Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Oei, klinkt zwaar Gianna....

Hier heeft oudste aangegeven niet twee dagen naar zijn vader te willen, dus nu haalt bijna-ex hem pas op zaterdag rond 6 uur op; heeft hij zaterdag zijn eigen ding kunnen doen. Hij heeft daar ook niks in de omgeving (vrienden, vriendinnetje), dus ik snap het wel...

Bijna-ex had ook al iets van; als hij een keer echt niet hier wil slapen, laat dan maar; niets forceren, dus we kijken het even aan... als hij echt niet wil, dan niet...
Hallo allemaal,

Hoop dat het weer een beetje gaat met iedereen.

!
One day I fly away,

Leave your love to yesterday
goedemorgen allemaal,

pumukele....het gaat even niet,,,,,dat is heeeeel normaal,,,,,2 stapjes naar voren en een weer terug.

maarrr,lees ik het goed?bezig met hoe nu verder,op zoek naar woonruimte,,bezig om zelfstandig ondernemer te worden ???hallo.........dat zijn toch hele mooie pasjes in de goede richting?????

en mag het nu even weer niet gaan,accepteer het en je weet nu dat je dus ook goede momenten hebt....

jij komt ook verder,het begin is er x
zonder tegenslag is er geen overwinning
Pumukele; 'accepteren' van jezelf dat je zo in kringetjes draait en goede en slechte dagen hebt... Ik heb ook van die dagen waarop ik een humeur als een oeros heb. Dan moet ik van mezelf maar zo lief mogelijk voor mezelf zijn.

Iemand vroeg wat vrouwen zoals wij deden qua organisatie toen ex er vandoor ging. Ik heb het al eens vaker verteld, maar ik heb in de eerste slapeloze nacht, toen ex nog in het logeerbed lag, een soort van 'strijdplan' gemaakt en bedacht wat belangrijk was. Werk, studie, kinderen, huis, mezelf. En dat plan ben ik toen minutieus uit gaan voeren, dag na dag. Gewoon 's ochtends naar mijn werk, kinderen naar school, alle pianolessen en zwemlessen bleven doorgaan en ik heb me erin gegooid. Studie cum laude binnen de minimale tijd afgerond, ex uitgekocht uit dure huis, fulltime gaan werken enz. Na een half jaar ben ik gaan bedenken waar ik mijn plezier vandaan haal(de) en dat was/is; muziek, bandjes en concerten. Dus daar ben ik zoveel mogelijk heen gegaan. Daar bloeide ik weer van op. Daarnaast heb ik mijn bijbaan weer opgepakt; stukjes schrijven voor een lokaal krantje.

En inmiddels is het alweer drie jaar later. En het slijt, maar wel erg langzaam, omdat zij tweeën nog aanwezig zijn op mijn werk. Ik ben zo langzamerhand aan het bedenken wat mijn eventuele nieuwe plannen zijn, maar ik weet er geen, behalve zo doorgaan. Ik heb een leuke baan, een lieve vriend, lieve kinderen, een fijn en mooi huis. Misschien dat ik ooit nog in één huis eindig met Mr X, maar dat betwijfel ik. Het is goed zoals het is.
Woede levert kracht, uiteindelijk.
ik mag je wel Gianna,stoer wijf ))voorbeeld voor allen
pfff dank jullie dat jullie even de moeite nemen om te reageren en er gewoon zijn.
One day I fly away,

Pumukele; heb vertrouwen. Je kunt het. Laat je niet verlammen door omstandigheden, maar doe het zelf! Neem het heft in handen. Dat heb je al gedaan met die website; klasse!
Ik lag uren in bad te lezen, als ik 's nachts wakker was. Van die 'zelfhulpboeken'. Was best goed, ook achteraf gezien. Ik wist dat ik er helemaal door moest, het liefst zonder pillen of toestanden. Gewoon helemaal bij vol bewustzijn die gifbeker leegdrinken..
@Giana
One day I fly away,

Heb je echt niemand waar je even heen kan? En is er niemand van het forum hier die in jouw buurt woont?
Ik lees alleen maar berichten van sterke vrouwen hier. Sterke vrouwen die te lief geweest zijn. misschien... Tenminste; dat is een overall-conclusie die een kennis van mij ooit maakte, toen ze haar eigen situatie en die van anderen met mannen die er een potje van maakten op een rijtje zette. "We zijn te lief."
quote:gianna schreef op 16 februari 2012 @ 11:49:

Heb je echt niemand waar je even heen kan? En is er niemand van het forum hier die in jouw buurt woont?

Helaas ik heb echt helemaal niemand waar ik heen kan gaan.

zit nu al 4 wkn alleen met mijn ellende, behalve mijn kinderen en dit forum.
One day I fly away,

quote:gianna schreef op 16 februari 2012 @ 11:51:

Ik lees alleen maar berichten van sterke vrouwen hier. Sterke vrouwen die te lief geweest zijn. misschien... Tenminste; dat is een overall-conclusie die een kennis van mij ooit maakte, toen ze haar eigen situatie en die van anderen met mannen die er een potje van maakten op een rijtje zette. "We zijn te lief."idd ik vind de vrouwen op dit forum allemaal stuk voor stul stoere sterke vrouwen. ook ik ben veel te lief geweest in mijn relatie en ben daardoor ook mezelf helemaal kwijt geraakt.
One day I fly away,

quote:gianna schreef op 16 februari 2012 @ 11:51:

Ik lees alleen maar berichten van sterke vrouwen hier. Sterke vrouwen die te lief geweest zijn. misschien... Tenminste; dat is een overall-conclusie die een kennis van mij ooit maakte, toen ze haar eigen situatie en die van anderen met mannen die er een potje van maakten op een rijtje zette. "We zijn te lief."

Waarschijnlijk had je kennis wel gelijk. Voor mij gold dat wel in elk geval. Ik rende me rot om die vent te plezieren en hij hoefde niets meer te doen. Dat zal wel saai geworden zijn.

Nu moeten we wel sterk zijn, er zit niets anders op.

Als je me een maand geleden had gezegd dat ik al zover zou zijn, had ik het niet geloofd. Nu heb ik het idee dat ik met de dag vooruit ga en een bepaalde druk is van mijn schouders gevallen nu ik niet meer aan zijn verwachtingen hoef te voldoen. Ik heb me er bij neergelegd dat het over en uit is en dat ik alleen verder ga (met de kinderen). Dat wil niet zeggen dat ik geen moeilijke momenten meer heb en het verdriet niet meer voel, maar vandaag schijnt voor mij ondanks de bewolking de zon.

Heb zelfs een sollicitatiegesprek geregeld voor dinsdag en daarbij ook aangegeven waar mijn grenzen liggen. (zou ik voorheen nooit gedaan hebben, had ik me in allerlei bochten gewrongen om aan de eisen te voldoen). Wordt het niets, dan ben ik weer een ervaring rijker.

Ik heb zelfs met dochter een weekendje Rome gepland rond mijn verjaardag, zodat ik wat leuks heb, en niet thuis zit te treuren om alles wat nu anders is dan vorig jaar.

Gianna en Newwoman en alle anderen die hier schrijven, ik ben jullie ongelooflijk dankbaar voor het wijzen van de weg en het laten zien dat het goedkomt, ook al zal er altijd een litteken achterblijven en zullen er onherroepelijk nog dagen volgen waarop het k*t gaat. Ik heb weer hoop voor de toekomst.
quote:pumukele schreef op 16 februari 2012 @ 09:54:

ik weet het niet. nu komt de carnavalsvakantie eraan en zit ik met mijn lieve lieve meissie thuis en niks om te doen, financieel is ook even niet veel te doen.

Pumukele, je verdriet moet er uit en er zijn dagen geweest dat ik niet wist waar ik het zoeken moest. Maar je komt er door heen! Dat je al begonnen bent met je eigen bedrijfje is toch fantastisch. Kun je zeggen waarin of geef je dan teveel informatie weg?

Verder weet ik niet of je vriend je financieel nog steunt? Maar als je krap zit, probeer dan gratis dingen te vinden om te doen.

Ga naar de optocht kijken, dat is altijd leuk en evt. kun je daarna met dochter nog wat drinken. Of als je het carnavalsgedruis wilt ontvluchten kun je een dagje naar zee gaan en een lange strandwandeling maken. Verder kun je met haar gaan fietsen of zo en warme chocomel meenemen in een thermosfles. Meisjes van die leeftijd vinden het vaak ook leuk om samen te koken of koekjes of iets dergelijks te bakken. Samen eten bij kaarslicht, spelletjes doen. Er zijn ook diverse patronenbladen waar eenvoudige dingen in staan om te naaien, daar kan zij ook meehelpen.

Misschien is het een idee om naailes te nemen, ontmoet je mensen en leert naaien, twee vliegen in een klap. En anders kun je eens rondsurfen op de sites van de verschillende VVV's in de omgeving. Maar kom alsjeblieft overeind, en doe iets waarbij je mensen ontmoet. Zolang je thuis blijft zitten, ontmoet je niemand. Ik weet dat het lastig is en dat je geen zin hebt, maar je zult zien dat het je goed doet. Dit klinkt allemaal nogal betweterig als ik het nalees, maar de bedoeling is goed. Ik denk echt dat het helpt.

Sterkte en
lieve Kunstje, dat is helemaal niet betweterig, ik ben ontzettend blij
One day I fly away,

hoi allemaal

(hoor net t liedje van Robbie Williams,Sexed up,,,luister eens naar de teks.....geweldig......)

hoe is het met jullie? Kunstje ,je bent echt sterker aan het worden ,super zoals je aangeeft op dit forum waar je allemaal mee bezig bent.

en pumukele, je moet er op uit hoor,,,,alleen met kindjes is heerlijk maar ik snap je behoefte aan volwassenen om je heen.

welk deel van nederland woon je ?

ik had vandaag weer een gesprek met therapeute en ex,,,wat een drama die man...

was wel weer behoorlijk van de kaart na het gesprek ,bleehhh maar nu gaat het wel weer.

wat voor werk ga je eventueel doen kunstje??

en ook ik ben te lief geweest maar heb,hoe dom , die fout tot 2x toe gemaakt,,,,,,heb van de eerste x niet geleerd ....maar dit gaat mij nooit meer gebeuren
Hoi Habitere ik woon in het uiterste zuiden van Limburg, midden in het feestgedruis.
One day I fly away,

Als ik aangenomen wordt is het bij een klantenservice waar ik in meerdere talen de klanten te woord moet staan. Het is werken volgens een rooster, dus dat zal wel wennen zijn (is n.l. 7 dagen per week open). Hoop dat het goed gaat met de afspraken die ik de komende weken al heb staan. Maar we zien wel, als het me niet aanstaat doe ik het gewoon niet. In mijn horoscoop stond dat ik deze week dingen moest laten gebeuren, dus dat doe ik dan maar.

@Habithere, zwaar he, relatietherapie en uiteindelijk toch voor niets. Die kerels die weggaan weten zich of te rechtvaardigen of trekken zich niets aan van wat je zegt. Mijn ex had ook al besloten en elk woord (van kritiek op hem) maakte hem alleen vastbeslotener. Hij deed verder niets met de opmerkingen zijn kant op en uiteraard was alles mijn schuld. Ik vond het verspilde tijdl, eerlijk gezegd en kwam er elke keer weer helemaal stuk van terug.

Je was goed bezig, dus laat je niet terug duwen in de put, denk eraan hoor!

Liefs voor iedereen hier en
Kunstje, wat een fantastisch nieuws over je sollicitatie en vooral de manier waarop je er in staat, chapeau! Jij blijkt gewoon een duizendpootje te zijn met je talen- en creativiteitsknobbel. Echt geweldig om te lezen.

Pum, jij bent ook harstikke goed bezig, je bent je horizon aan het verleggen en dat betekent alleen maar voorwaarts mars.

Zie aan je schrijfstijl dat het toch allemaal wat meer geordend in je hoofd is en dat komt tot uiting.

Zijn er geen oude collega's waar je eens een bakkie bij zou kunnen gaan doen?

Habithere, wanneer vindt de verhuizing plaats?
....
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Tja de afspraak met de makelaar is gemaakt.. Bah wat definitief. Zulke gemengde gevoelens. Maar net vent een beetje voorbereid.. Ook dat moet je rustig aanpakken.. Althans ik doe dat voor mijzelf.. Ik moet er erg aan wennen en vraag mij telkens af of het goed komt met me.. Samen met mijn zus al ff stiekem door de ruiten van bungalow gekeken... Ja voel me net een gelukkig kind soms. Het is nie eens mijn eigen huisje, maar voelt al zo goed en soms ook niet. En dan toch liep ik vanmiddag bij action en dacht o die zal leuk staan op mijn vensterbak en ikea heeft leuke vloerkleedjes voor kids enz... Ja ben der wel aan toe geloof ik..

En toch zoveel janken deze dagen, niet normaal.. Mijn ouders weten nog van niets en zullen binnenkort toch ingelicht moeten worden door me.. en Hun hebben vroeger al gezegt dat ie een losbol was en ik ben ondanks alles toch met hem getrouwd en ben jaren zo gelukkig geweest! Emoties gieren door mijn lijf en de paar mensen die het weten steunen mij zo erg..

Mijn zus gaf me vanmiddag letterlijk en figuurlijk een schop onder de kont had hem nodig, maar de woorden van haar waren hard. Ja zegt ze je bent aan de kant gezet, je bent geen eerste keus meer en ja dat is behoorlijk kut! Maar zegt ze jij gaat aan een nieuwe toekomst werken en je zal gelukkig worden. En je bent mijn kleine zusje. En je bent nog maar 34 En je doet het goed, je hebt het ergste gehad.. En o wat janken met ons beiden.. Ik ben zo blij dat ze in hetzelfde dorp woont als mij straks..

En mijn vent zei ik vanmiddag ik ga maar eens kijken op internet voor een woning, denk dat het beter is. Hij geeft alleen als commentaar dat we op deze manier id niet verder komen.. Dus van het weekend maar ff inlichten dat ik er een gevonden heb en inmiddels ook al een afspraak. Weet ook niet waarom ik het hem niet gelijk vertel.

Nou dames inmiddels zijn mijn tranen die ik kreeg met dit opschrijven weer gedroogt. Ik ben zo blij dat ik hier kan schrijven en dat jullie allen denken dat ik er goed aan doe. Ik ben een stuk jonger dan de meesten hier, maar hoop ook jullie in de toekomst de goede adviezen mee te kunnen geven.
Dat zou wat zijn Soyli
Dappere Problemo, wat fijn dat je zoveel steun van je zus hebt.

Waarom vertel je man niet waarmee je bezig bent, is het hoop, bang voor de confrontatie, angst voor afscheid?

Je bent een schat dat je nog zoveel van hem houdt, dat siert je.

Misschien moet je deze daad in het licht bezien dat op een afstand naar iets kijken lucht geeft.

Je hoeft de scheiding nog niet aan te vragen, je creeërt nu ruimte en rust voor de juiste beslissing.

Alles beter dan gedwee afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven