Sushi vulling
vrijdag 17 februari 2012 om 22:53
Hee dames,
Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verrassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken
!
Maar nu loop ik tegen het volgende probleem op: ik maak eigenlijk altijd het zelfde, en nu is het ook een keer leuk om iets anders te maken, toch?
Deze variaties maak ik nu:
- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en komkommer
- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en advocado
- gewoon met alleen komkommer of zalm of tonijn
- tonijn en komkommer
Variaties met omelet en krab bevielen niet zo
Dus, wie heeft nog leuke tips?
Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verrassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken
Maar nu loop ik tegen het volgende probleem op: ik maak eigenlijk altijd het zelfde, en nu is het ook een keer leuk om iets anders te maken, toch?
- tonijn en komkommer
vrijdag 17 februari 2012 om 23:00
quote:evelynv schreef op 17 februari 2012 @ 22:53:
Hee dames,
Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken
!
- tonijn en komkommer
Zou ik persoonlijk niet doen!
Maar sushi vulling:
* makreel
* inktvis
* kuit
* asperge
* kip
Hee dames,
Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken
- tonijn en komkommer
Zou ik persoonlijk niet doen!
Maar sushi vulling:
* makreel
* inktvis
* kuit
* asperge
* kip
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 17 februari 2012 om 23:01
vrijdag 17 februari 2012 om 23:15
vrijdag 17 februari 2012 om 23:17
ik snij ook altijd een wortel in juliette en wat radijsjes. Dit zorgt voor extra smaakje en dus extra variaties!
Verder ken ik ook geen sushis met roomkaas, maar ik ken ze wel met een soort van mayo erin. Als je bijv. van die franse mayo (van amora) neemt, die is lekker pittig doordat er mosterd in zit, hiermee kun je ook weer variëren!
Verder ken ik ook geen sushis met roomkaas, maar ik ken ze wel met een soort van mayo erin. Als je bijv. van die franse mayo (van amora) neemt, die is lekker pittig doordat er mosterd in zit, hiermee kun je ook weer variëren!
vrijdag 17 februari 2012 om 23:38
Ik heb vorige week sushi met banaan en avocado gegeten. Was een inside out met zwarte sesamzaadjes. Mijn hemel wat was die lekker!
Verder vind ik de grotere Maki's lekker, dus met meerdere vullingen, dat wordt ook een dikkere rol, bv
omelet/krab/augurk en sojamayonaise
Avocado, zalm en komkommer en sjoamayonaise
Tonijnsalade, komkommer en augurk
Ook lekker, maar wel westerse variant, is met van die gebakken uitjes, in soja gedrenkte komkommer, krab en omelet.
Verder vind ik de grotere Maki's lekker, dus met meerdere vullingen, dat wordt ook een dikkere rol, bv
omelet/krab/augurk en sojamayonaise
Avocado, zalm en komkommer en sjoamayonaise
Tonijnsalade, komkommer en augurk
Ook lekker, maar wel westerse variant, is met van die gebakken uitjes, in soja gedrenkte komkommer, krab en omelet.
zaterdag 18 februari 2012 om 00:32
Leuk om zo andere ideeën op te doen . Bedankt voor alle tips so far!
Gerookte kip, witlof .salade, tonijnsalade, paling (ben de enige die dat lust hihi ) , haring?,
Garnalen zou ik even kunnen kijken, ligt er aan welk soort ze bij de visboer hebben ivm allergie.
En zoete variant is ook wel eens leuk! Word banaan niet bruin?
Niemand kent ze met Philadelphia? Echt lekker hoor . Zeewiersalade had ik er al bij bedacht, en dimsum hapjes.
Gerookte kip, witlof .salade, tonijnsalade, paling (ben de enige die dat lust hihi ) , haring?,
Garnalen zou ik even kunnen kijken, ligt er aan welk soort ze bij de visboer hebben ivm allergie.
En zoete variant is ook wel eens leuk! Word banaan niet bruin?
Niemand kent ze met Philadelphia? Echt lekker hoor . Zeewiersalade had ik er al bij bedacht, en dimsum hapjes.
zaterdag 18 februari 2012 om 00:41
Ik moet zeggen dat het mij niets lijkt roomkaas of philidelpia in mijn sushi.
Ik heb een heel mooi kookboek over sushi, zal morgen eens kijken voor wat aparte smaken.
Maar ik zou nog iets meer proberen met wat de rest al zei, wasabi, kip (bekende is een soort pittige kipsalade), ik ken er eentje van topchef Rudolph met rundvlees meen ik. Met verschillende soorten sla. Erbij een zeewiersalade uiteraard. Of een Japanse salade met zalm en sesamzaadjes en dressing.
Ja klik een Japans restaurant aan op hun online menu, het liefst die bezorgen en je ziet ontelbare variaties.
Ik heb een heel mooi kookboek over sushi, zal morgen eens kijken voor wat aparte smaken.
Maar ik zou nog iets meer proberen met wat de rest al zei, wasabi, kip (bekende is een soort pittige kipsalade), ik ken er eentje van topchef Rudolph met rundvlees meen ik. Met verschillende soorten sla. Erbij een zeewiersalade uiteraard. Of een Japanse salade met zalm en sesamzaadjes en dressing.
Ja klik een Japans restaurant aan op hun online menu, het liefst die bezorgen en je ziet ontelbare variaties.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 18 februari 2012 om 07:18
Tijdens een experiment vorige week heb ik in sushiazijn en suiker ingekookte confiture van reepjes geroosterde groene paprika uitgevonden. Dit, samen met gerookte zalmsnippers en een beetje sweet chillisauce, leverde vervolgens de lekkerste maki ooit op. Aldus mijn dochter. En die heeft eigenlijk altijd wel gelijk