Groot gezin, wie?

12-12-2011 21:22 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier forummers met een groot gezin? Mijn man en ik hebben eigenlijk altijd de wens al gehad om een groot gezin te hebben later. Nou ja, geen 6 kinderen want financieel is dat natuurlijk nooit te doen. Maar 4 kinderen zouden wij helemaal geweldig vinden. Mijn man komt uit een gezin van 6 en ik kom uit een gezin van 4 en ik merk nog elke keer hoe geweldig wij dit vinden en hoe gezellig het is. Op dit moment ben ik zwanger van de 2e.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar verhalen over grote gezinnen. Wat vind je voordelen, wat nadelen? Is het financieel te bolwerken met de bezuinigingen van tegenwoordig? Hoe is jullie ''taakverdeling'', werken jullie allebei of heeft er 1 gekozen om thuis te blijven of parttime te werken? Enzovoort...
Wij hebben 4 kinderen in de leeftijd van 3-9 jaar. Ik vind het geweldig, wel rennen en vliegen soms;-)

Ze hebben altijd wel iemand om mee te spelen van de broertjes en zusjes maar kunnen ook met z'n 4en heel leuk spelen.
quote:molly74 schreef op 12 december 2011 @ 23:06:

[...]

Oh, dacht dat die vooral in mijn regio waren (poef), ook omdat er hier veel grote gezinnen in de buurt zitten).

Het ligt eraan wat je onder groot verstaat

Een gezin met 4 kinderen is voor ons niet groot, maar er zijn wel een aantal gezinnen die 4 of meer kinderen hebben.

Maar ik heb het idee dat in de meeste gezinnen hier in de regio 3 kinderen het maximum is.

Overigens hebben mijn ouders niet uit geloofsovertuiging zoveel kinderen
ik was aant twijfelen over een vijfde kindje, maar toen de bewuste keuze gemaakt om voor een pleegkindje te gaan. Wel na uitvoerig overleg met de eigen kinderen. Heel blij met deze keuze tot nu toe.

We hebben er verschillende per jaar voor korte of langere duur en alleen baby"s. Hier bewust voor gekozen samen met ons gezin.
quote:Moonlight82 schreef op 12 december 2011 @ 21:36:

[...]

welk programma?

Een huis vol, op Ned 1 om 19.25

Volgens mij elke dag

http://zappen.blog.nl/pub ... -in-docusoap-een-huis-vol
Wij hebben een samengesteld gezin. Als we compleet zijn, zijn we met 6 en er is een baby op komst :-)
[quote]_Cherry_ schreef op 12 december 2011 @ 21:52:

"Moonlight, dat is zeker schrikken. Dat is hier ook aan de orde geweest, mijn broertje is geestelijk genandicapt. Ondanks dat dit behoorlijk pittig was (niet alleen voor mijn ouders, maar ook voor ons) heeft dat absoluut geen verkeerd beeld gegeven bij mij. Maar goed, dat zijn situaties die je gewoon niet kan voorzien. Je 2e kan ook gehandicapt zijn. Om als moeder van 3 dan maar niet voor een 4e te gaan om het 'stel dat..' vind ik ook weer zoiets."

En toch is dat net een van de dingen dat mij tegenhoudt. Wij hebben er twee en ik was bij de tweede zwangerschap veel ongeruster dan bij de eerste. Want als er iets mis was, dan had dat niet langer alleen een impact op ons leven, maar ook op dat van onze zoon. Gelukkig is het goed gegaan, maar verder wil ik het lot niet tarten.
Oeps, quoten hierboven ging een beetje mis
Ik ben ook wel bang hoor voor een kind met een handicap. Maar waarom zou dat juist mij moeten overkomen? Omdat ik al 2 gezonde kinderen heb mogen krijgen? Ik heb ook al eens een miskraam gehad. Kan je ook opvatten als een voorbode maar dan blijf je bezig. Ik probeer mijzelf niet gek te maken.
Ik denk eerder dat het een gedachtegang is van: bij elk kind is er een risico en hoe meer kinderen hoe groter dus uiteindelijk het risico dat 1 van die kinderen iets heeft. Soort van russisch roulette, hoe vaker je het doet hoe groter de kans dat het 1x misgaat.

Maar, dat is toch heel persoonlijk. Als jij er niet zo over denkt dan gewoon ervoor gaan toch?
Exact, Ruza. En ook: als het dan misgaat bij nummer 3/4/... dan zijn er telkens meer mensen die daardoor beïnvloed worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven