Hoeveel aardappelpuree per persoon??

15-02-2012 17:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om zometeen van 2.5 kilo aardappelen puree te gaan maken en dat in porties in te vriezen. Maar hoeveel kilogram puree kan ik dan het beste per persoon invriezen?? Via google kan ik het niet vinden. Ik zat zelf te denken aan 150-200 g, ben nl. geen grote eter.

Dank je
Ik zou op een bordje scheppen wat je denkt op te eten en het vervolgens in een plastic zakje/ bakje doen...
Count your blessings...
In de tijd dat ik beter at dan nu had ik een boterkuipje (van 500 gr) bijna vol, nu ik minder eet, ongeveer 3/4; ik weet niet hoeveel dat in gewicht is. Ik vind wel dat je er snel meer van eet dan van gewone aardappels. Toch een gerecht waar ik vaak vlees met een sausje of zo bij heb.
Oh ja, er zijn, iig 2, recente aardappelpuree topics met suggesties voor veel lekkere variaties.
ik vind aardappelpuree echt heel lekker, dus ik eet veel.

Maar 2 eetlepels pp lijkt me prima.
quote:Mac123 schreef op 15 februari 2012 @ 17:42:

ik vind aardappelpuree echt heel lekker, dus ik eet veel.

Maar 2 eetlepels pp lijkt me prima.

2 eetlepels? dat is echt voor iemand die normaal of gemiddeld eet te weinig.

Zoals eerder gezegd schep een portie op een bord en doe dat in een zakje/bakje.

Als wij puree eten gebruiken we 1 1/2 keer de hoeveelheid aardappels die we normaal gebruiken want je eet er toch al snel wat meer van,en bij ons gaat dat bijna altijd schoon op.
Bij een dieet wat ik volgde, had je 1 kilo aardappelen nodig om voor 4 personen puree te maken. Da's dus 250 gr pp. In mijn geval was dat meer dan dat ik normaal aan aardappelen zou eten. Maar was niet overdreven veel en er toch mee afgevallen!
Ok, bedankt voor de reacties. Ga zo meteen maar eens aardappelen schillen
echt zo'n typische Hollandse vraag....
Ong. 200 gram p.p. zou genoeg moeten zijn als je normaal eet met groenten en vlees erbij.
3-5 aardappelen ter grootte van 50 gram, dus 150- max 250 gram per persoon.
O haha, ik wilde een uurtje geleden exact hetzelfde topic openen!

Wilde boerenkoolstamppot maken.

Ik heb nu 600 gram (ongeschild gewogen) aardappels gebruikt voor twee personen en dat was precies voldoende!
Ik reken altijd op 200 tot 250 gr aardappels per persoon.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik heb net vanavond puree gemaakt van 1,5 kg aardappelen, melk, mosterd en boter. Zo lekker, zelfgemaakte puree van goede aardappelen. De pan was dus ook bijna leeg (man , vrouw, 2 zonen waarvan eentje, puber, middenin een groeispurt).
Ik bedoelde ook opscheplepels. Wegen jullie echt alles af? Ik schil ca 2 aardappels pp, ligt aan de grote. Voor aardappelpuree schil ik die ene pan tot ca de helft. Geen idee hoeveel dat is.
Ik heb 250 g aangehouden. Ik denk dat dat wel ongeveer klopt. Als het teveel is, weet ik dat voor een volgende keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven