Geld & Recht alle pijlers

Hoe zit dit?

16-02-2012 09:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toen ik 25 weken zwanger was begonnen met een zwangerschapscursus.

Nadat ik 1 les geweest was, merkte ik dat de tijd mij niet uitkwam, en dat het inhoudelijk voor mij niet zoveel toevoegde. De redenen verder doen er niet zoveel toe in dit verhaal.

Wel is het zo, dat ik een flink bedrag heb neergelegd voor deze cursus, en dat de gene die de lessen organiseert als antwoord op mijn mail nogal aanvallend werd.

Ik had haar gemaild dat ik niet kwam en een korte uitleg waarom. En dat ik me afvroeg hoe het zat met het betaalde bedrag.

Waarop zij reageerde dat als ik om medische redenen van de cursus af zou zien ze me tegemoet kon komen, maar dat ze daar nu absoluut niet aan kon beginnen.

Ik vraag niet om een volledige vergoeding, maar ik vind dat ze ook begrip voor mijn situatie kan opbrengen.

Er staan geen voorwaarden op haar website. De tijd was wel vooraf bekend, maar door wijzigingen in ons gezin die ik niet kon voorzien, is het gewoon niet te halen voor mij.

Nu weet ik dat er bij abonnementen wijzigingen zijn geweest w.b. opzeggingen, maar hoe zit dat met dit soort dingen?
Je kan niet verwachten van haar dat ze zomaar geld teruggeeft, anders zou iedereen maar voor 1 lesje komen.

Je had beter een proefles kunnen nemen (bij haar of bij een ander) voordat je voor een volledige cursus betaald.

Tegemoetkoming bij medische redenen vind ik zeer redelijk, maar op deze manier zou ik ook 'not amused' zijn als ik haar was.

Voor zover ik weet heb je gewoon pech als je na 1 les afhaakt.
Door wijzigingen in jouw gezin wil je dat zij inkomen misloopt. Wat klopt er niet aan deze insteek?
Jammerdebammer en eens met Loulouise.
Tsja, als jij een kaartje voor een concert koopt, maar na een clip op MTV vind je de band bij nader inzien toch niet zo leuk en je besluit niet naar het concert te gaan, ben je wel het geld voor het kaartje kwijt.... je kan niet aan de band vragen of ze speciaal voor jou het hele oeuvre van Barry Manilow gaan spelen.

Dat gezegd hebbende, kan je de cursus niet overdoen aan een mede-zwangere?
Er was laatst ook al een topic met een tegenvallende cursus en iemand die zijn geld terug wou. Ik snap echt niet dat iemand serieus denkt dat dat normaal is...
Logisch dat je gewoon moet betalen. Had 'n proefles genomen om te kijken of het je beviel. Vind het al heel coulant dat ze wél een deel zou vergoeden als je vanwege 'n miskraam o.i.d. niet meer zou komen. Voor 'n vakantie moet je immers ook 'n annuleringsverzekering afsluiten voor onvoorziene gebeurtenissen.
quote:blij_ schreef op 16 februari 2012 @ 09:00:

Nu weet ik dat er bij abonnementen wijzigingen zijn geweest w.b. opzeggingen, maar hoe zit dat met dit soort dingen?

Dit is geregeld vanuit de mediawet en dus helemaal niet van toepassing hier.

Verder ben ik het met de rest eens.

Ik vind het zelfs behoorlijk arrogant om te denken dat je je geld terug zou krijgen alleen maar omdat jij je huiswerk niet gedaan hebt (proefles) of geen zin hebt om oppas te regelen zodat je toch kan gaan ondanks je veranderde gezinssituatie.
quote:Kastanjez schreef op 16 februari 2012 @ 09:28:

Er was laatst ook al een topic met een tegenvallende cursus en iemand die zijn geld terug wou. Ik snap echt niet dat iemand serieus denkt dat dat normaal is...Helemaal mee eens.
Waarom zou een ander voor jouw vergissing moeten opdraaien?
Een zwangerschaps cursus die niet goed is bevallen

Maar goed, geen geld terug, lijkt me logisch.
Dat met die abonnementen heeft alleen te maken met bijvoorbeeld het ongevraagd VERLENGEN van abonnementen. En dus helemaal niks hier mee. Je hebt helemaal nergens recht op. Zo zit dat.
Best een goede optie, ja beste Viva mijn leesgedrag is gewijzigd dus ik zeg per direct mijn jaarabbo op die pas een maand loopt....
De hoofdregel van het overeenkomstenrecht is: overeenkomsten moet je nakomen!! Deze vraag is dus makkelijk te beantwoorden en je zit e rgewoon aan vast.
Eensgezinde antwoorden, TO niet meer blij, slotje maar
De dame die de cursus geeft haalt daar wel een inkomen uit, dit doet ze natuurlijk niet voor liefdadigheid, maar omdat ze in haar levensbehoeften moet voorzien.

Omdat jij je bedenkt, om welke reden dan ook, kan zij natuurlijk geen inkomen mis gaan lopen.

Je bent een overeenkomst aangegaan, zij levert een dienst, en jij moet betalen, of je die dienst nu wel of niet afneemt dat maakt nu niet uit. Op jouw plek had ze iemand anders kunnen inplannen die wel aanwezig is en betaalt.
25 weken en nu al zwangorosaurus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven