Kan je geen baan dichter bij huis zoeken?
wat zal reeel zijn om te vragen?
40 km is trouwen wel heen en terug dit bedrijf bevalt me zeer goed dus zal het jammer vinden een andere baan te zoeken
de 50 euro voor de reiskosten worden volgens mij er later bij op gerekent dus zit daar ddenk ik niet in
quote:Nastik schreef op 15 februari 2012 @ 14:44:

En als je dagelijks 40km rijdt voor je werk, mag je ook wel wat meer reiskostenvergoeding krijgen. Neem me niet kwalijk zeg, wat weinig!

Er zijn genoeg bedrijven waar je géén reiskosten krijgt, of op basis van het OV, of na een bepaalde afstand. Of tot een bepaalde afstand.

Dus of ze het jou nou wel of niet kwalijk neemt, misschien is het gewoon in de CAO zo geregeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze is pas 22 he, bij 23 jaar gaat het salaris al flink omhoog.

En die reiskosten zullen ws. wel mogen, bij veel banen krijg je geeneens reiskosten.
volgens mij houden de loonsverhogingen in de horeca na 22 op :S
Als het goed is niet.

Niet in alle horeca iig, ik kreeg een stuk meer toen ik 23 werd.

Maar kan je op jouw werk geen CAO vragen wat bij jouw bedrijf en functie horen?

Ik vind het wel een normaal salaris hoor bij 32 uur.

Je diploma's zijn MBO toch??
iemand nog tips wat ik ongeveer wel kan vragen zelf word ik al heel blij met 100 euro teveel te weinig?
quote:gastvrouw schreef op 15 februari 2012 @ 14:53:

50 euro voor mij reiskosten mijn bruto loon is volgens mij als ik het goed lees op mijn loonstrookje 1302,77Volgens mij is dat niet conform de horeca-cao. Je werkt namelijk niet fulltime, en voor fulltime zou het 1.382,43 zijn leert google me: http://www.horecawerkgevers.nl/horeca-c ... -jeugdloon
Ga je trouwen sniet elk jaar een schaal omhoog?

100 euro meer vragen is leuk, maar het moet allemaal berekend worden en wil je het bruto of netto.

100 euro komt neer op een paar cent meer per uur.

Wat ben je trouwens werkelijk kwijt aan reiskosten?
Wanneer ben je jarig? Als je 23 bent val je namelijk niet meer onder het jeugdloon. Volgens mij valt gastvrouw in functiegroep 5 en zou je dan ¤ 1.679,29 gaan verdienen (bij fulltime). (als ik die cao goed begrijp)
dat weet ik dus niet of ik elk jaar een schaal omhoog ga ?

100 netto denk ik dan ik tank ongeveer 1 keer in 1,5 week tank van +- 45 euro heb gelukkig wel een zuinig autotje vw lupo
in juni word ik 23 kan ik dat ergens terug vinden want ik had van mijn werkgever begrepen dat ik met 22 vakvolwassen ben
quote:gastvrouw schreef op 15 februari 2012 @ 15:24:

in juni word ik 23 kan ik dat ergens terug vinden want ik had van mijn werkgever begrepen dat ik met 22 vakvolwassen ben

Bruto horeca salaris per maand. Vergelijk dit bruto maandloon met het horeca salaris volgens de horeca loontabel en het horeca handboek referentie functies.

Aantal uur per week of per maand die in het horeca contact worden vastgelegd. Het bruto horeca maandloon is gebaseerd op het aantal uren dat je met de werkgever contractueel vastlegt. Is dit aantal minder of meer dan de in de Horeca gebruikelijke 38 uur per week. Kijk dan of het horeca salaris verhoudingsgewijs nog wel in overeenstemming is met de minimum horeca lonen.

Functie schaal volgens Horeca Cao 2008. In elk horeca contract moet de horeca referentie functie vermeld zijn. Zo kan je controleren of het aangeboden bruto horeca salaris in overeenstemming is met de minimum horeca salaris eisen die de horeca cao en horeca daar aan stelt.

Volgens http://www.horecawerkgevers.nl/horeca-cao
mijn functie groep word dus nergens vermeld dit is ook een punt wat ik in mijn functionerings gesprek wil vermelden zo kan ik namelijk ook niks vinden hoe kan ik het makelijkst berekenen van 38 uur naar 32 uur mijn contract loopt in aug pas af en ben dan toe aan een vast contract dit duurt dus nog even
32 uur is zo'n 84% van 38 uur, dus van het fulltime salaris ook 84% nemen.

(100% = 1.382,43 dus 1% = 13.8243 dus 84% = 1161,24 - je zou minimaal 1161.24 moeten verdienen en zit daar dus iets boven)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven