Werk & Studie alle pijlers

horeca en salaris

15-02-2012 14:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

ik heb een vraag over salaris en reiskosten ik heb binnenkort ook een functionering gesprek dus vandaar dat ik ff extra info zoek ik word niet wijs van de cao sites.

ik ben 22 jaar en werk 32 uur afgestudeerd als gastvrouw niveau 3 heb een leermeester diploma (pas 2 maand) en ben leidingevend.

netto verdien ik 1050 dit is inclusief 50 reiskosten ik rij heen en terug 40 km is dit reeel ? heeft iemand meer info of werkt hij/zij ook in een soort gelijk functie in de horeca alvast bedankt voor de reacties.

groetjes gastvrouw
en dat zou dan functie groep 1 zijn als ik het goed begrijp wat lijkt mij hoger moet zijn aangezien mijn functie als leidinggevend
Maar je valt met 22 toch nog net in de jeugdlonen en dan doet het er niet toe welke functiegroep er is?

Ben je lid van een vakbond? Dan kan je daar denk ik ook terecht met vragen.
nee ben ik niet toch maar eens aanmelden iniedergeval bedankt voor alle hulp
Je werkgever mag je onbelast 0,19 eurocent per kilometer vergoeden voor je woon/werk verkeer. Van de Belastingdienst dus, ik heb geen idee hoe dat in jullie CAO geregeld is.

Als je 4 dagen werkt en 4x 40 km reist komt dat op ongeveer 130 euro per maand. (4 dagen x 40 km x 0,19 eurocent x 13 weken : 3 maanden = 131,73 euro).

Dat is wat ik mijn werknemers betaal voor woon/werkverkeer. Of een abonnement voor het OV, 2e klas.
Ik krijg voor (officieel) 28 uur 1450 netto, en dan heb ik samen met mijn man de algemene leiding over een restaurant met ca. 95 zitplaatsen. Daar hoort bij het aansturen van medewerkers, roosters maken, verschillende administratieve zaken afhandelen enz. Bovendien wonen wij boven de zaak en moeten dus ook vaak de deur open maken voor leveranciers enz. Daar staat tegenover dat wij onze uren verder helemaal naar eigen inzicht mogen indelen, zolang de gasten maar tevreden zijn en het restaurant goed draait.

Omgerekend per uur is het vrij weinig wat je krijgt, dat is wat zo'n beetje alle ambulanten hier ook verdienen. Zelf zou ik het wel de bedoeling vinden dat ik meer verdien dan het personeel waarover ik leiding geef.

Als jij blij bent met 100 euro erbij dan stel je dat toch gewoon voor? Ga wel even voor jezelf na of dat 100 euro bruto of netto moet zijn. Als ik vind dat iemand z'n geld waard is (en ik dus met een gerust hart de zaak aan diegene kan overlaten: dat is alleen niet gauw...) is salarisverhoging altijd te bespreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven