Sushi vulling

17-02-2012 22:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee dames,

Zondag komen mijn ouders en broers terug van vakantie en ik wil ze graag verrassen. Ik had beloofd om te koken, maar omdat ik weet dat ze allemaal van sushi houden dacht ik: i.p.v. een lasagne schotel te maak laat ik weer een sushi maken :P !

Maar nu loop ik tegen het volgende probleem op: ik maak eigenlijk altijd het zelfde, en nu is het ook een keer leuk om iets anders te maken, toch?

Deze variaties maak ik nu:

- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en komkommer

- zalm (rauw of gerookt) met roomkaas en advocado

- gewoon met alleen komkommer of zalm of tonijn

- tonijn en komkommer

Variaties met omelet en krab bevielen niet zo

Dus, wie heeft nog leuke tips?
Ik zou gaan voor:

- zalm

- krab

- avocaodo

in verschillende combinaties

- omelet (google japanse omelet)

- tonijnsalade (google japanse tonijnsalade)

Daarbij ingelegede komkommer (zoveel suiker in rijstazijn oplossen dat het verzadigd is en daar stukje komkommer zonder zaadlijst in laten marineren) eventueel met wat chilipeper erdoor voor net iets pittigs.

En ook daarbij gebakken champignons, champignons bakken, scheut ketjap toevoegen en dan bestrooien met geroosterd sesamzaad.
Pfff koop echt eten ipv die vieze zogenaamde moderne rauwe chinese katetende troep.
Creme cheese hoort wel degelijk in sushi, hoor. Ik heb al in heel veel landen sushi gegeten. (helaas nog nooit in japan zelf) en overal kon ik een sushirol met creme cheese krijgen.

Wasabi mayo is zeker lekker. Moet je wel van die japanse mayo nemen. (bijv. bij de Ha*nos)

Ook lekker; fried salmonskin. De huid van de zalm in veel olie bakken (frituren dus). Ik gebruik dat vaak als topping, zoals je ook viseitjes of sesamzaadjes kunt gebruiken. Maar je kunt de fried salmonskin ook mee rollen. En in een temaki (handroll) blijft het ook lekker knapperig.

En dan natuurlijk u*nagi (ik hou er niet zo van om gegoogled te kunnen worden), daar moet je wel speciale paling (dus niet de gewone gerookte paling!) voor hebben en die kun je echt niet overal krijgen, maar wel bij de Ha*nos. Je glaceert de paling. Daarvoor maak je dan een zoete saus (moet je wel even googlen). Het is een zoete soja saus, met honing, knoflook en gember. Echt heel lekkker. U*nagi is lekker op een nigiri of in een temaki. In een maki vind ik het een beetje zonde.

Succes en veel plezier met maken.

Wij maken trouwen ook vaak pas aan tafel de sushi. Dan zetten we dus alles klaar en rollen we

ter plekke. Soort van gourmet/kaasfondue idee, zeg maar.
Oh ja, gerookte zalm... Dat hoort dan weer echt niet thuis bij sushi.

Wat nog wel lekker is zijn gefrituurde garnalen. Die doe ik wel eens in het uiteinde van een maki en dan met het staartje uit laten steken.
Bedankt voor alle tips :D!

Ga zo dadelijk boodschappen doen, het word vast allemaal erg lekker
Bedankt voor dit topic, ik heb zojuist besteld, van alles wat, 25 stuks, helemaal voor mij alleen
quote:snoezzz schreef op 18 februari 2012 @ 16:46:

Bedankt voor dit topic, ik heb zojuist besteld, van alles wat, 25 stuks, helemaal voor mij alleen Snoezzz, we hoeven toch zo geen ambulance voor je te bellen, hè? Voorzichtig hoor, maar wel genieten!!
Creamcheese in de sushi is fushion, komt volgens mij uit Californië, maar wel erg lekker! Mijn favo creamcheese roll is een inside out (rijst buiten, nori en vulling binnen) met tonijn, avocado en philadelhia. Voor het snijden de rol door de geroosterde sesamzaadjes rollen. Oohw, waarom heb ik de boodschappen vandaag ala gedaan, krijg er helemaal zin in!
Garnalen of gefrituurde kipfilet. Vaak gegeten bij sumo. Echt heerlijk.
Avocada is inderdaad een lekker alternatief. Verder gamba's, rivierkreeftjes, kipfilet, inktvis (lekker chewy), komkommer of paling. Paling vind ik super lekker in sushi maar er gaan soms berichten rond dat paling niet meer zo gezond is om te eten.

Verzeker jezelf ervan dat de paling helemaal schoon is!
quote:sri schreef op 18 februari 2012 @ 16:52:

[...]

Snoezzz, we hoeven toch zo geen ambulance voor je te bellen, hè? Voorzichtig hoor, maar wel genieten!!

Gedaan

En TO als jouw sushi net zo lekker was als die van mij van net, dan gaan ze met een vol en tevreden buikje weer naar huis morgen!
Jammer, kreeg net voordat ik boodschappen ging doen een berichtje dat ze wss erg laat in de avond thuis zouden zijn dus dat ze liever hadden als ik iets van een opwarm maaltijd klaar zou zetten.

Maar ik mocht wel volgende week zondag sushi maken, dan zouden ze langs komen >.<'. Had ik me zo verheugd op sushi!

Nogmaals bedankt voor alle tips :D!

Snoezzz klinkt lekker
Ik heb gister sushi gemaakt met ingelegde komkommer. Dank je wel voor degene die dit hier typte! Was heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven