vreemdgaan moeder

15-02-2012 23:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:liora schreef op 16 februari 2012 @ 00:20:

[...]

Maar hoe doen jullie dit dan? Hoe weet jouw moeder nu dat jij bv seksueel getint contact zou hebben met iemand anders dan jou vriend? Snap er geen bal van, vertel je dat dan? En andersom ook?áls ik erachter kom dat een vriendin van mij/een van mijn broers/een persoon die dichtbij mij staat vreemdgaat, zal ik er iets van zeggen. Dat wil toch niet zeggen dat ik er altijd vanaf weet dat iemand in mijn omgeving vreemdgaat? Ik persoonlijk vind vreemdgaan niet kunnen en zal mijn mening daarover geven.
Ik vind dat je gelijk hebt dat je je moeder hier over aanspreekt. Vreemdgaan doe je gewoon niet en van je ouders leer je hoe relaties werken, ze zou je het beeld van een goed en trouw huwelijk moeten laten zien en niet dit.

Volgens de reacties die je hier krijgt is de algemene gedachtegang dus blijkbaar dat een getrouwde moeder met kinderen dus maar gewoon lekker moet vreemdgaan? En als haar kinderen verdrietig zijn moeten die zich er vooral niet mee bemoeien? Lees hier in een heleboel topics dan andere reacties.

Communicatie, veiligheid, huwelijkse normen en waarden, lijken me belangrijker dan moeders geilheid.
quote:Magdalan schreef op 16 februari 2012 @ 00:25:

[...]

Je weet niet eens zeker of je moeder jouw vader ook daadwerkelijk belazerd. Ik vind dat nogal een beschuldiging. Je hebt het tegen je vader verteld, je hebt het tegen je moeder gezegd. En er veranderd niks. Klaar lijkt me. Het zijn allebei volwassen mensen, je hebt je mening gegeven, en blijkbaar vinden je ouders het wel best zo.Ze heeft een half jaar geleden toch zelf aangegeven dat mijn vader er niets van wist? Er is geen sprake van (valse) beschuldiging. En ze heeft toen ook aangegeven dat ze het contact met de persoon zou verbreken.
Maar Lara, niemand weet toch of ze vreemdgaat? En TO heeft er toch al iets van gezegd?

Wat blijft er dan nog over?

TO die sms'jes zijn toch geen vreemdgaan? Het is (als je vader idd van niets weet) niet netjes maar niet meer dan dat.
quote:chartreuse schreef op 16 februari 2012 @ 00:24:

[...]

Als het inderdaad belazeren is, dan zijn er inderdaad veiligere omgevingen te bedenken, dat is waar. Maar vooralsnog is dat belazeren een aanname. Wie weet vindt pa het allemaal wel prima, maar hebben ze er moeite mee dit op een juiste manier aan de kinderen over te brengen. Was het helemaal de bedoeling niet dat de kinderen dit zouden weten, en weten ze nu de geest uit de fles is niet meer hoe er mee om te gaan.

Hoe de ouders er mee omgaan verdient niet de schoonheidsprijs, maar TO's gesnuffel verdient die prijs evenmin. Evenals het afdwingen van de belofte die ma gedaan heeft.

Ik ben het wel met jullie eens dat ze het gedrag niet kan veranderen/afdwingen. Haar ouders zijn volwassen mensen en dat is het.

Alleen mag ze er nog wel wat van zeggen.

Nou dat heeft ze gedaan. Dr moeder maakt een belofte (die naar alle waarschijnlijkheid niet veel waard is, want gaat er mee door).

TO probeer het een beetje van je af te zetten. Ik heb het vermoeden dat er niets gaat veranderen en dat is heel lullig voor jullie, maar ik denk dat je het daarmee zult moeten doen. Waar je wel controle over hebt is hoe jij er mee omgaat. En of je er mee om wilt gaan.

Nja het is al laat, ik ga slapen.
@TO en oh, veel sterkte!
Als je in ieder geval maar voor ogen houdt dat haar gedrag niet normaal is. Zie het als een les om het zelf anders te doen!
quote:h_l_g schreef op 16 februari 2012 @ 00:30:

[...]

Ik ben het wel met jullie eens dat ze het gedrag niet kan veranderen/afdwingen. Haar ouders zijn volwassen mensen en dat is het.

Alleen mag ze er nog wel wat van zeggen.

Nou dat heeft ze gedaan. Dr moeder maakt een belofte (die naar alle waarschijnlijkheid niet veel waard is, want gaat er mee door).

TO probeer het een beetje van je af te zetten. Ik heb het vermoeden dat er niets gaat veranderen en dat is heel lullig voor jullie, maar ik denk dat je het daarmee zult moeten doen. Waar je wel controle over hebt is hoe jij er mee omgaat. En of je er mee om wilt gaan.

Nja het is al laat, ik ga slapen.Bedankt voor het advies. En ook voor alle andere reacties. Ik ga ook maar eens slapen
quote:lara_lala schreef op 16 februari 2012 @ 00:26:

Ik vind dat je gelijk hebt dat je je moeder hier over aanspreekt. Vreemdgaan doe je gewoon niet en van je ouders leer je hoe relaties werken, ze zou je het beeld van een goed en trouw huwelijk moeten laten zien en niet dit.

Volgens de reacties die je hier krijgt is de algemene gedachtegang dus blijkbaar dat een getrouwde moeder met kinderen dus maar gewoon lekker moet vreemdgaan?Dat zegt dus helemaal niemand. Wat er wel wordt gezegd is dat het heel goed mogelijk is dat de ouders van TO qua huwelijkse trouw samen, in goed overleg, al dan niet na de "ontdekking" door TO, andere afspraken hebben gemaakt en dat het niet aan TO is om die afspraken ongeldig te verklaren.quote:En als haar kinderen verdrietig zijn moeten die zich er vooral niet mee bemoeien?Dat wordt ook niet gezegd. Er wordt gezegd dat de kinderen zich niet te bemoeien hebben met de afspraken over huwelijkse trouw an sich. Zodra de kinderen last hebben van de gevolgen van die afspraken, dan moet daar zeer zeker over gesproken kunnen worden en zou het verstandig zijn als de ouders er voor zorgen dat kinderen die last niet meer ondervinden.quote:Lees hier in een heleboel topics dan andere reacties.Kan ik me voorstellen, want je leest behoorlijk selectief.quote:Communicatie, veiligheid, huwelijkse normen en waarden, lijken me belangrijker dan moeders geilheid.Helemaal mee eens. Alleen ben jij (of TO) niet de standaard naar wiens huwelijkse normen en waarden iedereen op deez' aardkloot zich te voegen heeft. Zolang beide partners samen communiceren over hùn huwelijkse normen en waarden en deze in de veiligheid van hun relatie naar eigen goeddunken vorm geven en daar beiden gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om daar iets van te vinden?
sms n over en weer dus over het algemeen alleen maar speculaties van TO, dat is wat ik zie, dus zeker geen vreemdgaan
Sluit mij aan bij Chartreuse
Wie zegt trouwens dat moeders vreemdgaat.

Het merendeel van het probleem zit toch echt tussen de oren van TO. Kom op zeg.

Het zijn pikante mailtjes. TO weet helemaal niet of er ooit meer gebeurd is maar reageerd alsof moeder het middelpunt van een orgie was ofzo.

Ik vind de opmerking van moeder over vader, dat ze ook niet weet wat hij met andere vrouwen doet.

I.c.m vaders onderkoelde reactie ook erg veelzeggend trouwens.
Normaal komen hier op 'ik wil vreemdgaan' topics reacties dat die vrouw dat niet moet doen met hele uiteenzettingen van redenen, vanuit to's oogpunt moet ze het opeens zelf weten en schijt aan haar man en kinderen hebben. Nu ik dit zie denk ik dat achter allebei de soort reacties nogal wat foute motieven zitten en dat je op het marokko forum en dergelijke heel andere reacties krijgt, raad je aan om dat eens uit te proberen.

Meningen van een forum zijn niet zaligmakend, jij als kind voelt intuitief aan hoe t hoort te zijn. Succes met leren omgaan hiervan, probeer het idd los te laten.
quote:cheerlesscard schreef op 16 februari 2012 @ 00:36:

Wie zegt trouwens dat moeders vreemdgaat.

Het merendeel van het probleem zit toch echt tussen de oren van TO. Kom op zeg.

Het zijn pikante mailtjes. TO weet helemaal niet of er ooit meer gebeurd is maar reageerd alsof moeder het middelpunt van een orgie was ofzo.

Ik vind de opmerking van moeder over vader, dat ze ook niet weet wat hij met andere vrouwen doet.

I.c.m vaders onderkoelde reactie ook erg veelzeggend trouwens.En ook eens. Moet van "het middelpunt van een orgie was ofzo''
Nee Lara je leest niet!

Niemand zegt dat de moeder van TO vreemd moet gaan. Iedereen geeft aan dat TO niet weet wat er speelt. Ze heeft alles (en meer) gedaan wat ze in deze situatie kon doen.

Nu is er niets meer, TO kan zich er alleen bij neerleggen dat niet alles is zoals zij het graag zou willen zien.
quote:lara_lala schreef op 16 februari 2012 @ 00:39:

Normaal komen hier op 'ik wil vreemdgaan' topics reacties dat die vrouw dat niet moet doen met hele uiteenzettingen van redenen, vanuit jouw oogpunt moet ze het opeens zelf weten en schijt aan haar man en kinderen hebben. Nu ik dit zie denk ik dat achter allebei de soort reacties nogal wat foute motieven zitten en dat je op het marokko forum en dergelijke heel andere reacties krijgt, raad je aan om dat eens uit te proberen.

Meningen van een forum zijn niet zaligmakend, jij als kind voelt intuitief aan hoe t hoort te zijn. Succes met leren omgaan hiervan, probeer het idd los te laten.

Nogmaals: niemand zegt dat moeder schijt aan man en kinderen moet hebben.

Er wordt gewezen op de mogelijkheid dat moeder en vader sámen afgesproken hebben het niet zo nauw te nemen met de huwelijkse trouw. Dat is dus NIET hetzelfde als schijt hebben aan je man.

En wat vader en moeder samen afspreken gaat de kinderen geen hol aan. Als de kinderen last krijgen van de gevolgen van die afspraken, dat gaat de kinderen wel aan. En kan/mag/moet het bespreekbaar zijn. Maar als vader het goed vindt dat moeder geile sms-jes ontvangt van de groenteboer, hebben de kinderen daar niks mee van doen.
quote:lara_lala schreef op 16 februari 2012 @ 00:39:

Normaal komen hier op 'ik wil vreemdgaan' topics reacties dat die vrouw dat niet moet doen met hele uiteenzettingen van redenen, vanuit to's oogpunt moet ze het opeens zelf weten en schijt aan haar man en kinderen hebben. Nu ik dit zie denk ik dat achter allebei de soort reacties nogal wat foute motieven zitten en dat je op het marokko forum en dergelijke heel andere reacties krijgt, raad je aan om dat eens uit te proberen.

Als moeders hier kwammet het verhaal :" het gaat niet goed tussen mij en mijn man. Ik mis spanning en denk erover om vreemd te gasn. Al een tijdje heb ik contact met een hele leuke man, wat moet ik doen?".

Dan zal iedereen haar dit idd afraden en zeggen overleg met je man e.d.

Maar dat is hier niet het geval.

TO heeft geen flauw idee wat er gaande is.

Na de confrontatie is er niks veranderd tussen haar en haar man.

Dus to gaat van vanalles uit wat nergens op gestoeld is over een relatie waar zij geen partij in is.

Mss vind vaders het prima.

Niemand hier weet dat, wij reageren op to die helemaal wegzakt in speculaties, terwijl ze geen idee heeft hoe de vork echt in de steel zit.
Dat vind ik nu weer van wel, dat de kinderen daar iets mee van doen hebben.

Vreemdgaan is nou eenmaal geen gezonde situatie.

(Een discussie over open relaties ed waag ik me niet aan, ik vind uberhaubt elkaar niet trouw zijn ongezond.)

Vind vreemdgaan te vergelijken met bijv alcoholisme ofzo. En dus als ma afspreekt met pa dat ze t accepteert om geslagen te worden, gaat dat de kinderen geen hol aan.

Beetje extreme situaties om mee te vergelijken, neem iedere situatie die onveilig voelt, hopelijk is het duidelijk waarom ik vind dat kinderen hier wel iets mee te maken hebben.
Het zijn eerlijk gezegd jouw zaken niet, dit is tussen jouw vader en jouw moeder. Het is hun relatie en daar heb jij met jouw neus tussenuit te blijven. Ouders, het zijn net mensen he, met ook hun recht op privacy.
quote:lara_lala schreef op 16 februari 2012 @ 00:54:

Dat vind ik nu weer van wel, dat de kinderen daar iets mee van doen hebben.

Vreemdgaan is nou eenmaal geen gezonde situatie.Vreemdgaan houdt in dat de partner er niet van weet c.q. het niet goedkeurt. En dat is inderdaad geen gezonde situatie. Maar dat vader er niet van weet c.q. het niet goedkeurt is speculatie, dat het een ongezonde situatie zou zijn is daarmee ook speculatie.quote:(Een discussie over open relaties ed waag ik me niet aan, ik vind uberhaubt elkaar niet trouw zijn ongezond.)Als je die discussie niet aan wil gaan, adviseer ik je om je oordeel ook voor je te houden.quote:Vind vreemdgaan te vergelijken met bijv alcoholisme ofzo. En dus als ma afspreekt met pa dat ze t accepteert om geslagen te worden, gaat dat de kinderen geen hol aan.

Beetje extreme situaties om mee te vergelijken, neem iedere situatie die onveilig voelt, hopelijk is het duidelijk waarom ik vind dat kinderen hier wel iets mee te maken hebben.

Inderdaad erg vreemde situaties om mee te vergelijken. Met name het slaan en afspreken dat dat geaccepteerd wordt. Als het gaat om slaan als in mishandeling, dan is zo'n afspraak ook van nul en generlei waarde. Ma brengt namelijk zichzelf in gevaar met die afspraak, en àls zo'n afspraak al gemaakt wordt is dat vaak uit angst en niet omdat de geslagene daar zelf ook achter staat.

Als het gaat om slaan als in domestic discipline ('n stroming die thuishoort in 't BDSM-hoekje) of andere vormen van dominantie en onderdanigheid, dan gaat het nog altijd en wederom om wederzijdse toestemming. En nog altijd mogen de kinderen van de gevolgen van de afspraak geen last hebben.

Punt is en blijft dat we geen van allen weten wat pa en ma van TO nu daadwerkelijk samen besproken en afgesproken hebben. En geloof het of niet: er zijn mensen, heel veel mensen zelfs, die er andere afspraken op na houden qua huwelijkse trouw en daar dolgelukkig mee zijn.
ik vind het wel een beetje kort door de bocht om gelijk te roepen dat een kinds zich er niet mee mag bemoeien!! Na een huwelijk van 23 jaar (vanaf hun 18e/19e) ,zonder ruzie (altans niet waar wij bij waren) enz....ging mijn moeder er met een collega vandoor.

Ik was net 17. Nog wel aan het puberen. En ja..dan is je vader weg voor iets (formule1 weekend volgens mij) en dan kom je binnen en zit ineens je moeder met die collega (ook nog 15 jr jonger) op de bank en vlogen uit elkaar toen in binnenkwam. Het zinnetje : Je mag dit niet aan je vader vertellen...werkte bij mij als een rode lap op een stier. Ik heb volgens mij bij de deur zowat zitten wachten totdat mijn vader thuiskwam en heb het hem direct verteld. Het speeld al langer blijkbaar en de volgende dag kwam de mededeling dt ze gingen scheiden. ( ouders nooit ruzie enz dus kwam hard aan) .

Dus ja. Mijn ouders leerden mij eerlijk te zijn en dat vreemdgaan niet kon enz...dus tja.....wie geeft dan het goede voorbeeld?????
Puck
quote:sofi2010 schreef op 16 februari 2012 @ 08:52:

ik vind het wel een beetje kort door de bocht om gelijk te roepen dat een kinds zich er niet mee mag bemoeien!! Na een huwelijk van 23 jaar (vanaf hun 18e/19e) ,zonder ruzie (altans niet waar wij bij waren) enz....ging mijn moeder er met een collega vandoor.

Ik was net 17. Nog wel aan het puberen. En ja..dan is je vader weg voor iets (formule1 weekend volgens mij) en dan kom je binnen en zit ineens je moeder met die collega (ook nog 15 jr jonger) op de bank en vlogen uit elkaar toen in binnenkwam. Het zinnetje : Je mag dit niet aan je vader vertellen...werkte bij mij als een rode lap op een stier. Ik heb volgens mij bij de deur zowat zitten wachten totdat mijn vader thuiskwam en heb het hem direct verteld. Het speeld al langer blijkbaar en de volgende dag kwam de mededeling dt ze gingen scheiden. ( ouders nooit ruzie enz dus kwam hard aan) .

Dus ja. Mijn ouders leerden mij eerlijk te zijn en dat vreemdgaan niet kon enz...dus tja.....wie geeft dan het goede voorbeeld?????

Wat leest iedereen hier selectief zeg!

Wat er vooral wordt geschreven is dat TO heeft gedaan wat ze kon doen, ze heeft alles tegen haar vader verteld en ze heeft met haar moeder gesproken.

Wanneer haar ouders (want haar vader weet nu natuurlijk ook wat er is) er voor kiezen om toch op deze manier verder te gaan is dat toch hun keuze? TO heeft er iets van gezegd, ouders doen er niets mee, punt.

Je kan mij niet wijsmaken dat haar vader niet ziet dat moeders de godganse dag op haar telefoon zit.
Wie weet hadden ze al jaren lang een afspraak met elkaar dat ze samen bleven tot de kinderen het huis uit zijn.TO bemoeit zich te veel met zaken van haar ouders.
Jammer dat de OP weg is, want ik bevind me een beetje in een soortgelijke situatie. In mijn geval ben ik allang en breed het huis uit, is mijn pa de vreemdganger en mijn ma te afhankelijk om hem de deur te wijzen. Zo om de paar maanden (of weken) is het weer crisis in de relatie als zij er (als laatste, want iedereen weet het dan al) weer eens achter komt dat ie er een mokkel naast heeft.

Vind het heel moeilijk om ermee om te gaan, in hoeverre ik me er mee kan bemoeien, want ik heb wel een thuiswonend zusje wat er veel te veel van mee krijgt.
Jezus wat een onzin lees ik hier zeg...

Ik moet eerlijk zeggen dat de OP al weg is maar ik door de reacties een aardig idee heb wat daar in stond...

Kijk dat TO vermoed dat haar moeder vreemd gaat is van invloed op de thuissituatie waar het hele gezin zich in bevind. Dus vind ik het logisch dat je moeder hier op aanspreekt. Ik heb begrepen dat ze dit ook aan haar vader verteld heeft...

Geen idee wat zijn reactie was maar blijkbaar is het gewoon door gegaan. En hier zit hem nou net mijn verschil van mening in..

TO is nu onzeker.. Jullie zeggen allemaal, misschien hebben Pa en Ma wel afspraken over het vreemdgaan van Ma maar dat weet jij niet...

En daar zit hem nou net de crux... Als TO op de hoogte zou zijn van de afspraken tussen Pa en Ma kan ze daar rekening mee houden en zich op instellen en dat is wel belangrijk zolang je met elkaar onder 1 dak woont. Uiteraard is iedereen vrij om af te spreken met zijn/haar partner wat ze willen, maar maak dit dan ook kenbaar aan de mensen die in hetzelfde huis wonen en er mee geconfronteerd worden..Zeker je kinderen die opgegroeid zijn met het ideaalbeeld van Man en Vrouw getrouwd en voor altijd bij en met elkaar...

Kijk had TO niet meer thuis gewoond was het een andere situatie geweest. Communiceren is zo belangrijk in deze..

Maar jullie zeggen niet bemoeien.. Maar wat nu bijvoorbeeld als je weet dat de vriend van een goede vriendin van je vreemd gaat... Zeg je het dan wel/niet tegen haar? Ik bedoel wellicht heeft ze een open huwelijk en heeft ze dat nooit verder aan iemand verteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven